Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Everis
Příspěvky: 15
Registrován: stř 06. pro 2023 17:39:44

Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Everis » ned 17. pro 2023 0:39:03

TLDR: půjčil jsem si elektro auto v portugalsku, nejsem schopný jej nijak nabít (appky mě odmítají registrovat nebo chtějí posílat fyzické čipy) a nechce se mi věřit, že to prostě a jednoduše někde nejde zaplatit Visou/MasterCard/whatever.

Zdar,
půjčil jsem si v Portugalsku na pár dní auto, a borec při půjčování říkal, že s nabíjením na veřejných nabíječkách není problém, stačí si stáhnout appku do mobilu.

Ok, stáhnu appku (miio), ale problém, nejde poslat na české tel. číslo nějaký kód který ta appka vyžaduje.
Přes to teda nejede vlak, i když se nějakým bugem dostanu "do té appky" a když zkouším nabíjet ze stojanu tak appka hlásí, že nemám něco registrovaného a čus. Říkam si asi blbá appka určená hlavně pro portugalce a lidi co elektro vlastní. Ok zkusím teda jinou appku, na kterou byl QRcode přímo u stojanu jedné nabíječky. Ta zase vyžaduje nějaké portugalské NIF (Taxpayer Identification Number). Zkusil jsem X různých appek co jsem pogooglil a žádnou se mi nepodařilo zprovoznit.

U nabíječky pak potkám týpka, který si přijel nabíjet svoje auto, říkal jak je to nahovno a že všechny stojany chtějí nějakou appku nebo čip. Problém je, že já se do žádné appky nejsem schopný probojovat tak aby mě pustila nabíjet. Ale poslal mě k nějakému obchoďáku, že tam jde platit normálně Visou.
Super, tak tam jedu, parkoviště obchoďáku, u něj benzínka co patří tomu obchodnímu řetězci. Ale nabíjecí stojany nikde, pak si všimnu 4 míst pro elektro auta, ale nabíječky nikde. Jen dvě kulaté díry v chodníku s dalšími malými dírami do obdélníků, které po stojanech zbyly.
Ptám se týpka co je v kukani té benzínky (samozřejmě zrovna neumí anglicky), ale nějak se dorozumím, že nabíječky jsou zrušené a mám zkusit nějakou benzínku Galp kde by to být mohlo.

Long story short, ne, tam to taky nešlo. Borka v pumpě neuměla anglicky už vůbec ani ň, ale že mám zavolat na infolinku co je u toho stojanu, na infolince mleli pořád něco dokola portugalsky (tipuju "jste v pořadí, nezavěšujte") a tak jsem to vzdal. Nějaké procenta ještě zbývají, tak holt budeme jezdit jen po blízkém okolí abych to když tak mohl v pohodě vrátit.

Zítra ráno jdu zkusit hučet přímo do té půjčovny, ať mi s tím nějak pomůžou, že jsem asi idiot a neumím nabít to auto.

Nechce se mi ale věřit, že nemůžu najít žádnou možnost jak to nabít, leda na ubytku prodlužkou z okna. (a tu nemám)
Nebo bych si měl zařidit nějakou českou appku, která mi umožní nabíjet tady?

BTW, před měsícem jsem si tady půjčoval Teslu M3 (RWD), a najezdil jsem s ní ~300KM, z toho na dálnici cca 90km, pak v kopcích cca 70 (projížděli jsme park Paneda-Gerês, takže furt nahoru a dolů), zbytek 140km okrsky na cestě zpátky do Porta (taky nahoru a dolů, ale už ne tak prudké kopce a ne tak často). Při odevzdání zpátky do půjčovny zbývalo 30% baterky a už nevím kolik Km (relativně dost, ještě bych s tím klidně někam jel, ale už došel čas vypůjčení).
Vůbec jsem neměl range- anxiety a nemusel jsem nabíjet (asi naštěstí, jinak by mě jeblo už před měsícem)

Teď v Albufeira jsem si půjčil VW ID3 (tuším že verze Pro) a po prvních ~24 hodinách (oboje jsem měl pátek-neděle celkem 48h) mám najeto 182km, ale čistě jen okrsky na víceméně rovince, a auto je na nějakých 30% (dávali mi ho s 95%) a ukazuje dojezd 100km. Přijde mi, že ID3 oproti Tesle celkem slabota, nebo je to jiným způsobem jízdy/trasy?
V kombinaci s tím, že mi to nejde nabít mě ten dojezd celkem zklamal. Kdyby se dalo s půjčeným autem jednoduše nabíjet tak to asi problém není, ale to je chyba té půjčovny, že neumí pro lidi zajistit jednoduchý způsob nabíjení.

Každopádně, způsoby nabíjení stojí v Portugalsku za hovno a půjčovna aut taky (Europcar).
Končím rant.

P.S. o elektroautech vím prd, ale chci Teslu a zážitek s ID3 mě jen utvrdil. ID3 je asi celkem pěkné auto, dobře se s ním jezdí, ale teda ten infotainment a celkově jak je to celé řešené... no nic moc.

EDIT: tak jsem to nakonec ještě nevzdal a tu miio appku jsem trochu ochcal a dal tam nějaké portugalské číslo z netu které dokáže přijímat SMS (bezpečnost už kašlu), pak jsem musel nabít 20 eur do virtuální peněženky a konečně mě to pustilo na nabíječku, ale až na druhou, první kterou jsem zkoušel tak přes appku nefungovala. Porod.
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod MKM » ned 17. pro 2023 8:42:35

Tady to sice tak hrozné není, ale za mě je tohle, hned po vysokých cenách EV největší překážka pro rozšiřování EV.
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » pon 18. pro 2023 7:38:43

Zářívá elektrická budoucnost. :D :D :D
By mě zajímalo, kde zelení soudruzi udělali chybu.

Už přesně kvůli tomu bych si nikdy nepořídil auto na baterky jako hlavní povoz. Baví mě ty elaboráty lidí co jedou někam za hranice a několik dní před tím strávi laborováním nad mapou kudy pojedou, jak tam budou nabíjet a kde všude se musí registrovat a tak.
V době EU, kde má být jednotný trh a hlavně v dnešní digitální době je to prostě WTF.
A to to chce EU protlačit povinně a není schopna zařídit, aby člověk mohl normálně po cestě dobíjet.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » pon 18. pro 2023 8:28:17

Proc neni schopna? Nove nabijecky od pristiho roku musi mit platebni terminaly.
Tady spise selhala pujcovna. Za stavajici situaci musi dodavat nabijeci kartu a vyuctovat nabijeni.
Trochu OT ale pohled z druhe strany
Naposledy upravil(a) xdenser dne pon 18. pro 2023 14:27:17, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » pon 18. pro 2023 9:06:05

Proč by půjčovna měla řešit dobíjení? Půjčovna půjčuje auta. Jiné půjčovny vám taky dávají nějaké návody a karty, aby jste si mohli natankovat benzín?

A s platebním terminálem to je fakt výhra. To stejně musím zas strávit x hodin hledáním appky, abych si našel tu správnou apku pro rezervaci / ověření stojanu, že je volný a funkční.

EU by měla nařídit pro provozovatele nabíječek nednotné API, které by mohla využívat jakákoliv aplikace třetí strany.
Takže by jste si dali jednu apku, která by se vám libila a ta by uměla obsluhovat všechny stojany v EU.

Je to prosté, ale to by EU musela taky někdy přemýšlet, místo řešení zákazů a dotací.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Marek71 » pon 18. pro 2023 10:25:40

Teda... takový dlouhý příspěvek a tolik komplikací s tak jednoduchou záležitostí jako je půjčení auta na dovolené :-)

Taky jsem si před asi 5 lety půjčoval auto v Portugalsku (přesněji Madeira). Z domova jsem si srovnal nabídky půjčoven, vybral si Budget, kde byl nějaký Renault Captur za 125 eur/11 dní. Dostal jsem ho s plnou nádrží, za tu dobu jsem to akorát vyjel a cestou zpátky na letiště jsem to tam dotankoval a odevzdal. Nikde jsem se nemusel registrovat, nic stahovat a zaplatil jsem normálně kreditkou. Neumím si představit, že bych řešil nějaké peripetie s nabíjením, když chci ráno vyrazit na okruh po ostrově, kde si chci na dovolené odpočinout a ne přemýšlet nad úplně zbytečnými věcmi. Přijde mni to na hlavu.
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » pon 18. pro 2023 11:42:45

