Ioniq 5

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 18. kvě 2021 17:24:40

Kona 39 má stejné ovládání jako Kona 64, e-Luky měl namysli možná LKAS nebo klimatizaci :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 18. kvě 2021 20:29:57

Marek71 píše:https://fdrive.cz/clanky/z-nuly-ihned-na-vrchol-hyundai-ioniq-5-se-stava-bestsellerem-7114

Prodeje Kony padají, což se dalo vzhledem k těm problémům s rychlostí nabíjení a s baterkou čekat. Uvidíme, jak se to projeví na ceně. V ČR co jsem koukal, tak je nějaké akční nabídka, zvýhodnění a servis 3 roky zdarma. Jestli to zachrání prodeje alespoň na úrovni loňska, se uvidí.

Pouze korejske, ktere nikdo nechce, tedy az zde na par jednotlivcu, kterym namluvili, ze problem s baterkou se jich netyka a dosali slevu. Cena korejskych ale pujde jeste vic dolu. A dokud nebude Ionig_5 u prodejcu, bude nosovicka drzet cenu. A kdo vi za kolik Ionik_5 nakonec bude, az bude, zatim neni.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 18. kvě 2021 20:46:26

Předpokládám, že když si ji lidé již objednávají, tak ta cena při konfiguraci platí. Tedy Kona 150 kW z Nošovic a Ioniq 5 125 kW z Koreje stojí cca stejně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » úte 18. kvě 2021 21:43:51

Tak ta nabídka KONY má tuto výbavu.
Nabídkový dokumentModelKona EV ECOMotorEco 100 kWPřevodovkaRedukční převodBarvaGalaxy GreyInteriérBlackStupeň výbavySMARTSTUPEŇ VÝBAVYSMART•Airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný)•Boční airbagy předníchsedadel + okenní airbagy pro přední a zadní sedadla•Přední kotoučovébrzdy•Zadní kotoučové brzdy•Antiblokovací brzdový systém ABS +elektronický rozdělovač brzdnésíly EBD + brzdový asistent BA + asistentpro rozjíždění do kopce•Elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold•Dětská pojistka v zadních dveřích (manuální)•Systém předehřevuakumulátorů•ECO akumulátor 39,2 kWh•Změna jízdního režimu "shift bywire"•Posilovačřízení•Výškově a podélně nastavitelný volant•Tónovanéčelní okno + tónované přednískla•Tónovaná zadní skla + tónované zadnívyhřívané okno•Projektorové přední světlomety se statickýmpřisvěcováním do zatáčky•Automatické přepínánídálkových světel HBA•LED denní světla•Poziční LED světla•Brzdové světlo v zadním spojleru•LED brzdové světlo v zadním spojleru•Dodatečné zadní výdechyventilace•12V zásuvka v přední konzoli•Dodatečné zadní výdechyventilace•Dodatečné zadní výdechy ventilace pro 2. a 3. řadu sedadel•Zadní kotoučové brzdy•Zadní LED brzdové světlo•Střešní ližiny•Kliky vbarvě vozu•Černé boční prahy•Černé boční lišty dveří•Černé lištybočních oken•Bezramínkové (Aero) stěrače•17'' kola z lehké slitiny•Sadana opravu pneumatik•Hlavové opěrky pro všechna sedadla•Elektrickábederní opěrka•Výškově nastavitelné sedadlo řidiče•Asymetricky dělenáa sklopná zadní sedadla v poměru 60:40•Polohovatelné hlavové opěrkypro všechna sedadla•Zadní středová opěrka rukou s držáky nápojů•Anatomicky tvarovaná sedadla s látkových čalouněním•Vyhřívánípředních sedadel•Kapsa na opěradle sedadla řidiče•Kapsa na opěradlesedadla spolujezdce•Elektricky ovládaná přední a zadní okna(jednodotykové ovládání u řidiče)•Chromované vnější kliky dveří•Plastové prahové lišty•Čtecí lampičky pro přednísedadla a schránka na brýle•Osvětleníinteriéru ve druhéřadě sedadel•Osvětlení zavazadlového prostoru•PVCloketní opěrka•Středová opěrka rukou pro přední sedadla s úložnýmprostorem•Pořadač pod podlahou zavazadlového prostoru•Dvojitápodlaha zavazadlového prostoru•Fixační síť zavazadlového prostoru•Háčky na uchycení fixační sítě•Kůží potažený volant•Vyhřívaný volant•Sluneční clony pro přednísedadla•Kosmetické zrcátko ve sluneční cloně(řidiče)•Kosmetické zrcátko ve sluneční cloně (spolujezdec)•Kosmetickázrcátka s osvětlením•Plastové boční obloženízavazadlového prostoru•Hliníkové pedály•Automatická klimatizace•Dodatečné zadní výdechyventilace•Automatické odmlžování oken•Přístrojový panel "Supervision"s 7'' barevným displejem•Manuální zatmavení zpětného zrcátka•Upozornění na nízkou hladinu kapaliny v ostřikovačích•Tempomat•Voličjízdních režimů Drive Mode•Řazení pádly pod volantem•Asistent provedení vozu v jízdních pruzích LKA a sledováníúnavy řidiče DAW•Monitorování tlaku v pneumatikách TPMS•Omezovač rychlosti•Zadníparkovací senzory•Zadní parkovací kamera•Otevírání zadních 5. dveřípomocí plynových vzpěr•12V zásuvka v přední loketníopěrce•USBkonektor pro dobíjení vpředu•Přední držák nápojů•Integrovaný audiosystém se 7" dotykovým displejem + USB, AUX, DAB s funkcí Android Autoa Apple CarPlay•2 přední reproduktory•2 zadní reproduktory•2 výškovéreproduktory•Automatické tísňové voláníEcall•Ovládání autorádia navolantu•Bluetooth handsfree•Inteligentní klíč a startování tlačítkem•Imobilizér•Ovládání zamykání dveří na dveřích řidiče
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 18. kvě 2021 21:48:46

