Ioniq 5

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 08. čer 2021 9:37:11

Tak pokud budeme počítat spotřebu Kony průměr 17 a Ioniq 5 20 kWh/100, tak na trase 520 km spotřebují cca. Kona 88 a Ioniq 5 104 kWh. Do cíle chci dojet s rezervou tak na 50 km, to znamená s Konou cca. 8 kWh a s Ioniqem 5 cca. 10 kWh. Tím pádem Kona cestou musí nabít 32 kWh a Ioniq 5 musí nabít 42 kWh - oba vyjedou s plnou baterkou 64 a 72 kWh. Kona to v ideálním případě nabije za 30 minut, spíš asi 35, ne? No a Ioniq 5 to v pohodě nabije za 15 minut. Teda, za předpokladu, že ten vysoký výkon dokáže udržet na 300 kW nabíječce. Dle ev-database by na 150 kW nabíječce nabil toto množství za cca. 20 minut, to by stačilo, těch 150 kW je spousta.

Jako, teď v létě a za hezkého počasí je to celkem jedno, pokud tedy není průtrž, to jsem rád, že jedu :-)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Citigo e IV » úte 08. čer 2021 11:50:26

Je to opravdu rébus jak to udělat, ale nešlo by zkusit udělat výpočet na dvě nabíjení Ioniqem5 při cca 15% SOC a na tři dobíjecí zastávky s Konou? Při a využívat tu první část nabíjecí křivky kdy jde nabíjení nejrychleji? Prostě spojit nabíjení s návštěvou toalety ,tak by se šlo asi dost na čas dost podobný když se jede benzínovým autem.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 08. čer 2021 13:00:03

Otázka, jak definujete "čas dost podobný když se jede benzínovým autem" :-)
Včera jsem to jel a měl jsem jednu pauzu do 10 minut na tankování. A i to nebyla nutnost, jenom jsem na Rozvadově dotankoval, abych nemusel za draho v DE. Jet to EV, tak i s moderním EV by ta zastávka byla min. 2-4 krát delší, resp. dvě zastávky. Jak jsem psal, teď v létě to nevadí. Ale v zimě, v dešti, mrazu...

Ale ano, už se to zlepšuje, už je to něco, co lze akceptovat. Akorát ty náklady... se ztrácí výhoda levného provozu při těchto delších cestách v zahraničí.

Jinak, u té Kony jse to tak počítal, že když musí nabít těch 32 kWh, tak že to bude nabíjet ideálně na 2x, vždy při skoro vybité baterce, aby se dostala na max. výkon a trvalo to cca. těch 30, max. 35 minut. nabíjet to najednou, tak to trvá déle, pak se to nabíjení zpomaluje.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 08. čer 2021 13:12:55

Marek71 píše:Tak pokud budeme počítat spotřebu Kony průměr 17 a Ioniq 5 20 kWh/100, tak na trase 520 km spotřebují cca. Kona 88 a Ioniq 5 104 kWh.


Teď je otázka zda Ioniq5 má opravdu průměr 20 kWh/100 km, podle toho videa to tak nevypadá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 08. čer 2021 13:35:23

Jasně, to se ještě uvidí, až budou k dispozici testy. Vycházel jsem z toho, co psal Lama, že Ioniq 5 bude mít o 3 kWh vyšší spotřebu, tak jsem to tak spočítal. Každopádně, Ioniq 5 bude mít určitě spotřebu vyšší než Kona, taky to je o dvě třídy větší a těžší auto, takže to je v pořádku.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » úte 08. čer 2021 14:48:15

Uvidíme, jaká bude realita, některá auta mají problém s efektivitou na dálnici, zatímco 80-90 km/h je naprosto v pohodě. Na jiném videu jsem viděl spotřeby do 16 kWh/100 km, ale to bylo víceméně pomalé ježdění. Kona dle ev-database.org má uvedenou spotřebu na dálnici v teplém počasí 17.5 kWh/100km zatímco Ioniq 5 má 20.4 kWh/100 km, tedy rozdíl je necelých 17%. Uvidíme co ukáže praxe, ta spotřeba v dešti na dálnici 31 kWh/100km při 130 km/h mi přijde ale neuvěřitelná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 08. čer 2021 18:03:33