Proč lidé pořád chtějí používat EV jako spalovak? To já chci pak spalovak také tankovat z roury doma. Proč mě domů nevede roura z benzínem? Proč EU to nezařídilo (řekněme někdy dřív v 90 letech, teď' už to je mimo trend samozřejmě)?
Pokud půjčovna nabízí EV - nabízí službu pro komfort zákazníka, a infrastruktura není k tomu přizpůsobena tak musí o to postarat půjčovna. Není to složitý - myslím s půjčením nabíjecí karty/čipa a pak vyúčtováním. Pojištění oni přece dělají. Půjčují i dětské sedačky. Kdyby infrastruktura byla na úrovni spalovaku tak pochopitelně půjčovna se nemusí o to starat.

Jak je řečeno ve videu infrastruktura nepočítá s placením kartou (a tedy s půjčovnami) protože to využívá málo lidí. Pokud by EU to placení kartou nařídilo ještě dřív to by jen prodražilo provoz a tudíž i nabíjení pro většinu zákazníků dřív. S timi kartami to ještě potrvá až se to usadí. S najakym API to by také trvalo a možná ještě déle. Alespoň bankovní karty mají technickou stránku už dávno vyřešenou.

S timi kartami to nejspíš bude fungovat tak že ono vám zablokuje řekněme 20 eur na kartě a pak bude nabíjet s limitem 20 eur, když nabijete min tak vrátí. Když vše funguje dobře tak ok. Ale stává se že nabíječka já vadná a přeruší nabíjení, Vy to zkusíte pár krát a máte rovnou zablokovaných 100 EUR na kartě. A pak banka vám zablokuje kartu prtoze se dějou podezřelé věci. Takže zlaté čipy a appky...
Naposledy upravil(a) xdenser dne pon 18. pro 2023 12:07:05, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » pon 18. pro 2023 12:02:34

Anebo, proč to slepě neobhajovat i když je to prostě úplně postavené na hlavu, že? S možností tankovat doma ze zásuvky na mě nechoď. Tady se teď bavíme o tankování na cestách. A já si teda spalovák doma tankuju, nevidím v tom problém. Když jedu k benzíně, tak odjíždím s účtem na minimálně 150L paliva. A pak mám na 3 měsíce vystaráno.
To že si lidi nejsou schopni udělat malou čerpací stanici z 200L sudu je jejich problém.
Stejně tak jako není problém, proč někteří lidi nechtějí tahat z bytů po sídlišti prodlužováky, aby si mohli to svoje e-auto nabíjet :-D To jsou smysluplné argumenty.

Lidi chtějí věci uživatelský přívětivé. Pokud dnes sednu a jsem schopen jen za pomoci navigace v telefonu a kreditky v kapse sjezdit celý svět. Proč bych se měl proboha přizpůsobovat takovému nesmyslu jako je současný stav u nabíječek?
Žijeme v digitální době. API má v dnešní době snad všechno. Dokonce i banky a ty jsou většinou v těhle novostech značně zabržděné.
Nevidím sebemenší problém, proč by to neměli umět nabíječky a proč by je to mělo nějak extra prodražit.
Stejně tak v dnešní době nemůže být nejmenší problém implementovat platební bránu. Třeba přes internet, samotný terminál na stojanu není potřeba.

EU ví kdy chce spalováky zakázat, chce je tlačit mezi lidi, ale do dneška nebyla schopna vyřešit tak jednoduchou věc, jako je bezproblémové tankování pro obyčejné lidi.
Už jen ty argumenty zaslepenejch elektromobilistů, že tahle absolutně user friendly věc je vlastně super a jednou za xx let to možná bude lepší :-D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Marek71 » pon 18. pro 2023 12:47:31

xdenser píše:Proč lidé pořád chtějí používat EV jako spalovak?


Lidi nechtějí používat EV jako spalovák, chtějí používat EV jako auto, jak byli doposud zvyklí, se vším komfortem tak, aby auto sloužilo uživateli a né opačně. A pokud to tak nebude (zatím není), tak na nějaké masové rozšíření EV můžeme zapomenout. I když, silou se dá protlačit vše, že?
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » pon 18. pro 2023 13:10:03

Ale infastruktura pro spalovaky se stavěla 100 let. Vy chcete ji okamžitě pro EV mávnutím kouzelné hůlky. A ideální. Bez chyb. To prostě není možný. I tak se staví velkým tempem casto jsou to i vyhozené peníze - viz video 50kW nabíječky, které po pár letech se musí odinstalovat. Jaké koliv API a platební brány nejsou zadarmo. Navíc myslím placení přes QR kód nabízí snad každý. Viz video - jen že ten kód musí být nové unikátní pro každou platbu. Protože byli případy podvodů. Pak občas ten člověk není schopen ten správný QR kód na stojanu najít. Protože tam je ještě jeden pro identifikaci stojanu v appce. Může za to samozřejmě EU, protože předem nevědělo všechno možný. A my nevíme jaké ještě dalši komplikace z toho rychlého budování infrastruktury vylezou do budoucna.

Masové rozšíření EV je momentálně omezený ne infrastrukturou. Spíše cenou aut. A to se odvíjí od výrobních kapacit baterek. Jaký smysl je dělat levne dostupné EV, když nemůžete ho vyrobit v milionech kusů ročně? Tedy nemate dost baterek. Karoserii samozrejme vyrobite.

Dokud nebude dostatečné rozšíření EV, nebude i pohodlná infrastruktura. To je jako slepice a vejce. Nejaké první zkažené "vejce" dostanete od EU, protože to je obr, který není schopen kouzlit, jen zbytečně utrácet peníze. A to je tak se vším co se týče demokratických států a nějakých transformaci. Diktátor to vyřeší rychle - postaví koncetraky a budou nabíječky pro vyvolené zadarmo. Raděj to nechat trhu. Pak ale rozšíření EV bude trvat 50 let.

Kritika stávajícího stavu je ale na místě.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » pon 18. pro 2023 15:15:08

Promiň, ale to není o chybách, ale o neschopnosti.
Ano, když začala éra spalovacích aut, tak se chodilo pro benzín do drogerie. Ale stačilo vědět do které jít a mít peníze.

Dneska je platební terminál i na blbém parkovacím automatu a i to parkování je možné platit online kartou. Nebo na automatech na bagety. Takže sorry, tenhle argument neberu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » pon 18. pro 2023 15:27:20

Nu tak kolik lidí využívají parkování a kupuji bagety?
A kolik lidi nabíjí auta? Vám provozovatel říká - využitelnost nabíječek v ČR je 1-2%. A kolik z toho využijí platební kartu? Ještě 1%? Vy za ten terminál ale musíte platit. I když on se použije tak jednou za rok. Nu tak oni prostě to nechtěli tam instalovat protože nechtějí za to platit zbytečně.
Když EU to teď' nařídí - to udělají. Zaplatí za to ale nakonec uživatel.

Já jsem pro levné a pohodlne veřejné nebijeni. To takove nebude dokud "všichni" (odhadem alespon' 30%) nenakoupí EV a na tu nabijecku nepřijede 10 lidí s kartou denně. Přesná čísla samozřejmě neznám. Ale 20 000 aut na pár tisíc nabíječek které už máme to zjevně nestačí. I protože většina z tich 20000 nabíjí doma nebo na firmě.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Josef » pon 18. pro 2023 23:24:20

Marek71 píše:
xdenser píše:Proč lidé pořád chtějí používat EV jako spalovak?


Lidi nechtějí používat EV jako spalovák, chtějí používat EV jako auto, jak byli doposud zvyklí, se vším komfortem tak, aby auto sloužilo uživateli a né opačně. A pokud to tak nebude (zatím není), tak na nějaké masové rozšíření EV můžeme zapomenout. I když, silou se dá protlačit vše, že?


Já byl v životě zvyklý na spoustu věcí a musel jsem si zvykat na jiné. To je prostě vývoj. Za 200 let tady budou lidi místo do kostela chodit do mešity a taky si budou muset zvyknout :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » úte 19. pro 2023 7:15:31

xdenser: jo, tak o tom jsem už psal. Že stačí jedna platební brána na internetu. Jedna brána, jedny náklady pro všechny nabíječky. Já jakož to programátor v tom nevidím žádný problém.

Josef: že ze sebe dobrovolně necháte udělat sebemrskače je vaše věc. Ale pokud se to nelíbí většině, tak je asi něco špatně, ne? Pro mě za mě si třeba objednávejte poštou předplacené nabíjecí kupóny, které fungují pouze na jednom konkrétním stonaju.
Já jakož to člověk, co si nenechá kakat na hlavu nucením nesmyslů na takově věci teda nepřístoupím.
A vzhledem k takovému stavu si udržuju to staré TDI z 97 roku a elektro půjde z domu. Tolik k zářivé budoucnosti kterou plánuje neschopná zelená propaganda. A podle nedávného průzkumu nejsem sám, co elektro zkusil a už ho nechce. Těch lidí co vyzkoušeli elektro, zjistili, že pokud člověk není sebemrskač, tak je to jen na ježdění kolem komína. Což v zhledem k ceně těch aut, není moc velká hitparáda užitnosti.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » úte 19. pro 2023 8:39:30

dracekvo píše:xdenser: jo, tak o tom jsem už psal. Že stačí jedna platební brána na internetu. Jedna brána, jedny náklady pro všechny nabíječky. Já jakož to programátor v tom nevidím žádný problém.

Technický problém není. Je problém pak cenou a kvalitou služeb. Taková monopolní brána nemá problém zvedat ceny jak chce. Pokud ceny budou nařízeny zhora tak to prostě nebude fungovat spolehlivě. Tak jak tak budete nadávat. Pokud bude dvě brány tak už budou zmatky. Nemáme jediný platební systém karet. Nemáme jednu bránu pro vsechni pro nákupy na internetu. Proč by to bylo tak pro nabíjení?

Pokud vzdáváte elektro jen kvůli tomu že musíte si najít appku na nabíjení pro cestování do zahraničí - tak to je hloupý. To jste nevěděl předem? Jinak s nabíjením vidím postup - víc a víc nabjiecek. Teď' budou i platby kartou. Tak k čemu pak je to nadávání a vzdávání - možná je to prostě nevhodný auto? Tak na to musíte nadávat na výrobce. K čemu je tam EU? Nejak to postrádá logiku, když už jste programátor.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » úte 19. pro 2023 9:12:06

Je samozřejmé, že platební bránu by si zřídil provozovatel jen pro svoje nabíječky v síti.
A určitě by brána nezneužila svého dominantního postavení. Třeba takový gopay. Protože kdyby to udělala, tak všichni okamžitě přejdou pod jiného poskytovatele. Takže tímto krokem by byla proti sobě.
Protě to řešitelné je a to zcela jednoduše. Platba kartou je v dnešní době prostě úplný základ a takovou možnost už dnes poskytuje i ten nejmenší krámek v horní dolní. Proč to nejde u nabíječek jsou jen výmluvy a neshopnost.

A proč ne elektro? Protože to už nemá ekonomický význam. Když se jezdilo za 0,3kč/km, tak to bylo zajímavé i přes vyšší cenu auta.
Jenže elektrika stojí už úplně jinou cenu. Ceny ojetin jsou zcela nesmyslné vzledem k užitné hodnotě vozu.
U nových aut už nemá cenu o tom vůbec mluvit. U ojetin se navíc ukazuje největší kámen úrazu. A to absolutní absence náhradních dílů.
Jako sorry ale do prcka typu IOn chtít za tlumič 14 tis a není možnost koupit druhovýrobu. Za 16 tis mám do Subaru originální samonivelační tlumice. Kde komfort jízdy je úplně jinde. Nehledě na bezpečnost, prostor, užitnou hodnotu. A když budu chtít, tak tam můžu dát druhovýrobu za zlomek ceny.
Už jen to, že třeba chci tahat vozík 750kg. U elektra je taková základní věc naprosté sci-fi.
Nedavno jsem si ještě dokoupil P206 za 9 tis a dal to trošu dohromady. To auto udělá daleko lepší službu při cestách kolem komína jak IOn a ještě navíc levněji. Další bonus je, že když se se rozpomenu, tak se klidně můžu vydat na otočku do ostravy a zpátky.

