Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Příspěvekod e-Kája » pon 29. čer 2020 22:52:17

Před dvěma týdny jsem se zúčastnil 5. srazu elektromobilistů v Olomouci a rád bych se podělil s ostatními o "zážitky" z jízdy mým Renaultem Fluence ZE tam a zpět.

Zde jsem (jen pro otrlé zájemce:-) sepsal itinerář:

Cesta Praha - Olomouc 12.-13.6. 2020
14:15 – Odjezd od nabíjecí stanice ČEZ Kaufland Praha 8 Libeň, baterie 98% SoC
15:30 – Příjezd k nabíjecí stanici ČEZ Kaufland Kolín, ujeto 56km, baterie 40,5% SoC
15:30 až 17:30 – Nabíjení se spuštěným chlazením baterie, nákup potravin, svačina, četba knihy
17:30 – Odjezd od nabíjecí stanice ČEZ Kaufland Kolín, baterie 95% SoC
19:00 – Příjezd k nabíjecímu stojanu ČEZ Nádraží Pardubice, ujeto 46km, baterie 55,5% SoC
19:00 až 19:20 – Řešení problému s odblokováním zásuvky stojanu a spuštěnním nabíjení, vyřešeno telefonátem na technickou podporu ČEZ, odblokovali na dálku zásuvku a spustili nabíjení
19:20 až 22:00 – Nabíjení se spuštěným chlazením baterie, telefonát s rodinou, večeře, diskuse s kolemjdoucím majitelem hybridní Toyoty Auris (jezdí pravidelně na chalupu u Baltského moře), telefonát na ČEZ kvůli odblokování kabelu v zásuvce nabíjecího stojanu po ukončení nabíjení
22:00 – Odjezd od nabíjecího stojanu ČEZ Nádraží Pardubice, baterie 100% SoC
22:00 až 00:00 – Cesta z Pardubic do Hřebče, navigace mě z nepochopitelných důvodů za Hrochovým Týncem svedla ze silnice 17 (směřující na Vysoké Mýto) na menší okresní silnice (Chrast, Luže) a na silnici 35 jsem se napojil až v Litomyšli, cestou jsem potkal na silnicích vedoucí poli a lesy několik koček, tři zajíce pobíhající mi před autem, přecházející srnku s neposlušným kolouškem a srnky pasoucí se v příkopu, připadal jsem si jako na safari, jel jsem v těchto úsecích 30-40km/h, takže se naštěstí nikomu nic nestalo:-)
00:00 – Příjezd k nabíjecímu wallboxu restaurace U Tety v Hřebči, ujeto 77km, baterie 23,5% SoC
00:00 až 00:30 – Řešení problémů se spuštěním nabíjení (po zasunutí kabelu do wallboxu a následně do auta se započaté nabíjení po několika vteřinách ukončilo), telefonát kamarádovi, který mi poradil specifický postup pro tento konkrétní typ wallboxu, na základě kterého se nabíjení naštěstí spustilo (zasunout konektor kabelu do zásuvky v autě, zamknout auto, počkat min. 1 minutu než se elektronické systémy v autě úplně uspí, zasunout konektor kabelu do zásuvky wallboxu, konektor se zamkne ve wallboxu, elektronika wallboxu si ověří, zda jsou oba konektory zamknuté a teprve tehdy se nabíjení spustí, pro následné odemknutí auta je nutné opět počkat minimálně 1 minutu, jinak by se nabíjení opět přerušilo)
00:30 až 3:40 – Nabíjení se spuštěným chlazením baterie, spánek na sklopeném sedadle řidiče, po ukončení nabíjení je baterie na 87% SoC
3:40 až 4:10 – Pokus o spánek ve spacáku na lavici nedaleké zastřešené turistické vyhlídky, který ale z důvodu neustálého hluku od vozidel vyjíždějících z ústí Hřebečského tunelu nevyšel:-(
4:10 až 6:25 – Spánek (v pozici skrčence) na zadním sedadle auta
6:25 až 7:10 – Ranní hygiena a snídaně
7:10 až 7:45 – Nabíjení na vyšší SoC před cestou do Olomouce, telefonát s kamarádem
7:45 – Odjezd od nabíjecího wallboxu restaurace U Tety v Hřebči, baterie 93,5% SoC
9:00 – Příjezd do centra Olomouce na 5. sraz elektromobilistů, ujeto 62km, baterie 47,5% SoC
Celková ujetá vzdálenost Praha – Olomouc: 241km
Celkový čas cesty Praha – Olomouc (včetně přenocování): 16:45
Z toho čas jízdy: 6:00
Z toho čas nabíjení (včetně nabíjení během přenocování): 8:25


Cesta Olomouc - Praha 13.-14.6. 2020
17:30 – Odjezd z centra Olomouce, baterie 98% SoC
18:30 – Příjezd k nabíjecímu wallboxu restaurace U Tety v Hřebči, ujeto 60km, baterie 29% SoC
18:30 až 22:15 – Nabíjení se spuštěným chlazením baterie, popovídání si s kamarádem, který mě doprovodil až sem, večeře, odpočinek, vzhledem k blížící se bouřce zrušen původní plán projít se v průběhu nabíjení po turistické stezce k vysílači na kopci Hřebečov
22:15 – Odjezd od nabíjecího wallboxu restaurace U Tety v Hřebči, baterie 100% SoC
23:45 – Příjezd k nabíjecímu stojanu ČEZ Nádraží Pardubice, ujeto 75km, baterie 48% SoC
23:45 až 00:00 – Pokus o nabíjení se zapůjčeným čipem ČEZ, zásuvka na nabíjecím stojanu se sice odblokovala, takže bylo možné zapojit nabíjecí kabel, ale spuštění nabíjení nebylo ani s čipem ČEZ možné, protože na ovládacím displeji se nezobrazilo menu pro nabíjení. Jelikož jsem měl díky častému využívání plachtění a příznivému výškovému profilu (-380m) trasy z Hřebče do Pardubic) baterii i po ujetí 76km stále na 48% SoC, rozhodl jsem se po krátké rozvaze vyrazit k 45km vzdálené nabíječce u Kauflandu v Kolíně.
1:10 – Příjezd k nabíjecí stanici ČEZ Kaufland Kolín, ujeto 45km, baterie 15% SoC, celkově ujeto z Hřebče do Kolína 125km na jedno nabití, celkově spotřebováno 12,2kWh, zůstatek 2,1kWh, ukazatel zbývajícího dojezdu 20km, průměrná spotřeba 9,8kWh/100km! Bez plachtění a příznivého výškového profilu trasy Hřebeč - Kolín (-400m) bych to nedal, protože normálně mám průměrnou spotřebu okolo 12,5kWh/100km a více:-)
1:10 až 5:00 – Nabíjení se spuštěným chazením baterie, spánek v autě na sklopeném sedadle řidiče. Asi 10 minut po započetí nabíjení a zachumlání se do spacáku projížděli po zcela prázdném parkovišti u Kauflandu kolínští městští strážnící, posvítili si na mě dálkovými světly, protože asi nechápali, že je také možné přespávat v autě u nabíječky, ale po chvilce naštěstí odjeli bez toho, aniž by mě osobně zkontrolovali:-)
5:00 – Odjezd od nabíjecí stanice ČEZ Kaufland Kolín, baterie 99% SoC
6:00 – Příjezd do místa mého bydliště v Praze, ujeto 51km, baterie 45,5% SoC
Celková ujetá vzdálenost Olomouc – Praha : 231km
Celkový čas cesty Olomouc – Praha (včetně přenocování): 12:30
Z toho čas jízdy: 4:40
Z toho čas nabíjení (včetně nabíjení během přenocování): 7:35
Přílohy
Trasa Praha - Olomouc.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Příspěvekod e-Kája » pon 29. čer 2020 23:16:08

Zde několik fotek pořízených při nabíjení v Kolíně, Pardubicích, Hřebči a Olomouci.
Přílohy
DSCN9957_nabijeni_Kaufland_Kolin.JPG
DSCN9960_nabijeni_nadrazi_Pardubice.JPG
DSCN9981.JPG
DSCN9984_konečně_v_Olomouci.JPG
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Příspěvekod Josef » stř 01. črc 2020 19:19:59

Tohle cestování je opravdu velké fandovství, skláním se před takovým výkonem. Když bych jel svým Kia Soul, tak cesta bude trva 3:45 hod. s celkovým nabíjením 43 minut. Nové e-Niro to dá tam i zpět s dvakrát 30 minutovým nabíjením.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Příspěvekod e-Kája » stř 01. črc 2020 23:49:44

Díky moc za poklonu. Ano je to směs fandovství, touhy po nových zážitcích a radosti z překonávání stereotypů:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Cesta Praha-Olomouc-Praha s Renaultem Fluence ZE

Příspěvekod Radovan » čtv 02. črc 2020 8:46:40

Vždycky mi to připomene můj přesun Peugeotu Ion z Prahy do Ostravy ve 4/2014, bez rychlonabíjení (jen 3,6 a méně zásuvky). Odjezd ve středu večer, příjezd v pátek na oběd. Protože jsem s ním nemohl čekat v Olomouci na zásuvce a musel vlakem do Ostravy na schůzku, jinak by to byl čtvrtek pozdě večer. Takhle spinkal Pežík na dvoře rektorátu Univerzity Palackého, já doma, a druhý den jsem si ho vlakem vyzvedl a dojel přes Libavou domů. Dnes po 7 letech už bych to na 1 zátah nedal, díky poklesu dojezdu, ale zase mohu jet v klidu přes rychlonabíjječky Valmez, Mošnov nebo Frýdek-Místek. A těch pomalých je taky hodně.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000