Degradace baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 09. bře 2023 21:34:12

Pisi69 píše:tak s ohledem na toto měření u Audi e-tron, které dostávalo 1/4 UFC https://fdrive.cz/clanky/zmerili-jsme-degradaci-baterie-audi-e-tron-po-bezmala-80-tisicich-km-10277 a degradace 9% (+-3% odchylka).

Mě trochu vrtá hlavou, jestli to škodovka měří správně. např. tam taky nemají uvedenou odchylku / o uložení do kontejneru si můžeme podle mě nechat zdát (prohřátí baterie na 25C - to snad nemají baterky do 24h ani v lete, kdy je auto po noci cely den venku.

U citiga je hodně znát omezení "využitelné" energie zima vs léto (teplota baterie).


Právě o tom jsem chtěl taky psát, podle mě tam byla zjištěna kapacita jen podle aktuální dostupný kapacity přes diagnostiku a klidně na studeným autě. Když jsem já chtěl změřit kapacitu, byl jsem odmítnut s tím že meření stojí 8000 Kč a dělá pouze při podezření na reklamaci baterky. Celý článek o tom citigu je divný , např. kdo si fotí tak kvalitně auto, když mu ho odvážejí do servisu? A rez na těch bubnech rozhodně neodpovídá 3 letému provozu, aspoň já je mám jak liška.

Ta výše uvedená audina má stejný články jako citigo tak není důvodu si myslet že bude mít Citigo nějakou horší degradaci navíc se chová k těm článkům výrazně šetrněji.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Rudi » sob 11. bře 2023 5:53:03

Takhle silnou degradaci nemají ani E-Golfy 2.generace s nájezdy 100tis.+, kdy se jedná vlastně o takřka stejné baterie.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Josef » sob 11. bře 2023 10:32:18

Já bych z jednoho auto nedělal žádné závěry.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace baterie

Příspěvekod dracekvo » pon 13. bře 2023 13:39:28

No já bejt majitel, tak to začnu trápit, aby se degradace ještě zrychlila a měl jsem jistotu, že do konce záruky bude baterka kaput.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Josef » pon 13. bře 2023 18:44:00

Tak může nabíjet stále do 100% a vybíjet do nuly a půjde to rychle :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Degradace baterie

Příspěvekod vil77 » úte 08. srp 2023 17:23:20

Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Pisi69 » úte 08. srp 2023 17:56:22

No pěkné - dle toho nájezdu předpokládám auto na rozvoz a 90%+ na rychlodobijeni a co to da (idealne na 100%). Ideální test pro výrobce - overeni ze nastavena záruka 8let/150tis na 70%SoH pokryje 99% uživatelů a to včetně tohoto predpokladaneho extrému.

Tak doufam ze u běžného zacházení (70% nabijeni a výjimečně na DC) bude degradace na podobném nájezdu jen za 6let na lepších číslech.

Na našem vozu zatim (ťuk ťuk) na “certifikované” trati mam cca stejny úbytek %. Ale určitě úbytek SoH tam je (jen mi nepřijde zatim znatelný cca stejny čas jen 1/3 najezd oproti sauto)