KONA - pomocná 12V baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » čtv 18. úno 2021 15:44:35

Josef píše:Někdo kdysi vypustil informaci, že velmi pomalé nabíjení baterii škodí, Poláci (Accelev) dokonce vymýšlí nějaké cyklování baterií, někdo navrhuje pravidelně nabíjet na 100% a podobné nesmysly. V zásadě se doporučuje nabíjení 20-80% (ideálně 30-70%) a nabíjet pomalu. Je jasné, že občas je potřeba nabíjet na DC, tam tedy dodržovat ideálně 70% (doporučují výrobci BEV včetně Tesly). Rychlé a pravidelné DC nabíjení je pro baterii smrt, zvláště v chladu či v horku. Mimochodem ten často zmiňovaný norský taxikář, co najel s Teslou 400 tis. km a měl 93% kapacity, nikdy nebyl na Superchargeru. Je celkem vidět dobře na vývoji nabíjení nových BEV aut, jak šíleně omezují rychlonabíjení, to jsme předtím vůbec neviděli, staré modely Kia nebo Hyundai nabíjely vesele 45 kWh v zimě a v létě bez problémů, dnes ani náhodou, baterie která má kolem nuly se nabíjí i na DC velmi pomalu.

No jo, ale je-li to tak, potom ti výrobci,co se předhánějí, jakým úžasným výkonem lze jejich auto nabíjet, poskytují baterím medvědí službu. Nebo je zakopaný pes v něčem jiném?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2357
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » čtv 18. úno 2021 15:54:41

Problém je záruka, když by byla dva roky, tak na to výrobci kašlou a ať si nabíjí jak kdo chce. Záruka 7-8 let a 160 tis. km, je už zcela něco jiného, takže po spoustě reklamací a výměn baterií přišli s tím, že baterie se musí nabíjet rychle jen za rozumné teploty. Tedy je nutné baterii předehřát topením i nabíjením, nebo na delších cestách po dálnici, kde se baterie slušně ohřívá sama. Tedy baterie nad 15°C se už nabíjí celkem rychle, když má baterie nad 25°C (Kia, Hyundai) tak není výkon omezován. Tesla nahřívá baterie podstatně více až k 50°C.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
petr.balas
Příspěvky: 161
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod petr.balas » čtv 18. úno 2021 17:03:00

Miro píše:Ano, tak to lze udělat ale podmínka je přivést k vallboxu od hodin impulz sepnutí NT

Existují detektory nočního proudu, ty pak reagují na stejný signál, jako spínání nočního proudu v hodinách. Je potřeba je nastavit na stejný signál, jako je napsaný na detektoru v hodinách.
Např. https://www.puhy.cz/hdo-spinac-na-din-l ... -1261.html
Ušetříte kabel, zaplatíte detektor.
Hyundai Kona 1,5 roku, 35.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)