Ioniq 5

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. kvě 2021 10:08:48

Podle tohoto serveru https://ev-database.org/car/1476/Hyundai-IONIQ-5-Standard-Range-2WD#charge-table
nabíji Ioniq5 plnou rychlostí na DC 50 kw a dokonce u průměrná rychlost je 50. Impozantní je že i na 100 kW nabíječce má průměr dobíjení 90.

Na delší cesty to bude dobrá volba i když při současné ceně DC nabíjení u nás a v Evropě to postrádá ekonomický smysl+ si budu rychlým DC nabíjením, ničit baterku. Můj názor je že elektromobil se má nabíjet pomalu na AC když se nepoužívá, typicky v noci a každý ať si koupí vůz s tak velkou baterií , aby mu to stačilo na denní pravidelný nájezd s tím že vyjímky na občasné delší trase jsou možné. Já bych si třeba ani za ultrarychlé dobíjení nepřiplácel.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » čtv 20. kvě 2021 10:43:07

Hlavně u nás I5 předběhl dobu, nabíječek 800V/250 kW je naprosté minimum a jak jsem psal, já DC nabíjení prakticky nepotřebuju, cestu do 300 km jsou tak maximum a jednou za čas si holt zaplatím víc, takže jsem zrušil ČEZ poplatky 2400,- Kč/rok. Nabíjení v lednu bylo spíš z donucení a v dubnu jsem cestoval.
Přílohy
FUTUREGO.png
FUTUREGO.png (68.7 KiB) Zobrazeno 6647 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 10:55:41

Turbo píše:
Josef píše:Řekněme si to na rovinu, výrobci jsou předposraní, že by baterie dostávaly záhul, tak to udělali tak, že to je pro některé lidi v zimě nepoužitelné. Kia Soul klidně nabíjel 27 kWh baterie 45 kW v teplotách pod nulou, Niro už má do +5°C teploty baterie problém s rychlostí nabíjení a nabíjí poloviční rychlostí.


No jo, jenže Kona je oproti IONIQu na nabíjecích proudech celkem zásadně uškrcená a přesto má s baterií problémy, to je ten paradox.
Možná nějaká experimentální chemie, která se úplně nepovedla.


Kona je na tom totožně jako Niro. Problémy s baterií má korejská, která používá LG (montovali nekvalitní nebo poškozené baterie). Nošovická má baterie od SKI jako Niro. Nicméně stejné baterie od LG používá mnoho dalších automobilek. Problémy s baterií v česku mělo i Citigo, ale týkalo se to asi 2-3 kusů.

Ta rychlost nabíjení u většiny automobilek (hlavně VW) je jen PR. Málokdy vyjedete baterku k nule, aby jste tou plnou rychlostí i přes 120 kW nabíjel pouze po 30% a pak to prudce padá. Je třeba do času nabíjení zahrnout i spotřebu auta. Pokud pojedu za 10 a druhý za 20 nebo za 30, pak mohu nabíjet na stejně ujeté kilometry 2x nebo 3x pomaleji. A pokud u nás ve většina DC 50 kW, pak při 45-50 kW nabije auto s menší spotřebou rychleji a o tom to je. Většina kouká po max. dojezdu, max. rychlosti nabíjení atd, ale v praxi pak stejně dají přednost před levnější DC-50 kW než DC-150 kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 11:05:10

Nejsou to PR kecy, podívejte se sám, jak ID.3 nabíjí, toto je praxe:
https://fdrive.cz/clanky/jak-rychle-se- ... me-to-7110

Ještě při 80% nabíjí výkonem 65 kW, jak v ten moment nabájí Kona a eNiro? Velmi podobnou křivku (skokovitou) mí i Kona, akorát ty hodnoty jsou tam tak poloviční. Prostě je fakt, že moderní EV (Ioniq 5, ID.3 a pod.) dnes nabíjejí podstatně lépe než stará Kona, což je i pochopitelné a očekávatelné, ne?

