Vadný DC měnič
Moderátor: Josef
Vadný DC měnič
Už od jara mě zlobí DC měnič z 80V na 12V. Nejprve se za jízdy sporadicky objevovala hláška nízkého napětí, kdy na krátkou chvíly to na výstupu klesalo z 12V na 8V, ale motorka jela dál. Později se stávalo, že tam těch 8V bylo i před zapnutím, takže motorka se vůbec nezapnula. Vyvrcholilo to tím, že někdy v květnu jsem jel do práce, motorka v půli trasy úplně chcípla, takže jsem zbytek musel dotlačit, naštěstí z kopce. Od té doby nemám jistotu, jestli se motorku pokaždé podaří zapnout nebo ne, je to zkrátka otázka náhody. Zkoušel jsem ten měnič připojit k jiné Enertii a také k Victory a problém kolísání výstupního napětí se projevil i tam, takže mám jistotu, že chyba je v měniči. Je to měnič SEVCON a problém je v tom ho sehnat a nový kus je navic dost drahý. Nevíte někdo, kde by se dal sehnat náhradní kus, klidně použitý, ale funkční? Prý se to dávalo i do elektrických vysokozdvižných vozíků.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Tak jsem tento pátek konečně sehnal náhradní DC měnič z jiné elektromotorky Brammo Enertia + a kromě toho ještě spoustu dalších náhradních dílů (kompletní elektroinstalace, plasty, kola, brzdy) a jako bonus držák bočních kufrů. V pondělí to testnu a budu doufat, že se moje Brammo konečně po půl roce probere k životu
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Škoda, že jsem o tom nevěděl dříve. Měl jsem jeden tip uložený ve "wish listu" na Ali:
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4itemAdapt
Sice je silnější, ale za to nestál jako polovina motorky...
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4itemAdapt
Sice je silnější, ale za to nestál jako polovina motorky...
Mia Electric 2012, od 11/22(19 158)-, najeto 16 018km
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km...
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km...
Re: Vadný DC měnič
Vzhledem k tomu, že to má jen in-out a žádnou komunikaci, tak by dle mě stačilo cokoliv na e-bike co zvládne ty zadané parametry. Z číny samozřejmě vzít místo 300W raději 600W
U soláru jsem používal tenhle měnič z 60V na 12V 10A a reálně šel zatížit tak 6A aby se nadměrně nepřehříval.
U soláru jsem používal tenhle měnič z 60V na 12V 10A a reálně šel zatížit tak 6A aby se nadměrně nepřehříval.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Vadný DC měnič
Díky moc za tipy na náhradní DC měnič, vypadá to, že budu nějakou náhradu určitě potřebovat, jelikož zakoupený použitý originál Sevcon se stejnými parametry bohužel nefunguje
Po zapojení náhradního měniče Sevcon, mi to spaluje vysokonapěťovou pojistku 125V 5A, než jsem na to přišel spálil jsem 2 náhradní
Myslel jsem že může být chyba ve VCU, protože mi to jednou spálilo i pojistku VCU 12V 5A, po výměně za novou VCU, ale se starým měničem se motorka prozměnu zapne, ikdyž není klíček v poloze ON a nejde vypnout ani nabíjet, takže tenhle stav je taky nanic
Prosím tedy o radu na nový náhradní DC měnič. Raději bych upřednostnil něco kvalitního před Čínou, abych měl jistotu, že mi motorka například od nekvalitního DC měniče neshoří celá
Koukal jsem na firmu DMC, ale má to výstup 13,8V a já bych potřeboval 12V. Nevíte jestli by to šlo nastavit na 12V?
Výhoda je v tom, že má menší rozměry než originál Sevcon a má totožný připojovací konektor.
Po zapojení náhradního měniče Sevcon, mi to spaluje vysokonapěťovou pojistku 125V 5A, než jsem na to přišel spálil jsem 2 náhradní
Myslel jsem že může být chyba ve VCU, protože mi to jednou spálilo i pojistku VCU 12V 5A, po výměně za novou VCU, ale se starým měničem se motorka prozměnu zapne, ikdyž není klíček v poloze ON a nejde vypnout ani nabíjet, takže tenhle stav je taky nanic
Prosím tedy o radu na nový náhradní DC měnič. Raději bych upřednostnil něco kvalitního před Čínou, abych měl jistotu, že mi motorka například od nekvalitního DC měniče neshoří celá
Koukal jsem na firmu DMC, ale má to výstup 13,8V a já bych potřeboval 12V. Nevíte jestli by to šlo nastavit na 12V?
