V souvislosti s řešením mých poruch DC měniče a VCU na Brammo Enertia+ se mi podařilo spálit několik vysokonapěťových pojistek 125V 5A.
Naštěstí jsem měl pár náhradních, které jsem použil, ale i přesto bych měl rád v záloze ještě několik kousků.
Bohužel jsem však zjistil, že firma Littelfuse tyto pojistky již několik let nevyrábí a nemá za ně ani žádnou adekvátní náhradu. Nenašel jsem ani žádné tyto pojistky nikde na e-shopech skladem, takže do budoucna ve vzduchu visí podobný problém jako s DC měničem.
Je možné toto pořešit nějakým adaptérem, který by se zasunul do slotu pro nožovou minipojistku a do tohoto adaptéru by se vložil nějaký jiný, běžně dostupný typ pojistky s totožnými parametry?
Katalogový list zde:
https://www.mouser.com/datasheet/2/240/Littelfuse_FUN_MINI_125v_Blade_Fuses-254426.pdf
Jedná se o pojistku 125V 5A (kód 125.6785.450_)
Ještě jsou na motorce použité pojistky 125V 15A (kód 125.6785.515_), ale těch pár náhradních mám.
Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
Moderátor: Josef
Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
A neni to standartna automobilova "mini" pojistka?
Rozmerove vypada stejne.
Mozna takova vec pomuze neco vymyslet -
https://www.aliexpress.com/item/4000258603936.html
to je pro napajeni neceho od pojistky.
Jinak kdyz normalny automobilovy mini na 5A 12V sedi rozmerove, proc ne pouzit? Myslim si ze je mu jedno kolik tam je V, pokud nejsou to vylozene kV, a ze tam nebude jeste horet vyboj kdyz ta pojistka se roztavi.
Jo je tam nejaka napln ktera zamezi vyboji tim se to lisi od standartni. Jinak je to stejna konstrukce.
Pak je otazka jestli to co je jisteny prezije ten pripadny vyboj.
Rychle guglovani ukazuje ze silikonova dielektricka maziva maji anti-jiskrici ucinek jsou odolne teplotam -50 +250, prodavaji se . Takze mozna stacilo by nacpat strikackou. Urcite to nebude plnocenna nahrada, ale mozna bude stacit. Chtelo by to zkousku.
Myslim neco takoveho
https://mgchemicals.com/products/grease ... ne-grease/
Dalsi napad pouzit 3D tisk, noze od mini 12V pojistky, a valcovou pojistku s drzakem na 125V, noze pripojit pajenim k drzaku valcove pojistky, nevim jestli pajeni prezjie v motorce dlouho.
Rozmerove vypada stejne.
Mozna takova vec pomuze neco vymyslet -
https://www.aliexpress.com/item/4000258603936.html
to je pro napajeni neceho od pojistky.
Jinak kdyz normalny automobilovy mini na 5A 12V sedi rozmerove, proc ne pouzit? Myslim si ze je mu jedno kolik tam je V, pokud nejsou to vylozene kV, a ze tam nebude jeste horet vyboj kdyz ta pojistka se roztavi.
Jo je tam nejaka napln ktera zamezi vyboji tim se to lisi od standartni. Jinak je to stejna konstrukce.
Pak je otazka jestli to co je jisteny prezije ten pripadny vyboj.
Rychle guglovani ukazuje ze silikonova dielektricka maziva maji anti-jiskrici ucinek jsou odolne teplotam -50 +250, prodavaji se . Takze mozna stacilo by nacpat strikackou. Urcite to nebude plnocenna nahrada, ale mozna bude stacit. Chtelo by to zkousku.
Myslim neco takoveho
https://mgchemicals.com/products/grease ... ne-grease/
Dalsi napad pouzit 3D tisk, noze od mini 12V pojistky, a valcovou pojistku s drzakem na 125V, noze pripojit pajenim k drzaku valcove pojistky, nevim jestli pajeni prezjie v motorce dlouho.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
Rozměry pojistky jsou stejné jako u standardní automobilové mini-pojistky.
Rozdíl je v materiálu těla, který je neprůhledný, Uvnitř je jakýsi prášek, který slouží k "uhašení" oblouku při přetavení drátku.
Na ty redukce jsem koukal, ale spíš bych hledal něco kompaktnějšího.
Dělají se ještě pojistky Littelfuse 80V 5A, ale ty mají standardní rozměr (větší než mini).
Rozdíl je v materiálu těla, který je neprůhledný, Uvnitř je jakýsi prášek, který slouží k "uhašení" oblouku při přetavení drátku.
Na ty redukce jsem koukal, ale spíš bych hledal něco kompaktnějšího.
Dělají se ještě pojistky Littelfuse 80V 5A, ale ty mají standardní rozměr (větší než mini).
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
125V pojistku a napájet na tu původní vypálenou pojisktu a zatavit do smršťovačky.
https://cz.rs-online.com/web/p/nereseto ... ky/8304202
nebo
https://cz.rs-online.com/web/p/nereseto ... ky/2260838
případně nějakou další.
https://cz.rs-online.com/web/p/nereseto ... ky/8304202
nebo
https://cz.rs-online.com/web/p/nereseto ... ky/2260838
případně nějakou další.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Náhrada za vysokonapěťové nožové mini pojistky
Našel jsem adekvátní náhradu vysokonapěťové pojistky od firmy Optifuse.
Jedná se o typ ANM-125 a měla by být sehnatelná, alespoň tedy v USA:
https://www.optifuse.com/fuses/automotive-blade-fuses-35/197/
Zde skladem verze 5A:
https://ca.rs-online.com/product/optifuse/anm125-m-5a/74254007/
Zde verze 15A:
https://cl-en.rs-online.com/product/optifuse/anm125-m-15a/74254010/
Jedná se o typ ANM-125 a měla by být sehnatelná, alespoň tedy v USA:
https://www.optifuse.com/fuses/automotive-blade-fuses-35/197/
Zde skladem verze 5A:
https://ca.rs-online.com/product/optifuse/anm125-m-5a/74254007/
Zde verze 15A:
https://cl-en.rs-online.com/product/optifuse/anm125-m-15a/74254010/
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)