Test 20 BEV v zimě

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » pát 29. led 2021 21:32:06

Zcela jasně, po dobu ohřebu baterky to nabíjí proudem cca o 8A menším, tedy výkon ohřevu kolem 3000W.
Jen je otázka proč to dělá při AC nabíjení a teplotě nad nulou, jestli to není zbytečné. Máte k dispozici nejaký data sheet použitých článků, kde by byl graf max. nabíjecího proudu v závislosti na teplotě? A nená třeba korejská a česká kona rozdílné články? Co tak jsou vůbec za články?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » sob 30. led 2021 7:40:50

Ten ohřev bych chápal když má baterie pod 5°C a nabíjelo by se na DC, u AC mi to smysl rovněž nedává.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod jarsou » sob 30. led 2021 10:03:59

Když se podíváte na můj graf, tak to na AC z wallboxu začínalo na 2 stupních a ohřálo to baterku až na 15 stupňů.
Já za to fakt nemohu.... :lol: :lol: :lol: Ale zajímalo by mne, zda to dělá i Nošovická. To by mohl vyzkoušet Lama...

Když jsem nabíjel na wallboxu v garáži, tak jsem si zaznamenal elektroměr před a po nabíjení a zaznamenal,
kolik měla Kona načerpáno před a po nabíjení. Výsledek je následující:


Měření AC nabíjení

Hodiny před 85,31 kWh
Hodiny po 113,58 kWh
Kum.nab.před 155,7 kWh
Kum.nab.po 181,5 kWh
Rozdíl hodiny 28,27 kWh
Rozdíl Kona 25,80 kWh
Ztráta 2,47 kWh
Ztráta bez ohřevu 1,31 kWh
Ztráta nabíječky 5,10%

Heater 1

Výkon bez topení 9,4 kW
Výkon s topením 6,1 kW
Teplota před 2 stupně
Teplota po 39 stupňů
Start 15:41 hod
Vypnutí 16:02 hod
Doba celkem 21 min
Výkon celkem 3,3 kW
Spotřeba topení 1,15 kWh

Na DC 50kW jsem si při nabíjení topil, tak jsem účinnost nepočítal.

1.graf ukazuje jednofázovou nabíječku - ohřev se nekonal
2. graf je AC wallbox - ohřev se konal
3. graf je DC 50kW - ohřev se konal
Přílohy
220V.jpeg
Průběh nabíjení.jpeg
Nabíjení DC.jpeg
Naposledy upravil(a) jarsou dne sob 30. led 2021 12:35:24, celkem upraveno 3 x.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » sob 30. led 2021 11:28:30

Schválně to přeměřím, předpokládám že na AC přenosné nabíječce to nedělá, to už by bylo na hlavu. Předehřátí baterií dělá dost brutálně Tesla 3, takže na krátkých trasách v zimě do 50 km je spotřeba větší než ID.3 nebo Kona, Niro a rozdíly jsou poměrně velké (jak zaznamenal Bjorn).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » sob 30. led 2021 12:54:05

jarsou: Zajímavé je to velké kolísání proudu v 1.grafu...
Předpokládám, že bylo nabíjeno pomocí dodaného kabelu pro 230V.
Nastavení proudu bylo 12A a v menu vozidla povoleno MAX.?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod jarsou » ned 31. led 2021 8:54:23

Ano, přesně tak....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » úte 02. úno 2021 19:42:00

Tak dnes jsem jel zase cestu do Opavy a myslel jsem, že budu měřit rekuperaci, pro někoho jak psal na Test z testu zimní spotřeby.

Ale ani náhodu, sice ráno byla zima -6 ale u Šternberka začalo mrholit a hned to namrzalo. Takže pěkná sáňkovačka.
Kamiony stály pod kopcem a uprostřed vždycky jeden chudák co mu to nejelo do kopce, protože prokluzovaly kola. Naštěstí žádný nebyl šprajclý napříč a tak se alespoň po jedné půlce dalo jet. Sypači nikde a někteří je už na Impulsu volali ať to přijedou posypat nad Šternberk, Rýmařov a Bruntál.
Takže jsem asi 60km sáňkoval a jak jsem přijížděl k Opavě tak skoro jarní počasí +2 a silnice skoro suché ale hlavně neklouzaly.
Poté dojet do Ostravy už také bez problémů a zpátky domů jak by smet.
Ještě jsem ale musel odpoledne do Šternberku a Litovle ale to už bylo jakš-takš +1.
Nakonec mi vyšel průměr nízký.
Zítra má být +9 až +11, tak to bude v pohodě, aspoň doufám.

IMG_20210202_192547.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » úte 02. úno 2021 20:22:31

Takže to po 306 Km jízdě v zimních podmínkách ukazuje ješte 200 Km dojezdu , tak to je slušný.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » úte 02. úno 2021 21:06:39

No není to trochu divný??, spotřeba 17.1 kWh, baterie 66,2 kWh, tedy dojezd 387 km, řekl bych že někde je chyba....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » úte 02. úno 2021 21:12:42

Nebo se prostě po cestě nabijelo :-)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » úte 02. úno 2021 22:30:58

Štemba přesně!
Jak jsem dojel večer do Olomouce, tak jsem se stavil něco koupit v Lidlu a tam nabil asi 24 kWh.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » úte 02. úno 2021 22:55:23

:lol: :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » stř 03. úno 2021 19:06:49

Já to psal hlavně kvůli té klouzačce než spotřebě.
Bohužel jsem měl plno práce s řízením, tak jsem nic z cesty nenafotil.
Ani stojící tedy prokluzující kamion a ani osobák v příkopu.

Včerejšek byl ale proti dnešní cestě (naštěstí jen asi 2 km) úplný nic.
Sice mne varoval zákazník, že po té letní cestě se jede blbě i se 4kolkou.
Přesto jsem to chtěl zkusit ale už nikdy více!
Cesta lesem sklon místy cca 15 stupňů, led a vyjete koleje a v nich zase led občas asfalt.
Začátek šel ale jak stoupal sklon tak to začalo omezovat prokluz a tím pádem jsem ztrácel rychlost až jsem se po 1 km zastavil v kopci, bez nároku se znovu rozjet. Tak celý kilometr na zpátečku a pomalu asi 10km rychlostí v korytě dolů. Na jedné straně svah do kopce a na druhé k potoku.
Já se několikrát už v tom potoce myšlenkami viděl. Nakonec jsem to zvládl, protože ty vyjeté koleje v ledu, mne při malé rychlosti nedovolili vyjet z nich a tak jsem dojel dolů, kde jsem se otočil a oklikou jsem se tam nakonec dostal z druhé strany, kde to bylo štěrkem posypané.

Foto mám už zase jen z té druhé strany.
Možná kdybych vypnul ASR, tak by kola sice prokluzovala ale stále bych jel a měl rychlost.
Ale tam už to znovu zkoušet nebudu, to jen pro příště jinde.

jízda Hartinkov.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 19:10:54

Nebo vycouvat ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Marek71 » stř 03. úno 2021 20:53:27

Možná ID.3 s pohonem na zadek by to vyjel. Viděl jsem zimní test a vedl si dobře, co mohu soudit. Konu omezuje přední pohon, přilnavost.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » stř 03. úno 2021 21:24:28

Jaký má Kona vlastně váhy na nápravy máte někdo foto štítku na dveřích u řidiče? Není to těžký na zadek jako ioniq?
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » čtv 04. úno 2021 8:45:22

Když jsem jen dolů na zpátečku, tak jsem celou cestu až do otočení couval.
Myslím, že to bylo rozumnější než jet dolů pozpátku na neutrál, aspoň motor trochu brzdil při uvolnění brzdy.
Nemohl jsem si dovolit jet dolu o moc rychleji než jsem jel abych nepřeskočil ty vyjeté koleje v ledu, které mne držely v jízdním pruhu, protože volant vůbec nereagoval na změnu směru a auto se samo drželo v kolejích.

Myslím, že s ID3, by to o moc lepší nebylo, taky jsem dříve jezdil autem na zadní náhon.
Myslím, že omezující bylo zapnuté ASR, kde bylo vidět, že to po prokluzu zpomalilo rychlost a to bylo rozhodující pro nevyjetí.

Rozložení hmotnosti na nápravy nevím ale dnešní auta a EV už to mají 50-50, i když v tom kopci stejně byla větší zátěž na zadku.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » čtv 04. úno 2021 11:57:33

S tím rozložením váhy 50:50 je to trochu mýtus, 50:50 nemá skoro nikdo (je to třeba 51:49) ale dost často v případě Kia nebo Hyundai 55:45. Dá se to dohledat na videích Bjorn Nyland.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » čtv 04. úno 2021 19:42:35

Jo díky za info, nechtělo se mi to hledat, ale ten malý nepoměr zas není taková hrůza od 50/50. Zase je lepší když je těžší ten předek.
:?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » čtv 04. úno 2021 20:37:50

Ioniq by nevyjel ani ani metr 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)