Samozřejmě, kdo jezdí převážně v dosahu domácí AC nabíječky, toto řešit nemusí. Koupí si třeba verzi ID.3 58 a bude mu stačit. A na občesné výlety, kde je potřeba dobíjet, si užije bonus 100 kW nabíjení. Jasně, kdo chce za každou cenu šetřit a je mu líto jednou za čas zaplatit za UFC, tak sikoupí EV, které nabíjí pomalu a bude spokojený.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 11:12:06

Marek71 píše:Viděl jsem na YT test Ioniq 5 a tam zmiňovali, že má tzv. duální nabíjení, 400V i 800V, zmiňoval to tester. Takže předpokládám, že i na pomalejších nabiječkách bude nabíjet naplno, co nabíječka umožní.

Co se týká Kony (eNiro) a jejich rychlosti nabíjení, tak tady je informací dost, i od vás i od Jośefa, zrovna pár příspěvku výše zmiňuje, že výkon klidně spadne na polovinu při 5 st. teplotě. A to je prostě špatně a v zimě na dlouhé trasy nepoužitelné. To není moderní EV, je to tak na jízdy, kde není potřena DC nabíjení, nebo pak překousnout tu pomalost.

Já bych taky potřeboval jezdit do Stuttgartu, ale ze severu Prahy (520 km) a když jsem si dal do ABRP Konu a srovnal s ID.3 58 kWh nebo s Ioniq 58 kWh (s verzemi se silnější baterkou to nemá smysl), tak byla Kona nejpomalejšá kvůlu nabíjení a to ještě nebyl zohledněn ten problém v nízkých teplotách. Takže ano, na scou dobu byla Kona fajn auto, dnes už jsou moderní EV jinde, jak Ioniq 5, tak i ID.3, podle mě.

Ano, v základu to musí umožnit navíjet i na 400V, jinak by to bylo při současném stavu použitelné jenom na IONITY. Porsche to má přesně popsané a myslím, že na FDrive o tom bylo i video a článek. Okolo IONIQa_5 nejsou podrobnější informace. Pokud to umí v základu 150 kW na 400V, pak jsou to kabrňáci oproti Porsche, kde to jede někde mezi 30-40kW za ideálních podmínek...

Ano, já i další o tom píšeme, čímž i "škodíme" těmto značkám. Tesláci negativní informace moc nepouští ven. Nejvíce Niro v těchto věcích testuje na Slovensku Luboš, který i založil petici pro přidání manuálního sofrwarového tlačítka pro možnost manuálního předehřevu, když v zimě jedete k DC. Mnoho dalších to prozatím vyřešilo nuceným předehřevem na úkor spotřeby, který nemůžete zrušit. To v Niru i Koně si můžeme tento předehřev aktivovat a deaktivovat v menu. To že nastavili, že za jízdy je předehřev aktivní od -5 do +5 je to co se nám moc nelíbí a chtěli bychom navíc ruční volbu. Na druhou stranu je to všechno pro PR, protože ta baterka při takové mase hmoty se nikdy nemůže celá prohřát - pouze se ohřejí teplotní čidla...
To že to spadne třeba na tu polovinu, je u všech aut stejné, jen ta ostatní ještě neprošly uživatelsky zimou, ale i ID.3, Tesla a další nabíjí v zimě ještě pomaleji než Kona a Niro. Počkejme si na další zimu a testy nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 11:21:09

Citigo e IV píše:Podle tohoto serveru https://ev-database.org/car/1476/Hyundai-IONIQ-5-Standard-Range-2WD#charge-table
nabíji Ioniq5 plnou rychlostí na DC 50 kw a dokonce u průměrná rychlost je 50. Impozantní je že i na 100 kW nabíječce má průměr dobíjení 90.

Na delší cesty to bude dobrá volba i když při současné ceně DC nabíjení u nás a v Evropě to postrádá ekonomický smysl+ si budu rychlým DC nabíjením, ničit baterku. Můj názor je že elektromobil se má nabíjet pomalu na AC když se nepoužívá, typicky v noci a každý ať si koupí vůz s tak velkou baterií , aby mu to stačilo na denní pravidelný nájezd s tím že vyjímky na občasné delší trase jsou možné. Já bych si třeba ani za ultrarychlé dobíjení nepřiplácel.