Takže ve zkratce Smart bez paketu Range.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 18. kvě 2021 21:56:07

Lama:
Problém s rychlostí nabíjení mají i Kony z Nošovic, pokud se nepletu. Ale je pravda, že Korejská bude asi mít větší problém s odbytem.

Jinak, ceny Ioniq 5 jsou známé, konfigurovat se dá a předpokládám, že ta cena bude platit. A jak psal Josef, cena víc než dobrá oproti Koně. Dnes kupovat EV tak namísto plně vybavené Kony beru jednoznačně Ioniq 5 Long Range RWD Smart plus k tomu paket Range zdarma a jsem na 1,28 mil. A mám plnohodnotné rodinné auto. A ještě se mi i líbí :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 19. kvě 2021 9:25:59

Marek71 píše:Lama:
Problém s rychlostí nabíjení mají i Kony z Nošovic, pokud se nepletu. Ale je pravda, že Korejská bude asi mít větší problém s odbytem.

Jinak, ceny Ioniq 5 jsou známé, konfigurovat se dá a předpokládám, že ta cena bude platit. A jak psal Josef, cena víc než dobrá oproti Koně. Dnes kupovat EV tak namísto plně vybavené Kony beru jednoznačně Ioniq 5 Long Range RWD Smart plus k tomu paket Range zdarma a jsem na 1,28 mil. A mám plnohodnotné rodinné auto. A ještě se mi i líbí :-)

To není pravda - nošovické Kony nemají omezené nabíjení oproti kokorejským. Nabíjí tedy dle deklarovaných hodno. Korejské po úpravě BMS nabíjí za stejných podmínek o cca 15 minut déle a to včetně domácího AC nabíjení, kdy v 80% je pauza a vyhodnocování. V některých zemích korejské navíc omezili na 80 nebo 90% a pokud to majitel obejde a před dlouhou jízdou si nabije na 100%, tak ho z centrály kontaktují, že přichází o záruku...

Nevěřím, že se bude u nás Ioniq_5 prodávat levněji než nošovická Kona ve stejné výbavě. Ioniq_5 je auto kategorie Eniaq, ID.4, ikdyž jde jen o délku kufru jak to e-LUKY nafotil vedle sebe.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 19. kvě 2021 10:42:39

Já myslel problém s nabíjením v zimě, coldgate. To má i Kona z Nošovic, ne?

Ceník a konfigurátor Ioniq 5 je známy, tam není ci veriť nebo neverit. Stačí se kouknout a srovnat s Konou.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 19. kvě 2021 18:59:17

Marek71 píše:Já myslel problém s nabíjením v zimě, coldgate. To má i Kona z Nošovic, ne?

Ceník a konfigurátor Ioniq 5 je známy, tam není ci veriť nebo neverit. Stačí se kouknout a srovnat s Konou.

