Josef píše:Někdo kdysi vypustil informaci, že velmi pomalé nabíjení baterii škodí, Poláci (Accelev) dokonce vymýšlí nějaké cyklování baterií, někdo navrhuje pravidelně nabíjet na 100% a podobné nesmysly. V zásadě se doporučuje nabíjení 20-80% (ideálně 30-70%) a nabíjet pomalu. Je jasné, že občas je potřeba nabíjet na DC, tam tedy dodržovat ideálně 70% (doporučují výrobci BEV včetně Tesly). Rychlé a pravidelné DC nabíjení je pro baterii smrt, zvláště v chladu či v horku. Mimochodem ten často zmiňovaný norský taxikář, co najel s Teslou 400 tis. km a měl 93% kapacity, nikdy nebyl na Superchargeru. Je celkem vidět dobře na vývoji nabíjení nových BEV aut, jak šíleně omezují rychlonabíjení, to jsme předtím vůbec neviděli, staré modely Kia nebo Hyundai nabíjely vesele 45 kWh v zimě a v létě bez problémů, dnes ani náhodou, baterie která má kolem nuly se nabíjí i na DC velmi pomalu.
No jo, ale je-li to tak, potom ti výrobci,co se předhánějí, jakým úžasným výkonem lze jejich auto nabíjet, poskytují baterím medvědí službu. Nebo je zakopaný pes v něčem jiném?