Ioniq 5

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » ned 01. srp 2021 9:23:12

Josef píše:Ioniq 5 je rodinné auto a se vší úctou, to Kona rozhodně není.


Já ho taky s Konou neporovnával a mně Kona vyhovuje víc než zatím jakékoliv jiné EV na trhu.
Velikostně mně maximálně vyhovuje, je přemotorizovaná, jediné 3 věci co mi na ní vadí je,
1) že se nadá zapnout ohřev baterie, když se blížím k nabíječce co potřebuji a chci nabíjet aby jela plným výkonem (jezdím jen k 75 a více kW), 50 s úsměvem míjím.
2) že nemá elektricky otevíraný kufr, přední frunk a vzpěry jsem si dokoupil a paráda.
3) líbil by se mi nabíječ V2L jako na Ioniq5
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 01. srp 2021 9:29:04

e-LUKY píše:Takže nabíjet takové EV na 50kW nabíječce je ztráta času nebo nouzovka.


Otázka je, zda nabíjet třeba na 100 km za draho a ušetřit 15 minut času za 21 Kč na Ionity (tedy pokud nemá řidič kartu MyHyundai za 335 Kč/měs.). Ti co nabíjí pravidelně mimo bydliště si ji jistě pořídí, já nevyčerpal ani paušál 200 Kč od ČEZ.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » ned 01. srp 2021 9:37:37

Jen jsem psal, že ta konkrétní nabíječka měla asi uškrcený příkon. Protože pokud ne, pak je divné, že to jelo "jen" 70 kW. Nešlo o srovnání rychlosti nabíjení.
Jinak když jsme u té rychlosti nabíjení, tak ve Stuttgartu vedle mě na DC_150kW přijel Taycan a překvapilo mě, že nabíjel pomaleji než moje Kona (asi neměl příplatkovou rychlonabíječku).
Další Kona vedle pak nabíjela pouze 15 kW v 79% a mě to jelo ještě 25 kW v 95% ....., pak jsme ale zjistili, že to byla Kona s menší 39 kWh baterkou.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 01. srp 2021 9:41:38

On Ioniq nabíjí taky jinou rychlostí ve verzích Standard range a Long range.

Otázka je, kdo by vyhrál jízdu Praha-Brno-Praha Kona versus Ioniq. I když má Ioniq velmi rychlé nabíjení, tak bude o dost více žrát, takže Kona to dá bez nabíjení a Ioniq bude nabíjet podle rychlosti až 30 minut....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq 5

Příspěvekod e-LUKY » ned 01. srp 2021 9:52:10

Josef píše:
e-LUKY píše:Takže nabíjet takové EV na 50kW nabíječce je ztráta času nebo nouzovka.


Otázka je, zda nabíjet třeba na 100 km za draho a ušetřit 15 minut času za 21 Kč na Ionity (tedy pokud nemá řidič kartu MyHyundai za 335 Kč/měs.). Ti co nabíjí pravidelně mimo bydliště si ji jistě pořídí, já nevyčerpal ani paušál 200 Kč od ČEZ.


**
Tak já měl 550 a nevyčerpal, pak 200 taky nevyčerpal, teď má za 0 a už jsem u nich za peníze nenabíjel víc jak 3/4 roku.
Nejvíc nabíjím na PRE, ti mají 75kW nabíječky v mém jízdním dosahu ,celá ČR :)
Na té 75 kW je stejná cena a volná doba jako na 50kW, oni to nerozlišují, a ta je 6Kč tedy nejméně ze všech co pobrali na nabíječky dotace a provozují je pro elektromobilisty.
Občas nabijim i na EON, ČEZ nějak ignoruji..

Kontrolní otázka. Kdo je nejdražší poskytovatel elektřiny na nabíječkách v ČR pro běžné ježdění elektromobilem?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » ned 01. srp 2021 9:55:49

Ionity, to je jednoduché :) na druhém místě MOL.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » ned 01. srp 2021 13:52:12

e-LUKY píše:Na té 75 kW je stejná cena a volná doba jako na 50kW, oni to nerozlišují, a ta je 6Kč tedy nejméně ze všech co pobrali na nabíječky dotace a provozují je pro elektromobilisty.


Já u PRE mám 5 Kč ..., ale přes QR kód je to ještě levnější ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 17:24:03

Teď jsem viděl Ioniq 5 naživo, normálne v provozu. Líbeznice, SČ kraj. Je to moc pěkně auto takto naživo, byla to nějaká šedivá barva, líbí se mi :-)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Ioniq 5

Příspěvekod TomTom » úte 24. srp 2021 20:03:57

Já včera prolezl Ioniq 5 v Praze a mám z toho auta rozporuplné pocity. Manželce se líbila ta komfortní pozice sedadel ale u auta, které takhle rychle dobíjí a vzadu sedící děti by se používala minimálně. Vnější design vcelku bez výhrad až na kliky u dveří. Nechápu tendenci se opičit po Tesle - navíc u odemknutého auta trčí kliky ven a při zaparkování mezi auty je to nepraktické. V zimě při námraze to bude taky veselé. Nemožnost složení zadních sedaček z kufru mi taky trochu vadila. TZ jen při dodělání v servisu. Uvnitř prostor super, ale to má i platforma od VW. Musím pochválit nehaptická tlačítka ale přesun některých nastavení do infotainmentu je děs. Zapnout výhřev volantu či sedadel bez koukání na displej nejde. Na bezpečnosti to nepřidá. Těch věcí plus a mínus je tam hodně a upřímně jak jsem s nadšením k autu šel, tak jsem odešel spíše více zklamán. Servis po 1 roce či 15tis km to dorazil - konkurence má alespoň dvojnásobný interval. 800V architektura je sice pěkná ale mě spíše zajímá "normálnost" auta. Když jsem to probíral při cestě zpět s manželkou, tak vlastně normální BEV typu SUV v této ceně teď nabízí jen Škoda a Audi (Q4), jelikož VW ty auta zase zabil haptikou. Takže teď se zaměřím na Enyaq a podívám se mu na zoubky. Původně jsem si totiž myslel na pětkového Ioniqa a Enyaqa jsem lehce přehlížel...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 25. srp 2021 0:53:29

TomTom píše:.... Původně jsem si totiž myslel na pětkového Ioniqa a Enyaqa jsem lehce přehlížel...

Ahoj, dnes mi přišla "Pozvánka na představení Volvo XC40 Recharge". Můžeš ho zařadit do výběru.
Jo a na IONIQ_5 se ti mohu zeptat na cenu ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Ioniq 5

Příspěvekod TomTom » stř 25. srp 2021 7:25:26

Lama píše:
TomTom píše:.... Původně jsem si totiž myslel na pětkového Ioniqa a Enyaqa jsem lehce přehlížel...

Ahoj, dnes mi přišla "Pozvánka na představení Volvo XC40 Recharge". Můžeš ho zařadit do výběru.
Jo a na IONIQ_5 se ti mohu zeptat na cenu ;)


Tak XC40 je pěkné auto a hlavně je to Volvo - okoukl jsem ho v Humpolci, když pán bojoval s aktivací nabíječky. Jinak my prolézáme a testujeme auta už teď i když nákup plánujeme za 2-3 roky. Důvod je ten, že se chci vyhnout situaci, kterou jsem měl u Ioniqa - u dealerů byl už facelift a my pak sháněli nějakého toho majitele abychom se projeli (však víš). Takhle si auta zkoušíme jak přichází postupně na trh a ty myšlenky se pěkně budou usazovat. No a když pak přijde nabídka na dvouletý kus u favorita, budeme již vědět o co jde a zaměříme se spíše na stav vozu. Ten Ioniq 5 mě hodně mrzí, nějak jsem od něj očekával víc - prostě nám nesedl i když to bude jistě skvělé auto. Hlavně interiér - tam bych řekl, že se hodně rychle omrzí a zastará.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 7:51:44

Bohužel za 2-3 roky budou auta zase jinde (hlavně baterie) a můžete přemýšlet znova. Po 2 letech by už dnes majitelé BEV vybírali jinak, to mi věřte. Všem říkám, raději si na auto půjčte (bude vysoká inflace) a z rozdílu cena za placení PHM si klidně úvěr budete splácet, jako za podstatně levnější auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 25. srp 2021 9:35:12

TomTom píše: ...... Ten Ioniq 5 mě hodně mrzí, nějak jsem od něj očekával víc - prostě nám nesedl i když to bude jistě skvělé auto. Hlavně interiér - tam bych řekl, že se hodně rychle omrzí a zastará.

