Ioniq 5

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » ned 06. čer 2021 19:00:16

To by bylo ideální kdyby mi to půjčili na jednu cestu do DE, to bych zjistil vše, co je pro mě podstatné - sedačky, spotřebu, jak to jede, rychlost DC nabíjení...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 21:09:59

Rychlost DC je známá, bohužel není nejrychlejší, ostatní však záleží na konkrétním uživateli.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » ned 06. čer 2021 21:46:02

Nene, já myslel Ioniq 5, ten bych si tipnul, že je všechny porazí. Ale dobrý i ten ID.4.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 22:11:28

No uvidíme kdy Ioniq5 bude k dispozici, nabíjení má rychlé, Kia EV6 GT dokonce ještě o něco rychlejší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod martin7470 » ned 06. čer 2021 22:25:16

Tady je test spotřeby.
podmínky130 km/h (GPS), 15C, déšť - 30.9 kWh/100km, spotřebováno 92% na 205 km trasy. V zimě to pojede tak za 35 kWH/100... zázrak se nekoná :-(.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » ned 06. čer 2021 22:40:49

No teda. A to má údajne Hyundai promakany a efektivní pohon. No ale zase, na vhodné nabíječce nabije za 15-20 minut do 80% :-)

Ale počkám si na další testy, než si udělám závěr.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 22:43:18

Tak to je smutný příběh, Kodiaq (ID.4) to dá tak za 26 kWh/100 km. Nabíječky jsou u nás v drtivé většině pomalé, takže výhoda rychlého nabíjení padá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 9:52:24

U nás nepotřebujete nabíjet, celou ČR projedete na jedno nabití, s nadsázkou řečeno. Pokud někdo jezdí jenom po ČR, tak opravdu nepotřebuje super rychlé nabíjení. Ale už i u nás je aspoň několik desítek nabíječek s min. 75 kW a pak na tazích jsou už i 150 a víc, pokud třeba jedete do DE (Rozvadov), nebo na sever, Rakousko, atd. Uvnitř ČR hyper nabíječky asi nejsou tak potřeba. Zato v DE u dálnic jsou skoro na každém nabíjecím místě alespoň 150 (175 kW), často i 300 kW nabíječky.

Ono třeba už i ta 75 kW nabíječka bude plus, protože to pojede 0-90 procent na těch 75 kW, oproti třeba Koně. Ale jasně, chce to alespoň 150 kW.

No uvidíme, pokud by spotřeba byla opravdu tak vcysoká (ale nechce se mi tomu věřit), tak by to nebyl žádný pokrok v rychlosti cestování např. oproti Koně, eNiro - co se dožene rychlostí tankování, to se ztratí vysokou spotřebou.

PS:
Dnes po dlouhé době jedu do DE, v takovémto počasí by mi nevadilo počkat si na nabíjení třeba 2x 20-25 minut někde na odpočívadle. Ale když je hnusně, prší, sněží, mlha... to jsem rád, že jedu :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 07. čer 2021 11:32:21

Marek71 píše:No teda. A to má údajne Hyundai promakany a efektivní pohon. No ale zase, na vhodné nabíječce nabije za 15-20 minut do 80% :-)

Ale počkám si na další testy, než si udělám závěr.

Našel jste někde rychlosti nabíjení na 400V nabíječkách? Já tedy ne. Už jsem činil i dotazy, ale zatím bez odezvy. Až s ním pojedu, bude to první co budu chtít vyzkoušet. Je možné, že to bude v základu nabíjet pouze 30-40 kW jako Porsche... Ty hodnoty co uvádějí jsou pro 800V nabíjení, kterých moc není. Možná jim ale smeknu poklonu, pokud to bude už v základu umět 150 kW na 400V, což má Porsche až za příplatek...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 07. čer 2021 12:13:49

Přesně tak drtivá většina nabíječek, když prší, znamená moknout na dešti a strkat mokrý kabel do auta do 380V :roll:

Co se týká nabíjení na cestách, je sice fajn, že to je rychlé, což je pro rychlé cestování zásadní, nicméně jezdit výrazně dráže než spalovákem by mě celkem iritovalo. U nás můžete nabíjet výkonem 150 kW za 21 Kč u Ionity, nebo za paušál 450 Kč u MOL, nejvýhodnější má 7 nabíječek PRE za 8,- Kč/kWh, ale nešťsatně rozmístěné 1 kus Plzeň, 5 kusů Praha, 1 kus Brno.. Celkem je u nás 20 kusů nabíječek > 150 kW, z toho je 5 kusů Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 12:15:26

Z toho, co jsem četl, tak by to měl umět, využít naplno i třeba 150 kW nabíječku. Počkáme si na test, ale nedává mi absolutně žádný smysl, aby to na 150 kW nabíječce nabíjelo 30-40 kW výkonem, snad nejsou na hlavu padlí.
To je právě výhoda, že i když nenajdete 300 kW nabíječku, tak i tu 150 kW dokáže využít naplno skoro v celém rozsahu SoC, na rozdíl od jiných EV.

PS:
Soukromý dotaz, váš odhad na dnešní den... třeba i pro Josefa s eNiro :-)
Jedu do DE, trasa Neratovice-Boeblingen, D5-A6 přes Heilbron, pak na jih na Stuttgart. Jak byste to viděl vy s vaší Konou v dnešním počasí, kdybych vyjel s plnou baterkou a chtěl jet tak, abych co nejméně stavěl, resp. bych asi dobil do cca. 80 procent na Rozvadově a pak už jenonm tolik, abych do BB dojel s nějakou rezervou?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 07. čer 2021 13:18:52

Cestu vidím tak na 7 hodin s nabíjením, rychlost 130 km/h spotřeba tak 20 kWh/100 km. Když se nabije na Rozvadově na 100% je po cestě potřeba dobíjet 28% a ve Stuttgartu je 0%. Pokud se pojede 90 km/h, nabít na 100% v Rozvadově, tak by to mělo dát, ale na konci cesty bude baterie 5%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 07. čer 2021 13:19:42

Marek71 píše:Z toho, co jsem četl, tak by to měl umět...

Soukromý dotaz, váš odhad na dnešní den...

Pokud máte informace sem s nimi. Já nic nenašel a vycházím tedy z Porsche, kde časy nabíjení jsou pro 800V nabíječky. Ohledně IONIQ_5 předpokládám jsou to také časy pro 800V nabíjení. Uvidíme, až to někdo otestuje. Budu moc rád, když IONIQ bude mít převodník na 150kW už v základu.

Já bych celou trasu Neratovice-Boeblingen, tedy 520km zkusil dát z hecu bez nabíjení 8-) (už jsem měl jednou 580km) a pokud by to nevyšlo, pak je min. každých 50 km na dálnici několik nabíječek, většinou IONITY...
Pokud nabijete za "draho" na Rozvadově, pak by neměl být problém dojet až do cíle. Problém ale je, že na Rozvadově budete nabíjet hodně pomalu a tedy dlouho, páč baterka bude rozhodně nad 50%. Vám bych tedy doporučil jet a jednou dobít někde mezi Norimberkem a Heilbron raději dále, aby v baterce bylo minimum a nabíjel jste max. výkonem. Nabíjení bych ukončil, až bude dojezd alespoň 1,5 více než skutečný. Do 63% budete nabíjet max. výkonem 75kW a do 74% pak 55kW. Přestávka 20-30 min. nebude dlouhá 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 13:41:12

Já myslel, že v Rozvadově bych nabil jenom něco málo (i kvůli cesťáku, tak na 15 minut zastávka. A pak až někde u Heilbronu.
Nezdá se mi, že by se to dalo zvládnout najednou nebo jenom s jedním krátkým nabíjením, když bych jel jako se spalovákem, to znamená na dálnici tacho 130. Jasně, pokud se budu loudat 90 km/h, tak teď v létě by se to asi dalo nejednou, ale to bych neměl nervy :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » pon 07. čer 2021 20:47:58

Marek71 píše:Já myslel, že v Rozvadově bych nabil jenom něco málo (i kvůli cesťáku, tak na 15 minut zastávka. A pak až někde u Heilbronu.
Nezdá se mi, že by se to dalo zvládnout najednou nebo jenom s jedním krátkým nabíjením, když bych jel jako se spalovákem, to znamená na dálnici tacho 130. Jasně, pokud se budu loudat 90 km/h, tak teď v létě by se to asi dalo nejednou, ale to bych neměl nervy :-)

