Kona servis

Moderátor: Josef

Smokie1981
Příspěvky: 9
Registrován: úte 15. pro 2020 23:42:38

Re: Kona servis

Příspěvekod Smokie1981 » ned 11. črc 2021 1:24:22

Tak jsem zkusil do USA VIN dekoderu svoji Korejku, RV 11/2018 a napsalo mi to, ze se to na ni taky nevztahuje. Nahrany mam vsechny novy update. Doma nabijim do 80pct, ale tu pauzu si pohlidam a kdyztak napisu. Mam i OBDlinkMX a Carscanner. Jinak ted jsem se zrovna vratil z Rakouska a tam me překvapilo nabijeni na UFC Smartrics. Neslo mi ani o dobiti, chtel jsem jen dostouchnout par procent pro jistoru a v 57pct mi tam teklo 81KW. Nikdy driv jsem nevidel vic jak 76KW. Klima byla vypnuta. Tak to nekdy musim ze zahratou baterkou zkusit na jine UFC s nizsim stavem nabiti.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 11. črc 2021 7:08:31

Tak ještě zkuste německý VIN dekoder

https://www.hyundai.de/service-zubehoer ... ktionen/#/

Předpokládám, že český Hyundai vám ještě dopis neposlal, že?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 11. črc 2021 9:06:56

Smokie1981 píše:...mi tam teklo 81KW...

Dával jsem obrázek, kde to nabíjí 109 kW, takže 81 kW je také možné, pokud to špatně nezobrazuje...
download/file.php?id=2348&mode=view
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 11. črc 2021 9:57:55

Už jsme to tady diskutovali, že to neodpovídá realitě. Podle mě je po posledních update auto "z toho volaký zmetěný" :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » ned 11. črc 2021 11:59:59

Lama píše:Dával jsem obrázek, kde to nabíjí 109 kW, takže 81 kW je také možné, pokud to špatně nezobrazuje...
download/file.php?id=2348&mode=view

Do 80% zbývá 53%, tj. 33,92 kWh.
Při výkonu nabíjení 109 kW by to muselo být nabito čistě teoreticky za necelých 19 min.
Přitom displej ukazuje čas nabíjení 36 min, což čistě matematicky odpovídá 56 kW, ovšem vzhledem k tomu, že někde při cca 70-72% začíná pokles na 33 kW a pak na 23-24 kW, tak bych to reálně viděl na aktuální nabíjecí výkon kolem 45 kW.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 11. črc 2021 13:08:34

eHonza: Obrázek 109 kW byl z Kanady a nyní "Smokie1981" píše "mi tam teklo 81 kW".
U nošovické jsem nic podobného nepozoroval. Jednou, dříve u IONIQa na ČEZácké DC_50kW jsem v aplikaci zaznamenal i 65 kW...
Už jsme zde s Josefem dříve došli k názoru, že půjde o chybu zobrazení 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Smokie1981
Příspěvky: 9
Registrován: úte 15. pro 2020 23:42:38

Re: Kona servis

Příspěvekod Smokie1981 » ned 11. črc 2021 16:05:44

Tak i německý VIN dekodér hlásí "Keine Rückrufe und Serviceaktionen für Ihr Fahrzeug" takže mi zřejmě zůstane původní baterka. Nevadí, po 78tisících nepozoruji zatím žádný úbytek. Jinak ještě k té rychlosti nabijeni. Smartics UFC charger výkon neukazoval, takže jsem měl údaj jen z přístrojové desky. V CarScanneru mi to ukazovalo 76KW, takže z logiky by 5 kW mohlo mizet někde na chlazení baterky, ale ta měla 32 stupňů a ventilátor i čerpadlo kapaliny nejely. Byl jsem tam necelých 12minut a nabijeci průměr vyšel na 69Kw/h takže asi nejspíš půjde opravdu jen o chybku v zobrazení. Každopádně s úspornost Kony je nabijeni kolem těch 70KW fajn a ani mě netrápí, že se dnes dělají auta, co umí 2x tolik, nestihl bych se ani protáhnout :)
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » ned 11. črc 2021 16:46:15

