Test 20 BEV v zimě
Moderátor: Josef
Test 20 BEV v zimě
Tak dneska asi 20 EV absolvovalo zimní jízdu z Olomouce do Opavy a zpět přes Fulnek.
Já měl těch svých 2,5 v pneu a ostatní jak bylo v pokynech asi těch 2,9-3.
Jel jsem "bohužel" první, protože cestu znám zpaměti a ostatní jak housenka za mnou.
Celková trasa byla přes 180km a cca 1/3 po dálnici. Na dálnici už jel každý sám za sebe.
Topit v autě měly všichni na 21 st.C a venkoví teplota se pohybovala mezi -3 až -6 st.C, takže zimní provoz jak měl být.
Já jel rychlostí dle předpisů +3.
Z EV se zúčastnilo - WV ID3, TESLA 3, TESLA S, KONA 3x, IONIQ, OPEL Corsa, NIRO, SOUL, ZOE 2x, MERCEDES EQC 2x, AUDI, E-TRON, BMW i3, BMW i3S, NISSAN Leaf, CITI GO.
Neoficiální výsledky jsou:
Nejlepší spotřebu měl Hyundai Ioniq s prům. 16,9 kWh/100km
já 19,8
druhá Kona 19,6 a třetí 20,2
Niro 20,4
ID3 21,7
Tesly 18,3 až 23,4
E-TRON měl 28,0
nejhorší spotřebu měly oba Mecedesy 31,7 a 32,4
Tak teď jsem zjistil, že Ioniq jel po dálnice 110 a Kona 120.
Asi to vzaly spíš na spotřebu než na test dle zadání, nebo už měli málo energie a tak šetřili.
Když se dívám do tabulek, tak do Opavy jsme měl 7 nejlepší spotřebu, Z Opavy jel syn a tak jsme skončili celkově 9.
A to jsem nejel na spotřebu ale dodžoval maximální rychlostní limity!
Každý měl jet podle předpisů a podobně jako já, jenže někteří jeli po dálnici jen 120 a tak si vylepšily průměr.
Já byl v cíli cca o 3 minuty dřív než druhý za mnou. Půlku cesty jsem řídil já a druhou syn.
Na dálnici těch 60km to musela být pro některé spalováky trauma vidět během jízdy 21 EV. Ale zase mne předjela asi jen 3 auta.
Organizoval to ED, něco natáčel na kameru a něco na dron, takže to určitě vydá na svém kanálů.
Ale ty pneu neměly takový propastný rozdíl jak si Lama myslel.
Posílám i trochu foto ochutnávky.
Já měl těch svých 2,5 v pneu a ostatní jak bylo v pokynech asi těch 2,9-3.
Jel jsem "bohužel" první, protože cestu znám zpaměti a ostatní jak housenka za mnou.
Celková trasa byla přes 180km a cca 1/3 po dálnici. Na dálnici už jel každý sám za sebe.
Topit v autě měly všichni na 21 st.C a venkoví teplota se pohybovala mezi -3 až -6 st.C, takže zimní provoz jak měl být.
Já jel rychlostí dle předpisů +3.
Z EV se zúčastnilo - WV ID3, TESLA 3, TESLA S, KONA 3x, IONIQ, OPEL Corsa, NIRO, SOUL, ZOE 2x, MERCEDES EQC 2x, AUDI, E-TRON, BMW i3, BMW i3S, NISSAN Leaf, CITI GO.
Neoficiální výsledky jsou:
Nejlepší spotřebu měl Hyundai Ioniq s prům. 16,9 kWh/100km
já 19,8
druhá Kona 19,6 a třetí 20,2
Niro 20,4
ID3 21,7
Tesly 18,3 až 23,4
E-TRON měl 28,0
nejhorší spotřebu měly oba Mecedesy 31,7 a 32,4
Tak teď jsem zjistil, že Ioniq jel po dálnice 110 a Kona 120.
Asi to vzaly spíš na spotřebu než na test dle zadání, nebo už měli málo energie a tak šetřili.
Když se dívám do tabulek, tak do Opavy jsme měl 7 nejlepší spotřebu, Z Opavy jel syn a tak jsme skončili celkově 9.
A to jsem nejel na spotřebu ale dodžoval maximální rychlostní limity!
Každý měl jet podle předpisů a podobně jako já, jenže někteří jeli po dálnici jen 120 a tak si vylepšily průměr.
Já byl v cíli cca o 3 minuty dřív než druhý za mnou. Půlku cesty jsem řídil já a druhou syn.
Na dálnici těch 60km to musela být pro některé spalováky trauma vidět během jízdy 21 EV. Ale zase mne předjela asi jen 3 auta.
Organizoval to ED, něco natáčel na kameru a něco na dron, takže to určitě vydá na svém kanálů.
Ale ty pneu neměly takový propastný rozdíl jak si Lama myslel.
Posílám i trochu foto ochutnávky.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne sob 16. led 2021 18:23:43, celkem upraveno 6 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Test 20 BEV v zimě
Jakou spotrebu melo citigo a kdo mel tepelne cerpadlo?
Re: Test 20 BEV v zimě
Citigo e IV píše:Jakou spotrebu melo citigo a kdo mel tepelne cerpadlo?
18,8 ale jestli mělo TČ nevím.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Škoda, že jsem o tom nevěděl předem. Rád bych se podobného účastnil.
Problém je, že všechny vozy neměly stejné podmínky. Tedy stejně teplé baterie! Ideálně nechat auta zaparkovaná min. přes noc a pak se studenými vyjet.
Problém je, že všechny vozy neměly stejné podmínky. Tedy stejně teplé baterie! Ideálně nechat auta zaparkovaná min. přes noc a pak se studenými vyjet.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Lama píše:Škoda, že jsem o tom nevěděl předem. Rád bych se podobného účastnil.
Problém je, že všechny vozy neměly stejné podmínky. Tedy stejně teplé baterie! Ideálně nechat auta zaparkovaná min. přes noc a pak se studenými vyjet.
**
A víš, že jsem na tebe myslel, ale pak jsem si řekl, že z takové dálky do Olomouce nepřijedeš a v takové zimě, tak příště tu dám vědět všem, co to tady čtou. Teď to bylo tak trochu načerno, tak se to moc nerozšiřovalo.
Nejdál tam přijeli z Liberce, Mladé Boleslavi, Nové Paky, Kolín a Znojmo. Brno, Ostrava, Kroměříž a Prostějov to jsou tady skoro doma.
Tak problém se studenými bateriemi asi nebyl, protože se v Olomouci asi hodinu čekalo než všichni co potřebovali nabít, nabijí.
Problém by to bylo s nabíjením po cestě a naštěstí to potřebovali jen asi 4 EV a ostatní to zvládli na jedno nabití. Takže v Opavě byla asi 1/2 hodinová zastávka.
Dokonce kámoš se ZOE dojel s O% SOC do Olomouce s 1km.
toto byla trasa.
https://mapy.cz/dopravni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Domluvili jsme se, že si trasu zopakujeme v létě.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Nebylo to modré Citigo z Olomouce?
Re: Test 20 BEV v zimě
Pěkná akce. Je jasné, že to nikdy nemůže být úplně objektivní, protože jeden nemá TČ, druhý jede pomaleji, třetí má teplejší baterie a nakonec všechny auta ukazují nějakou spotřebu, která nemá moc společného s realitou, díky ztrátám při nabíjení, ohřevu baterií apod. Např. TM3 má kolem nuly spotřebu co ukazuje + až 20% kterou neukazuje (záleží na podmínkách). Je vidět že Hyundai a Kia jsou na tom dobře, překvapilo i ID.3. Samozřejmě eTron a MB nepřekvapily, na druhé straně jsou ty auta schopné velmi rychle dobíjet, tedy na dlouhé trase i s větší spotřebou nebudou mít problém se držet Kony nebo Nira protože dobijí výrazně rychleji i když je to bude stát více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
Tak nějakou vypovídající hodnotu to má. Jednoduše se potvrzuje, že elektromobil střední třídy jezdí v zimě za 20kWh a že rozměrově podobná auta jezdí za podobnou spotřebu. Pohádky o zimních 12-15kWh a superefektivních typech elektromobilů je už na čase nechat jen pro děti na dobrou noc.
Re: Test 20 BEV v zimě
Ano, plus mínus to něco řekne, dnes jsem jezdil dalnice/okresky za 20,2 venku - 5 až - 7.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
Určitě tento hromadný test různých EV něco o spotřebě dal.
Toto nebyla jízda na spotřebu ale na dodržení rychlosti aby se to dalo co nejvíce porovnat.
Někteří co si mysleli, že to zvládnou bez nabití v Opavě nakonec nemohli na dálnici dodržet maximální rychlost
a jely i 90 po dálnici. Dálnice udělala do celkové průměrné spotřeby největší rozdíly, tedy u těch co jeli pomaleji.
Při více stejných typech to bylo markantně i vidět.
Všechny 3 Kony dodržely rychlosti a rozdíl mezi nimi by do 0,8kWh/100km, což je skvělý výsledek pro Hyundai než zásluha řidiče.
Niro na tom nebylo o moc jinak s rozdílem oproti nejlepší Koně o 1kWh a o 0,2kWh oproti nejhorší.
Ioniq jel jen 110 a tak to určitě taky dost zkreslilo - škoda.
Veliký rozdíl byl třeba u ZOE, kde jedno jelo podle předpokladu 130 se spotřebou 20,2
a druhé které dojelo jen tak tak a po dálnici jelo jen 100 a to bych řekl, ještě jestli ne míň a ten měl spotřebu 17,8.
V zimním provozu je u Hyundai, pokud se jede delší trasa, kde je potřeba rychle nabít a pokračovat to omezení nabíjecího výkonu.
Kdyby udělal Hyundai úpravu a prvních pět minut na nabíječce šlo třeba 10kW z nabíječky na ohřev baterie, tak by se podstatně zkrátila doba nabíjení!
Tak mne napadá, že bych si tento okruh mohl někdy v týdnu ještě sám projet za stejných klimatických podmínek ale jet na spotřebu a na dálnici tak 90 nebo 100 km rychlostí. Výsledek porovnat s původním.
Toto nebyla jízda na spotřebu ale na dodržení rychlosti aby se to dalo co nejvíce porovnat.
Někteří co si mysleli, že to zvládnou bez nabití v Opavě nakonec nemohli na dálnici dodržet maximální rychlost
a jely i 90 po dálnici. Dálnice udělala do celkové průměrné spotřeby největší rozdíly, tedy u těch co jeli pomaleji.
Při více stejných typech to bylo markantně i vidět.
Všechny 3 Kony dodržely rychlosti a rozdíl mezi nimi by do 0,8kWh/100km, což je skvělý výsledek pro Hyundai než zásluha řidiče.
Niro na tom nebylo o moc jinak s rozdílem oproti nejlepší Koně o 1kWh a o 0,2kWh oproti nejhorší.
Ioniq jel jen 110 a tak to určitě taky dost zkreslilo - škoda.
Veliký rozdíl byl třeba u ZOE, kde jedno jelo podle předpokladu 130 se spotřebou 20,2
a druhé které dojelo jen tak tak a po dálnici jelo jen 100 a to bych řekl, ještě jestli ne míň a ten měl spotřebu 17,8.
V zimním provozu je u Hyundai, pokud se jede delší trasa, kde je potřeba rychle nabít a pokračovat to omezení nabíjecího výkonu.
Kdyby udělal Hyundai úpravu a prvních pět minut na nabíječce šlo třeba 10kW z nabíječky na ohřev baterie, tak by se podstatně zkrátila doba nabíjení!
Tak mne napadá, že bych si tento okruh mohl někdy v týdnu ještě sám projet za stejných klimatických podmínek ale jet na spotřebu a na dálnici tak 90 nebo 100 km rychlostí. Výsledek porovnat s původním.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Štemba píše:Nebylo to modré Citigo z Olomouce?
Ne nebylo, bylo od Kolína.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
e-LUKY píše:Všechny 3 Kony dodržely rychlosti ......)
e-LUKY píše:Tak teď jsem zjistil, že Ioniq jel po dálnice 110 a Kona 120.
Tak jak to je, jela jedna 120 km/h nebo ne?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
eLuky: Když to pojedete ještě jednou na spotřebu, níže přikládám inspiraci spotřeby 16,4 kWh/100km, včetně rychlého nabíjení 75 kW.
Šlo o jízdu od Klatov (54 %SOC) do centra Prahy po D5 a zpět (2/3 dálnice temp. 100km/hod). Venkovní teplota stejná -3 až -6°C, topení AUTO 20-22°C. Ráno studená baterka 0°C, zpět díky nabíjení na Zličíně ohřátá na 30°C. Spotřeba jen po D5 tam 18,1 kWh/100km (zpět o kilowathodinu méně i když je to více do kopce - teplá baterka a tím i méně na topení).
Šlo o jízdu od Klatov (54 %SOC) do centra Prahy po D5 a zpět (2/3 dálnice temp. 100km/hod). Venkovní teplota stejná -3 až -6°C, topení AUTO 20-22°C. Ráno studená baterka 0°C, zpět díky nabíjení na Zličíně ohřátá na 30°C. Spotřeba jen po D5 tam 18,1 kWh/100km (zpět o kilowathodinu méně i když je to více do kopce - teplá baterka a tím i méně na topení).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Tak mne to nedalo a ten test jsme dnes absolvoval.
Oproti včerejšku byla větší zima -4 až -14 st.C venku, horší sjízdnost silnice oproti včerejšku. (je to vidět na fotkách)
Tak jak jsem si naplánoval, dodržoval jsme rychlostní limity mnu dané, obec 50, silnice 80 a dálnice 100.
Nejhorší bylo udržet rychlost na silnici, s ohledem na stav vozovky.
Ujel jsem stejnou vzdálenost na skoro stejné trase (vyjížděl jsem z domu a taky se domů vrátil), topil jsem na 20 st.C a zima mi nebyla a jel jsme bez bundy, stejně jako včera. No a nakonec celková průměrná spotřeba byla 16,9 kWh/100km. Včera jsem jel na COMFORT a dálnici na SPORT a dnes celou cestu na EKO. Dnes stejně jako včera jsem jel na adaptivní tempo-mat, včera odhadem 70% a dnes 95% z celkové cesty. Určitě by to někdo dokázal zajet stejným autem za nižší spotřebu ale mně to k porovnání s tím včerejškem bohatě stačí.
Ten rozdíl 2,9kWh/100km je relativně velký na tak krátké trase.
Posloupnost fotek z cesty (vyjížděl jsem z vyhřáté garáže), další fotky ve druhém příspěvku níže.
Oproti včerejšku byla větší zima -4 až -14 st.C venku, horší sjízdnost silnice oproti včerejšku. (je to vidět na fotkách)
Tak jak jsem si naplánoval, dodržoval jsme rychlostní limity mnu dané, obec 50, silnice 80 a dálnice 100.
Nejhorší bylo udržet rychlost na silnici, s ohledem na stav vozovky.
Ujel jsem stejnou vzdálenost na skoro stejné trase (vyjížděl jsem z domu a taky se domů vrátil), topil jsem na 20 st.C a zima mi nebyla a jel jsme bez bundy, stejně jako včera. No a nakonec celková průměrná spotřeba byla 16,9 kWh/100km. Včera jsem jel na COMFORT a dálnici na SPORT a dnes celou cestu na EKO. Dnes stejně jako včera jsem jel na adaptivní tempo-mat, včera odhadem 70% a dnes 95% z celkové cesty. Určitě by to někdo dokázal zajet stejným autem za nižší spotřebu ale mně to k porovnání s tím včerejškem bohatě stačí.
Ten rozdíl 2,9kWh/100km je relativně velký na tak krátké trase.
Posloupnost fotek z cesty (vyjížděl jsem z vyhřáté garáže), další fotky ve druhém příspěvku níže.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Nevím jestli teplá baterka nějak ovlivní topení, já jsem za celou dobu neviděl, že by musela ohřívat a to cestou bylo i -14 st.C.
Baterku jsem neviděl, že by to vůbec ohřívalo a spotřeba TČ i při těchto mínusových teplotách jela 1,1-1,7 kWh.
Dnes jsem měl na cestu zapnutý CarScaner, takže pokud se mi z něj podaří dostat nějaké hodnoty tak bych je sem dal.
Jinak další fotky.
Tak ta nejdůležitější zase nevešla a tak další příspěvek.
Baterku jsem neviděl, že by to vůbec ohřívalo a spotřeba TČ i při těchto mínusových teplotách jela 1,1-1,7 kWh.
Dnes jsem měl na cestu zapnutý CarScaner, takže pokud se mi z něj podaří dostat nějaké hodnoty tak bych je sem dal.
Jinak další fotky.
Tak ta nejdůležitější zase nevešla a tak další příspěvek.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Jinak můžu přidat i něco os tavu baterie.
Ještě přikládám fota o teplotách po cestě, že si nevymýšlím. Teplota -4 a -5 byla jen u Olomouce.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 17. led 2021 13:33:04, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Josef píše:e-LUKY píše:Všechny 3 Kony dodržely rychlosti ......)e-LUKY píše:Tak teď jsem zjistil, že Ioniq jel po dálnice 110 a Kona 120.
Tak jak to je, jela jedna 120 km/h nebo ne?
**
Ještě jednou jsem se podíval a opravdu ta jedna Kona jela 120 ale Niro 130.
Jsou to ale dobrovolné informace řidiče bez možnosti to ověřit ale protože se nejelo o žádný závod a ani cenu, tak předpokládám, že nešidili.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Díky za info. Ta rychlost auta je v zimě velmi zásadní, protože hustota vzduchu v kombinaci vysoké vlhkosti způsobí výrazně vyšší spotřebu než v létě při 20°C a nízké vlhkosti. Rovněž roste valivý odpor zvláště na sněhu (při vyšších rychlostem pneumatika nestačí vyrovnávat deformace vzniklé v přední části pneu). Tedy rychlost 110 a 130 je naprosto zásadní rozdíl a spotřeba je úplně jinde. Samozřejmě při jízdě je to i o zkušenostech a chování řidiče, topení atd. Tedy jízda na tempomat a jízda se snahou využívat kinetické energie vozidla je znát.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
Lama píše:eLuky: Když to pojedete ještě jednou na spotřebu, níže přikládám inspiraci spotřeby 16,4 kWh/100km, včetně rychlého nabíjení 75 kW.
Šlo o jízdu od Klatov (54 %SOC) do centra Prahy po D5 a zpět (2/3 dálnice temp. 100km/hod). Venkovní teplota stejná -3 až -6°C, topení AUTO 20-22°C. Ráno studená baterka 0°C, zpět díky nabíjení na Zličíně ohřátá na 30°C. Spotřeba jen po D5 tam 18,1 kWh/100km (zpět o kilowathodinu méně i když je to více do kopce - teplá baterka a tím i méně na topení).
**
Já ve Zličíně taky nabíjím pokud jedu do Prahy po D1, poslední fotky z Prahy byly taky ze Zličína.
Ne já takové spotřeby co uvádíš nedosáhnu a ani mne to nevadí ale tebe uvádím jako vyjímečný příklad při různých mých diskusích.
Jinak tu cestu jsem dnes dopoledne už absolvoval. Viz výše.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Já jezdím po dálnicích 130 km/h, v autě v tričku 22-23°C, tlak v pneu 2.3 baru a spotřeba je na posledním místě co mě zajímá
Audi Q4 Sportback e-tron 50