Co porovnání Ioniq_5 s Kia_EV6? Já bych dal asi přednost EV6 před Ioniqem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Ioniq 5

Příspěvekod TomTom » stř 25. srp 2021 15:34:24

Josef píše:Bohužel za 2-3 roky budou auta zase jinde (hlavně baterie) a můžete přemýšlet znova. Po 2 letech by už dnes majitelé BEV vybírali jinak, to mi věřte. Všem říkám, raději si na auto půjčte (bude vysoká inflace) a z rozdílu cena za placení PHM si klidně úvěr budete splácet, jako za podstatně levnější auto.


To si právě nemyslím. Hyundai/Kia a VW mají své platformy hotové a auta se budou měnit jen velikostí. Není to jako skok mezi 1. a 2. generací BEV. Navíc jak jsem psal, jelikož plánujeme nákup 2-3 roky jetého tak testuji právě teď. Z listu Ioniq 5, Kia EV6, ID.4, Enyaq, Q4 a Tesla 3, jsem zatím neprolezl jen tu Kiu. Nic víc na seznamu nemám, protože tam ty ceny teď jsou tak vysoké, že 2-3 letý kus nebude k mání za námi vytipovanou cenu.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 20:51:01

Budou další auta a se stejným vybavením a levnější, to co dnes považujeme za výborné BEV bude za 5 let starej křáp. Tady ten vývoj jde opravdu rychle kupředu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Ioniq 5

Příspěvekod TomTom » stř 25. srp 2021 21:13:07

Josef píše:Budou další auta a se stejným vybavením a levnější, to co dnes považujeme za výborné BEV bude za 5 let starej křáp. Tady ten vývoj jde opravdu rychle kupředu.


Tak to samo, vždyť dělám v automotive. Ale s tímto přístupem bych si nikdy nic technického nekoupil - od mobilu po auto ;)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 21:56:09

No právě, proto nedává smysl na něco čekat ;)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 25. srp 2021 22:32:40

Možná má smysl trochu počkat, třeba kvůli ceně. LCD TV jsem si taky nekoupil, když byly první kusy s cenou 1/4 mega, ale až když to byla masovka za 30 :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » čtv 26. srp 2021 7:24:25

Samozřejmě, jsou věci, které jsou v době uvedení nesmyslně drahé kvůli technologii, kterou používají, pak bych musel čekat na 170 cm TV cca 15 let, kdy jsem ji viděl poprvé za nesmysl. Pokud si řeknu "chci EQS a počkám až bude stát 500 tis.", tak to se načekám. :) Čekání je v pohodě, když je člověk mladý, v určitém věku je už pak každý rok možná poslední ;)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 89
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Ioniq 5

Příspěvekod hondras » pon 25. říj 2021 22:43:21

Tak jsem si v něm dnes cca 30 min. pojezdil. Píšu pár detailu, které mi nejvíc utkvěly v hlavě. Bohužel nemůžu srovnávat s jinými el. auty podobné kategorie, takže mé dojmy jsou značně subjektivní:
- prostoru dostatek, i na zadních sedackach
- sezení vzadu uprostřed se mi ale na delší cesty moc nezdá
- řidičsky mi sedl do ruky na první dobrou, vůbec jsem nemusel upravovat polohu ani sedačky ani volantu, hned jsem se tam cítil “jako doma”
- překvapil mě hluk zezadu od motoru, čekal jsem větší “ticho”
- na to, jak “velký” to má “čumák”, čekal bych větší frunk
- zadní kufr poměrně mělký, navíc se záď celkem dost svažuje
- základní ovládání celkem intuitivní
- posuvná středová konzole mezi sedackami dobrá, ale pro majitele Renault Scenic III nic nového

- dostal me head up display, ale to samozřejmě s elektrikou nesouvisí

Byla to zadokolka, s větší baterií a asi nejvyšší výbavou interiéru (všechny sedadla v elektrice, panoramatická střecha,…), 160kW
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)