Já mám s mojim Korejcem 39kw najeto zatím 1300km nabíjím převážně doma a nebo u Lídlu když jdu nakupovat (jezdím ke dvou různým) - a nejvyšší rychlost nabíjení co jsem zaznamenal bylo 35KWh...
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » ned 11. črc 2021 17:20:20

To je normálni, ta verze 39 kWh má takhle špatné nabíjení, bohužel.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 11. črc 2021 17:34:18

garmont píše:Já mám s mojim Korejcem 39kw najeto zatím 1300km nabíjím převážně doma a nebo u Lídlu když jdu nakupovat (jezdím ke dvou různým) - a nejvyšší rychlost nabíjení co jsem zaznamenal bylo 35KWh...

Takže verze 39 nabíjí menším výkonem. Verze 39 i 64 nabijí baterku do 80% za stejný čas 54 minut.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » ned 11. črc 2021 20:16:49

V diskuzi na FB mi jeden pán psal (má tu samou jako já) že už i viděl že to jelo 43kwh - vyzkouším ještě nějakou jinou DC
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 11. črc 2021 20:37:23

garmont píše:V diskuzi na FB mi jeden pán psal (má tu samou jako já) že už i viděl že to jelo 43kwh - vyzkouším ještě nějakou jinou DC

Máte nějakou aplikaci přes OBD? Když znáte napětí baterie, tak stačí vynásobit maximem nabíječky (u 50-tek je to většinou 125A) a znáte max. výkon, kterým to může a ideálních podmínek nabíjet.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » ned 11. črc 2021 20:42:09

No já mám zase jinou story. byl jsem teď na Slovensku na dovolené a čtvrtý den mě začalo blbnout bezklíčkové zamknutí. Tlačítkem na klice šlo normálně otevřít ale zamknout už ne a ozvalo se pískání jako že je někde něco otevřené. Samozřejmě že nebylo. Při zamknutém autě když se otevře ručně jen kufr zůstane auto uzamčené a mě to dělalo to že při zavření kufru se celé auto otevřelo. Klíčkem to všechno bylo v pohodě jen ten systém bezklíčku. A ještě se při příchodu k autu nevyklopila na pozdrav zrcátka. Už jsem se zítra chystal do servisu ale přijeli jsme domů a světe div se všechno opět funguje.
Tak teď budu muset čekat až se to zase projeví protože když už to jednou bylo tak se to zajisté vrátí.
jinak moje korejka taky ukazuje na všech těch odkazech co tu jsou že jsem v pohodě takže tomu nerozumím když mám rok výroby 2019
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » ned 11. črc 2021 21:43:33

Já bych řekl, že se také jedná o po vybitou 12V baterku
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 12. črc 2021 9:56:38

Apofis74 píše:...

Když jsem u nové Kony po několika měsících změřil 12V baterku, měla pod 12V... Takže následovalo plné dobití a přes zimu udržovač baterie. Pak jsem instaloval monitoring baterie a mám v mobilu perfektní přehled... viewtopic.php?f=42&t=972
Nečekal bych, až se to znovu stane, ale v první řadě bych zkontroloval 12V baterku (vyloučíte tím nejpravděpodobnější možnost). Pak možná ještě baterku v ovladači klíčku.
Sklápění zrcátek "na uvítanou" u Kony nepoužívám, akorát otravuje, když doma chodím kolem auta. Užil jsem si to u IONIQa a už to nechci, jen to žere 12V baterku (nejen odběrem motorů, ale auto je neustále "probouzeno" a jeho usnutí pak zase trvá 2 hodiny).
To otevírání kufru stiskem tlačítka na jeho dveřích při zamčeném autě, jsem si musel u nového vozu aktivovat dvojitým stisknutím na klíčku.

Oba ty odkazy jsou buď jen PR, aby uklidnili davy, nebo je tam malá databáze pouze těch vadných (žádné dlouhé hledání, okamžitá odpověď a i na nesmyslné číslo to odpoví O.K.). Stejně nevěřím odkazům na svolávačky, které to nenajde, přestože vím ze servisu, že je mám. Jediná jistota je placený portál Hyundai.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » pon 12. črc 2021 11:22:21

Lama píše:
Apofis74 píše:...

