Nabijeni Bavorsko E-wald

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » sob 09. led 2021 21:33:09

No že by 8 Kč/kWh bylo nějaké levné, se říct taky nedá a každý rok to zdražují. Ano v Německu to je ještě dobrá cena u nás už ne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » sob 09. led 2021 21:40:18

Je to cena srovnatelná se spalovákem, za kterou se nechá jezdit po světě. S jiným EV než s Teslou bohužel na dlouhé trasy jedině po nabíječkách zdarma u obchodních center v nouzi občas za draho.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » ned 10. led 2021 8:23:32

No to nabíjení v Německu je drahé (někde extrémně) a to ještě není rozvinutý EV trh, jezdí v podstatě "pár" aut oproti spalovákům. V nejrozvinutějším trhu BEV v Evropě, tedy v Norsku, kde stát do toho nacpal neskutečné peníze z ropy a dotace byly takového rázu, že každý dostal v podstatě hodnotu nového ICE auta střední třídy, jezdí po těch mnoha letech dotací 20% BEV aut. Jinde to je 1-5%, tedy slabota a už dnes jsou ceny nabíjení vysoké, co bude za 10 let?

BEV má vlastnosti, které se hodí spíše do města a tepla než na dálkové cestování a v zimě, tedy čím vyšší rychlost, tím vyšší spotřeba a ta narůstá velmi výrazně (s kvadrátem odporu vzduchu). Ano, proběhlo hodně diskuzí, že to pro BEV není tak obrovské zdržení to nabíjení na dálkových cestách s nutností udržovat vyšší rychlost, to je pravda, ale za cenu spotřeb kolem 30-35 kWh/100km. Obecně tedy dojde na dálnicích ke snížení rychlosti aut, protože jinak budou řidiči platit 5 Kč/km a podobné nesmysly. Když každý den tisíce řidičů vidí ty odstavené Tesly na nabíječkách ve Vestci, které nabíjí za stejné peníze co tankují ICE a za dvojnásobnou pořizovací cenu, tak si ťukají na čelo, tomu věřte.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » ned 10. led 2021 8:55:32

Nio ET7 - dojezd přes 1000km (150kWh solid-state baterie), výrazně rychlejší nabíjení a díky službě Battery-as-a-Service lze cestovat s bleskovými zastávkami po celé Číně rychleji, než s konvenčním autem a neztrácel čas tankováním...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » ned 10. led 2021 10:09:36

Zopakuji již napsaný příspěvek jinde. Auto je nabité těmi nejlepšími technologiemi, to je pravda, některá řešení jsou opravdu velmi inovativní, např. výměnný systém baterií jako služba, nebo umístění kamer a lidaru na střeše vozu, výkon počítače Adam je 7x vyšší než FSD Tesly, nicméně bych rovnou zapomněl na 1000 km dojezdu, je to hodnota spíše z říše snů, respektive v laboratorních podmínkách. Dojezd 1000 km, je to hodnota nejhorší normy používané v současnosti na měření spotřeby - NEDC, to bývá zpravidla o 20% kWh méně, než je realita a to ještě v teplém počasí. Podle mě se bude pohybovat reálný průměrný (tedy celoroční dojezd) kolem 700 km a pokud pojedete v zimě pod nulou po dálnici 130 km/h je můj odhad dojezdu je do 600 km. Nikde se nezmiňují o váze, ta bude tak 2,5 tuny a to jen diky větší energetické hustotě baterií a odlehčené karoserii. Spotřebě pomůže i koeficient cx 0.23. Cena v Evropě tak 2,5 mil. Kč není rozhodně pro širokou veřejnost. Prodávat se ale budou i 70 KWh (tohle je slabota) nebo 100 kWh verze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Radovan » ned 10. led 2021 13:22:23

Já nevím, co pořád všichni řeší ceny nabíjení pro neregistrované zákazníky, nejlépe v nejvyšším tarifu a u hypernabíječek. Většina moderních BEV se k nim podívá při běžném občanském i firemním použití naprosto výjimečně.
Já se na rychlonabíječkách stavuji, protože díky vývojově 13 let starému autu s malou 16 kWh baterkou, nájezdem přes 90 tis. km a 7 lety stáří vozu musím, i v rámci Ostravska. Mám to na všechny strany 15-40 km jedním směrem a tak to buď po příjezdu strkám na zásuvku 230V 16A zdarma nebo pokud cestou nakupuji, tak na rychlonabíječku (donedávna byly 3 zdarma, nyní 2 - Globus, Lidl, MOL) či pomalou zásuvku tamtéž. Jedno zda 230V 16A nebo Mennekes.
Placené rychlonabíjení využívám výjimečně při delších cestách typu Olomouc, Luhačovice, Uherský Brod, Jeseník atp. po cestě. Tam musím díky vyšší rychlosti, často rychlostce nebo dálnici, počítat s prvními 80-100 km a pak už jen 60-80 km dojezdu, protože rychlonabíječka tlačí rychle něco přes 70%, dříve 80%
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » ned 10. led 2021 16:16:10

