Stránka 10 z 10

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 8:34:07
od e-LUKY
Tomu rozumím, myslel jsem na nabíjení.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 10:04:14
od Lama
O.K.
Tam je jasně vidět HEATER = 0°C, takže to baterii v okamžiku fotky neohřívalo.
Nejlepší je pustit CarScanner a uložit data a pak si doma v klidu vytáhnete potřebné grafy kde je vše přesně vidět.
Pokud to bude baterku ohřívat a auto bude při nabíjení "nastartované", pak je Péče o baterii vidět.
Beterku to při nabíjení (při splnění podmínek) ohřívá od samotného začátku nabíjení (viz grafy "jarsou").

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 13:17:53
od e-LUKY
Já tu baterii nabíjel asi od SOC 39%, nabíjelo to dobře al foto jsem udělal až později.
Nabíjel jsem u Lidlu a byl jsme s obchodě, fotky jsou až jsme se vrátil.

Já když nabíjím a zapnu auto a chci si dát ten přehled kde je i peče o baterii.
Tak mi to nezobrazí a napíše, že to bude přístupné až se pojeden nebo po odpojení nabíjení, teď přesně nevím.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 14:37:55
od Lama
Po dobu nabíjení to není přístupné, ale po ukončení ano. Uvidíte to i zpětně, ale musíte mít nastartováno, jinak se to nezapočítává a neuvidíte nic.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 14:41:58
od e-LUKY
Jo rozumím, ale to bych to musel auto mít asi zapnuté po celou dobu nabíjení?

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 14:47:05
od Lama
Vzpomínám na IONIQ, kterého jsem vůbec nevypínal, když jsem přijel k nabíječce. Pouze jsem tlačítkem otevřel dvířka pro nabíjení, a připojil k nabíječce a usedl do auta a vše stále fungovalo. Až před odjezdem jsem musel znovu "nastartovat", přestože auto běželo.
Bohužel KONU musím po příjezdu vypnout, až poté jdou otevřít dvířka (nebo máte někdo nějaký fígl). Až když se auto nabíjí, mohu jej znovu nastartovat.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 16:14:29
od e-LUKY
Tak takový obyčejný fígl je a ve dveřích řidiče je ovladač otevření / zavření dveří.
Já ti to i vyzkoušel a funguje to, přijedeš k nabíječce, zaparkuješ zmáčkneš tlačítko otevřít dveře a jdou otevřít i dvířka od nabíjení.

Já měl podobný problém, když vezu plast a papír k barevným kontejnerům, tak to dám do kufru ale většinou na zadní sedadlo, zastavím, nevypnu auto, vystoupím a neotevřu zadní dveře, tak musím ovladačem odemknout všechna dveře a pak je otevřu a odpadky dám do kontejnerů, sednu a odjedu
Stejně tak jsem to teď vyzkoušel jak jsem byl u nabíječky na AC.
Funguje to.
8-)

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 17:28:28
od Lama
e-LUKY: "Tak takový obyčejný fígl je a ve dveřích řidiče je ovladač otevření / zavření dveří."

SUPER ZPRÁVA - hned jak někam pojedu, tak to vyzkouším 8-)

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pát 12. úno 2021 17:33:10
od Josef
Dobrý, používám to s Kiou 4 roky :D

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: pon 15. úno 2021 10:28:48
od e-LUKY

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: stř 17. úno 2021 10:05:10
od Turbo
Citigo e IV píše:
Turbo - jste si jist , že by jste ujel se studenou baterkou kolem nuly opravdu 195-200 Km při spotřebě kolem 20?


Včera jsem se konečně dostal k tomu abych to mohl nějak relevantně změřit.
Ráno baterie 100%, jízdy za celý den 3x 10km a 2x 80km (velmi svižně, spěchal jsem), 2x za den krátký předehřev, teplota od -4,5°C do -1°C, režim Comfort.

19,2*1,89=36,288kWh 95% kapacity

36,288/0,95=38,2kWh 100% kapacity dle BC (netto kapacita 37,9kWh)

Dnes ráno odečet z wallboxu dodáno 41,21kWh, nabíjení venku, teplota lehce pod nulou (teplota na LCD je deska uvnitř wallboxu), ztráty AC nabíjením pod nulou nějakých 13%

Odpověď tedy zní ANO. Resp. hodnoty na BC sedí úplně přesně s udávanou kapacitou baterie i v mínusových teplotách. Je ale otázka, jestli si ztrátu kapacity teplotou i3 dopočítává, nebo není tak výrazná, nebo se o baterii lépe stará tepelný management a nebo je u Citigo BC opravdu takový optimista a nebo ty pytlykovky za moc nestojí.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: stř 17. úno 2021 10:37:25
od Citigo e IV
Dobrý , a co teplota baterky jaká byla při odjezdu a návratu. I když teplota těsně pod nulou už není žádný extrém na zimní testování a teplota baterky mohla být i kolem 10 st. A kolik kWh tam nateklo při předehřevu, nebo to byl předehřev jen z baterky?

U Citiga se tohle v zimě nedá zkusit od 25% už to brutálně omezuje výkon a při nějakých 15% to uplně přestane topit, takže přijet do cíle s 5% na baterce v teplotě pod nulou, to už chce ortlou náturu. Až bude nad nulou tak to můžu zkusit, zrovna si dělám z jednoho modulu z I3 "bateriovou centrálu" s 2kW sinusovým měničem, takže můžu pak otestovat dojezd do zastavení s tím že si pak můžu na cestě dobít. Mělo by to nějakých 15-20 Km přidat.

Re: Test 20 BEV v zimě

Napsal: stř 17. úno 2021 11:35:19
od Turbo
Teplota baterky neměřena, není to diplomová práce ale jen kontrolní test, účelem bylo zjistit jak moc pravdomluvný je BC u i3. Ráno byla teplota nižší než kolik měl ten kluk na YT, takže podmínky určitě srovnatelné. Předehřev je v tomto případě zanedbatelný, používám to opravdu jen krátce před odjezdem když si beru oblečení a klíče (u i3 lze aktivovat klíčkem).