U iona v létě vyměním nejhorší články a půjde do světa dokud ještě nějak funguje. Ať se s tím v budoucnu trápí někdo jiný. Elektro jako ojetina bude po 15 letech zcela nepoužitelná. Další dnes nové tipy budou za pár let sledovat stejný osud.
Aspoň jsem to od jiných odpůrců vyzkoušel, takže mám srovnání a moje kritika je založená na vlastních zkušenostech.

Elektro auta mají jistě svoje výhody, ale starší ojetiny budou mít tolik nevýhod, že je lepší se do takové rizikové investice vůbec nepouštět. Je to krásně vidět na prodejích. Berlingo zpět zařadilo spalovací verzi, protože elektro nikdo nechtěl kupovat :-D

A k čemu EU? EU to chce povinně zavést pro všechny. Tak by se měla starat o to, aby to bylo nějak rozumně použitelné. Viz. třeba ten příběh, kterým to začalo, že nejste schopen udělat registraci pro nabíjení, když nevlastníte lokální číslo. To má být ten jednotný EU trh?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Audis
Příspěvky: 48
Registrován: ned 18. zář 2022 14:05:06

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Audis » úte 19. pro 2023 9:24:52

dracekvo píše:xdenser: jo, tak o tom jsem už psal. Že stačí jedna platební brána na internetu. Jedna brána, jedny náklady pro všechny nabíječky. Já jakož to programátor v tom nevidím žádný problém.

Josef: že ze sebe dobrovolně necháte udělat sebemrskače je vaše věc. Ale pokud se to nelíbí většině, tak je asi něco špatně, ne? Pro mě za mě si třeba objednávejte poštou předplacené nabíjecí kupóny, které fungují pouze na jednom konkrétním stonaju.
Já jakož to člověk, co si nenechá kakat na hlavu nucením nesmyslů na takově věci teda nepřístoupím.
A vzhledem k takovému stavu si udržuju to staré TDI z 97 roku a elektro půjde z domu. Tolik k zářivé budoucnosti kterou plánuje neschopná zelená propaganda. A podle nedávného průzkumu nejsem sám, co elektro zkusil a už ho nechce. Těch lidí co vyzkoušeli elektro, zjistili, že pokud člověk není sebemrskač, tak je to jen na ježdění kolem komína. Což v zhledem k ceně těch aut, není moc velká hitparáda užitnosti.


Zdravím,

EU tuším od nového roku zavádí pravidlo že na všech veřejných nabíječkách musí být terminál/moznost zaplatit přes unikátní QR kód. Tím se veškeré nabíjení vyřeší bude to fungovat jako samoobslužná čerpací stanice :)
Hyundai Kona Premium 64kwh 2018
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod xdenser » úte 19. pro 2023 9:30:21

Jo tak chyba byla jen koupe toho Ionu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Audis
Příspěvky: 48
Registrován: ned 18. zář 2022 14:05:06

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod Audis » úte 19. pro 2023 9:34:05

xdenser píše:Jo tak chyba byla jen koupe toho Ionu.


Pokud člověk chce jezdit jen do práce s z5 (80km) tak za mě super sám teď hledám podobné auto akorát spíše asi e-UP!
Hyundai Kona Premium 64kwh 2018
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjení půjčeného auta v Portugalsku WTF??

Příspěvekod dracekvo » úte 19. pro 2023 9:52:59

xdenser píše:Jo tak chyba byla jen koupe toho Ionu.


Jo, chyba je koupě jakékoliv starší elektro ojetiny která bude mít na hrbu 10 let a více :-D Ostatní auta se jeví jako lepší koupě, protože jsou zatím relativně nová. Pak to u nich bude ten stejný příběh.

Jo jako na dojíždění do práce je to super. Ale super už to není, pokud se člověk v práci rozmyslí, že by chtěl po práci někam skočit.
Novější auta jako e-up atd dojedou o něco dál. Ale pokud si spočítám kolik za ten delší dojezd zaplatím poroti ionu více, tak to jsou hodně drahé kilometry.

Audis: no, že to ale trvalo. Jen cca 10 let? :-D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)