Řeší se tady nabíjení v zahraničí (DE) na cestách. A ne jízdy kolem baráku v malé nákupní tašce. Pro vaše účely je jízda EV v pohodě, na dlouhé trasy po DE je náklad na km srovnatelný se spalovakem, což není moc dobré. A to jsem počítal se zvýhodněnou sazbou, jako zákazník EnBW. A i to je 0,39 eur na kWh.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Radovan » pon 11. led 2021 8:54:20

Pak je nutné pro dálkové cestování používat skutečné elektromobily, tedy ty s velkou baterkou a současně palubní nabíječkou od 11 kWh výše, nejlépe 22 kWh a více a nabíjet zdarma na spoustě Mennekes zásuvek. Také je možno využívat sítě zdarma rychlonabíječek. Existují i sítě komunitní, kde je před barákem k dispozici 400V 32A, ovšem tam se musíte zapojit tím, že dáte k dispozici zdarma svoji zásuvku před domem/firmou.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » pon 11. led 2021 9:01:12

Jo, už vidím, jak jedu na služebku namísto 5 hodin nějakých 7 hodin a cestou somruji od někoho elektřinu před barákem, nebo u Lidlu a nabíjím pomalu na AC, sjíždím kvůli tomu z dálnice... :-) To je absolutně nereálná představa. EV už mají dostatečnou barterku, ta Kona nebo eNito by mi stačilo v pohodě. Těch 500 km je reálné s jedním nabitím a s přestávkou kolem 30-40 minut (nebo to rozdělit na dvě pauzy), to bych v pohodě přežil. Překážkou je ta vysoká cena za kWh v DE. A to je teprve zažátek...

Jak říkám, na ježdění kolem baráku v dojezdu baterky je to OK a i docela levné, jinak na cestách už moc ne. Jsem právě přemýšlel, že bych vyměnil za EV, tak jak to vidím, lepší bude nechat si hybrid.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne pon 11. led 2021 13:10:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » pon 11. led 2021 9:48:05

Na dálky ideálně Tesla a nabíjet na SC. Pokud Vám jde převážně o jízdy Praha-Stuttgart-Praha, tak stačí i jiné EV, se kterým jednou na Rozvadově dobijete za českou cenu EONu. Nabíjení doma a v místě můžete pořešit i zdarma. Včera jsem jel Konou na otočku do Prahy po D5 od Klatov (200km dálnice, 100km I.tř.), což bych v pohodě dal bez dobíjení, ale vyjížděl jsem s 54%, tak jsem cestou zpět vyzkoušel PRE Zličín a nabíjelo to 75kW. Rychle jsem nakoupil nějaké ovoce v Albertu a odjížděl s 80% 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » pon 11. led 2021 10:38:25

V ABRP se dá optimalizovat nabíjení vyřazením některých drahých nabíječek jako Ionity apod., zároveň udělat preferenci nabíječek u nás a pak ty dvě až tři nabíjení v Německu člověk přežije.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Citigo e IV » pon 11. led 2021 10:43:00

Otázka je jak to bude do budoucna, ale můj názor je, že pokud nedojde k výraznému zdražení ropných paliv tak je současná elektromobilita, tak jak ji známe odsouzená k postupnému zániku. Lidi nebudou hromadně kupovat el. auta s tak drahým a komlikovaným provozem, hlavně v zimě a po dálnici jak psal Josef. jediná možnost je zdražit palivo už cena kolem 50 Kč/litr by výrazně přispěla k alternativním pohonům, ale současně by nebyla likvidační pro lidi co potřebují z vesnic cestovat za prací. To že se slevnila daň za litr nafty od nového roku je přui současné ceně nafty naprosto nepochopitelný.

