Spotřeba
Moderátor: Josef
Re: Spotřeba
Záleží na vzdálenosti, ale s topením běžně po městě 18-25.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Spotřeba
Vcera jsem mel spotrebu 24.8kWh, z toho:
1. spotreba motora: 11.6
2. rekuperace: 3.6
3. topeni: 16.8
1. spotreba motora: 11.6
2. rekuperace: 3.6
3. topeni: 16.8
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Spotřeba
Včera jsem eko zkoušel u nevytopeného vozu sníží výkon topení z 5kW na cca polovinu. Takže rozdíl ve spotřebě je znát. Už třetí rok to je stále stejné v létě průměrné spotřeby od 10,8 a v zimě až po 19 kwh/100 Km.
Re: Spotřeba
Děkuji všem za reakce. Tak asi opravdu jen rychlý a vysoký přeskok na “zimní” spotřebu v městě. Plus asi žena jezdí víc ostré jak já. (Já mám spotřebu lepší - více normálu co je +- to co jsem očekával). Je pravda ze tolik sněhu a ledovek v Praze dlouho nebylo. Pěkné svátky
Re: Spotřeba
ahoj,
občas na internetu zavadím o články rádoby odborníků na téma elektromobility. Obvykle se jim směju protože je z nich poznat zabedněnost a antipatie k elektromobilům a je mi jasné, že to píšou lidi kteří vůbec nechápou, o čem to je. Nedávno mě ale jeden článek docela nadzvedl. Píše se tam, že řidiči elektromobilů kvůli chabému dojezdu jezdí extrémně pomalu a brzdí tím provoz. To jako vážně? To mě pisatel asi ještě nepotkal.
Já dojíždím denně do Prahy (cca 60-90 km tam i zpátky) stylem dálnice - co to dá - kde mě nejvíce blokují trapáci v oktávkách a Hyundaích kteří jedou v levém pruhu 95km/h a pokud předjíždím nějaký pomalejší elektromobil, tak jede poslušně v pravém pruhu za kamionem aby neprudil ostatní. Ve městě je to to samé. Na světlech na mě zaručeně nikdo nečeká a při rozjezdu mi to natřela akorát třílitrová audi RS5 ale to jel panáček fakt nadoraz.
Píšu to pod tohle téma, protože i s tímhle stylem jízdy auto vykazuje průměrnou spotřebu : léto - 12,5 kWh/100km ; zima - max17 kWh/100km. Kolegové v práci si nenechají v mé přítomnosti ujít žádnou příležitost k diskusím, jak že jsou ty elektromobily na hovno (nedávno jeden přišel s absurdní informací, že prý na elektro autech odchází brzdy, protože se kvůli rekuperaci málo používají . Tak to jsem fakt nedal).
A když se mě někdo zeptá, jak jsem spokojený, odpovím: zrychluje jak dvoulitr, a žere jak babeta - co myslíš?
občas na internetu zavadím o články rádoby odborníků na téma elektromobility. Obvykle se jim směju protože je z nich poznat zabedněnost a antipatie k elektromobilům a je mi jasné, že to píšou lidi kteří vůbec nechápou, o čem to je. Nedávno mě ale jeden článek docela nadzvedl. Píše se tam, že řidiči elektromobilů kvůli chabému dojezdu jezdí extrémně pomalu a brzdí tím provoz. To jako vážně? To mě pisatel asi ještě nepotkal.
Já dojíždím denně do Prahy (cca 60-90 km tam i zpátky) stylem dálnice - co to dá - kde mě nejvíce blokují trapáci v oktávkách a Hyundaích kteří jedou v levém pruhu 95km/h a pokud předjíždím nějaký pomalejší elektromobil, tak jede poslušně v pravém pruhu za kamionem aby neprudil ostatní. Ve městě je to to samé. Na světlech na mě zaručeně nikdo nečeká a při rozjezdu mi to natřela akorát třílitrová audi RS5 ale to jel panáček fakt nadoraz.