V zimě má problém s nabíjením každé elektroauto, takže ho bude mít i IONIQ_5. Pokud je opravdu zima, auta nabíjí většinou jen 15 kW (včetně Tesly 3, která asi nejvíce předehřívá baterku). Prostě je to o způsobu používání. Nejlépe BEV parkovat v obýváku a není co řešit. Kdo parkuje venku a bude velká zima a má za barákem rychlonabíječku, tak stejně na ni rychle nenabije s prochladlým autem. Uvidíme jak to budou automobilky do budoucna řešit. Zatím třeba Eniaq, ID.3, ID4, PSA ohřívají baterku při každé jízdě (i v létě) na +13 stupňů..., takže spotřeba roste. Před zimou prej bude úprava softu, aby jim tolik neklesal dojezd. Hyundai obecně má nejmenší rozdíl mezi letním a zimním dojezdem. Všechno je na úkor něčeho.

Když srovnám svoji Konu v max. výbavě za ceníkových 1,3mil s co nejvíce stejnou výbavou Ioniq_5 tak jsem na 1,5mil a max. 4x4 je pak přes 1,6mil., kterou bych už vzal.
Prostě v současné době je to 200-300tis. ve prospěch Kony. U základních verzí je rozdíl až 400tis. Ale jsou to auta rozdílných velikostí. Nové Citigo také koupíte přes 500 a ID.3 jen o 200 dráže a ID.4 pak o 100 dráže...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Turbo » stř 19. kvě 2021 19:36:01

Lama píše: V některých zemích korejské navíc omezili na 80 nebo 90% a pokud to majitel obejde a před dlouhou jízdou si nabije na 100%, tak ho z centrály kontaktují, že přichází o záruku...


To jako vážně? Kde jste na to přišel?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 19. kvě 2021 19:44:43

Turbo píše:
Lama píše: V některých zemích korejské navíc omezili na 80 nebo 90% a pokud to majitel obejde a před dlouhou jízdou si nabije na 100%, tak ho z centrály kontaktují, že přichází o záruku...


To jako vážně? Kde jste na to přišel?

Pokud to nesledujete, pak nás o tom zde na fóru informuje "JarSou"...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Ioniq 5

Příspěvekod jarsou » stř 19. kvě 2021 20:02:13

Tuto informaci má Lama ode mne. Narazil jsem na to na amerických fórech někdy převčírem. Jelikož mám korejskou Konu vyrobenou 18.1.20, tak mne vše o riziku zahoření a řešení zajímá. V USA a v Kanadě v rámci aktualizace BMS jim přednastavili nabíjení na 80% a písemně jim dali doporučení, aby více do vyřešení situace nenabíjeli a parkovali venku mimo budovy. A jelikož i tam stále není jasné, zda budou baterie měnit či to řešit zpětným odkupem, tak se majitelé začínají bouřit. A jeden tam psal, že potřeboval dojet na větší vzdálenost a tak nabil na 100%. Následně mu přišel mail od Hyundaie, že z výpisu Bluelinku to zjistili a že ho znovu žádají, aby více než na 80% nenabíjel. Teď je z toho poprask, že nás vlastně Hyundai přes Bluelink šmíruje...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 19. kvě 2021 21:35:05

Lama:
Psal jsem, že za cenu plně vybavené Kony lze mít Ioniq 5 v základu s paketem Range s baterkou 72 kWh. A nebo pak výbavu Style s 58 kWh baterkou. A máte velké rodinné auto, moderní EV na nové platformě.

Co se týká nabíjení v zimě, tak co jsem četl a pochopil, tak Kona má problém už s teploty kolem nuly nebo i nad nulou třeba 10 stupňů. Pak nabíjení na DC někde na dálnici jede kolem 30-40 nebo kolik? Teď jsem koukal na testy ID.3 verze 58 i 77 kWh a oba v podobných teplotách nabíjí na DC hned max výkonem. A spotřeba nebyla nijak velká, vyšlo to na fdrive.cz. Takže když se chce, jde to. Uvidíme, jak to bude mít Ioniq 5, ale divil bych se, kdyby opakovali tu chybu jako u Kony.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Turbo » stř 19. kvě 2021 22:43:50

To je minimálně k zamyšlení, že s tím má Hyundai takové patálie. Přitom u prvního IONIQa se dá říct, že baterie z hlediska teplot i proudů nabíjení snese opravdu hodně a rozhodně mi nepřijde, že by se to podepisovalo nějak na její životnosti. Spíš naopak, co tak sleduju, tak IONIQ 28kWh má i při nájezdech 200tkm stále jen minimální degradaci. Přitom u LiPo článků by ta cyklická životnost neměla být nijak oslnivá, navíc tepelný manažment není bůhví co a nějaké využívání 20-80% u těchto menších kapacit taky asi nikdo moc neřeší. Škoda, že to auto zmršili tím těžištěm, jinak se dá říct, že funguje opravdu skvěle.
Neznám úplně detaily, ale Kona má taky LiPo články, které by obecně s proudy neměly mít větší problém, přitom ještě větší kapacitu (menší C), tak v čem je háček?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 19. kvě 2021 23:55:48