Marek71 píše:Jasně, to se ještě uvidí, až budou k dispozici testy. Vycházel jsem z toho, co psal Lama, že Ioniq 5 bude mít o 3 kWh vyšší spotřebu, tak jsem to tak spočítal. Každopádně, Ioniq 5 bude mít určitě spotřebu vyšší než Kona, taky to je o dvě třídy větší a těžší auto, takže to je v pořádku.

Jde o údaj dle WLTP.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 08. čer 2021 18:05:16

Marek71 píše:Otázka, jak definujete "čas dost podobný když se jede benzínovým autem" :-)

Já už trasu Konou zajel rychleji, než Focusem 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 08. čer 2021 18:16:10

Pokud se jede dlouhá, ale opravdu dlouhá trasa, pak je nejrychlejší jet maximálkou a častěji nabíjet. Jenže pojem dlouhá trasa je pro každé EV jiná. Pro Konu (Niro, Ioniq_5) není trasa do Stuttgartu dlouhá. Už jsem tu jednou psal, že dle ABRP mi vycházelo 2x nabíjet a čas byl 4,5 hodiny. Já to dal ale s dostatečnou rezervou za 4 hodiny bez nabíjení !!! A to jsem jel 120-130 km/h nikoliv max. 110 km/h které mi bez nabíjení stanovilo ABRP. Každou další jízdou víte jak tu stejnou trasu za daných podmínek máte jet. Jelikož budu jezdit do Stuttgartu mnohem častěji, včetně jízd z Plzně, tak začnu jednotlivé jízdy psát extra do tabulky a pak to tu někdy zveřejním, včetně zimních jízd.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » úte 08. čer 2021 18:42:25

Pokud budete jezdit do Stuttgartu z Plzně a pojedete po D5-A6-A81 (tedy dálnice), tak to be mě pak zajímalo, údaje o jízdě, rychlost, čas, spotřeba, nabíjení. To by bylo super, udělal bych si představu. Jen se mi zdá, že vy jste takový eko jezdec, ty spotřeby co tady občas uvádíte se mi zdají hodně nízké :-) Jako, samozřejmě vám věřím, jen přemýšlím, jestli je to dosažitelné.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » úte 08. čer 2021 21:38:20

Marek71 píše:Pokud budete jezdit do Stuttgartu z Plzně a pojedete po D5-A6-A81 (tedy dálnice), tak to be mě pak zajímalo, údaje o jízdě, rychlost, čas, spotřeba, nabíjení. To by bylo super, udělal bych si představu. Jen se mi zdá, že vy jste takový eko jezdec, ty spotřeby co tady občas uvádíte se mi zdají hodně nízké :-) Jako, samozřejmě vám věřím, jen přemýšlím, jestli je to dosažitelné.

Ano jezdím na spotřebu. Klidně sem dám fotky obrazovek, kde je vše vidět (na fóru již nějaké jsou). Z Plzně to dám bez nabíjení 8-) Je to stejně daleko jako z domova.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 09. čer 2021 12:27:55

Marek71 píše:Pokud budete jezdit do Stuttgartu....

Tak jsem myslel, že bych zkusil IONIQ_5 na cestu do Stuttgartu, ale po shlédnutí tohoto videa, kde je spotřeba přes 30 a dojezd kolem 200, bych musel nabíjet na každé druhé nabíječce...

Takže Marku, ty 3 kWh/100km dle WLTP oproti Koně jsou reálně směšné. Navíc s Konou už pojedu zpět, zatímco IONIQ_5 bude ještě na cestě tam a bude nabíjet na každém druhém odpočívadle... :o

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 09. čer 2021 12:34:58

No ale to by právě bylo fajn, ověřit jestli je opravdu tak vysoká ta spotřeba. A měl byste srovnání s Konou, jeden řidič, stejný styl jízdy.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 09. čer 2021 12:43:37

Tenhle chlapík porovnává spoustu BEV, takže zkušenosti má, nevěřím, že by udělal nějakou zásadní chybu. Ano podmínky byly nic moc, ale 31 kWh co jsem viděl na videu musím být něčím způsobeno. Kdysi jsem měl půjčený předváděcí Ioniq 28 kWh a měl nějaký problém s baterií, protože mi to hlásilo poměrně malý dojezd a spotřeba byla celkem vysoká a nedávalo mi to smysl. Může to být něco podobného. Viděl jsem video, kde jezdili se spotřebou do 16 kWh/100 km po nějakých městských částech s rychlejším okruhem tedy 80-90 km/h.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 09. čer 2021 12:54:15

Porovnání skutečných dojezdů...
https://tettbggdimkggapob76aahhf3e-ac5f ... kte/199348
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 09. čer 2021 13:11:09

Tak tam dopadl ioniq 5 dobře, jenom o 35 km kratší dojezd než Kona. Jo, má větší baterku, ale je to velké auto. Tak nevím, co si o tom německém testu spotřeby mám myslet. Možná má dobrou spotřebu při nižších rychlostech a jak rychlost stoupá, špatná aerodynamika to negativně ovlivní?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 09. čer 2021 13:33:28

Lama píše:Porovnání skutečných dojezdů...
https://tettbggdimkggapob76aahhf3e-ac5f ... kte/199348


Nejak jsem to na telefonu nestudoval ale, to jeli 60 km/h? Zrovna Honda, Mazda a Mokka mají hodně vysokou spotřebu při rychle jízdě, Mokka dokonce kolem 30 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Marek71 » stř 09. čer 2021 13:39:31

JAK TESTUJEME: Test provádíme s výběrem příslušných automobilů každých šest měsíců, v zimě i v létě, na stejné trase: Smyčka přes Oslo, na Rv4 do Gjøviku, odtud E6 na Hjerkinn, pak na východ a kolem Rondane přes Venabygdsfjellet, dolů do Ringebu a znovu na E6. Auta jezdí s maximální povolenou rychlostí, dokud nejsou bez energie.

Ale max. povolená rychlost v Norsku je podstatně nižší než u nás, pokud vím. Ale jako srovnání EV mezi sebou to je dobré.
V ČR to dělá třeba fdrive.cz v seriálu Zaostřeno na spotřebu, ale Ioniq 5 tam ještě nemají.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Lama » stř 09. čer 2021 14:49:20

Marek71 píše:Tak tam dopadl ioniq 5 dobře, jenom o 35 km kratší dojezd než Kona. Jo, má větší baterku, ale je to velké auto. Tak nevím, co si o tom německém testu spotřeby mám myslet. Možná má dobrou spotřebu při nižších rychlostech a jak rychlost stoupá, špatná aerodynamika to negativně ovlivní?

Podle norského testu by jste tu vaši trasu 520 km dal Konou i bez nabíjení s 15 km rezervou :) a s Ioniqem by jste musel dobít.
V tom německém testu vidíte reálnou jízdu za deště, se kterou musíte také počítat a může to být i horší, jak píší pod videem. Pojedete-li Konou
nepřetržitě 160 km/h, tak budete po 150 km hodně dobíjet.... a budete na cestě 2x delší dobu. Rozhoduje spotřeba - málo spotřebuji - málo dobiji 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq 5

Příspěvekod Josef » stř 09. čer 2021 15:34:51

Když jsme jezdili po Norsku, jeli jsme většinou 50 nebo 70 km/h. Jedině po dálnici je 120 km/h, ale těch tam v té době bylo pár. Tedy na jejich silnicích si myslím, že bych jezdil do 13 kWh/100 km. Ten test je vypovídající pouze pro pomalou jízdu a jak jsem psal Mokka, Honda-e a Mazda MX-30 jsou při rychlé jízdě naprosté propadáky, přestože mají při pomalé jízdě lepší spotřebu než Ioniq 5.
Audi Q4 Sportback e-tron 50