Ioniq 5

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 27. pro 2021 16:36:22

To teda naštve, bohužel tak to s novinkami je, já si kupuji vždy starší prověřené věci. Ono to je stejné u software, každý nový OS alespoň 1 rok neinstalovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 27. pro 2021 18:06:03

Tak to je nemilé, to člověk aby se modlil, když je někde mimo domov, aby se to pak ráno rozjelo :-(
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Ioniq 5

Příspěvekod dort » úte 28. pro 2021 13:18:03

Osobně jsem viděl jeden kousek nakládat v Praze na Proseku na odtahovku na parkovišti :-(
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 28. pro 2021 14:32:11

dort píše:Osobně jsem viděl jeden kousek nakládat v Praze na Proseku na odtahovku na parkovišti :-(

Při telefonátu na asistenci byl také okamžitě nabízen odtah, že jde o závadu...
Zatím to testujeme a skutečně po otevření nabíjecího víčka a jeho zavření, aniž by došlo k nabíjení, dochází k velkému odběru energie z 12V baterie a pokud není následně dobíjena z velké, tak dojde k jejímu totálnímu vybití (viz. obrázek z měření - otevření dvířek v 8:00, 16:60 a 18:30). Na zahraničních fórech jsem našel, že jde údajně o softwarovou chybu a že po deaktivaci BlueLinku problém zmizí... ,až dobijeme 12V baterku, tak to vyzkoušíme. Zatím víme jak problém vznikne, ale nevíme jak jej přerušit.
Přílohy
IONIQ_5_nabíjecí_dvířka_2021-12-28.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 28. pro 2021 18:16:40

Tak zase, pokud jde o SW problém, tak ten je ředštelný přes update. A pokud se ví, co to způsobuje, tak se tomu lze úspěšně vyhnout. Zas taková tragédie to není... I když ostuda to je, pravda.
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pon 17. led 2022 9:34:42

Ioniq 5 - zimní cesta Praha - Ostrava

Cesta vznikla jako odpověď na článek v e15 na stejnou cestu Enyaqem, kde redaktoři tvrdí, že pod 5 hodin to EV nejde. Tady to zvládnul za cca. 3:45, z toho něco přes půlhodiny nabíjení někde v půlce cesty. Spotřeba byla za první půlku hodně vysoká, skoro 40 kWh/100 km, jednak kvůli teplotě a jednak kvůli tomu, že většinou musel jet nad rychlostní dálniční limit. Usuzuji z toho, že druhou půlku měůl nastavenou maximálu jenom do 120 a přesto mu na konci v Ostravě vyšla průměrná rychlost 120.

Nabíjel 31 minut, rychlost nabíjení max. kolem 145, ale většinou se to drželo kolem 110-120. Nabíjel však do 93% dle ABRP, proto to bylo celkově pomalejší.

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pon 17. led 2022 13:48:54

Když je ohřátá baterie a nabíjení UFC, pak dal Ioniq 505 km za 7 hodin, ale místy se mu moc rychle nabíjet nechtělo, výsledná spotřeba 27,7 kWh a to to moc nehnali. Tedy Ostravu za 4,5 hodiny při dobré průjezdnosti musí dát spousta BEV.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 26. led 2022 13:06:19

Tentokrát letní test při 15°C, bohužel, už Ioniq není ten zázrak, co byl původní model.

Z dosud testovaných elektromobilů s velkými bateriemi a dálkovými ambicemi, tedy Porsche Taycan Turbo, Tesla Model X Performance Ludicrous, Audi e-tron 55 quattro (zimní dojezd), VW ID.3 Tour a naposledy Mercedes-Benz EQC, vykázal Ioniq 5 nejslabší výsledek; jako jedinému nestačila zásoba energie na oněch necelých 300 km plným dálničním tempem

https://fdrive.cz/clanky/test-hyundai-i ... jezdu-8424
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 26. led 2022 17:19:17

Spotřeba vyšla 23,8 kWh/100 km. To je na dálniční tempo moc? Průměrná rychlost 116 km/h. Je hodně naivní čekat, že taková velká a těžká krabice bude mít podobnou spotřebu jako Kona, ne? To jako když byste čekal, že spalovací Kodiaq bude mít podobnou dálniční spotřebu jako spalovací Kona.
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 26. led 2022 17:20:24

Josef píše:bohužel, už Ioniq není ten zázrak, co byl původní model.


