Mercedes EQA

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 404
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 9:45:05

Samozřejmě, že efektivita cca. rovná se spotřeba. Vždyť vy sám jste navrhl to tak počítat:
"s efektivitou dojezdu což se počítá z kapacity baterie a dojezdu."

Tímto přeci dostanete klasický údaj o spotřebě, ten co je v tabulce. Ono taky ten údaj přesně tak spočítali, ne? Vzali kapacity baterky a podělili dojezdem a vyšla jim spotřeba v kWh/100 km. Vy akorát navrhujete udělat to obrácenou hodnotou, to znamená uvádět to jako km na kWh, což je ale to samé, matematicky.

Takže kde se vám tam objeví efektivita pohonu a jaké číslo ji reprezentuje? A z čeho pramení vaše tvrzení, že MX-30 má poměrně malou spotřebu, ale neefektivní pohon? Jak byste to tedy spočítal tak, aby vám z toho vašeho výpočtu vyšla hodota efektivity pohonu a né hodnota spotřeby?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2651
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 10:11:15

No nic, tohle matematické zápolení nikam nevede.

Vrátím se k tématu. Teprve když si člověk něco jiného půjčí, jako já EQA, tak zjistí, jak efektivní pohony má Hyundai a Kia. Jestliže s EQA bych jezdil svou pravidelnou trasu do práce kolem 15 kWh, Niro i Kona ji umí zajet kolem 10 kWh. No Mercedes se musí ještě hodně učit.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Marek71
Příspěvky: 404
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 10:47:32

Samozřejmě, s tím souhlasím a to taky pěkně ukázal ten norský test, jak je který EV úsporný. Jen jsem prostě nepochopil, jak jinak chcete poměřovat efektivitu pohonu než spotřebou, to je vše :-)

A koukal jsem, že docela dobře dopadl i ID.3. Sice taky spotřeba vyšší, ale díky větší baterce je dojezd cca. na úrovni Kony, eNiro.

Prostě, kdo nedokáže udělat super úsporný pohon, tak holt musí dát o něco větší baterku, aby neztrácel na konkurenci v dojezdu. A tím pádem bude auto o něco dražší, nebo pak musí ušetřit jinde, aby byla cena konkurenceschopná.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2651
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 12:00:41

Mercedes EQA má velmi dobré odhlučnění, to je znát hned po prvních ujetých metrech. Co mi ale v autě chybělo je Auto-brzda, aby člověk nemusel stát pořád na pedálu. Rovněž jsem kupodivu nezaznamenal žádný zvuk do 30 km/h, který je nařízený v EU. Možná to vůbec nebylo slyšet dovnitř, nevšiml jsem si. Řazení pod volantem jako u každého Mercedesu a myslím, že by výrobci měli zapomenout konečně na tl. START, u BEV je to naprosto zbytečná věc.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2651
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 12:02:57

Tady jsem udělal malou tabulku efektivity pohonů (dojezd/kapacita baterie) při malých rychlostech v Norsku vybraných aut, aby bylo vidět rozdíl pořadí.
Přílohy
efektivita BEV.png
efektivita BEV.png (55.93 KiB) Zobrazeno 3299 x
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Marek71
Příspěvky: 404
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 13:08:19

Vždyť to je to, co jsem psal :-) Ta hodnota ve druhém sloupci je vlastně převrácená hodnota spotřeby (100/spotřeba) a udává kolik km vůz dojede na 1 kWh. A vaše pořadí odpovídá té tabulce, pokud by se seřadila podle spotřeby.

Akorát vy jste ve svých výpočtech počítal s jakousi výrobcem udávanou kapacitou baterie, což nemusí přesně odpovídat skutečnosti, proto ty malé rozdíly v tom, pokud by se jenom vzala hodnota spotřeby a udělalo by se 100/spotřeba. Ale pořadí cca. sedí, i když jsou tam nějaké změny oproti klasické tabulce podle spotřeby. Ale to není dané efektivitou pohonu, pozor! To je dané tím, že počítáte s kapacitou baterie udanou výrobcem a skutečná může být trochu jiná.

A proč tam některá EV chybí?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2651
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 13:28:37

Se spotřebou to ne plně souhlasí. Nechce se mi opisovat celá tabulka..... Ano rozdíly mohou být v kapacitě baterie skutečné a udávané výrobcem, např. Kona či Niro má standardně 66 kWh, to by pak vyhrál Fiat 500e :)
Přílohy
BEV.png
BEV.png (68.52 KiB) Zobrazeno 3295 x
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Marek71
Příspěvky: 404
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 13:57:06

Přesně tak. Ten rozdíl jde na vrub rozdílu skutečné kapacity baterky těch aut v testu a vaší teoretické kapacity, se kterou jste počítal. Ale jinak to je více-méně stejné pořadí, prostě auta s nízkou spotřebou jsou na špici tabulky. A pokud auto v testu mělo vyšší využitelnou kapacitu, než tu, co udává výrobce a se kterou jste počítal vy, tak se může stát to, co se stalo např. s Mustangem. Prostě vaše teoretická efektivita počítající s nepřesnou hodnotou využitelné kapacity baterie bude dávat nepřesné výsledky. Prostě např. ten Mustang dokáže využít větší kapacitu než má v parametrech.

Zkrátka, to, že ten Mustang se ve vaší tabulce "propadl" níže oproti tabulce spotřeby neznamená, že má méně efektivní pohon. Znamenaná to to, že má větší kapacitu baterky než se kterou počítáte ve svých výpočtech.

Snad jsem to popsal srozumitelně :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2651
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 14:03:44

Nicméně jsem tím chtěl říci, že běžní lidé hodnotí tu tabulku zcela jinak než my. Jak říkal včera kamarád, "četl jsem na internetu, že nejlepší je Tesla a nejhorší ten Mercedes EQA co jsi měl půjčený" :)
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Marek71
Příspěvky: 404
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 14:10:27

Jo, s tím se dá souhlasit, lidi moc neumí počítat a dát si do souvislosti hodnoty spotřeby, dojezdu a kapacity baterie. Ale tak není divu... většinu stejně zajímá, kolik to stojí, jak to jede, kolik je v tom místa a jaký to má dojezd. A v Americe to je ještě horší s tou obecnou vzdělaností, asi proto ani Tesla nezveřejňuje přesně kapacitu baterky, stačí info LR nebo SR a cca. dojezd. Hotovo :-)

PS:
Jinak, ta tabulka a to pořadí je podle mě proto takové, že ten norský test nebyl testem spotřeby a efektivity, ale byl to test dojezdu.