Infrastruktura Italie
Moderátor: Josef
Infrastruktura Italie
Zdravim vespolek,
planujeme o prazdninach Alpy pres prusmyky prevazne v Italii. Mate nekdo zkusenost s nabijenim ? nebo tipy jakou sit a jaky apky zvolit ?
Diky moc
Honza
planujeme o prazdninach Alpy pres prusmyky prevazne v Italii. Mate nekdo zkusenost s nabijenim ? nebo tipy jakou sit a jaky apky zvolit ?
Diky moc
Honza
Re: Infrastruktura Italie
... mno nikdo asi po Italii nejezdi, tak si odpovim sam, treba se to bude nekomu hodit
V Itosce je nejvetsi poskytovatel EnelX, ale u nej z apky by podle webu mela bejt kWh za 0,89€, coz se mi zdalo trochu dost.
Jel jsem tedy s nemeckou apkou od EnBW Mobility+. Nabijeni Nemecko, Rakousko, Italie bez potizi s roamingem. DC jsem nabijel max. 50kW prikonem (i3) na nabijeckach od 50kW az po 180kW mozneho vykonu - za 0,65€ (a to i u EnelX). Na AC jsem jsem nabijel myslim dvakrat - jednou za 0,4€ a jednou za 0,62€.
Nalitali jsme za ctrnact dni ca. 3000 km a s nabijenim nebyl nikde zadny problem. Na obsazenou nabijecku jsme narazili jen jednou, a tak jsme na REXe jeli jen kdyz bychom museli nabijet na nejakem delsim prejezdu a nesedelo by to casove do nejakeho vyletu v miste nebo dlabanci
Sem tam se da nabit zdarma - treba na Grossglockneru nahore nad Walackhausem nebo u Kaiser Franz Josef Hohe nebo u hotelu ci penzionu, ktery to maj v cene.
V Itosce je nejvetsi poskytovatel EnelX, ale u nej z apky by podle webu mela bejt kWh za 0,89€, coz se mi zdalo trochu dost.
Jel jsem tedy s nemeckou apkou od EnBW Mobility+. Nabijeni Nemecko, Rakousko, Italie bez potizi s roamingem. DC jsem nabijel max. 50kW prikonem (i3) na nabijeckach od 50kW az po 180kW mozneho vykonu - za 0,65€ (a to i u EnelX). Na AC jsem jsem nabijel myslim dvakrat - jednou za 0,4€ a jednou za 0,62€.
Nalitali jsme za ctrnact dni ca. 3000 km a s nabijenim nebyl nikde zadny problem. Na obsazenou nabijecku jsme narazili jen jednou, a tak jsme na REXe jeli jen kdyz bychom museli nabijet na nejakem delsim prejezdu a nesedelo by to casove do nejakeho vyletu v miste nebo dlabanci
Sem tam se da nabit zdarma - treba na Grossglockneru nahore nad Walackhausem nebo u Kaiser Franz Josef Hohe nebo u hotelu ci penzionu, ktery to maj v cene.
Re: Infrastruktura Italie
Já se s i3s do zahraničí bál, i když EnBW jsem si tenkrát (2020) nainstaloval taky, kdyby náhodou...
Teď na začátku prázdnin jsme procestovali sever Itálie - Dolomity, Bibione, Gardu - ale odvahu na takovou cestu jsem získal až s Teslou Takže 99% nabíjení bylo na Superchargerech po cestě (s cenou okolo 0,44€/kW). Jednou jsem vedle hotelu využil rychlonabíječku BeCharge 110kW, přes Appku s obyčejnou sazbou "Pay As You Go" za 0,90€/kW.
Teď na začátku prázdnin jsme procestovali sever Itálie - Dolomity, Bibione, Gardu - ale odvahu na takovou cestu jsem získal až s Teslou Takže 99% nabíjení bylo na Superchargerech po cestě (s cenou okolo 0,44€/kW). Jednou jsem vedle hotelu využil rychlonabíječku BeCharge 110kW, přes Appku s obyčejnou sazbou "Pay As You Go" za 0,90€/kW.