Píšu to pod tohle téma, protože i s tímhle stylem jízdy auto vykazuje průměrnou spotřebu : léto - 12,5 kWh/100km ; zima - max17 kWh/100km. Kolegové v práci si nenechají v mé přítomnosti ujít žádnou příležitost k diskusím, jak že jsou ty elektromobily na hovno (nedávno jeden přišel s absurdní informací, že prý na elektro autech odchází brzdy, protože se kvůli rekuperaci málo používají . Tak to jsem fakt nedal).
A když se mě někdo zeptá, jak jsem spokojený, odpovím: zrychluje jak dvoulitr, a žere jak babeta - co myslíš?
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Spotřeba
Tak dneska už skoro jarní počasí a je to na trase Liberec Hradec znát jel jsem normální jízdou okresky v koloně nikdo mě nepředjel a ten kousek dálnice 120-130. Dojel jsem s 25% na baterce, po 50 tis. Km podle mě nemá žádnou měřitelnou degradaci 250 Km pořád dá v pohodě
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Spotřeba
Bylo hezky,ale po ránu a večer jsem trochu přitápěl spotřeba klimatizace byla 0,5 kW/100 Km
Re: Spotřeba
Zajímalo by mě, jestli by měla na spotřebu nějaký podstatný vliv výměna všech žárovkových světel za LED.
Re: Spotřeba
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Měl jsem na měsíc pučené Citigo a průměrnou spotřebu jsem měl 12,3 kWh/100 km (podle palubního počítače). Na cestách, kdy se nemusí topit, tak po Zlínském kraji jsem jezdil i pod 8 kWh/100 km. Dálnic tu moc nemáme.
Přijde mě, že auta v cenové kategorii o jedno výš mají sice větší baterky, ale taky větší spotřeby a dojezd se tím moc nezvedne a pokud bych chtěl lepší dojezd, tak musím šáhnout aspoň o dvě cenové kategorie výš. Ale ukázalo se, že dojezd je úplně v pohodě.
Přijde mě, že auta v cenové kategorii o jedno výš mají sice větší baterky, ale taky větší spotřeby a dojezd se tím moc nezvedne a pokud bych chtěl lepší dojezd, tak musím šáhnout aspoň o dvě cenové kategorie výš. Ale ukázalo se, že dojezd je úplně v pohodě.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Spotřeba
Pro "inspiraci" přidávám spotřebu z cesty na Slovensko.
Teplota vzduchu 28 až 32 C, 2 osoby v autě plus cca 50 kg v kufru, klimatizace na 22 C, stav tachometru cca 62 000 km.
Vyráželo se z Prahy s 81 % baterie.
1. nabíjení Humpolec z 44 % na 85 % (nabito 13 kWh za 40 min.)
2. nabíjení Uherské hradiště z 27 % na 80 % (nabito 16.5 kWh za 35 min.)
3. nabíjení Žiar nad Hronom z 25 % na 55 % (nabito 8.5 kWh za 16 min.)
Nabíjení nebylo časově optimální, první i druhá zastávka se dala o 10 min zkrátit, pokud by se nabíjelo jen do 75 % (70 %). Ale chtěl jsem mít na další nabíječce rezervu.
Příjezd do cíle po 526 km s 26 %. Celkem se spotřebovalo cca 53,4 kWh (nabito 38 kWh plus 55 % z cca 28 kWh).
Teplota vzduchu 28 až 32 C, 2 osoby v autě plus cca 50 kg v kufru, klimatizace na 22 C, stav tachometru cca 62 000 km.
Vyráželo se z Prahy s 81 % baterie.
1. nabíjení Humpolec z 44 % na 85 % (nabito 13 kWh za 40 min.)
2. nabíjení Uherské hradiště z 27 % na 80 % (nabito 16.5 kWh za 35 min.)
