Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » sob 06. lis 2021 14:55:09

Na originální nabíječce Kia lze nastavit 8, 10 a 12 A. Lama psal o omezení příkonu při nabíjení v autě . Takové menu v autě skutečně je a má 3 stupně, ovšem jak jsem psal, nefunguje to více lidem, nikdy jsem to neřešil se servisem, ale oni obecně vědí kulový.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Kona servis

Příspěvekod cernymotyl » sob 06. lis 2021 16:19:09

Taky hlásím, že mi omezení výkonu nabíjení v Koně nefunguje.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 06. lis 2021 16:27:35

Jasně, že se to dá omezit v nabíječce. Já mám 12-10-8A, to se dá přepínat (i když u mne těch 8A nabíjení nespustí).
Ale bavíme se o omezení proudu, které v nastavení Kony je, ale ať to měním, jak to měním, tak to vliv nemá.
To jsem s LAMOU řešil v přímém spojení u auta. Teď se asi zeptáš, kde to v menu je, ale já to už nevím... :D :D :D
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 06. lis 2021 18:13:44

Hyundai, ať KONA nebo IONIQ mají v menu středové obrazovky možnost nastavit 3 druhy nabíjení (Max, Red, Min). Máme to tam všichni. A když kombinuji proudy přenosné nabíječky (12, 10, 8) s nastavením v autě, tak získávám 9 hodnot nabíjení z nichž 8A v kombinaci s MIN nabíjí 2A.
Asi to budu muset jít vyfotit...
Přílohy
20211106_185225.jpg
20211106_185147.jpg
20211106_185039.jpg
20211106_185339.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne sob 06. lis 2021 19:01:14, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 06. lis 2021 18:27:16

A já opět vyzkoušet.... :P :lol:
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 06. lis 2021 18:44:04

Pokud máte někdo kabel (nebo walbox), kde můžete měnit nabíjecí proud, pak to musí fungovat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » sob 06. lis 2021 19:05:03

Píší tam v menu e-Niro i přenosná nabíječka. Mě to prostě nefunguje na ničem. Nabíjí to pořád stejným proudem nabíječky, jak 8, 10 nebo 12A nebo i 3x16A (ČEZ 22 kW nabíječka), nastavení v autě nabíječku nezajímá. Takto to vypadalo, když jsem to před rokem nastavil na AC minimální na nabíječce 22 kW ČEZ.
Přílohy
Niro_nabijení.jpg
Niro_nabijení.jpg (30.08 KiB) Zobrazeno 5756 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
trminek
Příspěvky: 21
Registrován: stř 21. črc 2021 13:00:38

Re: Kona servis

Příspěvekod trminek » sob 06. lis 2021 19:10:19

Nabíjel jsem Konu 3 fázovou kabelovou nabíječkou. U té jsem musel omezit výkon přímo na ní, nastavení v menu vozidla bylo ignorovalno. Nyní nabíjím pomocí Wallboxu, který jsem dostal k vozidlu od prodejce a zde mi omezení nabíjení v menu funguje. Řekl bych tedy, že omezení nabíjení funguje, ale je potřeba mít podporovanou nabíječku.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 06. lis 2021 19:45:04

Josef píše:Píší tam v menu e-Niro i přenosná nabíječka. Mě to prostě nefunguje na ničem. Nabíjí to pořád stejným proudem nabíječky, jak 8, 10 nebo 12A nebo i 3x16A (ČEZ 22 kW nabíječka), nastavení v autě nabíječku nezajímá. Takto to vypadalo, když jsem to před rokem nastavil na AC minimální na nabíječce 22 kW ČEZ.

Jak to popisujete, tak to nefunguje. Nabíječku ČEZu nemůžete ovládat, ta dává 22 kW. Musíte to omezit na nabíječce a pak vám bude fungovat i omezení v autě. Musíte změnit hodnotu řídícího odporu v nabíjecím kabelu (wollboxu).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 06. lis 2021 19:49:52

trminek píše:Nabíjel jsem Konu 3 fázovou kabelovou nabíječkou. U té jsem musel omezit výkon přímo na ní, nastavení v menu vozidla bylo ignorovalno. Nyní nabíjím pomocí Wallboxu, který jsem dostal k vozidlu od prodejce a zde mi omezení nabíjení v menu funguje. Řekl bych tedy, že omezení nabíjení funguje, ale je potřeba mít podporovanou nabíječku.

A kdyby jste po omezení výkonu přímo na nabíječce změnil nastavení v autě, tak už by to fungovalo. Já když dám na wallboxu plný ch 22A, tak mi už nastavení také nefunguje. Musel bych změřit, kde je mezní hodnota a pak to musí fungovat všem, pokud nastaví třeba na nastavitelném kabelu menší proud. Tato funkce je v autě pro případy špatného - slabého přívodu a aby nepadal jistič...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » sob 06. lis 2021 19:54:35

Lama píše:Jak to popisujete, tak to nefunguje. Nabíječku ČEZu nemůžete ovládat, ta dává 22 kW. Musíte to omezit na nabíječce a pak vám bude fungovat i omezení v autě. Musíte změnit hodnotu řídícího odporu v nabíjecím kabelu (wollboxu).


To se bohužel v návodu člověk nedočte. Podle toho, jak je to napsané, bych myslel, že auto umí omezit nabíjecí proud řízením nějakého tyristorového můstku, jak jsme to kdysi konstruovali pro nabíjení leteckých akumulátorů, dokonce to bylo digitálně řízené.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 07. lis 2021 9:42:36

Ještě se vrátím k ztrátám. Zapomněl jsem zmínit, že jsou ztráty při nabíjení v zimě výrazně větší, tedy, je to tím, že baterie má v zimě vyšší vnitřní odpor. Všiml jsem si toho tak, že zatímco v létě se nabilo 15% baterie do 5 hodin, v zimě to je skoro o hodinu delší. Pozoroval jsem to jak na Kia Soul tak i Kia Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 07. lis 2021 9:48:27

Připojím tedy také poznatek z dob dávno minulých (MiEV, iOn, Zero),.... kdy jsme si s kolegy potvrdili, že byl rozdíl v dojezdu po nabíjení AC a DC. Po nabíjení na DC dojezd klesal rychleji a odpovídal tomu i celkový menší dojezd 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » ned 07. lis 2021 10:28:27

čím je ten rozdíl daný ? Jinak u svého Iona jsem taky pozoroval že při dc nabíjení je ten dojezd nižší...
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Kona servis

Příspěvekod petr.balas » ned 07. lis 2021 12:15:38

Jen nápad - nabíjení je rychlejší, BMS nemá čas správně vybalancovat jednotlivé články. Ale je to jen odhad.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 10. lis 2021 8:16:01

petr.balas píše:Jen nápad - nabíjení je rychlejší, BMS nemá čas správně vybalancovat jednotlivé články. Ale je to jen odhad.

Asi jste trefil "hřebíček na hlavičku". Trojčata (MiEV, iOn, Zero) při DC nabíjení nebalancují a kolega co jezdil Praha - Plzeň a nabíjel pouze na DC, tak měl články neskutečně rozházení a řešili jsme to až když mi znatelně klesal dojezd. Stačilo udělat jeden plný cyklus na AC.
U té malé baterky to bylo hodně poznat. Ještě u IONIQ_28 jsem to trochu pozoroval, ale u Kony_64 už nikoliv. Zde jsou články stále vyrovnané.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Kona servis

Příspěvekod Turbo » stř 10. lis 2021 22:23:04

K tomu omezení nabíjení - i3 má také možnost omezení AC, ale wallbox jede stále 11kW ať nastavím cokoliv. Bral jsem to jako "vadu" wallboxu, ale kupodivu Tesla si s tím poradí úplně v pohodě, můžu nastavit v autě jakoukoliv hodnotu proudu nabíjení a taky to tak nabíjí.
To jsou zkrátka ty detaily...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 11. lis 2021 15:24:17

Tak jsem konečně dal dohromady nabíjení ze zásuvky a wallboxu. A tentokrát mi to vyšlo úplně obráceně.
Přijel jsem z Plzně, baterka byla na 49%. Nastavil jsem 50% a zapnul nabíječku ze zásuvky. Při 50% se nabíjení zastavilo.
Nastavil jsem 70% a nechal nabíjet ze zásuvky a nechal běžet Car Scanner. Při 70% se zastavilo.
Pak jsem přehodil nabíjení na wallbox a nastavil 90%. Výsledek vypadá následovně:
Přílohy
Nabíjení.jpg
Screenshot_2021-11-09-10-30-17-010.jpeg
Screenshot_2021-11-09-18-09-21-508.jpeg
Screenshot_2021-11-09-20-17-27-699.jpeg
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 11. lis 2021 15:30:16

A celkový průběh byl následující:
Co je z toho patrné je, že jednofázová nabíječka stále zakmitává.
U wallboxu je vidět zastavení nabíjení při 82% displeje (80% BMS).
Z tohoto měření vyplývá, že wallbox má lepší účinnost. Tentokrát totiž nedošlo
k zapnutí vyhřívání, protože baterka měla po návratu 13 stupňů....
Proč došlo k přerušení nabíjení v 65% ze zásuvky, to nevím...
Přílohy
Screenshot_2021-11-11-14-25-39-425.jpeg
Screenshot_2021-11-11-14-29-01-377.jpeg
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » čtv 11. lis 2021 17:41:15

Tenhle test bych dělal od 30% do 60% jinak se mění parametry nabíjení a kdoví co všechno do toho povídá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50