Počítal jsem rychlost, kterou jste udával že jezdíte a myslím, že to bylo 110 - 120 km/hod. (na této trase je hodně časté omezení na 120 a Němci to dodržují, né jako u nás +10). Jak jsem dříve psal, dal jsem 370 km za 4 hod. se spotřebou kolem 14 kWh/100km. Na Rozvadově toho za 15 minut moc nenabijete - odhaduji tak kolem 10kWh (baterka bude 50-75% a nabíjet ji na 80% trvá delší dobu a nemá to cenu. Já bych jel a nabil až co nejdále na některé z nabíječek zdarma a nemusíte psát cesťák... V záloze pak vždy nabijete za prachy na dálnici. PRE i EON slibují nabíjení jejich kartou i v Německu, takže můžete napsat i ten cesťák.
Najednou to nezvládnete, ale s jednou zastávkou do 30 minut ano, ale musíte zastávku udělat při téměř prázdné baterce, kdy to nabíjí největší rychlostí. Jezdil jsem to několikrát MiEVem a pak i IONIQem_28, kdy jsem nabíjel po 200km u Norimberku na 94%max. za max. 35 min. a pak už dojedete až do cíle.
Zkusil jsem ABRP na moji trasu a stále mi to nutilo 2x nabíjet a doby byla o půl hodiny delší, než jak jsem jel já bez nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 21:18:05

No teď jsem dorazil, trvalo mi to 5:20 hod., z toho 10 minut pauza na Mol Rozvadov. Ano, nejezdím moc rychle, tempomat jsem měl na 130, ale cestou je pár omezení, takže to považuji za dobrý čas. Stejně jsem se asi 10-15 minut navíc zdrřel v Praze, jinak by byl čistý čas jízdy v pohodě pod 5 hod. Ale i tak, při 5:10 a cca. 520 km je to průměr kolem 100 km/h.

Jo, chápu tu strategii... na Rozvadově je nabíjet zbytečné a lepší je tehdy, kdy baterka je skoro vybitá a spíš dobíjet v dolní polovině SoC. ABRP to vidí tak, že bych jel čistý čas cca. 5 hodin (což odpovídá mému tempu) a pak bych nabíjel 2x, jednou 24 minut v půlce a pak ještě 19 minut, Celkově spotřebováno 108 kWh a z toho těch 50 kWh nabito na cestě. Z domova plně nabitý a do cíle s 8%. Průměrná spotřeba 20 kWh/100 km a referenční hodnotu při 110 km/h tam mám 180 Wh/km, to odpovídá tomu, co naměřili při testu na fdrive. Pokud by to bylo lepší, tím líp.

Ioniq 5 by to dokázal, podle mě, stáhnout na jedno nabíjení v délce 20 minut.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 07. čer 2021 22:22:22

Chápu to správně, že jste jel s e-Niro?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 22:30:12

Nene. jel jsem Lexusem, jen mě zajímalo, jak by se to jelo EV, jaké máte zkušenosti a o kolik by se ta cesta protáhla. Jezdím to pravidelně a před časem jsem docela vážně uvažoval o EV. Ale pak mě to trochu přešlo vzhledem k cenám nabíjení na cestě. Ale ta technologie se mi líbí a pořád koukám a když se objevil Ioniq 5, tak jsem si řekl, žeby konečně?

V ABRP jsem jenom koukal, jak by to teoreticky bylo např. s Konou a srovnal to s tím, co zmiňoval Lama.

Jinak, u Heilbronnu mě chytla taková průtrž, že si neumím představit, jak bych v tom zapojoval nabíjecí kabel, to bych byl celý durvh mokrý :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 07. čer 2021 22:43:22

Já bych tam kabel teda v průtrži ani nestrčil :)

BEV je ideální na nabíjení doma, na cestách, zvláště v zahraničí, to je už jako spalovák. Když vidím, jak se chlubí Teslaři, že jezdí za 8 Kč/kWh a pak mají spotřeby 25-30 kWh/100 km.....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 08. čer 2021 8:21:15

Marek71 píše:Ioniq 5 by to dokázal, podle mě, stáhnout na jedno nabíjení v délce 20 minut.

Na 800V IONITY by asi 1x 20 min. stačilo. Musíte ale počítat, že jeho spotřeba bude o 3 kWh/100km větší. Takže v cíli budete Konou nebo Nirem cca stejně, přestože s nimi budete nabíjet 1x 30 min. (Ty spotřeby 20 a 18 jsou vysoké. Při 110 km/h jedu kolem 14 kWh/100km).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)