Taky jsem po nich koukal vzhledem k tomu, že budu muset v dohledné době asi provést upgrade baterie.
Kamarád mi tedy obě dvě inzerovaná auta proklepnul pomocí OBD adaptéru a Fluence Z.E. Spy a bohužel nízký nájezd není zárukou dobrého stavu článků
Fluence Z.E. s nájezdem 10k km má aktuálně využitelnou kapacitu baterie 14kWh, ten druhý s nájezdem 18k km má využitelnou kapacitu baterie 13,6kWh.
Tedy reálný dojezd v létě lehce přes 100km, v zimě 50-80km, podle toho, jak bude zrovna studená baterie.
Takže cena sice velmi dobrá, ale je to tak na 2-3 roky ježdění okolo komína a pak tam dát nové články z 30kWh Leafa, které navýší dojezd v létě na cca 150km. Ale i tak je tam pořád velké omezení v podobě rychlosti nabíjení maximálně 16A z jedné fáze, tedy 3kWh za hodinu vleze do baterie na stojanu ČEZ
Pro srovnání můj Fluence měl ve 22k km (při koupi 10/2018) využitelnou kapacitu 15,6kWh, nyní při 50k km kapacita baterie klesla na 12,4kWh.
Uvidím jak budu letos zvládat 80km cesty na chatu či chalupu, ale předpokládám, že cca za rok a půl bych šel do upgradu článků. Použité se už dají sehnat okolo 100k Kč.