Stránka 3 z 3

Re: Ioniq

Napsal: pát 09. lis 2018 16:25:08
od Turbo
Důvod prodeje je čistě obchodní, mám servis a chci se EV věnovat. Už tu mám dalšího krasavce na doladění, ten má jen 600km najeto.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. lis 2019 10:35:19
od Hanz500
Dlouho tu nic nepribylo, tak jsem si rekl, ze nasdilim svou realnou zkusenost s Ioniq. Autu mam uz skoro rok a najel jsem s nim zatim 20tkm. Vesinou jezdim po Praze a okoli a zde mam dlouhodobou spotrebu 11kwh. Nedavno jsem jel do Lednice, celou dobu s topenim na 23, ve dvou, plnym kufrem, na dalnici 120-130 a na zimnich pneu. Vysledna spotreba 13,8kwh me potesila a realne bych byl tedy s autem schopny ujet 200km po dalnici. Za me super vysledek.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: čtv 07. lis 2019 6:28:22
od Josef
Ta spotřeba se opravu Hyundai povedla, myslím, že to jen tak někdo nepřekoná (Kona už není rekordman), TM3 je na tom o poznání se spotřebou hůře. Škoda, že se Tesla zaměřuje víceméně na "závodní" auta s výkonem 350k+ což není mainstreem, lidé potřebují spíše rodinná auta s rozumnou spotřebou a výkonem 150k+ a jeden z hlavních parametrů je cena. Je fajn, že Ioniq nebo Leaf po navýšení kapacity baterie o cca 10 kWh auta výrazně nezdražili, naopak Kia udělala se svých obyčejných aut (Soul a Niro) luxusní auta ve smyslu ceny.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 13. lis 2019 15:43:21
od Hanz500
Přesně, ten IONIQ se vážně povedl a ta spotřeba je bezva. Snad bude takových víc a s cenou kolem 500k, to by bylo super.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: pát 01. kvě 2020 16:22:04
od Lama
Je tady ještě někdo s IONIQem?

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 10:49:17
od Masoxik_CZ
Lama píše:Je tady ještě někdo s IONIQem?

Ja se hlasim :)

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 10:50:45
od Lama
Masoxik_CZ píše:
Lama píše:Je tady ještě někdo s IONIQem?

Ja se hlasim :)

Nu sláva, snad se přidají i další 8-)
Kolik máte najeto? Spokojenost? Poznatky? :?:

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 11:09:54
od Lama
Mám IONIQ Ultimate, modrá, 5/2018, za 38tis.km ø12,06kWh/100km (min.7,6 max.16,9), dojezd ø238km při ø16,1°C, 99,88 %SOH, 200 cyklů(78). 8-)

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 16:19:42
od Josef
Sice nemám Ioniq, ale jen dodám, že samotné auto ukazuje po celou dobu životnosti SOH ~100%, tedy nedá se s tím nijak pracovat.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 23:16:43
od Lama
Josef píše:Sice nemám Ioniq, ale jen dodám, že samotné auto ukazuje po celou dobu životnosti SOH ~100%, tedy nedá se s tím nijak pracovat.

Děkuji za komentář. Po celou dobu životnosti to nebude, ale až to klesne ze "110" pod 100%, tak to začne klesat. Moje hodnota 99,88% není z Torque, tam je zatím stále 100%.
Je více způsobů jak SOH a degradaci zjistit. Já si z Torque a dalších aplikací a PP zapisuji veškeré spotřeby jízd, veškerá nabíjení a další hodnoty a propočítávám, porovnávám a hodnotím. U MiEVa mi to vycházelo docela přesně.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 23:27:01
od Josef
Viděl jsem i po 100 tis. km 100% SOH, dá se o tom dočíst v zahraničních diskuzích.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 05. kvě 2020 23:47:13
od Lama
Ano, já také. A myslím si, že ve 200tis.km tam už 100% nebude, ale méně. Až bude degradace cca 10%, tak to teprve začne něco ukazovat. Pokud se nepletu, tak nová Kia Soul i další sourozenci ukazují také stále 100%.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 20:26:13
od Josef
To netuším co ukazuje nová Kia, moje Kia ukazuje reálnou hodnotu a určitě nemá jiné baterie než Ioniq. Tedy na 200 tis. km bude Ioniq i Kia tak na 60% SOH. Už i na 50 tis. km je reálné SOH kolem 95-98%, záleží na stavu baterie.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 20:42:34
od Lama
Josef píše:To netuším co ukazuje nová Kia, moje Kia ukazuje reálnou hodnotu a určitě nemá jiné baterie než Ioniq. Tedy na 200 tis. km bude Ioniq i Kia tak na 60% SOH. Už i na 50 tis. km je reálné SOH kolem 95-98%, záleží na stavu baterie.

IONIQ má určitě jiné baterie od jiného výrobce a má záruku 8 let a 200.000 km. Rozhodně tedy nehrozí 60% v záruce ;))), to by museli měnit baterie u všech IONIQů, které vyrobili... Takový pokles nemají ani stará "trojčata", možná tak LEAF30.
Vy nemáte záruku 200tis.km???

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 21:08:40
od Josef
Záruka je na Ioniq 5 let na auto, na trakční baterii 8 let nebo 160 tis. km. Kia Soul má záruku 7 let na vše, na baterii do 150 tis. km. Kia Soul i Ioniq mají baterie lithium-ion polymer, tedy stejnou technologii. Ioniq má baterii od výrobce LG Chem, Kia má baterii od výrobce SK Innovation.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 21:53:02
od Lama
Josef píše:Záruka je na Ioniq 5 let na auto, na trakční baterii 8 let nebo 160 tis. km. Kia Soul má záruku 7 let na vše, na baterii do 150 tis. km. Kia Soul i Ioniq mají baterie lithium-ion polymer, tedy stejnou technologii. Ioniq má baterii od výrobce LG Chem, Kia má baterii od výrobce SK Innovation.

IONIQ_28 záruka 200 tis. km !!!
IONIQ_38 záruka 160 tis. km

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 22:10:41
od Josef
Ano, to je pravda, časem zjistili, že to "přepískli" se zárukou, na aktuální model s vyšší baterií je nižší záruka. U všech výrobců platí, že čím větší baterie, tím více vydrží baterie kilometrů, protože na ten nájezd potřebuje menší počet cyklů. Tedy kdyby Ioniq měl záruku 270 tis. km (odpovídá 36% navýšení kapacity), pak bych uznal, že má zcela vyjímečné baterie, které prakticky neztrácejí kapacitu.

Ještě dodám, že stav baterií záleží na jejich nabíjení. Taxi v Olomouci má 2x Kia Soul 28 kWh a u obou aut degradovala baterie tak, že ji měnili v záruce! Obě auta doplatily na denní DC rychlonabíjení.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: stř 06. kvě 2020 22:52:45
od Lama
Josef píše:Ano, to je pravda, časem zjistili, že to "přepískli" se zárukou, na aktuální model s vyšší baterií je nižší záruka. U všech výrobců platí, že čím větší baterie, tím více vydrží baterie kilometrů, protože na ten nájezd potřebuje menší počet cyklů. Tedy kdyby Ioniq měl záruku 270 tis. km (odpovídá 36% navýšení kapacity), pak bych uznal, že má zcela vyjímečné baterie, které prakticky neztrácejí kapacitu.

Asi nepřepískli, ale proč u nás dávat více než ostatní, kteří se myslím jednotně ustálili na 160.
Ano, jde o cykly, které nejvíce souvisí se spotřebou, kterou má IONIQ_28 nejmenší. Udělá cca stejně cyklu jako eTron s trojnásobnou spotřebou a trojnásobně velkou baterkou. Výrobce se navíc nebál dat záruku 200 tis km autu, kterému dal velmi rychlé nabíjení. Myslím, že degradace v 200 tis. km bude mezi 15 - 20 %.

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: úte 12. kvě 2020 10:39:43
od Lama
Hanz500 píše:Dlouho tu nic nepribylo, tak jsem si rekl, ze nasdilim svou realnou zkusenost s Ioniq. Autu mam uz skoro rok a najel jsem s nim zatim 20tkm. Vesinou jezdim po Praze a okoli a zde mam dlouhodobou spotrebu 11kwh. Nedavno jsem jel do Lednice, celou dobu s topenim na 23, ve dvou, plnym kufrem, na dalnici 120-130 a na zimnich pneu. Vysledna spotreba 13,8kwh me potesila a realne bych byl tedy s autem schopny ujet 200km po dalnici. Za me super vysledek.

Mám IONIQ Ultimate, modrá, 5/2018, za 38tis.km ø12,06kWh/100km (min.7,6 max.16,9), dojezd ø238km při ø16,1°C, 99,88 %SOH, 200 cyklů(78). 8-)
Reálných 200 km po dálnici není od jara do podzimu problém. Přes zimu těch 200 bude na hraně, hodně záleží jaké máte zimní pneu. Teď v květnu už je to veselé, když jsou reálné dojezdy zase kolem 250 km ;)

Re: Můj vůz: Ioniq

Napsal: sob 23. kvě 2020 11:34:49
od Josef
Jo v létě se to jezdí parádně, jezdím Kia Soul Humpolec Znojmo za 12,7 kWh/100 km na tempomatu 105 km/h obráceně to je za 15,6 kWh/100 km, takže Kia Soul na otočku na této trase těch 200 km nedá, ale na rovnější trase po okreskách to s SOH 98% to dá. Samozřejmě na dálnici je průměrná spotřeba 15,5 kWh/100 km ve 115 km/h, takže 200 km ani náhodou.