Můj vůz: Ioniq

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Můj vůz: Ioniq

Příspěvekod Turbo » pát 24. srp 2018 20:31:46

Konečně hotovo...

Byl vůbec problém dohonit díly, distribuce Hyundai celkem pokulhává. A ty ceny... třeba kapota 25tis.

Příští týden doklady a snad už ježdění, jak jsem korejce nikdy moc nemusel, tak na tohle se fakt těším 8-)

Nevím, jak se vám líbí ten přední nárazník, původní originální kombinace na mě působila jako když jim v lakovně došla barva a masku + výdechy nechali v základovce, k té šedé metle to vůbec vypadalo divně. Takto se mi to líbí víc, i když foto není asi úplně ideální.
Přílohy
20180824_174522.jpg
Naposledy upravil(a) Jan Čapek dne sob 15. pro 2018 12:42:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: téma přejmenováno
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » pát 24. srp 2018 20:50:06

No mně osobně se to líbí daleko více, než originál z továrny. Tam se myslím báli nedat tam alespoň náznak chladiče,
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » pát 24. srp 2018 21:14:18

U auta za milion to vypadá fakt divně, nechat půlku nárazníku v základovce.

Žebrovaná maska by asi pokazila slušné Cx, na kterém si opravdu jinak vyhráli. Jako třeba odvod vzduchu kolem výdechů u denního svícení, nebo neuvěřitelně vyhlazená celá podlaha od předu až dozadu, dokonce i aerodynamicky odstíněné zástěrky v podbězích.

Některé detaily jsou velmi solidně dotažené, je z toho poznat taková ta zarputilost asiatů.
Ale zase třeba je pro mě naprosto neuvěřitelné, že je v jednom konektoru několik stejně barevných kabelů a každý s jinou funkcí , a dokonce, že stejný kabel vede do spojení konektoru s jiným barevným označením, než z něj pokračuje dál. S tím se u německých aut ještě nesetkal, ale hlavně to zbytečně komplikuje opravu.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » pát 24. srp 2018 21:18:03

Tak Asiatů je hodně, takže když některý z nich zatahá za špatný kabel, protože jsou všechny stejné barvy, zase se asi až tak moc nestane :lol:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » pát 24. srp 2018 21:38:52

Tak naštěstí se jednalo o 12V rozvod, to snad jen tak nějakého jihokorejce nepoloží :)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » pát 24. srp 2018 21:46:11

Nepoloží. Je malej, ale šikovnej.....
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » pát 24. srp 2018 23:22:11

Skvělá práce. Přední maska v laku nemá chybu.
Kolik lze ušetřit když se koupí bouračka a opraví se oproti nebourané ojetině? Tady např. bouračka Ioniqa na předek za 16 tisíc Euro (416 tisíc kč). Lze odhadnout cenu dílů a opravy? Bude to do 100 tisíc nebo víc? Rád bych pořídil slušné elektroauto ale nechci za nej dát více jak 500 tisíc s dph. Diky za info.
https://www.autoscout24.cz/lst/hyundai/ ... CU&atype=C
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » sob 25. srp 2018 9:26:38

To z odkazu se za 100tis dohromady opravdu nedá. Pokud se půjdou objednat všechny díly k dealerovi Hyundai, tak jen v dílech to bude pomalu k 200tis, přes 150tis určitě. Jen palubka + komplet airbagy a pásy bude min 80tis. A bohužel z jetých dílů na Ioniqa skoro nic není.

Na Japonce a Korejce jsou bezkonkurenčně nejdražší ND.

Pokud jste schopen si to opravit sám, tak se samozřejmě ušetřit dá, záleží jak se povede koupit. Ale pokud máte představu, že si koupíte bouračku a necháte opravit v servisu (ještě autorizovaném), tak si myslím, že se ušetřit nedá nic. U bouraných EV to je ještě "komplikované" tím, že má poměrně slušnou hodnotu samotná baterie. Nedávno jsem viděl ročního Ioniqa, který by byl rozumně opravitelný, ale už byl bez baterie.

Ioniq do 500t s daní ještě jen tak nebude. Pokud chcete už dospělejší EV, tak možná za to půjde už pořídit i3 nebo e-Golf, ale s baterkou na 150km. Na EV s 250km dojezdem to bude chtít ještě něco přitlačit. A na to B-čko bych se já osobně vykašlal.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » sob 25. srp 2018 20:12:22

Díky moc za realistický odhad finanční stránky opravy. Netušil jsem že jsou díly tak drahé. Tak to asi opravdu pro mě nemá význam, protože když to sečtu, tak se za podobnou cenu dá sehnat auto nebourané (tedy alespoň dle tvrzení prodejce).
Koukal jsem že jste moc pěkně opravil i BMW i3. Obě auta máte pro sebe a nebo bude některé z nich časem na prodej?
Ten MB-250E by mi vyhovoval hlavně prostorností a komfortem. Oproti Ioniq více místa nad hlavou vzadu, oproti Soul EV zase větší zavazadlový prostor. Samozřejmě spotřeba a dojezd jsou slabší ale mě by to stačilo. A dá se k tomu dokoupit i rychlonabíječka. Ceny ojetin bohužel nad 500tisíc, ale snad časem trochu spadnou až MB vyrukuje s novým modelem.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » sob 25. srp 2018 21:31:49

Jeden z nich bude muset do světa.

U toho Béčka bych byl ohledně doinstalace rychlonabíjení hodně opatrný, ono to není úplně jednoduchá záležitost, jak HW tak i SW. Nevím co je v tom přesně za baterii a případně jaký má tepelný management, ale u těchto kapacit je 50kW DC často úplně na hraně co ta baterie vůbec snese, tak aby to pak nebyla pro ni rychlá smrt. A myslím, že to by asi na záruku u MB nebylo :) A k neoriginálním dodělávaným věcem jsem už z principu dosti skeptický.
Další problém vidím v tom, že se jich moc neprodalo a už se nevyrábí, to samo o sobě komplikuje servis a následný prodej.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » ned 26. srp 2018 15:39:47

Taky bych byl opatrný s doinstalací rychlonabíjení do MB. Kousky k nákupu je potřeba hledat po celé Evropě, u nás se jich prodalo mizivých pár kusů, možná dokonce ani ne dvě desítky. Mít to auto rychlonabíjení, ta je to parádní věc, jinak prostě po městě do 150 km, dálnice 130 km/h se vším komfortem klimy či topení 100 km dojezd. A pak 4 hodiny na Mennekesu nebo červeném pětikolíku. Ostatně viz http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz ... velkym-ale
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » pon 27. srp 2018 14:31:01

Turbo: Ten i3 by mi bohatě stačil, ale předpokládám správně, že vaše cenová představa je více než 500tisíc s DPH?
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » pon 27. srp 2018 20:02:36

To předpokládáte dobře :)

Na mobile začínají 94Ah verze na 28tis euro bez daně, je tam teď i jedna lehká bořba za 26800,- tj 700 t CZK + DPH + doprava + oprava = cca 900tis CZK

Samozřejmě do ceny bude havarie v minulosti zohledněna, ale ne 400tis :) Je na tom komplet nové obutí, auto je dál v záruce do 2021.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » pon 27. srp 2018 20:40:29

Ioniq mě vyšel malinko líp než i3, tam je představa 570t + DPH. Myslím, že je to maximální možná výbava co do toho šla objednat, výroba 6/2017, 30t najeto.
Ale chtěl bych se s tím chvíli povozit, už čekám jen na COC list, auto je 100% ready, chodím kolem toho jak mlsný kocour 8-)

Tak můžete zatím přemýšlet... 100kW DC, tepelné čerpadlo, výhřev všechny židle + volant, hromada asistentů, šíbr (ten já rád), 8let záruka na baterii a další.

Já taky nejdřív začal koukat po iOn-ech a nejojetějších Leafech a říkal jsem si že víc jak 3kila do toho nedám... než jsem si půjčil i3 :lol:
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » pon 27. srp 2018 21:22:31

Díky za nabídku a info o cenách.
Bohužel já to auto mám jako druhé do rodiny, takže do toho víc jak půl mega dát nechci.
Nepotřebuju ani tak luxusní výbavu a všemožné asistenty. Hlavně mi jde o kvalitu, spolehlivost, a aby se v tom bez problémů uvezli čtyři dopělí lidi. Dojezd 130km a výš, pokud možno baterie chlazené vodou a ne vzduchem.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq

Příspěvekod Turbo » úte 28. srp 2018 8:30:25

Tak to máte jak přes kopírák, u mě to mělo být také druhé auto do rodiny, ale ono se z něj vzápětí stane to první, to se klidně s Vámi vsadím :D Nejdřív to bude nadšení a zvědavost jak to vlastně funguje, ale pak se to dostává do další fáze, kdy bude jízda se spalovákem jednoduše otravná a zbytečně drahá. Za čas si povíme...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ioniq

Příspěvekod Radovan » úte 28. srp 2018 9:10:22

Přesně tak. Tichá klidná svižná jízda bez hluku smradu a vibrací s automatem. Právě jsem prodal poslední spalovák, co jsem ještě pronajímal přes Smile car. Ekonomicky to je bez debat - Malý městský elektromobil PEUGEOT ION, 4,5 roku provozu (4/2014 - 8/2018), najeto 65.000 km. Kdybychom 65 tisíc km ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 156.800,- Kč! My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 22x méně…… V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V srpnu 2018 má najeto dalších 23 tis. km. Úspora jen na palivu je 55.200,- Kč. Celkem oba 212.000,- Kč. Už jezdíme jen elektricky….. A když si vezmu, že žena prodala svůj Seat Ibiza za 80 tisíc, tak už se nám kupní cena druhého Ionu na úsporách a prodeji spalováku celá vrátila.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » úte 28. srp 2018 9:22:13

Teoreticky to tak může dopadnout, ale prakticky to mám trochu složitější. Manželka má služební auto Opel Meriva 2011 (najeto 110 tisíc km), které může používat i na soukromé účely a neplatí za něj ani korunu! Takže se ho samozřejmě nechce vzdát. Manželka to auto používá každý den na cestu do práce, nákupy a o víkendu cesty s dcerou do stáje na koně. Navíc, pokud bych si ho chtěl půjčit, musí ona jet v tom autě se mnou kvůli pojištění auta, což je dost nepraktické. Zkoušel jsem manželku přesvědčit, jestli by se nezeptala ve firmě, zda by jí příští auto nekoupili elektrické. Bohužel ani ona ani nikdo jiný v její firmě elektromobilům nefandí. Typický strach z omezení dojezdu a nedojetí někam. Manželka dokonce ani nechce se nějakým elektromobilem projet a to už jsem jí lákal x-krát. Ani na ten e-skutr natož na e-motorku nesedne. Já mám 20let starého Megana Classic, sice nemá tolik najeto (asi 120 tisíc km) ale už se to auto rozpadá, hlavně elektroinstalace. takže bych ho už rád nechal zrecyklovat.
Potřeboval bych tedy auto pro své potřeby a když třeba vezu rodiče nebo známé po Praze nebo na chatu/chalupu mimo Prahu, aby jsme se do toho auta pohodlně vešli. Kufr to nemusí mít tak velký jako můj Megane, ale aby to zase nebyl pidikufr. Hlavně mám problém v tom, že autem toho moc za rok nenajedu, dejme tomu 5-7 tisíc km. S elektromobilem bych samozřejmě asi jezdil víc. Taky je to dané tím, že do práce to mám jen 5km, takže v létě si vystačím s e-motorkou, v zimě pak šetřím baterky takže na kole nebo autem.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Ioniq

Příspěvekod mp1 » úte 28. srp 2018 15:38:44

Manželka dokonce ani nechce se nějakým elektromobilem projet ...
je to o "prvotnom" prísune informácií. doma som vytiahol elektrotému, prebral klady i zápory, ukázal v predajni v tichu (sobota) ako to auto vyzerá, ako sa nastupuje, sedí. o pár týždňov prišla dcéra a začala o klasike a ako je spaľovák lepčí. keď odišla (nemalo význam sa prieť), predložilsom fakty (teda návod ako si to overí sama) o teórii bezplatných servisných úkonoch, o nutnosti každú chvíľu niečo riešiť, o kurvítkach, ...
po mesiaci som sa spýtal, či je ešte o dcériných dôvodoch presvedčená. už nebola, ale aj tak bev odmieta. asi z princípu - raz povedala nie, tak to platí.
pritom 3ročné f500e s menej ako 50 tis km je za 13300€, taký spaľovák nekúpi.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Ioniq

Příspěvekod e-Kája » úte 28. srp 2018 16:23:15

Dneska večer se chystám manželku asi tak po 50-té přesvědčovat, jestli by se nejela podívat a vyzkoušet si další elektromobil:-) Tentokrát Nissan Leaf 30kwh. Už vidím že mi po 50-té odpoví, že na takové blbosti nemá čas a že si stejně koupím co budu chtít já:-(
Teď jsem zvolil taktiku, že bych přetáhl alespoň dceru na svou stranu. Dělá zrovna autoškolu a má problém se rozjíždět, takže automat beze spojky by se hodil. Akorát nevím jestli bych dceři s čerstvými papíry půjčil auto za půl mega, to samozřejmě taktně zamlčím:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)