Řekněme si to na rovinu, výrobci jsou předposraní, že by baterie dostávaly záhul, tak to udělali tak, že to je pro některé lidi v zimě nepoužitelné. Kia Soul klidně nabíjel 27 kWh baterie 45 kW v teplotách pod nulou, Niro už má do +5°C teploty baterie problém s rychlostí nabíjení a nabíjí poloviční rychlostí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Turbo » čtv 20. kvě 2021 8:05:19

Josef píše:Řekněme si to na rovinu, výrobci jsou předposraní, že by baterie dostávaly záhul, tak to udělali tak, že to je pro některé lidi v zimě nepoužitelné. Kia Soul klidně nabíjel 27 kWh baterie 45 kW v teplotách pod nulou, Niro už má do +5°C teploty baterie problém s rychlostí nabíjení a nabíjí poloviční rychlostí.


No jo, jenže Kona je oproti IONIQu na nabíjecích proudech celkem zásadně uškrcená a přesto má s baterií problémy, to je ten paradox.
Možná nějaká experimentální chemie, která se úplně nepovedla.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 9:05:56

Marek71 píše:Lama:
Psal jsem, že za cenu plně vybavené Kony lze mít Ioniq 5 v základu s paketem Range s baterkou 72 kWh. A nebo pak výbavu Style s 58 kWh baterkou. A máte velké rodinné auto, moderní EV na nové platformě.

Co se týká nabíjení v zimě, tak co jsem četl a pochopil, tak Kona má problém už s teploty kolem nuly nebo i nad nulou třeba 10 stupňů. Pak nabíjení na DC někde na dálnici jede kolem 30-40 nebo kolik? Teď jsem koukal na testy ID.3 verze 58 i 77 kWh a oba v podobných teplotách nabíjí na DC hned max výkonem. A spotřeba nebyla nijak velká, vyšlo to na fdrive.cz. Takže když se chce, jde to. Uvidíme, jak to bude mít Ioniq 5, ale divil bych se, kdyby opakovali tu chybu jako u Kony.

Marku71, jak sám píšete, "co jsem četl"... Já jsem také četl několik let před rokem 2016. Od té doby ale jezdím pouze v BEV a vyzkoušel jsem jich hodně. Osobně již jezdím se třetím. Tím chci jen říct, že člověk "elektromobilista" prochází různým vývojem. Ze "školky" postupně roste přes "základku" atd. A musím říct, že informace které jsem měl za několik let čtení (v té době to na Hybridu bylo ještě konstruktivní) byly fakt jenom teoretické. Stačilo si půjčit na týden nebo i méně několik BEV a hned přehodnotíte hodně načteného. Po dvou letech ježdění MiEVem jsem byl o některých věcech také dost přesvědčen, ale stačilo přesedlat do IONIQ_28 a musel jsem jisté věci přehodnotit. Podobně je tomu s Konou. Tím nechci snižovat vaše načtení informace, ale sám ten vývoj myšlení vnímám. Kupte si alespoň malý BEV do města a sám uvidíte.

Ohledně dlouhých jízd Konou nemám problém, včetně rychlého u Kony 75 kW nabíjení (viz moje jízdy Stuttgart). A nebojte se, budu tam jezdit i v zimě.

Raději bych zde diskutoval k tématu IONIQ_5 a zajímalo by mne jak tento 800V systém bude nabíjet na naších 400 V nabíječkách??? Předpokládám, že to bude jako u Porsche, kde si musíte dokoupit paket pro rychlé 400 W nabíjení, jinak nabíjíte pouze max. kolem 40 kW a to je horší... Možná to má IONIQ_5 v základu, možná v paketu a možná vůbec a pak by to bylo hodně velké minus.... Nevíte jak je to u IONIQa???
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 9:27:55

Viděl jsem na YT test Ioniq 5 a tam zmiňovali, že má tzv. duální nabíjení, 400V i 800V, zmiňoval to tester. Takže předpokládám, že i na pomalejších nabiječkách bude nabíjet naplno, co nabíječka umožní.

Co se týká Kony (eNiro) a jejich rychlosti nabíjení, tak tady je informací dost, i od vás i od Jośefa, zrovna pár příspěvku výše zmiňuje, že výkon klidně spadne na polovinu při 5 st. teplotě. A to je prostě špatně a v zimě na dlouhé trasy nepoužitelné. To není moderní EV, je to tak na jízdy, kde není potřena DC nabíjení, nebo pak překousnout tu pomalost.