Výhoda je v tom, že má menší rozměry než originál Sevcon a má totožný připojovací konektor.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Pak jsem ještě našel dva DC měniče od firmy SAMLEX EUROPE, jeden má 200W, druhý 400W, ale mají oba trochu větší rozměry než originál Sevcon a jiný typ konektoru.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Moc prosím někoho šikovného, kdo by mi pomohl zprovoznit moje milované Brammo Enertia+, finanční odměna jistá.
Problém je sehnat náhradní nebo nějaký adekvátní DC měnič ze 72V na 12V.
Problém je sehnat náhradní nebo nějaký adekvátní DC měnič ze 72V na 12V.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Má ta motorka 12v baterku?
Podle toho divného chování, viz že to třeba nejde vypnout mi to nepříjde jako problém v měniči.
Kolik má měnič kontaktů? Jen in +/- a out +/-?
Podle toho divného chování, viz že to třeba nejde vypnout mi to nepříjde jako problém v měniči.
Kolik má měnič kontaktů? Jen in +/- a out +/-?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Vadný DC měnič
Motorka nemá 12V baterii, je to řešeno DC-DC převodníkem z trakční baterie. Fotka originál měniče Sevcon a jeho kontaktů je vidět prvním postu. Má jen 4 kontakty. bylo by možné nějak otestovat funkčnost DC měniče? Přišlo mi divné, že ten druhý co jsem dokoupil mi odpálil pojistky ve vysokonapěťovém i nízkonapěťovém okruhu, který na měnič navazuje. Ještě podezřívám nějakou závadu ve VCU?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Doma mám měnič, kterým si můžu vyrobit těch cca 72V i s proudovým omezením.
Pokud je to jen hloupý měnič, kde mu spínám IN (aspoň počítám, že se spíná klíčkem in, jinak by to neustále vybíjelo trakční aku), tak by nikdy nemělo nastat to, že po připojení měniče a vypnutém klíčku bude motorka nějak svítit.
Navíc motorce by tedy mělo být jedno odkud jí jde 12V, pokud jí napojím na nějaký jiný externí zdroj mohlo by to normálně fungovat.
Začal bych měřením na vstupu. Zda opravdu dochází k odpojení napětí tak jak má.
Pokud je to jen hloupý měnič, kde mu spínám IN (aspoň počítám, že se spíná klíčkem in, jinak by to neustále vybíjelo trakční aku), tak by nikdy nemělo nastat to, že po připojení měniče a vypnutém klíčku bude motorka nějak svítit.
Navíc motorce by tedy mělo být jedno odkud jí jde 12V, pokud jí napojím na nějaký jiný externí zdroj mohlo by to normálně fungovat.
Začal bych měřením na vstupu. Zda opravdu dochází k odpojení napětí tak jak má.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný DC měnič
Pravděpodobně pojedu do Prahy příští čtvrtek (30. března 2023), tak bych se třeba mohl stavit a něco zkusit přeměřit a nasát trochu nových zkušeností.
Měnič se dá koupit třeba MeanWell SD-350D-12.
https://www.tme.eu/cz/details/sd-350d-1 ... mean-well/
Nevím, jestli cena a rozměry jsou OK?
Připojovací kabel opatříme vidličkou, nebo očkem které se přišroubuje pod šroubek.
Měnič se dá koupit třeba MeanWell SD-350D-12.
https://www.tme.eu/cz/details/sd-350d-1 ... mean-well/
Nevím, jestli cena a rozměry jsou OK?
Připojovací kabel opatříme vidličkou, nebo očkem které se přišroubuje pod šroubek.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Vadný DC měnič
dracekvo: ano, je to spínané vstupem 72V, když otočím klíčkem do polohy ON, tak jde proud z trakční baterie do měniče na 72V vstup a ten sepne 12V výstup a motorka se díky tomu zapne, pokud je tam alespoň více jak myslím 10V. Dřív mi občas ještě blblo, když jsem zapl klíček do polohy parkovaček, tak se parkovačky nerozsvítily. Pak se začalo stávat, že mi při jízdě kolísalo napětí na výstupu na 8V, ale motorka jela dál, no a poslední fáze je, že je tam těch 8V nebo méně už když se to pokouším zapnout, takže se to nezapne (popisuju stav původní měnič a VCU)
S novou VCU a starým měničem se to chová jako zapnutí natvrdo bez ohledu na polohu klíčku, nový měnič prozměnu ničí vysokonapěťovou pojistku v okruhu měniče nezávisle na tom, jakou připojím VCU.
xlfd: to by bylo moc fajn, kdyby ses mohl stavit, budu rád za jakoukoliv radu a pomoc
Co se týká toho měniče, tak originál má rozměry základny 76x190mm a výšku 43mm
Asi by se tam možná při troše úprav vešel i ten větší z odkazu, ale problém je v tom, že musí být měnič izolovaný proti vlhkosti a stříkající vodě. Je to umístěné za spodním krytem, na který může stříkat voda od předního kola, je tam i otvor v kapotáži pro chlazení. Další věc je, že 71V je sice nominální vstupní napětí, ale může to klesnout i na 70V, když je vybitější baterie, takže by byl lepší rozsah dejme tomu 60-90V na vstupu.