3. nabíjení Žiar nad Hronom z 25 % na 55 % (nabito 8.5 kWh za 16 min.)
Nabíjení nebylo časově optimální, první i druhá zastávka se dala o 10 min zkrátit, pokud by se nabíjelo jen do 75 % (70 %). Ale chtěl jsem mít na další nabíječce rezervu.
Příjezd do cíle po 526 km s 26 %. Celkem se spotřebovalo cca 53,4 kWh (nabito 38 kWh plus 55 % z cca 28 kWh).
- Přílohy
-
- Screenshot_20230723-192836.jpg (24.26 KiB) Zobrazeno 2544 x
Re: Spotřeba
To jste jel přes Starý Hrozenkov a ne dálnicí přes Bratislavu? Kvůli úspoře?
Já když jedu na SK (shodou okolností Žiar n. Hr.), tak kvůli pohodlí jedu po dálnici. Nebylo by to lepší, pohodlnější? I ty nabíječky jsou spíš u dálnic. Ale zase, pokud byla cílem eko jízda, tak chápu, že nemělo smysl jet po dálnici 80.
Já když jedu na SK (shodou okolností Žiar n. Hr.), tak kvůli pohodlí jedu po dálnici. Nebylo by to lepší, pohodlnější? I ty nabíječky jsou spíš u dálnic. Ale zase, pokud byla cílem eko jízda, tak chápu, že nemělo smysl jet po dálnici 80.
Re: Spotřeba
Hezká eko jízda. Já bych to je včetně nabíjení necelých 5 hodin za 21,5 kWh
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Spotřeba
Přes Bratislavu je cesta o cca 65 km delší. Citigo není žádný dálniční expres, přes Bratislavu by to bylo určitě časově mnohem delší a i spotřeba by byla horší. Citigo pomalu nabíjí a při rychlejší a delší jízdě po dálnici a teplém počasí se rychle přehřívá baterie (potom není problém nabíjet z 25 % na 80 % klidně 2 hodiny ). Rychleji než 100 km/hod. se časově nevyplatí jezdit.
Tato trasa byla takto optimální a o moc rychleji to s Citigem nešlo (tak cca 15 až 20 min se ztratilo na nabíjení a cca 10 min. při průjezdu Trenčínem, to dává celkový čas cca 8:30. Pod to není reálné se dostat).
Tato trasa byla takto optimální a o moc rychleji to s Citigem nešlo (tak cca 15 až 20 min se ztratilo na nabíjení a cca 10 min. při průjezdu Trenčínem, to dává celkový čas cca 8:30. Pod to není reálné se dostat).
Re: Spotřeba
Mě to ukazuje přes Bratislavu 499 km, samozřejmě záleží, odkud se počítá Praha.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... c6a87f9fda
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... c6a87f9fda
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Spotřeba
Josef píše:Hezká eko jízda. Já bych to je včetně nabíjení necelých 5 hodin za 21,5 kWh
Přes Bratislavu je to 600 km, to se podle mě zvládnout za 5 hodin nedá (určitě ne za 21,5 kWh/100km ) ale za 6 by to teoreticky za optimálních podmínek mohlo být reálné. Přes Trenčín se to za 5 hodin také stihnout nedá... Cíl byl až v obci Utekáč.
Re: Spotřeba
Nechci se hádat, ale klikněte si na ten odkaz ABRP a uvidíte že to je 500 km a i Google maps ukáže to samé. Já ABRP věřím, mám to naježděné a reálná spotřeba celkem odpovídá. Na dálnici ve 130 km/h je Audi Q4 je úspornější než Niro, protože cx je 0.26 (Niro má 0.29).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Spotřeba
Každý máme jinou trasu .
Do Žiaru nad Hronom se to za 5 hodin stihnout dá. Můj cíl byl ale až v obci Utekáč.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... e424506f96
Do Žiaru nad Hronom se to za 5 hodin stihnout dá. Můj cíl byl ale až v obci Utekáč.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... e424506f96