Když jsem u nové Kony po několika měsících změřil 12V baterku, měla pod 12V... Takže následovalo plné dobití a přes zimu udržovač baterie. Pak jsem instaloval monitoring baterie a mám v mobilu perfektní přehled... http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=972
Nečekal bych, až se to znovu stane, ale v první řadě bych zkontroloval 12V baterku (vyloučíte tím nejpravděpodobnější možnost). Pak možná ještě baterku v ovladači klíčku.
Sklápění zrcátek "na uvítanou" u Kony nepoužívám, akorát otravuje, když doma chodím kolem auta. Užil jsem si to u IONIQa a už to nechci, jen to žere 12V baterku (nejen odběrem motorů, ale auto je neustále "probouzeno" a jeho usnutí pak zase trvá 2 hodiny).
To otevírání kufru stiskem tlačítka na jeho dveřích při zamčeném autě, jsem si musel u nového vozu aktivovat dvojitým stisknutím na klíčku.

Oba ty odkazy jsou buď jen PR, aby uklidnili davy, nebo je tam malá databáze pouze těch vadných (žádné dlouhé hledání, okamžitá odpověď a i na nesmyslné číslo to odpoví O.K.). Stejně nevěřím odkazům na svolávačky, které to nenajde, přestože vím ze servisu, že je mám. Jediná jistota je placený portál Hyundai.



Nemyslím si že to bude baterkou všechno normálně fungovalo. Spíše nějaké čidlo protože to pípalo jako by byli otevřené dveře. Ale nechci dělat chytrého. Když už se to neukáže tak bude dobře a když se znovu projeví tak hned zajedu do servisu a budu vědět. Také nevyžaduji to vítání zrcátek jen jsem nevěděl že se to dá někde vypnout.
Spíše by mě potěšilo kdyby šlo někde nastavit stahování a zatahování oken dlouhým stiskem na dálkovém ovladači jako to mají jiná auta. Snad to jde.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 12. črc 2021 12:39:10

e-LUKY píše:Tak mi vyměnili ten AC nabíjecí modul...

Můžeš prosím změřit, zda tato nová nabíječka umí stejně jako ta původní nabíjet jednou fází 32A ? Zda není omezena pouze na 16A.
Děkuji, L.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » pon 12. črc 2021 15:56:27

Apofis74 píše:...čtvrtý den mě začalo blbnout bezklíčkové zamknutí. Tlačítkem na klice šlo normálně otevřít ale zamknout už ne a ozvalo se pískání jako že je někde něco otevřené. Samozřejmě že nebylo.

Pískání při pokusu o zamknutí tlačítkem může být projevem toho, že auto vidí klíček uvnitř (i když máte klíč v kapse, tak třeba druhý klíč u manželky v kabelce uvnitř auta). Odemknout to jde, ale zamknout ne - auto tím brání uživateli, aby tlačítkem zamčel klíč v autě. V takovém případě to jde zamknout pouze klíčem, protože auto vidí (alespoň jeden) klíč mimo auto.
Pro jistotu jsem si to právě ověřil:
- druhý klíč v autě
- tlačítkem to zamknout nejde, auto píská
- prvním klíčem zvenku to zamknout jde, auto se normálně zavře, zablikají blinkry a sklopí se zrcátka (pokud je nastaveno sklápění)

Apofis74 píše:Při zamknutém autě když se otevře ručně jen kufr zůstane auto uzamčené a mě to dělalo to že při zavření kufru se celé auto otevřelo. Klíčkem to všechno bylo v pohodě jen ten systém bezklíčku. A ještě se při příchodu k autu nevyklopila na pozdrav zrcátka. Už jsem se zítra chystal do servisu ale přijeli jsme domů a světe div se všechno opět funguje.