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Infrastruktura Italie
Já se s kartou Audi nebojím ničeho mnohem větší výběr než má Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Infrastruktura Italie
Prave naopak - Tesla nabije i tam kde se da nabit s kartou Audi (samozrejme to jde jen s jinou kartou nebo appkou), s kartou Audi ale nejde nabijet na super chargerech a na destination nabijeckach tesly (tedy mozna i jde pokud majitel povoli).
Dokonce na nabijecim hubu Audi v Norimberku tesliste vesele nabiji, jen nesmeji pro susenky do lounge.
Takze s teslou mate vetsi vyber az na susenky v Norimberku (nevim asi podobna mista jsou i jinde).
Navic nejsem uplne jisty jestli ta karta Audi bude fungovat primo vsude. Neispis je to neco jako We Charge od Elli - tak ta zarucene nefunguje vsude. Napriklad mi neslo aktivovat nabijecku primo u dealerstvi VW v Lubljane kartou od VW - coz je trochu pruser. Ale jinou appkou jesem to spustil - nabijecka byla v poradku.
Dokonce na nabijecim hubu Audi v Norimberku tesliste vesele nabiji, jen nesmeji pro susenky do lounge.
Takze s teslou mate vetsi vyber az na susenky v Norimberku (nevim asi podobna mista jsou i jinde).
Navic nejsem uplne jisty jestli ta karta Audi bude fungovat primo vsude. Neispis je to neco jako We Charge od Elli - tak ta zarucene nefunguje vsude. Napriklad mi neslo aktivovat nabijecku primo u dealerstvi VW v Lubljane kartou od VW - coz je trochu pruser. Ale jinou appkou jesem to spustil - nabijecka byla v poradku.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Infrastruktura Italie
Já jen, že majitele Tesel tvrdí, jak jim stačí jen Superchargery a nic jiného nepotřebují a to je největší výhoda Tesly zkuste nabíjet na Ionity, cena přiměřená
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Infrastruktura Italie
Videl jsem tesly na Ionity, takze evidentne ne vsem teslistum staci suprechargery. Take ta Ionity nabijecka neoveruje jestli zrovna je to audina i kdyz pouzili Audi kartu. . Asi si koupili audi a teslu ale jezdi nakonec teslou, ani nevim proc.
Vazne ale kdyz vis jak na to tak cena bude podobna te s kartou Audi.
Vazne ale kdyz vis jak na to tak cena bude podobna te s kartou Audi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Infrastruktura Italie
... vy jste srandisti ... s Teslici nebo e-Tronem to je prdel ale i kdyz mam v i3 120Ah baterku tak je v porovnani porad jak do hodinek
... priznam se ze bez jistoty REXe by ta cesta byla vyrazne vetsi adrenalin
... priznam se ze bez jistoty REXe by ta cesta byla vyrazne vetsi adrenalin
Re: Infrastruktura Italie
Ale kdyz to umi jezdit za 9kWh/100km (tvrdi muj kamos ze s tim za tolik normalne jezdi), pak je to stejny dojezd jak u tesly M3 SR.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Infrastruktura Italie
Kamarád mi taky říkal, že teď jezdí s i3 kolem 9 kWh/100 km, ale samozřejmě jezdí 80-90 km/h max.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Infrastruktura Italie
Pod 10 se s i3 jezdit da, ale to uplne ztraci smysl hravosti a dravosti tyhle maly plastovy krabice od bot.... jezdim prakticky trvale na Comfort a dlouhodoba spotreba za ca. 50kkm je ca. 16kWh/100km.
... a uzit si prejezd Stelvio pass se spotrebou 8 ? ... to je zazitek ale lautr na pytel ... nahoru jsem jel s prumerkou neco kolem 60kWh/100... menic piskal, galusky na cedeckach taky, o tom ze jsem je tak nejak olestil do pulky bocnice radsi ani nemluvim... dcera se vzadu smala jak blazen kdyz byla v kazdy druhy zatacce vyvesena v pasu... no za tu spotrebu a klimu do baterky na plnej vykon protoze baterka vyskocila s teplotou tam kam se normalne nedostane, to proste stalo
... jasne uznavam, ze to asi neni uplne zamysleny jizdni profil mestskyho vozitka, takze do nejakych tabulkovych hodnot nespis nezapadam
... a uzit si prejezd Stelvio pass se spotrebou 8 ? ... to je zazitek ale lautr na pytel ... nahoru jsem jel s prumerkou neco kolem 60kWh/100... menic piskal, galusky na cedeckach taky, o tom ze jsem je tak nejak olestil do pulky bocnice radsi ani nemluvim... dcera se vzadu smala jak blazen kdyz byla v kazdy druhy zatacce vyvesena v pasu... no za tu spotrebu a klimu do baterky na plnej vykon protoze baterka vyskocila s teplotou tam kam se normalne nedostane, to proste stalo
... jasne uznavam, ze to asi neni uplne zamysleny jizdni profil mestskyho vozitka, takze do nejakych tabulkovych hodnot nespis nezapadam
Re: Infrastruktura Italie
Josef píše:Já jen, že majitele Tesel tvrdí, jak jim stačí jen Superchargery a nic jiného nepotřebují a to je největší výhoda Tesly zkuste nabíjet na Ionity, cena přiměřená
Já si právě vystačil jen se SuperChargery, tu "BeCharge" jsem vyzkoušel jen kvůli nový zkušenosti, a pro jistotu. Všechno fachalo, jen ta cena...
Za kolik nabíjíš u Ionity s kouzelnou Audi-kartou? (třeba i porovnání ČR vs. zahraničí)
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Infrastruktura Italie
Já na DC nabíjím minimálně, ale pokud bych si platil měsíční paušál, tak asi 8 Kč za kWh. Mě se paušál nevyplatí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Infrastruktura Italie
Ale zrovna u Be.Charge se da nabijet za 8.75 az 10 Kc/kWh bez pausalu (tedy je to pausal ale da se zrusit i po mesici), jen se musi vyuzit ten balicek cely.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Infrastruktura Italie
Josef: S paušálem 8 Kč dobrý, ale ten si teda neplatíš. Takže zpátky k mojí otázce - kolik platíš u Ionity v ČR vs. v zahraničí? Na cestách má smysl samozřejmě jen cena za DC.
Známý mi totiž loni říkal, že tam platí 25 Kč/kWh za ty ultrarychlý DC stanice. V Berouně u Ionity na OMV jsem za 3 roky viděl nabíjet celkem tak 4 auta.
xdenser: Fakt jsem si to chtěl jen vyzkoušet přes Appku a rychlou registraci, kdyby se cokoliv někde stalo. Měl jsem to hned vedle hotelu, a nabil jsem asi jen 30 kWh, ale chápu, že paušál je vždycky lepší (a ještě při maximálním využití).
Známý mi totiž loni říkal, že tam platí 25 Kč/kWh za ty ultrarychlý DC stanice. V Berouně u Ionity na OMV jsem za 3 roky viděl nabíjet celkem tak 4 auta.
xdenser: Fakt jsem si to chtěl jen vyzkoušet přes Appku a rychlou registraci, kdyby se cokoliv někde stalo. Měl jsem to hned vedle hotelu, a nabil jsem asi jen 30 kWh, ale chápu, že paušál je vždycky lepší (a ještě při maximálním využití).
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Infrastruktura Italie
Já si třeba ten paušál platím - 330.-měsíčně na 1 rok a cena nabíjení je všude - tedy i zahraničí 7,70Kč/kWh.
V aplikaci ChargeMyHyundai sice vidíš nejdříve u konkrétního nabíjení v zahraničí cenu v Eurech, a to ještě za cenu někde za 21.- ale druhý den se Ti cena za relaci upraví na částku v CZK a za 7,70/kWh
V aplikaci ChargeMyHyundai sice vidíš nejdříve u konkrétního nabíjení v zahraničí cenu v Eurech, a to ještě za cenu někde za 21.- ale druhý den se Ti cena za relaci upraví na částku v CZK a za 7,70/kWh
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Infrastruktura Italie
Aliii píše:Josef: S paušálem 8 Kč dobrý, ale ten si teda neplatíš. Takže zpátky k mojí otázce - kolik platíš u Ionity v ČR vs. v zahraničí?
Já na Ionity nenabijím, tedy neplatím nic a do zahraničí nejezdím s BEV, nemám důvod. Na dovolenou létám nebo jezdím karavanem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50