POZOR, pod tabulkou rychlostí nabíjení je poznámka už od 90kW výše, že ..... † = Omezeno nabíjecími schopnostmi vozidla ..... a nikde tam není uvedeno, zda jsou to hodnoty pro 800V, nebo 400V DC nabíjení. Uvidíme, až si IONIQ_5 projedeme a nabíjení vyzkoušíme a nejlépe v zimě. 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 11:31:03

Marek71 píše:Nejsou to PR kecy, podívejte se sám, jak ID.3 nabíjí, toto je praxe:
https://fdrive.cz/clanky/jak-rychle-se- ... me-to-7110

Ještě při 80% nabíjí výkonem 65 kW, jak v ten moment nabájí Kona a eNiro? Velmi podobnou křivku (skokovitou) mí i Kona, akorát ty hodnoty jsou tam tak poloviční. Prostě je fakt, že moderní EV (Ioniq 5, ID.3 a pod.) dnes nabíjejí podstatně lépe než stará Kona, což je i pochopitelné a očekávatelné, ne?

Samozřejmě, kdo jezdí převážně v dosahu domácí AC nabíječky, toto řešit nemusí. Koupí si třeba verzi ID.3 58 a bude mu stačit. A na občesné výlety, kde je potřeba dobíjet, si užije bonus 100 kW nabíjení. Jasně, kdo chce za každou cenu šetřit a je mu líto jednou za čas zaplatit za UFC, tak sikoupí EV, které nabíjí pomalu a bude spokojený.

Nezlobte se, ale dejte sem odkaz nabíjení promrzlého auta a ne když má baterie více než +15 stupňů....
Pokud jsem srovnám moje navíjení ve Stuttgartu, tak jsem v odkazu uvedených 300 km nabil rychleji než za uvedených 33 min. Za 40 minut jsem měl nabito na 400 km na cestu domů... Jde také o spotřebu 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 12:41:28

Lama píše:Pokud jsem srovnám moje navíjení ve Stuttgartu, tak jsem v odkazu uvedených 300 km nabil rychleji než za uvedených 33 min. Za 40 minut jsem měl nabito na 400 km na cestu domů... Jde také o spotřebu 8-)


Ok, nebudu se hádat. Prostě ID.3 nabíjí cca. dvakrát rychleji než Kona, ale vy jste nabil na 300 km rychleji než ID.3. To byste musel mít cca. poloviční spotřebu. Ano, Kona má nižší spotřebu, ale ne o tolik, aby to kompenzovalo pomalejší nabíjení. Na ev-database uvádí rychlost nabíjení u Kony 370 km/h a u ID.3 550 km/h a zohledňue se tam i reálná spotřeba, ne WLTP. Já tomu budu spíš věřit.

I kdyby ID.3 trpěl coldgate jako Kona, tak i když klesne nab. výkon na polovinu, pořád to bude opět dvojnásobek oproti Koně v zimě. Prostě moderní EV nabíjí rychleji a není to nic nečekaného. Zvlášť u Ioniq 5 by bylo divné, kdyby Hyundai vypustil něco, co je na úrovni Kony nebo horší, ne?

Jak jsem psal, Kona je dobré EV, ve své době bylo skvělé, ale vývoj jde dál a na trhu už jsou lepší a lepší modely pomalu každý kvartál, když to přeženu. A pokud bych jezdil do Stuttgartu tak, že to dojedu bez nabíjení, taky bych rychlost nabíjení neřešil.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 12:46:28

Lama píše:POZOR, pod tabulkou rychlostí nabíjení je poznámka už od 90kW výše, že ..... † = Omezeno nabíjecími schopnostmi vozidla ..... a nikde tam není uvedeno, zda jsou to hodnoty pro 800V, nebo 400V DC nabíjení. Uvidíme, až si IONIQ_5 projedeme a nabíjení vyzkoušíme a nejlépe v zimě. 8-)


Samozřejmě, ta značka † platí pro Avg. Power. Znamená to, že auto neudrží tu rychlost nabíjení, kterou stanice nabízí, po celou dobu nabíjení 10-80%. To je, samozřejmě, logické a očekávatelné. Vždy se ale dostane na max. nabíjecí výkon stanice, s výjimkou 300 kW. To je vidět na tom, že ta značka † je ve sloupci Max. Power právě jenom u 300 kW stanice.

Takže shrnuto, Ioniq 5 dokáže naplno využít výkon stanic až do výkonu 175 kW, aspoň nějakou část nabíjecí křivky je schopen vytížit ty stanice na maximum. Znamená to, že nabíjení auta nemá omezení na nabíjecí výkon a není úzkým hrdlem v nabíjení, až u 300 kW stanic.

PS:
Kona má tu značku † všude, to znamená, že nedokáže naplno využít ani nabíjecí stanici s 50 kW výkonem.
https://ev-database.org/car/1204/Hyunda ... ric-64-kWh
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 13:43:42

Marek71 píše:
Lama píše:Pokud jsem srovnám moje navíjení ve Stuttgartu, tak jsem v odkazu uvedených 300 km nabil rychleji než za uvedených 33 min. Za 40 minut jsem měl nabito na 400 km na cestu domů... Jde také o spotřebu 8-)


Ok, nebudu se hádat. Prostě ID.3 nabíjí cca. dvakrát rychleji než Kona, ale vy jste nabil na 300 km rychleji než ID.3. To byste musel mít cca. poloviční spotřebu. Ano, Kona má nižší spotřebu, ale ne o tolik, aby to kompenzovalo pomalejší nabíjení. Na ev-database uvádí rychlost nabíjení u Kony 370 km/h a u ID.3 550 km/h a zohledňue se tam i reálná spotřeba, ne WLTP. Já tomu budu spíš věřit.

I kdyby ID.3 trpěl coldgate jako Kona, tak i když klesne nab. výkon na polovinu, pořád to bude opět dvojnásobek oproti Koně v zimě. Prostě moderní EV nabíjí rychleji a není to nic nečekaného. Zvlášť u Ioniq 5 by bylo divné, kdyby Hyundai vypustil něco, co je na úrovni Kony nebo horší, ne?

Jak jsem psal, Kona je dobré EV, ve své době bylo skvělé, ale vývoj jde dál a na trhu už jsou lepší a lepší modely pomalu každý kvartál, když to přeženu. A pokud bych jezdil do Stuttgartu tak, že to dojedu bez nabíjení, taky bych rychlost nabíjení neřešil.

Ano, ID.3 nabíjí větším výkonem, to souhlasím, ale nabitá vzdálenost, což je důležité, je u Kony za stejný čas větší. Prostě Kona odjede od nabíječky dříve (cca o 10 minut), takže i v cíli bude první 8-) Ale jsou to jen "pindíci", takže to fakt nemá cenu moc přeměřovat, ale třeba to bude někdy testováno.
V uvedeném odkaze nabíjení ID.3 je dole tabulka skutečných časů nabíjení a na 401 km bylo ID.3 nabito za 59 minut !!! To já 400 km dobiji dříve (už kolem 80%). A spotřeba nemusí být zdaleka poloviční, stačí rozdíl i 4-5 kW/100km.
Dle uvedené databáze rychlost nabíjení 370km/h, já nabil dojezd 380km za 40 minut!!!
ID.3 i s velkou baterkou má dojezd až o 100 km menší než Kona.

ID.3 neklesne v zimě nabíjecí výkon o polovinu ale mnohem více, na reálných 15 kW ze 125 letních. IONIQ_5 věžím, že na tom bude lépe než KONA i ID.3, to souhlasím.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 13:52:15

Lama píše:Dle uvedené databáze rychlost nabíjení 370km/h, já nabil dojezd 380km za 40 minut!!!
ID.3 i s velkou baterkou má dojezd až o 100 km menší než Kona.


Z toho plyne, že s Konou jezdíte úsporně. A stejně úsporně byste jezdil s ID.3, pokud byste jel stejným stylem. Prostě ty údaje na ev-database jsou, podle mě, vzájemně srovnatelné. nevidím důvod k tomu, aby tam uváděné údaje byly u Kony příliš pesimistické a u ID.3 naopak příáliš optimistické, aby pak realita byla taková jak píšete.

Prostě cca. věřím té rychlosti nabíjení (Kona cca. 370 km/h a ID.3 cca. 550 km/h), co tam uvádějí a potvrzuje to i ABRP a tedy věřím tomu, že ID.3 bude na delších trasách, kde je potřeba nabíjet, rychlejší.

A že je dojezd ID.3 77 kWh o 100 km nižší než Kona 64 kWh už teda považuji za fantasmagorii :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 13:57:16

Marek71 píše:
Lama píše:POZOR, pod tabulkou rychlostí nabíjení je poznámka už od 90kW výše, že ..... † = Omezeno nabíjecími schopnostmi vozidla ..... a nikde tam není uvedeno, zda jsou to hodnoty pro 800V, nebo 400V DC nabíjení. Uvidíme, až si IONIQ_5 projedeme a nabíjení vyzkoušíme a nejlépe v zimě. 8-)


Samozřejmě, ta značka † platí pro Avg. Power. Znamená to, že auto neudrží tu rychlost nabíjení, kterou stanice nabízí, po celou dobu nabíjení 10-80%. To je, samozřejmě, logické a očekávatelné. Vždy se ale dostane na max. nabíjecí výkon stanice, s výjimkou 300 kW. To je vidět na tom, že ta značka † je ve sloupci Max. Power právě jenom u 300 kW stanice.

Takže shrnuto, Ioniq 5 dokáže naplno využít výkon stanic až do výkonu 175 kW, aspoň nějakou část nabíjecí křivky je schopen vytížit ty stanice na maximum. Znamená to, že nabíjení auta nemá omezení na nabíjecí výkon a není úzkým hrdlem v nabíjení, až u 300 kW stanic.

PS:
Kona má tu značku † všude, to znamená, že nedokáže naplno využít ani nabíjecí stanici s 50 kW výkonem.
https://ev-database.org/car/1204/Hyunda ... ric-64-kWh


Odkaz na tabulku nesedí s moji nošovickou Konou! Také nabíjecí křivka je jiná! Patrně jde o staré korejské Kony, což by odpovídalo. Tam se před degradací rychlosti nabíjení (obava ze zahoření) uvádí časy 59 min. Nošovická to zvládne za 44 min. 8-)

Až vyzkouším IONIQ_5, tak ho třeba vyměním za Konu. Zatím mi ale nepřesvědčil o dost větší spotřebou a menším dojezdem oproti Koně. Ve své kategorii je na tom ale dobře.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 13:58:29

Lama píše:ID.3 neklesne v zimě nabíjecí výkon o polovinu ale mnohem více, na reálných 15 kW ze 125 letních. IONIQ_5 věžím, že na tom bude lépe než KONA i ID.3, to souhlasím.


Takže když pojedu v zimě v teplotách kolem nuly z domova na delší trasu a po cca. 200 km klidné dálniční jízdy (120 km/h) se zastavím na nabíjení, tak mi tvrdíte, že ID.3 bude nabíjet výkonem 15 kW? To vážně? A jakým výkonem bude za stejných podmínek nabíjet, podle vás, Kona nebo Ioniq 5, abych v tom měl jasno?

Můj názor je, že pokud ID.3 za dobrých podmínek nabíjí cca. 2x rychleji než Kona. tak 2x rychleji bude nabíjet i v zimě, ne? Zvlášť, když tu baterku, na rozdíl od Kony, ohřívá i při nulových teplotách. Nebo jak to teda je?
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 14:01:45

Lama píše:Až vyzkouším IONIQ_5, tak ho třeba vyměním za Konu. Zatím mi ale nepřesvědčil o dost větší spotřebou a menším dojezdem oproti Koně. Ve své kategorii je na tom ale dobře.


Já si udělal konfiguraci a vyšlo mě to (verze 72 kWh, Smart plus Range) na 1,28 mil., což je slušná cena, na to že je to EV. Je to velké, pěkné, moderní a na moje účely by bylo vhodné, protože já potřebuji po cestě nabíjet, Tak až vyzkoušíte, dejte vědět, první kusy už jsou v Evropě.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 14:05:12

Marek71 píše:
Lama píše:Dle uvedené databáze rychlost nabíjení 370km/h, já nabil dojezd 380km za 40 minut!!!
ID.3 i s velkou baterkou má dojezd až o 100 km menší než Kona.


Z toho plyne, že s Konou jezdíte úsporně. A stejně úsporně byste jezdil s ID.3, pokud byste jel stejným stylem. Prostě ty údaje na ev-database jsou, podle mě, vzájemně srovnatelné. nevidím důvod k tomu, aby tam uváděné údaje byly u Kony příliš pesimistické a u ID.3 naopak příáliš optimistické, aby pak realita byla taková jak píšete.

Prostě cca. věřím té rychlosti nabíjení (Kona cca. 370 km/h a ID.3 cca. 550 km/h), co tam uvádějí a potvrzuje to i ABRP a tedy věřím tomu, že ID.3 bude na delších trasách, kde je potřeba nabíjet, rychlejší.

A že je dojezd ID.3 77 kWh o 100 km nižší než Kona 64 kWh už teda považuji za fantasmagorii :-)

Každý na to máme jiný názor a zřejmě vám nestačí ani obrázky z cesty, aby jste mi věřil. Pojďme se tedy domluvit a vy si půjčíte ID.3 a uděláme společnou jízdu i s nabíjením. Pojedeme na střídačku za sebou, vy v ID.3 a já v Koně a můžeme porovnat vše v praxi.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 14:21:05

Marek71 píše:
Lama píše:ID.3 neklesne v zimě nabíjecí výkon o polovinu ale mnohem více, na reálných 15 kW ze 125 letních. IONIQ_5 věžím, že na tom bude lépe než KONA i ID.3, to souhlasím.


Takže když pojedu v zimě v teplotách kolem nuly z domova na delší trasu a po cca. 200 km klidné dálniční jízdy (120 km/h) se zastavím na nabíjení, tak mi tvrdíte, že ID.3 bude nabíjet výkonem 15 kW? To vážně? A jakým výkonem bude za stejných podmínek nabíjet, podle vás, Kona nebo Ioniq 5, abych v tom měl jasno?

Můj názor je, že pokud ID.3 za dobrých podmínek nabíjí cca. 2x rychleji než Kona. tak 2x rychleji bude nabíjet i v zimě, ne? Zvlášť, když tu baterku, na rozdíl od Kony, ohřívá i při nulových teplotách. Nebo jak to teda je?

V příkladu co uvádíte, pokud VW nezmění software, tak pojedete s mnohem větší spotřebou, jelikož se vám bude ohřívat baterie min. na 13 stupňů. Pokud ale pojedete pár metrů k nabíječce a baterie bude mít stále -10, pak budete nabíjet hodně pomalu (stačí se podívat na videa, že i Tesla 3 to takto má). Jakým výkonem bude nabíjet IONIQ_5 nevím, ale rozhodně nepojede naplno. Kona bude při -10 na baterce nabíjet také kolem 10kW, je to podle teploty baterie u všech aut. Tabulka hodnot pro KONU je následující:
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Ano za optimálních podmínek nabíjí ID.3 125 a Kona 77(75) kW. Jak bude nabíjet ID.3 v mrazech si počkejme na zimu. Obecně jsou baterky stejné a je otázkou, jak je bude výrobce šetřit, aby pokryl záruku. Lion baterie, bez ohledu v jakém jsou autě jsou náchylné na dvě věci. Vysoká teplota (to většina ví) a pak né na odběr (jízdu) v mrazu, ale na nabíjení v mrazu - to je velký problém.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 14:24:01

Ale já vám věřím, že dokážete jezdit s Konou úsporně. Ale stejně nebo podobně úsporně byste přeci jezdil i s ID.3, předpokládám. Nemůžete přeci vaše úsporné jízdy srovnávat s novinářským testem. Stejně tak, jako na hybridu jeden člověk popisoval svou zkušenost a reálnou jízdu s ID.3 58 kWh a na jedné cestě měl spotřebu kolem 12 kWh/100 km.
http://www.hybrid.cz/baterie-elektromob ... ent-286112

Podle tohoto mi zase ID.3 58 měl cca. stejný dojezd jako vaše Kona 64. Proč ne? :-)

Prostě faktem je, že ID.3 a Kona jsou cca, stejně velká auta s cca. stejnou spotřebou (možná Kona o něco lepší), ale ID.3 má rychlejší nabíjení a s tou velkou baterkou je na delší cesty vhodnější. Kona je zase vhodnější na cesty, kde není potřeba nabíjení. Tak nějak bych to shrnul.

Jo a co se týká srovnání, tak zatím mi musí stačit ABRP. Jasně, není to ideální ani úplně přesné, ale na srovnání to stačí. Nemyslím, že by tak byly nepřesné hodnoty u jednoho auta na jednu stranu a u jiného na druhou. Takže jako srovnávač to poslouží dobře, jednak cca. spotřeba a jednak celkový čas i s nabíjením na delší trase.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 14:32:13

Marek71 píše:
Lama píše:Až vyzkouším IONIQ_5, tak ho třeba vyměním za Konu. Zatím mi ale nepřesvědčil o dost větší spotřebou a menším dojezdem oproti Koně. Ve své kategorii je na tom ale dobře.