A když už jsem byl v tom ověřování, tak jsem pokračoval (pořád s druhým klíčem v autě):
- otevřu kufr tlačítkem, zablikají blinkry, zrcátka zůstávají sklopená (pokud je nastaveno sklápění)
- zavřu kufr, zablikají blinkry, ovšem auto píská (druhý klíč je v autě), auto je zamknuté, zrcátka zůstávají sklopená (pokud je nastaveno sklápění)
- otevřu kufr tlačítkem podruhé, blinkry nezablikají, zrcátka zůstávají sklopená (pokud je nastaveno sklápění)
- zavřu kufr podruhé, blinkry nezablikají, auto nepíská, zrcátka zůstávají sklopená, AUTO NENÍ ZAMKNUTÉ - dají se klidně otevřít přední i zadní boční dveře
- po příchodu k autu a "odemknutí" (řidič netuší, že auto není zamknuté) se nevyklopí na pozdrav zrcátka, vyklopí se až po zapnutí auta tlačítkem Start/stop

Z výše uvedeného zároveň vyplývá, že po návratu domů Vám logicky vše fungovalo jako obvykle.

Takže opravdu pozor na druhý klíč v autě!
Pokud nemá drahá polovička druhý klíč v kapse, tedy při vystoupení u sebe, ale má druhý klíč v kabelce, kterou nechá v autě, tak po druhém otevření a zavření pouze kufru tlačítkem může klidně o tu kabelku přijít se vším, co v ní má. Navíc iluze "zamčeného auta" je vizuálně podporována sklopenými zrcátky - kdo to používá, ten mi to potvrdí. Kdyby se mě někdo v takové situaci zeptal, jestli mám auto zamčené, tak kouknu na zrcátka a řeknu: "No jasně."

Když už jsme u těch historek, tak Leaf 40kWh to má uděláno ještě "lépe". Leaf se zamče po nějakých 15-20 sec sám, a to ať už je klíč venku (to je v pořádku), nebo i když je klíč vevnitř - a to už v pořádku není!!! Manželce se to takhle jednou stalo - kabelka s klíči od auta i od bytu v autě, vystoupila, zavřela dveře, něco řešila venku, auto se mezitím zamklo a já s druhým klíčem jsem byl úplně mimo, takže jsem jí to nemohl odemknout. Jasně, řeknete si: "Proč si bere s sebou klíč od auta, se kterým nejede?", ale tady by ani druhý klíč od auta doma nepomohl, protože v zamčeném autě zůstaly i klíče od bytu. Tak snad jedině druhý klíč od auta k sousedům. :lol: :lol: :lol: - ale to je samozřejmě nesmysl. V autech se střídáme, tak máme každý své dva klíče. I tak někdy zůstane jedna dvojice klíčů omylem doma, když jedeme někam společně.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » pon 12. črc 2021 18:27:05

eHonza píše:
Apofis74 píše:...čtvrtý den mě začalo blbnout bezklíčkové zamknutí. Tlačítkem na klice šlo normálně otevřít ale zamknout už ne a ozvalo se pískání jako že je někde něco otevřené. Samozřejmě že nebylo.

Pískání při pokusu o zamknutí tlačítkem může být projevem toho, že auto vidí klíček uvnitř (i když máte klíč v kapse, tak třeba druhý klíč u manželky v kabelce uvnitř auta). Odemknout to jde, ale zamknout ne - auto tím brání uživateli, aby tlačítkem zamčel klíč v autě. V takovém případě to jde zamknout pouze klíčem, protože auto vidí (alespoň jeden) klíč mimo auto.
Pro jistotu jsem si to právě ověřil:
- druhý klíč v autě
- tlačítkem to zamknout nejde, auto píská
- prvním klíčem zvenku to zamknout jde, auto se normálně zavře, zablikají blinkry a sklopí se zrcátka (pokud je nastaveno sklápění)


Yes.
A jsme doma. Na hotelu to všechno šlo protože druhý klíček byl na pokoji. Potom jsme popojeli k sestře a nechali tašky v autě i s klíčkem.
No paráda děkuji za objasnění záhady.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 18. črc 2021 18:49:47

Lama píše:
e-LUKY píše:Tak mi vyměnili ten AC nabíjecí modul...

Můžeš prosím změřit, zda tato nová nabíječka umí stejně jako ta původní nabíjet jednou fází 32A ? Zda není omezena pouze na 16A.
Děkuji, L.


**
Rád bych, ale nemám 1f 32A kabel abych to vyzkoušel.
Tak až někdy příležitostně.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz