Test 20 BEV v zimě
Moderátor: Josef
Re: Test 20 BEV v zimě
Jízdou po okreskách kolem 0°C se ty baterie prakticky neohřejí a i na dálnici to není žádný zázrak. Když člověk dorazí na místo s baterií 4°C tak to nabíjení jede pomaleji a než se ohřeje baterie, začne to omezovat zase kapacita baterie (nad 60%), takže musí být splněno několik podmínek a to dost často nejde. V Kia Soul 27 kWh nebyl žádný problém, nabíjela za všech okolností 45 kW a i na 65 tis. km měla baterie 95% kapacity. Měli by s tím něco udělat, vzhledem k tomu, že to má 3 okruhy chlazení/topení, tak to přece není problém při nabíjení ohřívat baterii nebo dokonce dodělat tlačítko ohřívání baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
Ano tak jak jsem psal a popisoval. pod nulou nabíjet je katastrofa.
U těch Kia Soul je to stejné jako u e-golfu, žádné omezení ale pak trpí baterie.
Známému asi 2 vyměňovali baterii ale teď už se šprajcují. Používá ji jako taxi a tak má dost nalítáno za krátkou dobu.
Právě, že baterii v chladu to maximální nabíjení vadí, tak je to u e-Kony omezeno ale zase by se měli zaměřit na to ohřátí nějakou spirálou v bateriích aby to rychleji nabíjelo i v zimě a netrpěly baterie.
My to už víme ale jestli to ví výrobce nebo ten technik co to může změnit.
U těch Kia Soul je to stejné jako u e-golfu, žádné omezení ale pak trpí baterie.
Známému asi 2 vyměňovali baterii ale teď už se šprajcují. Používá ji jako taxi a tak má dost nalítáno za krátkou dobu.
Právě, že baterii v chladu to maximální nabíjení vadí, tak je to u e-Kony omezeno ale zase by se měli zaměřit na to ohřátí nějakou spirálou v bateriích aby to rychleji nabíjelo i v zimě a netrpěly baterie.
My to už víme ale jestli to ví výrobce nebo ten technik co to může změnit.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Těm baterií samozřejmě vadí pravidelné DC nabíjení (v létě i zimě), když se jednou za čas nabíjí na DC není problém. Taxislužba v Olomouci ty baterie zlikvidovala pravidelným dobíjením na DC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
e-LUKY: Beterie je při nabíjení, pokud je potřeba, na začátku nabíjení předehřívána PTC (jak DC tak i AC).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Test 20 BEV v zimě
U Citiga to taky nabíjí pomalu, když má baterka pod 5 st. tak i třeba jen výkonem 20 kW což je na to , že má poloviční kapacitu jak Kona,nebo Niro asi v podobné relaci ke kapacitě. Za mě je dobře že to omezují aspoň se člověk nemusí bát nabíjet na DC, že se zničí baterka.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Test 20 BEV v zimě
Za mně je to taky dobře ale vysvětloval jsme, že by to šlo vylepšit tím předehřevem.
Jinak by mně zajímalo jak a kde se předehřívá baterie u Kony a kde je to vidět?
Ty baterie nezlikvidovali je stálým nabíjením na DC, přes noc to nechávali nabíjet na AC,
já to taky tak dělal a nepomohlo to, možná se to jen zpomalilo.
Teď se e-golf nabíjí z 95% jen na AC.
Protože bude mít už 150 tisíc, tak chci zkusit jejich záruku na 150 000km nebo 8 let.
Protože už teď to nemá ani těch 70%.
Jasně, že mne odpálkují jak u nás ty dieselgate, ale byla by škoda to alespoň nezkusit.
Problém ale je, že oni to neumí v servise jak změřit!
Jinak by mně zajímalo jak a kde se předehřívá baterie u Kony a kde je to vidět?
Ty baterie nezlikvidovali je stálým nabíjením na DC, přes noc to nechávali nabíjet na AC,
já to taky tak dělal a nepomohlo to, možná se to jen zpomalilo.
Teď se e-golf nabíjí z 95% jen na AC.
Protože bude mít už 150 tisíc, tak chci zkusit jejich záruku na 150 000km nebo 8 let.