Stačí se na oba modely podívat jenom 2 sekundy a musí to být každému jasné :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 26. led 2022 17:30:43

Marek71 píše:Spotřeba vyšla 23,8 kWh/100 km. To je na dálniční tempo moc? Průměrná rychlost 116 km/h. Je hodně naivní čekat, že taková velká a těžká krabice bude mít podobnou spotřebu jako Kona, ne? To jako když byste čekal, že spalovací Kodiaq bude mít podobnou dálniční spotřebu jako spalovací Kona.


Nečekám, jen konstatuju, že Ioniq 5 neujede v létě 300 km dálniční rychlostí, toť vše.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pát 28. led 2022 0:03:53

Pro zajímavost, Q4 e-tron to zvládl, necelých 300 km po dálnicí. I když spotřeba byla jenom trochu nižší, 22,6 a průměr 117 km/h.
https://fdrive.cz/clanky/test-kolik-kil ... jezdu-8421

Jo a jak Ioniq 5, tak i e-tron byl v nejvýkonnější verzi a AWD.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pát 28. led 2022 6:55:29

Tak je jasné že ty 4 kWh navíc v baterii Audi by pomohly dojet ještě dále, tedy Audi má nižší spotřebu při stejné teplotě na stejné trase a při stejné kapacitě baterie - cituji "Zajímavostí také je, že dle připojené aplikace a čtečky připojené na OBD port nemá Q4 e-tron, stejně jako další auta na platformě MEB, k dispozici plných 77 kWh využitelné kapacity baterie, ale méně, konkrétně 72,6 kWh."

Je to pro mě velké překvapení, že Ioniq 5 měl spotřebu větší než Audi. Kde "soudruzi z Koreje" udělali chybu?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pát 28. led 2022 9:47:29

On ten rozdíl zase nebyl nijak dramatický. Ale jo, byl.
Mě spíš překvapilo to, že Audi mělo tak nízkou spotřebu, protože při dálníční jízdě se mi zdá spotřeba Ioniqu 5 v pořádku a tak nějak v tom rozmezí jako i ostatní konkurenti ve stejné velikosti. Spíš překvapil ten pořád podceňovaný koncern...
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 92
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Ioniq 5

Příspěvekod hondras » pát 28. led 2022 12:23:00

No jak to tak vidím, tak pokud bych měl dnes vybrat první auto do rodiny, tak mi vychází Tesla jako rozumnější volba…
Když bych tedy měl vybrat mezi Ioniq 5 a Model 3.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » pát 28. led 2022 13:28:54

No rozhodovat se mezi sportákem a SUV je dost těžký.....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » pát 28. led 2022 13:59:17

Když už, tak Ioniq 5 vs Tesla Y nebo Kia EV6 vs Tesla 3.A v obou případech by volba padla na Korejce. Zdá se mi to lepší poměr cena výkon, o dizajnu exteriéru a interiéru nemluvě.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne čtv 10. úno 2022 11:55:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Ioniq 5

Příspěvekod cernymotyl » čtv 10. úno 2022 11:40:07

Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » čtv 10. úno 2022 12:01:07

Tak tam bude baterie stejné kapacity jako je nabízena už teď u EV6. A taky potěší ten termomanažment baterie. Co jsem koukal testy, tak nějaké zpomalení nabíjení tam v zimě bylo. I když, zpomalní, no... když je výkon kolem 140 kW u spousty EV nedosažitelní i za ideálních podmínek :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » čtv 10. úno 2022 23:45:59

jojo jde to dopředu i když já jsem ještě nepoužil v e-Niru za celou dobu ani těch 75 kW příkon :) někdo to prostě nepotřebuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50