Stránka 4 z 5

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: čtv 18. úno 2021 15:44:35
od Miro
Josef píše:Někdo kdysi vypustil informaci, že velmi pomalé nabíjení baterii škodí, Poláci (Accelev) dokonce vymýšlí nějaké cyklování baterií, někdo navrhuje pravidelně nabíjet na 100% a podobné nesmysly. V zásadě se doporučuje nabíjení 20-80% (ideálně 30-70%) a nabíjet pomalu. Je jasné, že občas je potřeba nabíjet na DC, tam tedy dodržovat ideálně 70% (doporučují výrobci BEV včetně Tesly). Rychlé a pravidelné DC nabíjení je pro baterii smrt, zvláště v chladu či v horku. Mimochodem ten často zmiňovaný norský taxikář, co najel s Teslou 400 tis. km a měl 93% kapacity, nikdy nebyl na Superchargeru. Je celkem vidět dobře na vývoji nabíjení nových BEV aut, jak šíleně omezují rychlonabíjení, to jsme předtím vůbec neviděli, staré modely Kia nebo Hyundai nabíjely vesele 45 kWh v zimě a v létě bez problémů, dnes ani náhodou, baterie která má kolem nuly se nabíjí i na DC velmi pomalu.

No jo, ale je-li to tak, potom ti výrobci,co se předhánějí, jakým úžasným výkonem lze jejich auto nabíjet, poskytují baterím medvědí službu. Nebo je zakopaný pes v něčem jiném?

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: čtv 18. úno 2021 15:54:41
od Josef
Problém je záruka, když by byla dva roky, tak na to výrobci kašlou a ať si nabíjí jak kdo chce. Záruka 7-8 let a 160 tis. km, je už zcela něco jiného, takže po spoustě reklamací a výměn baterií přišli s tím, že baterie se musí nabíjet rychle jen za rozumné teploty. Tedy je nutné baterii předehřát topením i nabíjením, nebo na delších cestách po dálnici, kde se baterie slušně ohřívá sama. Tedy baterie nad 15°C se už nabíjí celkem rychle, když má baterie nad 25°C (Kia, Hyundai) tak není výkon omezován. Tesla nahřívá baterie podstatně více až k 50°C.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: čtv 18. úno 2021 17:03:00
od petr.balas
Miro píše:Ano, tak to lze udělat ale podmínka je přivést k vallboxu od hodin impulz sepnutí NT

Existují detektory nočního proudu, ty pak reagují na stejný signál, jako spínání nočního proudu v hodinách. Je potřeba je nastavit na stejný signál, jako je napsaný na detektoru v hodinách.
Např. https://www.puhy.cz/hdo-spinac-na-din-l ... -1261.html
Ušetříte kabel, zaplatíte detektor.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: úte 20. pro 2022 9:10:13
od Apofis74
Tak mě dvakrát auto nechtělo naskočit a psalo to že mám zkontrolovat 12V baterku. myslíte že ji mám dát nabít když se mě pravidelně nabijí což vím ze světla ve znaku? Proč tedy když je vybitá naskočí všechno i radio krom jízdy. A po několikátém pokusu se to podaří a auto jede.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: úte 20. pro 2022 9:49:01
od Lama
Apofis74 píše:Tak mě dvakrát auto nechtělo naskočit a psalo to že mám zkontrolovat 12V baterku. myslíte že ji mám dát nabít když se mě pravidelně nabijí což vím ze světla ve znaku? Proč tedy když je vybitá naskočí všechno i radio krom jízdy. A po několikátém pokusu se to podaří a auto jede.

Byly velké mrazy a baterie nemusí být v dobré kondici. Já mám nyní stav kolem 75% a před měsíce bylo i 85%. (baterka, která má při 100% při pokojové teplotě, bude mít při -10°C cca 50%). Doporučuji 12V baterii změřit a rozhodně bych ji dobil (případně použít udržovač baterie, který se mi osvědčil v zimě u IONIQa - ten totiž dobíjel baterku až každých 72 hodin, což bylo málo). Kona dříve dobíjela po 24 hodinách (což bylo také málo) a po aktualizaci dobíjí asi 15x 20 minut po 4 hodinách a pak už po 24 hodinách a pak i déle. Zaznamenal jsem ale stavy, když se hodně jezdí a často nabíjí, že baterka autem není dobíjena i několik dnů a někdy i při dlouhé jízdě poklesne nabíjení baterky asi o 1 V (aby se asi nepřebíjela). Auto se o baterku hodně stará, ale někdy to asi nestačí.
Kolega "jarsou" měnil 12V baterii u Kony_2020 už po 2 letech...

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: úte 20. pro 2022 13:15:03
od Apofis74
Lama píše:
Apofis74 píše:Tak mě dvakrát auto nechtělo naskočit a psalo to že mám zkontrolovat 12V baterku. myslíte že ji mám dát nabít když se mě pravidelně nabijí což vím ze světla ve znaku? Proč tedy když je vybitá naskočí všechno i radio krom jízdy. A po několikátém pokusu se to podaří a auto jede.

Byly velké mrazy a baterie nemusí být v dobré kondici. Já mám nyní stav kolem 75% a před měsíce bylo i 85%. (baterka, která má při 100% při pokojové teplotě, bude mít při -10°C cca 50%). Doporučuji 12V baterii změřit a rozhodně bych ji dobil (případně použít udržovač baterie, který se mi osvědčil v zimě u IONIQa - ten totiž dobíjel baterku až každých 72 hodin, což bylo málo). Kona dříve dobíjela po 24 hodinách (což bylo také málo) a po aktualizaci dobíjí asi 15x 20 minut po 4 hodinách a pak už po 24 hodinách a pak i déle. Zaznamenal jsem ale stavy, když se hodně jezdí a často nabíjí, že baterka autem není dobíjena i několik dnů a někdy i při dlouhé jízdě poklesne nabíjení baterky asi o 1 V (aby se asi nepřebíjela). Auto se o baterku hodně stará, ale někdy to asi nestačí.
Kolega "jarsou" měnil 12V baterii u Kony_2020 už po 2 letech...



ok děkuji
Dám ji nabít

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: úte 20. pro 2022 17:22:27
od Josef
U Kia Soul jsem taky měnil 12V baterii, dal jsem tam s větší kapacitou, tohle byla bolest prvních BEV Kia, 12V baterie odcházela i dokonce i po roce.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: úte 20. pro 2022 22:04:19
od Citigo e IV
Jak je ale možný že u spalováků ty baterie tak drží a to jsou nesrovnatelně více namáhaný startovacím proudem a spalovák si nemá možnost baterku dobít.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: stř 21. pro 2022 8:18:16
od Lama
Citigo e IV píše:Jak je ale možný že u spalováků ty baterie tak drží a to jsou nesrovnatelně více namáhaný startovacím proudem a spalovák si nemá možnost baterku dobít.

Já bych řekl, že dříve baterky obecně vydržely mnohem déle, měly více olova (spalováky mají také startovací baterie a to BEV mít nemusí).
Dnešní elektromobily neustále komunikují i když je auto zamčené v garáži. A pokud má uživatel neustále spuštěnou aktivní aplikaci vzdálené správy, pak by se baterka musela dobíjet nepřetržitě, pokud dochází k časté komunikaci a auto nemá šanci "usnout". Před časem zde někdo psal, že takto měřil venkovní teplotu, než totálně vybil baterku...
"Jak je ale možný že u spalováků ty baterie tak drží" ? - víme jistě, že u nových spalováků se vzdálenou správou nejsou s baterkou problémy? Myslím, že většina těchto aut jsou hybridy a mají i nějakou trakční baterku, ze které je 12V dobíjena jako u BEV. Případně se dávají do spalováků dvě 12V baterie :)

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: stř 21. pro 2022 8:30:12
od Josef
Pokud vím, Kia použila gelové baterie a podle mě to byly od začátku vadné baterie. Dal jsem tam klasickou Vartu s větší kapacitou a byl klid. Další věc, která se lidem stává je, že nedocvaknou dveře kufru a baterii to spolehlivě vymlátí, protože komunikační jednotka "neusne", případně se to povede jiným způsobem (OBD II dongle apod.)

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: stř 21. pro 2022 17:52:52
od garmont
Máme doma 10 let starého peugeota Ion a 12V baterku má stále původní...A to parkujeme venku..

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: stř 21. pro 2022 20:34:39
od Lama
garmont píše:Máme doma 10 let starého peugeota Ion a 12V baterku má stále původní...A to parkujeme venku..

Ano, protože není žádná vzdálená komunikace a nejsou žádné starty motoru, tak by zde baterka mohla vydržet "věčně".

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pát 23. pro 2022 20:48:49
od Apofis74
Lama píše:
garmont píše:Máme doma 10 let starého peugeota Ion a 12V baterku má stále původní...A to parkujeme venku..

Ano, protože není žádná vzdálená komunikace a nejsou žádné starty motoru, tak by zde baterka mohla vydržet "věčně".


Ani já nemám žádnou vzdálenou komunikaci

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: sob 24. pro 2022 11:20:46
od Lama
Apofis74 píše:
Lama píše:
garmont píše:Máme doma 10 let starého peugeota Ion a 12V baterku má stále původní...A to parkujeme venku..

Ano, protože není žádná vzdálená komunikace a nejsou žádné starty motoru, tak by zde baterka mohla vydržet "věčně".


Ani já nemám žádnou vzdálenou komunikaci

Jak to nakonec máte s baterkou? Stačilo ji dobít?
Jak šly teploty nahoru, tak je rapidně zvedla i % baterie 8-)

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: ned 25. pro 2022 16:36:02
od Apofis74
Lama píše:
Apofis74 píše:
Lama píše:Ano, protože není žádná vzdálená komunikace a nejsou žádné starty motoru, tak by zde baterka mohla vydržet "věčně".


Ani já nemám žádnou vzdálenou komunikaci

Jak to nakonec máte s baterkou? Stačilo ji dobít?
Jak šly teploty nahoru, tak je rapidně zvedla i % baterie 8-)



Jak letos zima skončila tak se to asi stačilo dobít samo protože už to pak neudělalo. Uvidíme příští zimu :D
Ale koupil jsem nabíječku a připojil. Ukázala 12,9 a ještě nějakou chvilku nabíjela do full.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pát 30. pro 2022 20:11:05
od Apofis74
Tak změna. Dnes i když bylo týden teplo mě to znovu začalo dělat problémy. Rovnou to byla hláška že je slabá 12V baterie a že mám někde zastavit i když jsem stál. No nicméně se to ale spustilo a rozjel jsem se. Ale když jsem chtěl dát temponat tak zase hláška že nelze. Doma jsem to zkusil několikrát a všechno ok. Dal jsem změřit baterií a ukázalo to 9V takže jsem zase nabil. Ještě je tu jedna možnost že to vše dělají žárovky které jsem vyměnil. Dával jsem ledky do přisvícení do zatáček a občas mě to hodilo chybu že mám zkontrolovat směrovky. Asi trochu jiný w než mají mít. Vrátil jsem zpátky ty hnusný žlutý tak uvidím.
Ale vypadá to na mrtvou baterku.
Máte někdo nějaký dobrý tip jakou bych měl koupit ?
Děkuji

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pát 30. pro 2022 20:59:46
od Lama
Apofis74 píše:Tak změna. Dnes i když bylo týden teplo mě to znovu začalo dělat problémy. Rovnou to byla hláška že je slabá 12V baterie a že mám někde zastavit i když jsem stál. No nicméně se to ale spustilo a rozjel jsem se. Ale když jsem chtěl dát temponat tak zase hláška že nelze. Doma jsem to zkusil několikrát a všechno ok. Dal jsem změřit baterií a ukázalo to 9V takže jsem zase nabil. Ještě je tu jedna možnost že to vše dělají žárovky které jsem vyměnil. Dával jsem ledky do přisvícení do zatáček a občas mě to hodilo chybu že mám zkontrolovat směrovky. Asi trochu jiný w než mají mít. Vrátil jsem zpátky ty hnusný žlutý tak uvidím.
Ale vypadá to na mrtvou baterku.
Máte někdo nějaký dobrý tip jakou bych měl koupit ?
Děkuji

Baterka 9V je už průser. Reklamujte ji v servisu - 2 roky by v záruce měla vydržet. Kolega "jarsou" zde na fóru ji měnil přes servis.

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pát 30. pro 2022 21:28:46
od Apofis74
Lama píše:
Apofis74 píše:Tak změna. Dnes i když bylo týden teplo mě to znovu začalo dělat problémy. Rovnou to byla hláška že je slabá 12V baterie a že mám někde zastavit i když jsem stál. No nicméně se to ale spustilo a rozjel jsem se. Ale když jsem chtěl dát temponat tak zase hláška že nelze. Doma jsem to zkusil několikrát a všechno ok. Dal jsem změřit baterií a ukázalo to 9V takže jsem zase nabil. Ještě je tu jedna možnost že to vše dělají žárovky které jsem vyměnil. Dával jsem ledky do přisvícení do zatáček a občas mě to hodilo chybu že mám zkontrolovat směrovky. Asi trochu jiný w než mají mít. Vrátil jsem zpátky ty hnusný žlutý tak uvidím.
Ale vypadá to na mrtvou baterku.
Máte někdo nějaký dobrý tip jakou bych měl koupit ?
Děkuji

Baterka 9V je už průser. Reklamujte ji v servisu - 2 roky by v záruce měla vydržet. Kolega "jarsou" zde na fóru ji měnil přes servis.


Bohužel dca roky jsou už pryč

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pon 02. led 2023 13:15:40
od Apofis74
Takže 12V baterie hlásí každý druhý den že je slabá , zdá se tedy že je opravdu KO. Volal jsem do servisu a bylo mi řečeno, že s tím kony měli problémy ať přijedu. Proměří a případně na záruku vymění, že to již několikrát dělali. Tak uvidíme

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Napsal: pon 02. led 2023 17:22:29
od Josef
Pokud hlásí že je slabá, tak to chce vyměnit, jinak se lehce může stát, že vás to někde nechá v mrazech na cestě. Zase taková spousta peněz to není.