S novou VCU a starým měničem se to chová jako zapnutí natvrdo bez ohledu na polohu klíčku, nový měnič prozměnu ničí vysokonapěťovou pojistku v okruhu měniče nezávisle na tom, jakou připojím VCU.
xlfd: to by bylo moc fajn, kdyby ses mohl stavit, budu rád za jakoukoliv radu a pomoc
Co se týká toho měniče, tak originál má rozměry základny 76x190mm a výšku 43mm
Asi by se tam možná při troše úprav vešel i ten větší z odkazu, ale problém je v tom, že musí být měnič izolovaný proti vlhkosti a stříkající vodě. Je to umístěné za spodním krytem, na který může stříkat voda od předního kola, je tam i otvor v kapotáži pro chlazení. Další věc je, že 71V je sice nominální vstupní napětí, ale může to klesnout i na 70V, když je vybitější baterie, takže by byl lepší rozsah dejme tomu 60-90V na vstupu.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
Přikládám odkaz na katalogový list DC měniče Sevcon (nyní BorgWarner) a obrázek s rozměry
https://cdn.borgwarner.com/docs/default-source/default-document-library/dc-dc-converter-family-product-sheet.pdf?sfvrsn=750d983c_8
https://cdn.borgwarner.com/docs/default-source/default-document-library/dc-dc-converter-family-product-sheet.pdf?sfvrsn=750d983c_8
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
A zde je schema elektroinstalace pro celou elektromotorku Brammo Enertia+
http://www.e-motorraeder.eu/file.php?url=http%3A%2F%2Ffiles.homepagemodules.de%2Fb597023%2Ff39t224p653n2_DNjomKLY.pdf&r=&content=Schaltplan_Enertia_1012
Náhradní DC měnič mi vždy spálil pojistku 5A HV 72V INPUT a jednou i 4A VCU/Charger
http://www.e-motorraeder.eu/file.php?url=http%3A%2F%2Ffiles.homepagemodules.de%2Fb597023%2Ff39t224p653n2_DNjomKLY.pdf&r=&content=Schaltplan_Enertia_1012
Náhradní DC měnič mi vždy spálil pojistku 5A HV 72V INPUT a jednou i 4A VCU/Charger
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný DC měnič
Ta odolnost proti vodě bude dost limitující pro výběr měniče. MeanWell dělá i drážní verzi RSD-300D-12, která má všechny parametry o trochu lepší. S napětím by pak neměl být problém. Celý plošňák je zalétý v nějaké hmotě. Cena je vyšší a podle datasheetu na něm nesmí kondenzovat voda, takže asi taky nepoužitelné.
Schéma se hodí.
Kterou přesně pojistku to pálí? F-4?
Schéma se hodí.
Kterou přesně pojistku to pálí? F-4?
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Vadný DC měnič
Ano, je to pojistka F-4
Zde katalogový list:
https://xonstorage.blob.core.windows.net/pdf/Littelfuse/3529976XON.pdf
Bohužel ale firma Littelfuse tuto pojistku již pravděpodobně nevyrábí
Zde katalogový list:
https://xonstorage.blob.core.windows.net/pdf/Littelfuse/3529976XON.pdf
Bohužel ale firma Littelfuse tuto pojistku již pravděpodobně nevyrábí
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný DC měnič
Do konektoru C-57 je připojen pomocný kondenzátor?
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Vadný DC měnič
Je to jen koncová záslepka, co je uvnitř (jestli nějaký odpor) netuším, není tam moc vidět, spíš to vypadá na izolované piny v záslepce.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Vadný DC měnič
BTW: dnes jsem našel distributora SAMLEX EUROPE v Praze, v pátek budu volat technikovi, jestli by ten DC převodník IDC-200D-12 mohl nahradit originál od Sevconu. Rozměrově by se tam vešel, vstup je v rozsahu 60-120V, výstup 12,5V 15A. Jediný rozdíl oproti Sevconu je, že má jen 200W místo 300W, tak doufám, že to tu NN síť i tak utáhne
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný DC měnič
Podle označení ve schématu a obrázku bych si tipnul, že je to pomocný kondenzátor. A jestli se pálí pojistka F-4, pak to skoro vypadá, že je vadný. A mohl by to i být zdroj problému.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])