Infrastruktura Italie

Moderátor: Josef

i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Infrastruktura Italie

Příspěvekod i3rex » pon 15. kvě 2023 14:47:39

Zdravim vespolek,

planujeme o prazdninach Alpy pres prusmyky prevazne v Italii. Mate nekdo zkusenost s nabijenim ? nebo tipy jakou sit a jaky apky zvolit ?

Diky moc

Honza
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod i3rex » stř 19. črc 2023 14:16:00

... mno nikdo asi po Italii nejezdi, tak si odpovim sam, treba se to bude nekomu hodit :-)

V Itosce je nejvetsi poskytovatel EnelX, ale u nej z apky by podle webu mela bejt kWh za 0,89€, coz se mi zdalo trochu dost.

Jel jsem tedy s nemeckou apkou od EnBW Mobility+. Nabijeni Nemecko, Rakousko, Italie bez potizi s roamingem. DC jsem nabijel max. 50kW prikonem (i3) na nabijeckach od 50kW az po 180kW mozneho vykonu - za 0,65€ (a to i u EnelX). Na AC jsem jsem nabijel myslim dvakrat - jednou za 0,4€ a jednou za 0,62€.

Nalitali jsme za ctrnact dni ca. 3000 km a s nabijenim nebyl nikde zadny problem. Na obsazenou nabijecku jsme narazili jen jednou, a tak jsme na REXe jeli jen kdyz bychom museli nabijet na nejakem delsim prejezdu a nesedelo by to casove do nejakeho vyletu v miste nebo dlabanci :-)

Sem tam se da nabit zdarma - treba na Grossglockneru nahore nad Walackhausem nebo u Kaiser Franz Josef Hohe nebo u hotelu ci penzionu, ktery to maj v cene.
Uživatelský avatar
Aliii
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 15. říj 2020 16:50:27

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Aliii » čtv 20. črc 2023 9:20:16

Já se s i3s do zahraničí bál, i když EnBW jsem si tenkrát (2020) nainstaloval taky, kdyby náhodou... :P
Teď na začátku prázdnin jsme procestovali sever Itálie - Dolomity, Bibione, Gardu - ale odvahu na takovou cestu jsem získal až s Teslou :D Takže 99% nabíjení bylo na Superchargerech po cestě (s cenou okolo 0,44€/kW). Jednou jsem vedle hotelu využil rychlonabíječku BeCharge 110kW, přes Appku s obyčejnou sazbou "Pay As You Go" za 0,90€/kW. :|
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" :geek: 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red" :twisted:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Josef » čtv 20. črc 2023 10:40:48

Já se s kartou Audi nebojím ničeho :D mnohem větší výběr než má Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod xdenser » čtv 20. črc 2023 11:37:22

Prave naopak - Tesla nabije i tam kde se da nabit s kartou Audi (samozrejme to jde jen s jinou kartou nebo appkou), s kartou Audi ale nejde nabijet na super chargerech a na destination nabijeckach tesly (tedy mozna i jde pokud majitel povoli).
Dokonce na nabijecim hubu Audi v Norimberku tesliste vesele nabiji, jen nesmeji pro susenky do lounge.
Takze s teslou mate vetsi vyber az na susenky v Norimberku (nevim asi podobna mista jsou i jinde).

Navic nejsem uplne jisty jestli ta karta Audi bude fungovat primo vsude. Neispis je to neco jako We Charge od Elli - tak ta zarucene nefunguje vsude. Napriklad mi neslo aktivovat nabijecku primo u dealerstvi VW v Lubljane kartou od VW - coz je trochu pruser. Ale jinou appkou jesem to spustil - nabijecka byla v poradku.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Josef » čtv 20. črc 2023 14:38:56

Já jen, že majitele Tesel tvrdí, jak jim stačí jen Superchargery a nic jiného nepotřebují a to je největší výhoda Tesly :) zkuste nabíjet na Ionity, cena přiměřená :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod xdenser » čtv 20. črc 2023 15:11:36

Videl jsem tesly na Ionity, takze evidentne ne vsem teslistum staci suprechargery. Take ta Ionity nabijecka neoveruje jestli zrovna je to audina i kdyz pouzili Audi kartu. :-D. Asi si koupili audi a teslu ale jezdi nakonec teslou, ani nevim proc. :-D
Vazne ale kdyz vis jak na to tak cena bude podobna te s kartou Audi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod i3rex » čtv 20. črc 2023 15:56:48

... vy jste srandisti :-D ... s Teslici nebo e-Tronem to je prdel ale i kdyz mam v i3 120Ah baterku tak je v porovnani porad jak do hodinek :-D

... priznam se ze bez jistoty REXe by ta cesta byla vyrazne vetsi adrenalin :-D
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod xdenser » čtv 20. črc 2023 16:00:56

Ale kdyz to umi jezdit za 9kWh/100km (tvrdi muj kamos ze s tim za tolik normalne jezdi), pak je to stejny dojezd jak u tesly M3 SR.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Josef » čtv 20. črc 2023 16:15:24

Kamarád mi taky říkal, že teď jezdí s i3 kolem 9 kWh/100 km, ale samozřejmě jezdí 80-90 km/h max.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod i3rex » pát 21. črc 2023 8:21:46

Pod 10 se s i3 jezdit da, ale to uplne ztraci smysl hravosti a dravosti tyhle maly plastovy krabice od bot.... jezdim prakticky trvale na Comfort a dlouhodoba spotreba za ca. 50kkm je ca. 16kWh/100km.
... a uzit si prejezd Stelvio pass se spotrebou 8 ? ... to je zazitek ale lautr na pytel :-D ... nahoru jsem jel s prumerkou neco kolem 60kWh/100... menic piskal, galusky na cedeckach taky, o tom ze jsem je tak nejak olestil do pulky bocnice radsi ani nemluvim... dcera se vzadu smala jak blazen kdyz byla v kazdy druhy zatacce vyvesena v pasu... no za tu spotrebu a klimu do baterky na plnej vykon protoze baterka vyskocila s teplotou tam kam se normalne nedostane, to proste stalo :-D
... jasne uznavam, ze to asi neni uplne zamysleny jizdni profil mestskyho vozitka, takze do nejakych tabulkovych hodnot nespis nezapadam ;-)
Uživatelský avatar
Aliii
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 15. říj 2020 16:50:27

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Aliii » pon 14. srp 2023 10:21:14

Josef píše:Já jen, že majitele Tesel tvrdí, jak jim stačí jen Superchargery a nic jiného nepotřebují a to je největší výhoda Tesly :) zkuste nabíjet na Ionity, cena přiměřená :D


Já si právě vystačil jen se SuperChargery, tu "BeCharge" jsem vyzkoušel jen kvůli nový zkušenosti, a pro jistotu. Všechno fachalo, jen ta cena... :cry:

Za kolik nabíjíš u Ionity s kouzelnou Audi-kartou? (třeba i porovnání ČR vs. zahraničí) :?:
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" :geek: 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red" :twisted:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Josef » pon 14. srp 2023 12:51:53

Já na DC nabíjím minimálně, ale pokud bych si platil měsíční paušál, tak asi 8 Kč za kWh. Mě se paušál nevyplatí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod xdenser » pon 14. srp 2023 17:55:42

Ale zrovna u Be.Charge se da nabijet za 8.75 az 10 Kc/kWh bez pausalu (tedy je to pausal ale da se zrusit i po mesici), jen se musi vyuzit ten balicek cely.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Aliii
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 15. říj 2020 16:50:27

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Aliii » pon 14. srp 2023 18:32:57

Josef: S paušálem 8 Kč dobrý, ale ten si teda neplatíš. :? Takže zpátky k mojí otázce - kolik platíš u Ionity v ČR vs. v zahraničí? :idea: Na cestách má smysl samozřejmě jen cena za DC.
Známý mi totiž loni říkal, že tam platí 25 Kč/kWh za ty ultrarychlý DC stanice. :( V Berouně u Ionity na OMV jsem za 3 roky viděl nabíjet celkem tak 4 auta. :|

xdenser: Fakt jsem si to chtěl jen vyzkoušet přes Appku a rychlou registraci, kdyby se cokoliv někde stalo. Měl jsem to hned vedle hotelu, a nabil jsem asi jen 30 kWh, ale chápu, že paušál je vždycky lepší (a ještě při maximálním využití).
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" :geek: 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red" :twisted:
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 46
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod MilanDka » pon 14. srp 2023 20:24:11

Já si třeba ten paušál platím - 330.-měsíčně na 1 rok a cena nabíjení je všude - tedy i zahraničí 7,70Kč/kWh.
V aplikaci ChargeMyHyundai sice vidíš nejdříve u konkrétního nabíjení v zahraničí cenu v Eurech, a to ještě za cenu někde za 21.- ale druhý den se Ti cena za relaci upraví na částku v CZK a za 7,70/kWh
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Infrastruktura Italie

Příspěvekod Josef » pon 14. srp 2023 20:53:30

Aliii píše:Josef: S paušálem 8 Kč dobrý, ale ten si teda neplatíš. :? Takže zpátky k mojí otázce - kolik platíš u Ionity v ČR vs. v zahraničí?


Já na Ionity nenabijím, tedy neplatím nic a do zahraničí nejezdím s BEV, nemám důvod. Na dovolenou létám nebo jezdím karavanem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50