Protože už teď to nemá ani těch 70%.
Jasně, že mne odpálkují jak u nás ty dieselgate, ale byla by škoda to alespoň nezkusit.
Problém ale je, že oni to neumí v servise jak změřit!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Lama píše:e-LUKY: Beterie je při nabíjení, pokud je potřeba, na začátku nabíjení předehřívána PTC (jak DC tak i AC).
**
Velice pochybuji, že to předehřívá při 5 st.C v baterii.
Že by to nahřívalo i na AC tomu už vůbec nevěřím.
Ale zkus mne přesvědčit a ukázat, že to předehřívá, tak abych to viděl někde na autě nebo na OBD.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Test 20 BEV v zimě
Neměl ten golf z té době záruku jen 5 let/ 100 tis. Km? Kapacitu baterky určitě zjistí přes diagnostiku i auto ji samo zná když podle kapacity počítá dojezd. Já bych se té reklamace nebál , jedině jestli měli v návodu, že se má vetšinově nabíjet na AC jak to má citigo, vyčtou z paměti jak se nabíjelo a reklamaci zamítnou.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Test 20 BEV v zimě
e-LUKY píše:Teď se e-golf nabíjí z 95% jen na AC.
Protože bude mít už 150 tisíc, tak chci zkusit jejich záruku na 150 000km nebo 8 let.
Protože už teď to nemá ani těch 70%.
A předtím se nabíjel často na DC? Nebo proč je baterka v tak špatném stavu, že po 7 letech a necelých 150 tis. km má už jenom 70% kapacity? Má i nový eGolf, ten s 36 kWh baterkou, takový problém, že mu tak rychle odchází baterka? To by pak nemělo vůbec smysl kupovat ojetinu s cca. 100 tis. km na tacho, jak se to běžně dělá u spalováku.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Test 20 BEV v zimě
Že není perspektivní auto s malou a nechlazenou baterkou baterkou po 150 tis. Km je ze zdejších diskuzí jasné, ta baterka bude mít za sebou 1500 cyklů a k tomu to rychlonabíjení a 7 let a je vymalováno, ale na rozdíl od spalováku stačí dát jinou, např. z bouraného vozu a máte zase "nové auto".
Čím bude větší baterka, tak tam bude multiplikační efekt, že bude mít auto větší dojezd, tím pádem se nebude jezdit 0-100% + navíc nebude tak časté DC dobíjeni protože nebude třeba + a to hlavně auto bude mít na stejnou ujetou vzdálenost méně cyklů.
Novější e-golf, bude mít stejný problém třeba až po 250 tis. Ze zahraničních diskuzí jsem zjistil, že Citigo IV má plánovanou životnost baterky přes 350 tis. Km. Kona a Niro mají navíc baterku i chlazenou a tam rozhodně nebude problém přes 500 tis. Km s poklesem na 80% ujet.
Navíc u malobaterkáče pokles dojezdu na 70% je katastrofa u auta co ujede 500 Km se o nějaký problém nejdená, takže koupit malobarkáč po 100 tis. Km ANO, ale za adekvátní cenu protoo jsou bazary plné předražených a neprodejných malobaterkáčů.
Čím bude větší baterka, tak tam bude multiplikační efekt, že bude mít auto větší dojezd, tím pádem se nebude jezdit 0-100% + navíc nebude tak časté DC dobíjeni protože nebude třeba + a to hlavně auto bude mít na stejnou ujetou vzdálenost méně cyklů.
Novější e-golf, bude mít stejný problém třeba až po 250 tis. Ze zahraničních diskuzí jsem zjistil, že Citigo IV má plánovanou životnost baterky přes 350 tis. Km. Kona a Niro mají navíc baterku i chlazenou a tam rozhodně nebude problém přes 500 tis. Km s poklesem na 80% ujet.
Navíc u malobaterkáče pokles dojezdu na 70% je katastrofa u auta co ujede 500 Km se o nějaký problém nejdená, takže koupit malobarkáč po 100 tis. Km ANO, ale za adekvátní cenu protoo jsou bazary plné předražených a neprodejných malobaterkáčů.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Test 20 BEV v zimě
e-LUKY píše:Lama píše:e-LUKY: Beterie je při nabíjení, pokud je potřeba, na začátku nabíjení předehřívána PTC (jak DC tak i AC).
**
Velice pochybuji, že to předehřívá při 5 st.C v baterii.
Že by to nahřívalo i na AC tomu už vůbec nevěřím.
Ale zkus mne přesvědčit a ukázat, že to předehřívá, tak abych to viděl někde na autě nebo na OBD.
Stačí kouknout na data přes OBD. Měl jsem za to, že to také sledujete
Zkusím společně s "JarSou" založit téma, kde budeme naměřené vystavovat. Zatím přemýšlím jak na to, aby to bylo přehledné.
Poprosím kolegu, aby sem zatím hodil nějaké grafy.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Jojo, předehřívá i na AC...... A opět se mi potvrdilo, že to na AC dělá pauzu celkem asi 10 minut při dosažení nějakých 82% nabíjení, ale celková časová ztráta bude 15 minut....
Zajímavé ale je, že při nabíjení DC to pauzu nedělá, jenom to snižuje proud...
Ale to je u Koreánce. Nošovický to asi nemá.....
Zajímavé ale je, že při nabíjení DC to pauzu nedělá, jenom to snižuje proud...
Ale to je u Koreánce. Nošovický to asi nemá.....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Test 20 BEV v zimě
Marek71 píše:e-LUKY píše:Teď se e-golf nabíjí z 95% jen na AC.
Protože bude mít už 150 tisíc, tak chci zkusit jejich záruku na 150 000km nebo 8 let.
Protože už teď to nemá ani těch 70%.
A předtím se nabíjel často na DC? Nebo proč je baterka v tak špatném stavu, že po 7 letech a necelých 150 tis. km má už jenom 70% kapacity? Má i nový eGolf, ten s 36 kWh baterkou, takový problém, že mu tak rychle odchází baterka? To by pak nemělo vůbec smysl kupovat ojetinu s cca. 100 tis. km na tacho, jak se to běžně dělá u spalováku.
Za mě to teda taky úplně průšvih není, přesně jak psal kolega výše, baterka má 20kWh, je to +- 1500 plných cyklů, k tomu ještě Luky píše, že to dostávalo zabrat na DC i 5x denně, tak je to asi očekávatelný výsledek.
Re: Test 20 BEV v zimě
A je pravdou tech 5 let a 150tis.km? Nebylo to jen 100tis.km u prvni generae?
A tech 70% je nekde uvedeno? U Hundai je to pouze v prospektech a to jen tech 8 leta 160tis.km. Procenta napsana nikde nejsou. Nebo jste eLuky nasel nekde tech 70% u Kony?
A tech 70% je nekde uvedeno? U Hundai je to pouze v prospektech a to jen tech 8 leta 160tis.km. Procenta napsana nikde nejsou. Nebo jste eLuky nasel nekde tech 70% u Kony?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
A předtím se nabíjel často na DC? Nebo proč je baterka v tak špatném stavu, že po 7 letech a necelých 150 tis. km má už jenom 70% kapacity? Má i nový eGolf, ten s 36 kWh baterkou, takový problém, že mu tak rychle odchází baterka? To by pak nemělo vůbec smysl kupovat ojetinu s cca. 100 tis. km na tacho, jak se to běžně dělá u spalováku.[/quote]
**
Odpověděl "Citigo e IV " úplně přesně a stejně to co bych napsal já.
**
Odpověděl "Citigo e IV " úplně přesně a stejně to co bych napsal já.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Stačí kouknout na data přes OBD. Měl jsem za to, že to také sledujete
Zkusím společně s "JarSou" založit téma, kde budeme naměřené vystavovat. Zatím přemýšlím jak na to, aby to bylo přehledné.
Poprosím kolegu, aby sem zatím hodil nějaké grafy.[/quote]
**
Tak zatím jste mne nepřesvědčili, že to extra ohřívá baterii. Pokud ano tak nedostatečně.
Ani ty a ani Jarsou.
ODB občas zapínám ale hlavně kvůli teplotě baterií, jinak ty ostatní hodnoty co tam jsou, mne nějak neoslovili.
Těch 70% po 8 letech nebo 150 000 km, jsem někde viděl ale zas tak se tím nezabývám.
Jak jsem psal nevěřím, že by mi ji vyměnili ale bylo by to fajn.
Specielně u Konu jsem to neviděl vůbec ale jelikož je to stejná technologie u všech mimo Tesly, tak i ta záruka by měla být stejná.
Jinak jsme se před chvílí vrátil od zákazníka ze Žulové.
Cesta tam a zpátky mokrá a částečně zasněžená, mezi Velké Losiny a Jindřichov uježděný sníh!
Tam a zpátky stejná délka cesty, teď trochu opatrněji a rozdíl spotřeby úřed měsícem a teď 0,1 kWh/100km.
Červeno Horské sedlo sjízdné bez problémů nahoru i dólů.
Zpátky začalo drobně sněžit a již poněkolikátý v takovém počasí vypověděl službu adaptivní tempomat.
Až doma jsem si všimnul jak na tom byl.
Zkusím společně s "JarSou" založit téma, kde budeme naměřené vystavovat. Zatím přemýšlím jak na to, aby to bylo přehledné.
Poprosím kolegu, aby sem zatím hodil nějaké grafy.[/quote]
**
Tak zatím jste mne nepřesvědčili, že to extra ohřívá baterii. Pokud ano tak nedostatečně.
Ani ty a ani Jarsou.
ODB občas zapínám ale hlavně kvůli teplotě baterií, jinak ty ostatní hodnoty co tam jsou, mne nějak neoslovili.
Těch 70% po 8 letech nebo 150 000 km, jsem někde viděl ale zas tak se tím nezabývám.
Jak jsem psal nevěřím, že by mi ji vyměnili ale bylo by to fajn.
Specielně u Konu jsem to neviděl vůbec ale jelikož je to stejná technologie u všech mimo Tesly, tak i ta záruka by měla být stejná.
Jinak jsme se před chvílí vrátil od zákazníka ze Žulové.
Cesta tam a zpátky mokrá a částečně zasněžená, mezi Velké Losiny a Jindřichov uježděný sníh!
Tam a zpátky stejná délka cesty, teď trochu opatrněji a rozdíl spotřeby úřed měsícem a teď 0,1 kWh/100km.
Červeno Horské sedlo sjízdné bez problémů nahoru i dólů.
Zpátky začalo drobně sněžit a již poněkolikátý v takovém počasí vypověděl službu adaptivní tempomat.
Až doma jsem si všimnul jak na tom byl.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
eLuky: Nepřesvědčili...? Snad pomůže popis
V druhém grafu od "JarSou" (Battery Heater 1 Temperature °C) je jasně vidět jak po připojení na AC začne PTC ohřívat baterii. Teplota HEATER vyleze za cca 15 minut ke 40°C a pak se PTC vypne. Baterii (4.graf - CALC Averange Battery Module Temperature °C) to ohřeje o cca 10°C (ze 2 nad 12°C).
Nabíjeno bylo AC 3f 11kW. Zde je jasně vidět, že krom ztrát palubní nabíječky je třeba v zimě počítat se ztrátami na ohřev baterie. Rozhodnou teplotu pro sepnutí PTC časem snad zjistíme. Nabíjením 1f se mi zatím ani při 32A ohřev nespustil...
Píšete: "ODB občas zapínám ale hlavně kvůli teplotě baterií" - tedy i ve vašem udělátku (dashbord), pokud aktualizujete na nový soft., uvidíte kde autor přímo zobrazuje hodnoty PTC, ...
PTC mode - heater ON, three-way valves closed to short loop
LTR mode (low temperature radiator), 3-way valves opened, long loop via motor, power inverter, AC on board charger
COOLing mod - chiller, 3-way valves closed?
OFF - water pump is off
UNKnown value (will be described later)
Režim PTC - topení zapnuto, trojcestné ventily uzavřeny na krátkou smyčku
Režim LTR (nízkoteplotní okruh), 3-cestné ventily otevřené, dlouhá smyčka přes motor, napájecí měnič, AC palubní nabíječka
CHLAZENÍ - chladič, 3-cestné ventily zavřené?