Já si udělal konfiguraci a vyšlo mě to (verze 72 kWh, Smart plus Range) na 1,28 mil., což je slušná cena, na to že je to EV. Je to velké, pěkné, moderní a na moje účely by bylo vhodné, protože já potřebuji po cestě nabíjet, Tak až vyzkoušíte, dejte vědět, první kusy už jsou v Evropě.


Jak už jsem psal, když srovnám svoji Konu v max. výbavě za ceníkových 1,3mil s co nejvíce stejnou výbavou Ioniq_5 tak jsem na 1,5mil a max. 4x4 je pak přes 1,6mil., kterou bych už vzal. Prostě v současné době je to 200-300tis. ve prospěch Kony. U základních verzí je rozdíl až 400tis.

Vaše konfigurace je skoro "holobyt"... , fakt nechcete níže uvedené ve verzi STYLE (Tepelné čerpadlo? výhřev zadních sedadel? Parkovací sezory? V2L? a hlavně námi zde diskutovaný PŘEDEHŘEV AKUMULÁTORŮ ???)
STYLE
Navíc oproti SMART:
Bi-LED hlavní světlomety
Elektrické sedadlo řidiče a spolujezdce
Vyhřívání zadních sedadel
Přední parkovací senzory
Posuvná středová konzola s úložným prostorem
Elektricky ovládané 5. dveře s bezdotykovým otvíráním
Možnost nabíjení externích zařízení z trakčního akumulátoru V2L
Tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu
Systém předehřevu akumulátorů
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 20. kvě 2021 14:39:01

Koukněte pořádně do toho ceníku... Psal jsem, že bych bral verzi Smart s paketem Range s tou větší baterkou. A toto už obsahuje předehřev a TČ, dokonce je pro verzi 72 kWh zdarma.

Jasně, chtěl bych i ostatní komfortní věci. Ale pokud bych si měl vybrat Kona full výbava vs. Ioniq 5 Smart a Range, tak beru Ioniq 5. Vy byste asi bral Konu, toje OK.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 14:45:22

Marek71 píše:Ale já vám věřím, že dokážete jezdit s Konou úsporně. Ale stejně nebo podobně úsporně byste přeci jezdil i s ID.3, předpokládám. Nemůžete přeci vaše úsporné jízdy srovnávat s novinářským testem. Stejně tak, jako na hybridu jeden člověk popisoval svou zkušenost a reálnou jízdu s ID.3 58 kWh a na jedné cestě měl spotřebu kolem 12 kWh/100 km.
http://www.hybrid.cz/baterie-elektromob ... ent-286112

Podle tohoto mi zase ID.3 58 měl cca. stejný dojezd jako vaše Kona 64. Proč ne? :-)

Prostě faktem je, že ID.3 a Kona jsou cca, stejně velká auta s cca. stejnou spotřebou (možná Kona o něco lepší), ale ID.3 má rychlejší nabíjení a s tou velkou baterkou je na delší cesty vhodnější. Kona je zase vhodnější na cesty, kde není potřeba nabíjení. Tak nějak bych to shrnul.

Jo a co se týká srovnání, tak zatím mi musí stačit ABRP. Jasně, není to ideální ani úplně přesné, ale na srovnání to stačí. Nemyslím, že by tak byly nepřesné hodnoty u jednoho auta na jednu stranu a u jiného na druhou. Takže jako srovnávač to poslouží dobře, jednak cca. spotřeba a jednak celkový čas i s nabíjením na delší trase.

Jezdím na hranici rychlostních limitů. Sám jste mi pochválil můj poslední čas při návratu ze Stuttgartu na hranici rychlostních limitů (4hod, 372km, průměr 14,1 KWh/100km). Podle map bych to jel o čtvrt hodiny déle.

Tak jste si to shrnul. Já to mám trochu jinak... ID.3 má větší spotřebu, stejný nebo menší dojezd (s větší baterkou) než nošovická Kona a nabíjení po ujetých 400 km jsme probrali... , to si asi oba rádi odpočineme... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)