Mercedes EQA
Moderátor: Josef
Re: Mercedes EQA
Samozřejmě, že efektivita cca. rovná se spotřeba. Vždyť vy sám jste navrhl to tak počítat:
"s efektivitou dojezdu což se počítá z kapacity baterie a dojezdu."
Tímto přeci dostanete klasický údaj o spotřebě, ten co je v tabulce. Ono taky ten údaj přesně tak spočítali, ne? Vzali kapacity baterky a podělili dojezdem a vyšla jim spotřeba v kWh/100 km. Vy akorát navrhujete udělat to obrácenou hodnotou, to znamená uvádět to jako km na kWh, což je ale to samé, matematicky.
Takže kde se vám tam objeví efektivita pohonu a jaké číslo ji reprezentuje? A z čeho pramení vaše tvrzení, že MX-30 má poměrně malou spotřebu, ale neefektivní pohon? Jak byste to tedy spočítal tak, aby vám z toho vašeho výpočtu vyšla hodota efektivity pohonu a né hodnota spotřeby?
"s efektivitou dojezdu což se počítá z kapacity baterie a dojezdu."
Tímto přeci dostanete klasický údaj o spotřebě, ten co je v tabulce. Ono taky ten údaj přesně tak spočítali, ne? Vzali kapacity baterky a podělili dojezdem a vyšla jim spotřeba v kWh/100 km. Vy akorát navrhujete udělat to obrácenou hodnotou, to znamená uvádět to jako km na kWh, což je ale to samé, matematicky.
Takže kde se vám tam objeví efektivita pohonu a jaké číslo ji reprezentuje? A z čeho pramení vaše tvrzení, že MX-30 má poměrně malou spotřebu, ale neefektivní pohon? Jak byste to tedy spočítal tak, aby vám z toho vašeho výpočtu vyšla hodota efektivity pohonu a né hodnota spotřeby?
Re: Mercedes EQA
No nic, tohle matematické zápolení nikam nevede.
Vrátím se k tématu. Teprve když si člověk něco jiného půjčí, jako já EQA, tak zjistí, jak efektivní pohony má Hyundai a Kia. Jestliže s EQA bych jezdil svou pravidelnou trasu do práce kolem 15 kWh, Niro i Kona ji umí zajet kolem 10 kWh. No Mercedes se musí ještě hodně učit.
Vrátím se k tématu. Teprve když si člověk něco jiného půjčí, jako já EQA, tak zjistí, jak efektivní pohony má Hyundai a Kia. Jestliže s EQA bych jezdil svou pravidelnou trasu do práce kolem 15 kWh, Niro i Kona ji umí zajet kolem 10 kWh. No Mercedes se musí ještě hodně učit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Samozřejmě, s tím souhlasím a to taky pěkně ukázal ten norský test, jak je který EV úsporný. Jen jsem prostě nepochopil, jak jinak chcete poměřovat efektivitu pohonu než spotřebou, to je vše
A koukal jsem, že docela dobře dopadl i ID.3. Sice taky spotřeba vyšší, ale díky větší baterce je dojezd cca. na úrovni Kony, eNiro.
Prostě, kdo nedokáže udělat super úsporný pohon, tak holt musí dát o něco větší baterku, aby neztrácel na konkurenci v dojezdu. A tím pádem bude auto o něco dražší, nebo pak musí ušetřit jinde, aby byla cena konkurenceschopná.
A koukal jsem, že docela dobře dopadl i ID.3. Sice taky spotřeba vyšší, ale díky větší baterce je dojezd cca. na úrovni Kony, eNiro.
Prostě, kdo nedokáže udělat super úsporný pohon, tak holt musí dát o něco větší baterku, aby neztrácel na konkurenci v dojezdu. A tím pádem bude auto o něco dražší, nebo pak musí ušetřit jinde, aby byla cena konkurenceschopná.
Re: Mercedes EQA
Mercedes EQA má velmi dobré odhlučnění, to je znát hned po prvních ujetých metrech. Co mi ale v autě chybělo je Auto-brzda, aby člověk nemusel stát pořád na pedálu. Rovněž jsem kupodivu nezaznamenal žádný zvuk do 30 km/h, který je nařízený v EU. Možná to vůbec nebylo slyšet dovnitř, nevšiml jsem si. Řazení pod volantem jako u každého Mercedesu a myslím, že by výrobci měli zapomenout konečně na tl. START, u BEV je to naprosto zbytečná věc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Tady jsem udělal malou tabulku efektivity pohonů (dojezd/kapacita baterie) při malých rychlostech v Norsku vybraných aut, aby bylo vidět rozdíl pořadí.
- Přílohy
-
- efektivita BEV.png (61.11 KiB) Zobrazeno 18167 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Vždyť to je to, co jsem psal Ta hodnota ve druhém sloupci je vlastně převrácená hodnota spotřeby (100/spotřeba) a udává kolik km vůz dojede na 1 kWh. A vaše pořadí odpovídá té tabulce, pokud by se seřadila podle spotřeby.
Akorát vy jste ve svých výpočtech počítal s jakousi výrobcem udávanou kapacitou baterie, což nemusí přesně odpovídat skutečnosti, proto ty malé rozdíly v tom, pokud by se jenom vzala hodnota spotřeby a udělalo by se 100/spotřeba. Ale pořadí cca. sedí, i když jsou tam nějaké změny oproti klasické tabulce podle spotřeby. Ale to není dané efektivitou pohonu, pozor! To je dané tím, že počítáte s kapacitou baterie udanou výrobcem a skutečná může být trochu jiná.
A proč tam některá EV chybí?
Akorát vy jste ve svých výpočtech počítal s jakousi výrobcem udávanou kapacitou baterie, což nemusí přesně odpovídat skutečnosti, proto ty malé rozdíly v tom, pokud by se jenom vzala hodnota spotřeby a udělalo by se 100/spotřeba. Ale pořadí cca. sedí, i když jsou tam nějaké změny oproti klasické tabulce podle spotřeby. Ale to není dané efektivitou pohonu, pozor! To je dané tím, že počítáte s kapacitou baterie udanou výrobcem a skutečná může být trochu jiná.
A proč tam některá EV chybí?
Re: Mercedes EQA
Se spotřebou to ne plně souhlasí. Nechce se mi opisovat celá tabulka..... Ano rozdíly mohou být v kapacitě baterie skutečné a udávané výrobcem, např. Kona či Niro má standardně 66 kWh, to by pak vyhrál Fiat 500e
- Přílohy
-
- BEV.png (72.77 KiB) Zobrazeno 18167 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Přesně tak. Ten rozdíl jde na vrub rozdílu skutečné kapacity baterky těch aut v testu a vaší teoretické kapacity, se kterou jste počítal. Ale jinak to je více-méně stejné pořadí, prostě auta s nízkou spotřebou jsou na špici tabulky. A pokud auto v testu mělo vyšší využitelnou kapacitu, než tu, co udává výrobce a se kterou jste počítal vy, tak se může stát to, co se stalo např. s Mustangem. Prostě vaše teoretická efektivita počítající s nepřesnou hodnotou využitelné kapacity baterie bude dávat nepřesné výsledky. Prostě např. ten Mustang dokáže využít větší kapacitu než má v parametrech.
Zkrátka, to, že ten Mustang se ve vaší tabulce "propadl" níže oproti tabulce spotřeby neznamená, že má méně efektivní pohon. Znamenaná to to, že má větší kapacitu baterky než se kterou počítáte ve svých výpočtech.
Snad jsem to popsal srozumitelně
Zkrátka, to, že ten Mustang se ve vaší tabulce "propadl" níže oproti tabulce spotřeby neznamená, že má méně efektivní pohon. Znamenaná to to, že má větší kapacitu baterky než se kterou počítáte ve svých výpočtech.
Snad jsem to popsal srozumitelně
Re: Mercedes EQA
Nicméně jsem tím chtěl říci, že běžní lidé hodnotí tu tabulku zcela jinak než my. Jak říkal včera kamarád, "četl jsem na internetu, že nejlepší je Tesla a nejhorší ten Mercedes EQA co jsi měl půjčený"
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Jo, s tím se dá souhlasit, lidi moc neumí počítat a dát si do souvislosti hodnoty spotřeby, dojezdu a kapacity baterie. Ale tak není divu... většinu stejně zajímá, kolik to stojí, jak to jede, kolik je v tom místa a jaký to má dojezd. A v Americe to je ještě horší s tou obecnou vzdělaností, asi proto ani Tesla nezveřejňuje přesně kapacitu baterky, stačí info LR nebo SR a cca. dojezd. Hotovo
PS:
Jinak, ta tabulka a to pořadí je podle mě proto takové, že ten norský test nebyl testem spotřeby a efektivity, ale byl to test dojezdu.
PS:
Jinak, ta tabulka a to pořadí je podle mě proto takové, že ten norský test nebyl testem spotřeby a efektivity, ale byl to test dojezdu.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes EQA
Obecně vzato je to velké, těžké, aerodynamicky letící cihla, žere to i trávu u cesty. Prostě malý městský lehký elektromobil se spotřebou kolem 10 a prostorností MPV nikde. Snad Tesla časem začne dělat i tuhle kategorii, protože spotřeby například Modelu 3 nebo nafouknutého Y jsou vzhledem k velikosti a užitné hodnotě pecka. A to jsou pořád dvoutunová, skoro přes 4,5 metru dlouhá auta s +-70 Wh baterek.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Mercedes EQA
Myslím, že SION pokud udrží cenu bude zajímavé a celkem na svou velikost prostorné auto s možností koule a rozumnou kapacitou baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes EQA
Za Sion bych byl rád, bohužel nemají svého Muska. A jsou v Evropě. Což mne mrzí. Možná to nakonec vytrhne Číňan a koupí je a zachová původní myšlenku. Ten první kontakt prý nevyšel právě na tom.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Mercedes EQA
Podle mě dělá Číňan to nejlevnější a především nejjednoduší, Sion koncept by zabil úplně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Tak přemýšlím o novém autě tedy EV, a mercedes EQA se mi velikostně líbí.
Jak nabíjím u PRE vedle Mercedesu, tak se na něj chodím dívat, dokonce by mi ho i půjčili na víkend a zdarma, ale já nemám čas a tak to nechám na později. Stejně nejsem úplně rozhodnut jaké bude nové EV.
Mě na novém EV trochu vadí jen 400V baterie a tím pomalejší nabíjení.
Teď jsem nabíjel Konu, zima a tak baterie 14 st. nabíjelo 37 kW, jak stouplo na 15 st. začala nabíjet 57 kW. Než se ohřála na 25 st, tak už bylo SOC 57% a to se to vždy sníží na těch 57 kW.
Přejel Ioniq5 a hned nabíjel 175 kW, když jsme se ptal jak to, tak říkal, že v navigaci když nastaví nabíječku na které bude nabíjet, tak před příjezdem mu to ohřeje baterku jako u Tesly a proto může nabíjet plným výkonem (nabíječka dala jen 200kW), po chvíli mu to i těch 195 kW dalo.
Protože 750V baterie.
Takže mne to trochu od toho Mercedesu nahlodalo.
Jak nabíjím u PRE vedle Mercedesu, tak se na něj chodím dívat, dokonce by mi ho i půjčili na víkend a zdarma, ale já nemám čas a tak to nechám na později. Stejně nejsem úplně rozhodnut jaké bude nové EV.
Mě na novém EV trochu vadí jen 400V baterie a tím pomalejší nabíjení.
Teď jsem nabíjel Konu, zima a tak baterie 14 st. nabíjelo 37 kW, jak stouplo na 15 st. začala nabíjet 57 kW. Než se ohřála na 25 st, tak už bylo SOC 57% a to se to vždy sníží na těch 57 kW.
Přejel Ioniq5 a hned nabíjel 175 kW, když jsme se ptal jak to, tak říkal, že v navigaci když nastaví nabíječku na které bude nabíjet, tak před příjezdem mu to ohřeje baterku jako u Tesly a proto může nabíjet plným výkonem (nabíječka dala jen 200kW), po chvíli mu to i těch 195 kW dalo.
Protože 750V baterie.
Takže mne to trochu od toho Mercedesu nahlodalo.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Mercedes EQA
Hundai/Kia v tomto segmentu je technologicky na tom lépe.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Josef píše:Hundai/Kia v tomto segmentu je technologicky na tom lépe.
Ano, to vidím stejně.
Proto jsem říkal, že bych asi šel i do Ioniqu 5.
Nespěchám a tak si říkám, že si počkám na face-lit Mercedesu, jestli se už náhodou nepoučili.
Větší baterií to nespraví.
Tak já už velké dálky jezdit nebudu, ale rychlé DC nabíjení by se fakt hodilo, myslím víc jak 150kW.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Mercedes EQA
Pokud nejste plátce, šel bych třeba do tohoto, pokud je na autě vše OK https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... /179539709
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Plátce jsem a zatím nemám problém si koupit nové nebo trochu jeté EV přímo od prodejce.
Jak jsem psal nespěchám a Kona velice dobře slouží až na to zimní nabíjení.
Nevylepšil už Luboš ze Slovenska tu aplikaci o ruční zapnutí ohřevu?
Dnes vedle nabíjela Tesla z Rakouska a taky nic moc okolo 40 kW při 82% SOC.
Jak jsem psal nespěchám a Kona velice dobře slouží až na to zimní nabíjení.
Nevylepšil už Luboš ze Slovenska tu aplikaci o ruční zapnutí ohřevu?
Dnes vedle nabíjela Tesla z Rakouska a taky nic moc okolo 40 kW při 82% SOC.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz