Mercedes EQA

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 9:45:05

Samozřejmě, že efektivita cca. rovná se spotřeba. Vždyť vy sám jste navrhl to tak počítat:
"s efektivitou dojezdu což se počítá z kapacity baterie a dojezdu."

Tímto přeci dostanete klasický údaj o spotřebě, ten co je v tabulce. Ono taky ten údaj přesně tak spočítali, ne? Vzali kapacity baterky a podělili dojezdem a vyšla jim spotřeba v kWh/100 km. Vy akorát navrhujete udělat to obrácenou hodnotou, to znamená uvádět to jako km na kWh, což je ale to samé, matematicky.

Takže kde se vám tam objeví efektivita pohonu a jaké číslo ji reprezentuje? A z čeho pramení vaše tvrzení, že MX-30 má poměrně malou spotřebu, ale neefektivní pohon? Jak byste to tedy spočítal tak, aby vám z toho vašeho výpočtu vyšla hodota efektivity pohonu a né hodnota spotřeby?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 10:11:15

No nic, tohle matematické zápolení nikam nevede.

Vrátím se k tématu. Teprve když si člověk něco jiného půjčí, jako já EQA, tak zjistí, jak efektivní pohony má Hyundai a Kia. Jestliže s EQA bych jezdil svou pravidelnou trasu do práce kolem 15 kWh, Niro i Kona ji umí zajet kolem 10 kWh. No Mercedes se musí ještě hodně učit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 10:47:32

Samozřejmě, s tím souhlasím a to taky pěkně ukázal ten norský test, jak je který EV úsporný. Jen jsem prostě nepochopil, jak jinak chcete poměřovat efektivitu pohonu než spotřebou, to je vše :-)

A koukal jsem, že docela dobře dopadl i ID.3. Sice taky spotřeba vyšší, ale díky větší baterce je dojezd cca. na úrovni Kony, eNiro.

Prostě, kdo nedokáže udělat super úsporný pohon, tak holt musí dát o něco větší baterku, aby neztrácel na konkurenci v dojezdu. A tím pádem bude auto o něco dražší, nebo pak musí ušetřit jinde, aby byla cena konkurenceschopná.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 12:00:41

Mercedes EQA má velmi dobré odhlučnění, to je znát hned po prvních ujetých metrech. Co mi ale v autě chybělo je Auto-brzda, aby člověk nemusel stát pořád na pedálu. Rovněž jsem kupodivu nezaznamenal žádný zvuk do 30 km/h, který je nařízený v EU. Možná to vůbec nebylo slyšet dovnitř, nevšiml jsem si. Řazení pod volantem jako u každého Mercedesu a myslím, že by výrobci měli zapomenout konečně na tl. START, u BEV je to naprosto zbytečná věc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 12:02:57

Tady jsem udělal malou tabulku efektivity pohonů (dojezd/kapacita baterie) při malých rychlostech v Norsku vybraných aut, aby bylo vidět rozdíl pořadí.
Přílohy
efektivita BEV.png
efektivita BEV.png (61.11 KiB) Zobrazeno 17966 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 13:08:19

Vždyť to je to, co jsem psal :-) Ta hodnota ve druhém sloupci je vlastně převrácená hodnota spotřeby (100/spotřeba) a udává kolik km vůz dojede na 1 kWh. A vaše pořadí odpovídá té tabulce, pokud by se seřadila podle spotřeby.

Akorát vy jste ve svých výpočtech počítal s jakousi výrobcem udávanou kapacitou baterie, což nemusí přesně odpovídat skutečnosti, proto ty malé rozdíly v tom, pokud by se jenom vzala hodnota spotřeby a udělalo by se 100/spotřeba. Ale pořadí cca. sedí, i když jsou tam nějaké změny oproti klasické tabulce podle spotřeby. Ale to není dané efektivitou pohonu, pozor! To je dané tím, že počítáte s kapacitou baterie udanou výrobcem a skutečná může být trochu jiná.

A proč tam některá EV chybí?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 13:28:37

Se spotřebou to ne plně souhlasí. Nechce se mi opisovat celá tabulka..... Ano rozdíly mohou být v kapacitě baterie skutečné a udávané výrobcem, např. Kona či Niro má standardně 66 kWh, to by pak vyhrál Fiat 500e :)
Přílohy
BEV.png
BEV.png (72.77 KiB) Zobrazeno 17966 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 13:57:06

Přesně tak. Ten rozdíl jde na vrub rozdílu skutečné kapacity baterky těch aut v testu a vaší teoretické kapacity, se kterou jste počítal. Ale jinak to je více-méně stejné pořadí, prostě auta s nízkou spotřebou jsou na špici tabulky. A pokud auto v testu mělo vyšší využitelnou kapacitu, než tu, co udává výrobce a se kterou jste počítal vy, tak se může stát to, co se stalo např. s Mustangem. Prostě vaše teoretická efektivita počítající s nepřesnou hodnotou využitelné kapacity baterie bude dávat nepřesné výsledky. Prostě např. ten Mustang dokáže využít větší kapacitu než má v parametrech.

Zkrátka, to, že ten Mustang se ve vaší tabulce "propadl" níže oproti tabulce spotřeby neznamená, že má méně efektivní pohon. Znamenaná to to, že má větší kapacitu baterky než se kterou počítáte ve svých výpočtech.

Snad jsem to popsal srozumitelně :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 14:03:44

Nicméně jsem tím chtěl říci, že běžní lidé hodnotí tu tabulku zcela jinak než my. Jak říkal včera kamarád, "četl jsem na internetu, že nejlepší je Tesla a nejhorší ten Mercedes EQA co jsi měl půjčený" :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 14:10:27

Jo, s tím se dá souhlasit, lidi moc neumí počítat a dát si do souvislosti hodnoty spotřeby, dojezdu a kapacity baterie. Ale tak není divu... většinu stejně zajímá, kolik to stojí, jak to jede, kolik je v tom místa a jaký to má dojezd. A v Americe to je ještě horší s tou obecnou vzdělaností, asi proto ani Tesla nezveřejňuje přesně kapacitu baterky, stačí info LR nebo SR a cca. dojezd. Hotovo :-)

PS:
Jinak, ta tabulka a to pořadí je podle mě proto takové, že ten norský test nebyl testem spotřeby a efektivity, ale byl to test dojezdu.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » pon 10. led 2022 22:09:12

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Radovan » úte 25. led 2022 9:07:50

Obecně vzato je to velké, těžké, aerodynamicky letící cihla, žere to i trávu u cesty. Prostě malý městský lehký elektromobil se spotřebou kolem 10 a prostorností MPV nikde. Snad Tesla časem začne dělat i tuhle kategorii, protože spotřeby například Modelu 3 nebo nafouknutého Y jsou vzhledem k velikosti a užitné hodnotě pecka. A to jsou pořád dvoutunová, skoro přes 4,5 metru dlouhá auta s +-70 Wh baterek.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 25. led 2022 10:08:51

Myslím, že SION pokud udrží cenu bude zajímavé a celkem na svou velikost prostorné auto s možností koule a rozumnou kapacitou baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Radovan » pát 28. led 2022 7:53:41

Za Sion bych byl rád, bohužel nemají svého Muska. A jsou v Evropě. Což mne mrzí. Možná to nakonec vytrhne Číňan a koupí je a zachová původní myšlenku. Ten první kontakt prý nevyšel právě na tom.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » pát 28. led 2022 8:38:05

Podle mě dělá Číňan to nejlevnější a především nejjednoduší, Sion koncept by zabil úplně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod e-LUKY » sob 19. lis 2022 17:43:58

Tak přemýšlím o novém autě tedy EV, a mercedes EQA se mi velikostně líbí.
Jak nabíjím u PRE vedle Mercedesu, tak se na něj chodím dívat, dokonce by mi ho i půjčili na víkend a zdarma, ale já nemám čas a tak to nechám na později. Stejně nejsem úplně rozhodnut jaké bude nové EV.
Mě na novém EV trochu vadí jen 400V baterie a tím pomalejší nabíjení.
Teď jsem nabíjel Konu, zima a tak baterie 14 st. nabíjelo 37 kW, jak stouplo na 15 st. začala nabíjet 57 kW. Než se ohřála na 25 st, tak už bylo SOC 57% a to se to vždy sníží na těch 57 kW.

Přejel Ioniq5 a hned nabíjel 175 kW, když jsme se ptal jak to, tak říkal, že v navigaci když nastaví nabíječku na které bude nabíjet, tak před příjezdem mu to ohřeje baterku jako u Tesly a proto může nabíjet plným výkonem (nabíječka dala jen 200kW), po chvíli mu to i těch 195 kW dalo.
Protože 750V baterie.
Takže mne to trochu od toho Mercedesu nahlodalo.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 21:29:23

Hundai/Kia v tomto segmentu je technologicky na tom lépe.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod e-LUKY » ned 20. lis 2022 10:44:57

Josef píše:Hundai/Kia v tomto segmentu je technologicky na tom lépe.


Ano, to vidím stejně.
Proto jsem říkal, že bych asi šel i do Ioniqu 5.

Nespěchám a tak si říkám, že si počkám na face-lit Mercedesu, jestli se už náhodou nepoučili.
Větší baterií to nespraví.

Tak já už velké dálky jezdit nebudu, ale rychlé DC nabíjení by se fakt hodilo, myslím víc jak 150kW.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 20. lis 2022 11:37:30

Pokud nejste plátce, šel bych třeba do tohoto, pokud je na autě vše OK https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... /179539709
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod e-LUKY » pon 21. lis 2022 19:25:08

Plátce jsem a zatím nemám problém si koupit nové nebo trochu jeté EV přímo od prodejce.
Jak jsem psal nespěchám a Kona velice dobře slouží až na to zimní nabíjení.
Nevylepšil už Luboš ze Slovenska tu aplikaci o ruční zapnutí ohřevu?

Dnes vedle nabíjela Tesla z Rakouska a taky nic moc okolo 40 kW při 82% SOC.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz