Pavel R. píše:Děkuji Vám Karle za rychlou reakci,
předal jsem tento odkaz servisu , kde mám auto na opravě, bylo mi sděleno, že je to možné předělat baterii z Nissanu, ale bojí se systému chlazení a tím pádem i bezpečnosti a popř. následných komplikací.
Náklady na opravu by 100% převýšily cenu vozu, raději mi doporučili sehnat i poškozenou baterii, jelikož na mém voze je v baterii je jeden špatný článek, ten prý lze vyměnit a použit jiný dobrý článek z jiné poškozené baterie a pak by baterie měla začít zase bezproblémově fungovat.
Bohužel nevím, kdo a kde se vysloužilé baterie vykupují popř. prodávají....
Kdyby někdo z Vás věděl, budu vděčný za kontakt.
Přeji hezký Nový rok 2020
Pavel R.
Zdravím Vás Pavle,
v odkazu co jsem Vám posílal se jedná o kapacitně, rozměrově i koncepčně trochu jiné baterie Nissan a proto byly potřeba i menší úpravy uchycení baterypacků a chladících kanálů, aby se vše vešlo do původního rámu.
Zde odkaz na parametry článku baterie Nissan:
https://evmc2.wordpress.com/2014/01/16/ ... oo-me-too/Jedná se o články Nissan ročník 2011-2012 (výrobce AESC), od roku 2013 měly články stejný obal ale jinou chemii uvnitř (výrobce LG Chem), od roku 2016 začali dávat do 30kwh Leafů články s jinou chemií, konstrukcí a rozměry.
Pokud máte vadný jenom jeden článek baterie, bude jednodušší vyměnit jenom ten a to za stejný typ z roku 2011/2012. Ještě je tedy důležité, jaký byl aktuální stav SOH Vaší baterie, než odešel ten jeden článek. Pokud bylo SoH nad 75% tak by se výměna jednoho článku asi vyplatila. Pokud bylo ale SoH Baterie blízko 63%, tak už je lepší vyměnit všechny články. Auto pak trvale hlásí elektrickou chybu, a dojezd hodně poklesne. Jaké jste měl SoH před poruchu článku?
Co sem se ptal u nás v servisu Tukas ČSAO Praha 10, tak tam na výměnu jednotlivých článků nemají vybavení. Umí celou baterii jenom vyndat z auta a na výměnu článků by jí posílali do Francie. Na cenu jsem se neptal. Ale odhaduju na 150-200 tisíc Kč. Můžu se zeptat co Vám řekli o výměně článku ve Vašem servisu? Oni umí článek vyměnit, ale neumí ho sehnat jako náhradní díl? Co se týká dostupnosti, tak podle mě se tyhle články z roku 2011/2012 už nové sehnat nedají. Jedině asi z bouračky na ebay, občas se objeví i inzerát na bazoši. Mohu se zeptat kamaráda co si články z Leafa před nedávnem kupoval a instaloval do svého elektroskůtru, kde je sehnal.
Na závěr bych se chtěl zeptat, jaký máte konkrétně vůz, kolik má najeto a jestli jsme se už náhodou neviděli, nebo spolu alespoň nemluvili po telefonu? Já bydlím v Praze a znám ještě další dva majitele Renault Fluence Z.E. Jednoho ze Žamberka a druhého z Blatné.
Přeji Vám taktéž hodně štěstí v roce 2020, dále úspěšnou opravu a opětovné zprovoznění Vašeho Renaultu Fluence Z.E. a doufám, že se v příštím roce potkáme na nějakém elektrosrazu.
Karel F.