Spalovací vozy udělali za deset let ohromný pokrok co se týká spotřeby paliva, hlavně hybridní vozy tak vidím budoucnost pro dálkové cestování.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » pon 11. led 2021 11:33:04

Jenže mnoho zemí plánuje do 2030 ukončit prodej fosilů, tedy včetně hybridních...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Josef » pon 11. led 2021 11:47:07

Většina plánuje zakázat čisté ICE, tedy PHEV bude mít stejné výhody jako BEV, alespoň zatím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » pon 11. led 2021 13:19:35

Lama píše:Na dálky ideálně Tesla a nabíjet na SC. Pokud Vám jde převážně o jízdy Praha-Stuttgart-Praha, tak stačí i jiné EV, se kterým jednou na Rozvadově dobijete za českou cenu EONu.


No to jo, to jsem tak i počítal, že vyjedu z domova s plnou (nabito za levno), po 180 km jsem na Rozvadově a doplním těch cca. 20-25 kWh (nabití jenom do cca. 85 proc. max) a jedu dál. Do cíle cca. 350 km, takže pak cestou ještě jedno nabití za těch 0,39 eur/kWh. V cíli pak mohu nabíjet domácím tarifem 0,30 eur/kWh nebo možná i někde zdarma. Takže bych nabil v DE doplna (nevím jak je reálné to nabít vše zdarma) za 0,30 a pak domů, zase jednou v DE a jednou na Rozvadově. Ale na cestách se pořád bavíme o ceně min. 9 KČ/kWh (Rozvadov UFC), v DE samozřejmě víc.

Jo, mohl bych na Rozvadově nabít za levněji, ale proč bych nabíjel na 50 kW, když auto umí třeba až 75 kW, některé i ke 100 kW.

Prostě na ty dálky to není ono, zatím. Klidně bych ten čas nabíjení obětoval, ale když to tak počítám, tak za ten nekomfort (čekání na nabíjení) skoro nic na oplátku nedostanu.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Citigo e IV » pon 11. led 2021 13:39:27

Jak jezdíte tu trasu často? EV je opravdu lepší používat na cesty kolem komína tj. denní ježdění do práce a po okolí v rámci dojezdu s tím , že když 2x měsíčně musím dál tak už se dneska nic neděje a díky rychlonabíječkám to dám s menším zpožděním za podobnou cenu, možná i levněji díky domacímu nabíjení. Ale hlavně si nemusíte na dálku půjčovat, nebo držet spalováka.

Pokud to jezdíte často a kolem komína je couračky do 50 Km , tak je zase ideální PHEV.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » pon 11. led 2021 14:05:05

Marek71: Z Rozvadova do Stuttgartu 320 km dojedete bez nabíjení. Bjorn s Nirem po dálnici při -23°C má stále dojezdy kolem 300km.
Po cestě je hafo nabíječek na dálnici, tak není problém si i na Ionity docucnout jen několik málo na dojezd, než si stačíte odskočit 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Marek71 » pon 11. led 2021 14:41:18

Z benzinky na Rozvadově to mám do cíle přesně 338 km, koukám na google mapy. To by se najednou nedalo, za předpokladu, že bych na Rozvadově nabíjel cca. do 80%. Ale s jednou krátkou zastávkou v pohodě.

Jak jsem psal, při těchto kapacitách baterky co má Kona nebo eNiro, už by ani nebyl problém s tou zastávkou, nebo se dvěmi, dohromady nějakých 40 minut se dá přežít. Jen jak to tady rozebíráme, tak ta cena v DE je vysoká. Ostatně, i 9 KČ na Rozvadově je docela dost...

Normálně tu trasu jezdím tak 1-2 krát měsáčně, tam a zpátky. Teď během pandemie, samozřejmě, méně.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod Lama » pon 11. led 2021 17:22:03

Marek71: Ještě se nechá jezdit zadarmo, jen musíte sjet z dálnice... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Nabijeni Bavorsko E-wald

Příspěvekod nokia9500 » pon 11. led 2021 17:29:09

@Radovan ... ale každý nemá 1M na starší Teslu nebo novou Kiu eNiro ... a levnější EV jsou na cesty kolem komina s nabíjením doma ... nabíjení výhradně na veřejných nabíječkách už postrada ekonomický smysl
to že vy to máte nějak, neznamená že to tak maji všichni ostatní

@Marek71 no ta to těch německých €0.39 ještě není v rámci Evropy vůbec drahý ... našel jsem daleko větší špeky a nemyslím tím zrovna Ionity

@Citigo e iV souhlas ... pokud se nezavede výrazná uhlíková daň nebo jiné zdanění ropných produktů do ICE tak té EM moc šancí nedávám
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km