VYPNUTO - vodní čerpadlo je vypnuté
Neznámá hodnota (bude popsána později)
V druhém grafu od "JarSou" (Battery Heater 1 Temperature °C) je jasně vidět jak po připojení na AC začne PTC ohřívat baterii. Teplota HEATER vyleze za cca 15 minut ke 40°C a pak se PTC vypne. Baterii (4.graf - CALC Averange Battery Module Temperature °C) to ohřeje o cca 10°C (ze 2 nad 12°C).
Nabíjeno bylo AC 3f 11kW. Zde je jasně vidět, že krom ztrát palubní nabíječky je třeba v zimě počítat se ztrátami na ohřev baterie. Rozhodnou teplotu pro sepnutí PTC časem snad zjistíme. Nabíjením 1f se mi zatím ani při 32A ohřev nespustil...
Píšete: "ODB občas zapínám ale hlavně kvůli teplotě baterií" - tedy i ve vašem udělátku (dashbord), pokud aktualizujete na nový soft., uvidíte kde autor přímo zobrazuje hodnoty PTC, ...
PTC mode - heater ON, three-way valves closed to short loop
LTR mode (low temperature radiator), 3-way valves opened, long loop via motor, power inverter, AC on board charger
COOLing mod - chiller, 3-way valves closed?
OFF - water pump is off
UNKnown value (will be described later)
Režim PTC - topení zapnuto, trojcestné ventily uzavřeny na krátkou smyčku
Režim LTR (nízkoteplotní okruh), 3-cestné ventily otevřené, dlouhá smyčka přes motor, napájecí měnič, AC palubní nabíječka
CHLAZENÍ - chladič, 3-cestné ventily zavřené?
VYPNUTO - vodní čerpadlo je vypnuté
Neznámá hodnota (bude popsána později)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Tak jsem si to shlédl.
No zrovna zimní režim to není, něco zobrazuje, jak popisuješ.
Takže i z toho grafu co odkazuješ výše není jisté jestli je to extra ohřev nebo ohřev z nabíjení baterie.
Nebo mi to dokážeš popsat?
Jinak to dnešní foto u nabíječky ukazuje nabíjecí proud 24A a nabíjecí výkon 9,3 kW ale auto ukazovalo 11 kW.
Podle dřívějších a i posledních výpočtů, ukazuje hodnotu přímo do baterky a ten rozdíl je ztráta v nabíjení, což odpovídá.
Kde je tedy vidět jakým výkonem to ohřívá extra?
No zrovna zimní režim to není, něco zobrazuje, jak popisuješ.
Takže i z toho grafu co odkazuješ výše není jisté jestli je to extra ohřev nebo ohřev z nabíjení baterie.
Nebo mi to dokážeš popsat?
Jinak to dnešní foto u nabíječky ukazuje nabíjecí proud 24A a nabíjecí výkon 9,3 kW ale auto ukazovalo 11 kW.
Podle dřívějších a i posledních výpočtů, ukazuje hodnotu přímo do baterky a ten rozdíl je ztráta v nabíjení, což odpovídá.
Kde je tedy vidět jakým výkonem to ohřívá extra?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Podle mě to je z videa jasné, je to PTC, které ohřívá baterii a je to jasně vidět na té hodnotě Heater a Bat.Inlet jak rychle narůstá, to by samotné nabíjení tak rychle nedalo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Test 20 BEV v zimě
[quote="e-LUKY"]
Tak zatím jste mne nepřesvědčili, že to extra ohřívá baterii. Pokud ano tak nedostatečně.
Ani ty a ani Jarsou.
A co by vás už mělo přesvědčit, že to i při AC nabíjení baterii ohřívá? Ty grafy přece mluví jasně...
Tak zatím jste mne nepřesvědčili, že to extra ohřívá baterii. Pokud ano tak nedostatečně.
Ani ty a ani Jarsou.
A co by vás už mělo přesvědčit, že to i při AC nabíjení baterii ohřívá? Ty grafy přece mluví jasně...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...