Já bych taky potřeboval jezdit do Stuttgartu, ale ze severu Prahy (520 km) a když jsem si dal do ABRP Konu a srovnal s ID.3 58 kWh nebo s Ioniq 58 kWh (s verzemi se silnější baterkou to nemá smysl), tak byla Kona nejpomalejšá kvůlu nabíjení a to ještě nebyl zohledněn ten problém v nízkých teplotách. Takže ano, na scou dobu byla Kona fajn auto, dnes už jsou moderní EV jinde, jak Ioniq 5, tak i ID.3, podle mě.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » čtv 20. kvě 2021 9:51:39

Turbo píše:No jo, jenže Kona je oproti IONIQu na nabíjecích proudech celkem zásadně uškrcená a přesto má s baterií problémy, to je ten paradox.
Možná nějaká experimentální chemie, která se úplně nepovedla.


To jsou dvě věci. První je, že do 5°C povolí auto max kolem 20 kW příkon nabíjení a tím se snaží chránit baterii, samozřejmě ne kvůli zákazníkovi, ale kvůli záruce. Jiná věc je, že v LG udělali výrobní chybu a díky tomu baterie mohou začít hořet.
Samozřejmě na dlouhých trasách s nabíjením není problém, tam je baterie ohřátá z cesty a teplota pod 5°C nehrozí, ale horší je, když někdo potřebuje v zimě dobít po půldenním stání na DC a vyrazit na 400 km cestu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 9:57:48

Turbo píše:To je minimálně k zamyšlení, že s tím má Hyundai takové patálie. Přitom u prvního IONIQa se dá říct, že baterie z hlediska teplot i proudů nabíjení snese opravdu hodně a rozhodně mi nepřijde, že by se to podepisovalo nějak na její životnosti. Spíš naopak, co tak sleduju, tak IONIQ 28kWh má i při nájezdech 200tkm stále jen minimální degradaci. Přitom u LiPo článků by ta cyklická životnost neměla být nijak oslnivá, navíc tepelný manažment není bůhví co a nějaké využívání 20-80% u těchto menších kapacit taky asi nikdo moc neřeší. Škoda, že to auto zmršili tím těžištěm, jinak se dá říct, že funguje opravdu skvěle.
Neznám úplně detaily, ale Kona má taky LiPo články, které by obecně s proudy neměly mít větší problém, přitom ještě větší kapacitu (menší C), tak v čem je háček?

Právě že Hyundai žádné patálie nemá, protože o ničem neví nebo nechce vědět. Jezdil jsem IONIQ_28 dva roky 40tis.km a musím říct, že až teď oceňuji jeho až geniálně jednoduchý systém teleplotního BMS. Vzduch z kabiny (průduch z čela zadních sedadel) proudí kolem baterek a vychází ven zadním pravým blatníkem. Baterky jsou tedy stále v pokojové teplotě (léto, zima). Pro případ chlazení je několika stupňový ventilátor, který začíná spínat nad 30 stupni. A pro případ zimy je tam teplovzdušné topení (2x TPC). Kapalinové chlazení (ohřev) byla tenkráte modla a pro většinu lidí je stále a já dnes vidím, tu jednoduchost u IONIQa a hlavně funkčnost. Ano byla to menší baterka a proto se asi 2,5x rychleji ohřívala a chladila.
Dnešní BEV s kapalinovým chlazením (ohřevem) mají systémy hodně složité a drahé a s mnoho kompromisy. Stejně tak to má Tesla, která pokud teplotně pečuje o baterii, tak vypotřebuje celou trakční baterii snad běhen pár dnů. Hyundai jde cestou minimální spotřeby a to se mu daří. A je to o způsobu používání - pokud si doma nabiju před jízdou, pak vyjíždím s dojezdem kolem 400 km a také ohřátou baterkou. Když po cca 300 km budu nabíjet, tak žádné omezení nebude, jelikož budu nabíjet za téměř ideálních podmínek. Pokud ale vyjedu v zimě s prázdnou a nejbližší DC nabíječce, pak se baterie u žádného BEV, ani u Tesly neprohřeje a bude nabíjet kolem 15 KW. To je problém všech BEV a je to o způsobu používání.

Proč myslíte, že LiFePO mají menší životnost. Já myslím, že je tomu naopak 8-)

V čem je háček? Prostě si automobilky více chrání "zadeků... Třeba trojčata by měla najet 5500 cyků, což je cca přes 500tis. km, ale stav je, že mnoho jich má problém najet 100tis...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)