Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 12. srp 2021 7:52:32

Tak první Němec hlásí vyměněnou baterku. Po půl roce. Ne v rámci akce výměn, ale kvůli červenému trojúhelníku....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 12. srp 2021 17:39:00

Na Slovensku je taky jedna Kona na výměně baterie po chybě v trojúhelníku. Není se ale jak dlouho výměna potrvá, tak majitel dostane zapůjčený jiný elektromobil.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 15. srp 2021 8:51:52

Tak už hoří nejenom elektroauta, ale i elektrokola.
https://elektrickevozy.cz/clanky/elektr ... ad-vltavou
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 19. srp 2021 10:27:16

Tak mám novou zkušenost. Celé léto jsem zvyklý, že po příjezdu do garáže připojím jednofázovou nabíječku přes wi-fi zásuvku, kterou dálkově spínám podle toho, jestli svítí slunce či nikoli (solár). Převčírem po příjezdu z Prahy si manželka před garáží z auta a kufru vyzvedla věci, kufr zaklapla a já zajel do garáže. Že by byl nedovřený kufr mi nic nesignalizovalo. Podle zvyku jsem připojil nabíječku, auto zamkl a ponechal osudu. Bluelink až do druhého dne nic nesignalizoval.
Ráno jsem přišel k autu, podivil se, že mne zrcátka sama nepozdravila, otevřel tlačítkem dveře, odpojil nabíječku a chtěl auto nastartovat. Jen nějak cvaklo a začaly slabě problikávat tlačítka P R D a N (R červeně, ostatní zeleně). Pak zhaslo vše. Bylo mi jasné, že mám vybitou 12V baterku. Změřil jsem ji a napětí kmitalo v rozmezí několika vteřin mezi 4,5 - 7V nahoru a dolů. Mám startovací powerbanku z Lidlu, ta bohužel hlásila vybití. Dal jsem ji dobít a zkusil malou automatickou nabíječku. Ta ale hlásila chybu. Tak jsem si od kamaráda půjčil velkou automatickou nabíječku z Lidlu, která má i startovací powerbanku. Ta ale také nebyla schopna se rozběhnout, stále si myslela, že jde o 6V baterii a tak startovací funkce nešla zapnout. Auto prostě stále baterii zatěžovalo a nedovolilo ji naprázdno nechat zotavit. Uvažoval jsem o odpojení baterie, jak to udělal posledně LAMA, ale pak jsem zkontroloval startovací powerbanku a ta již ukazovala jednu čárku. Tak jsem ji znovu na baterii připojil a po chvilce se na ní rozzářila zelená dioda - připraveno ke startu. Tak jsem sedl do auta a normálně nastartoval. Powerbanku jsem odpojil a dal nabít.
Auto jsem nechal půl hodiny nastartované, přes OBD vyčetl, že se baterka dobíjí 36A, ale SoC ukazovalo nesmyslných 255%. Pak jsem jel ke včelám, vrátil se, zajel do garáže a auto vypnul. Baterka se částečně dobila, měla 12,6V.
Doma jsem se chtěl přes Bluelink podívat na stav baterky a ejhle, pod Kapotou se baterka nezobrazovala. Bluelink jsem odinstaloval, znovu nainstaloval, ale baterka se nezobrazila. Tak jsem to nechal být a šel dělat jiné věci. K večeru jsem do auta znovu zašel, nastartoval a přes OBD znovu načetl hodnoty. A ejhle. SoC už ukazovalo 82%, po chvíli 83%. Tak jsem zkusil Bluelink a baterka se tam objevila a byla již zelená...
LAMA mi tvrdí, že to zavinila připojená nabíječka, že se auto neuspí. Já ale takto s ní zacházím již několik měsíců a vše ok. Osobně si myslím, že manželka nějak ten kufr nedovřela, že sice nic nehlásil, ale pak se to uvolnilo a auto se neuspalo. Tak jsem dnes ráno znovu nabíječku připojil (slunce nesvítí, tak nenabíjím) a po hodině se šel podívat (bez klíče v kapse). Auto zhaslé. Tak jsem pustil Bluelink, auto se probudilo, diody u nabíječky se bíle rozsvítily a uvnitř několik modrých diod. To vše po určité době zase zhaslo. Baterka v Bluelinku stále zelená. Tak budu dál testovat....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » čtv 19. srp 2021 12:33:35

Chápu teda dobře že když auto nezamknu tak bude stále v "pohotovostním režimu" a 12V baterka se bude vybíjet?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 19. srp 2021 13:26:09

garmont píše:Chápu teda dobře že když auto nezamknu tak bude stále v "pohotovostním režimu" a 12V baterka se bude vybíjet?

Na toto už jsem zde odpovídal, že ANO. Nejhorší je ale ponechání připojeného kabelu, kdy dochází k neustálému vybíjení 12V baterie a není ani dobíjena po 4 hod. (o tom se v zahraničí hodně psalo).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 19. srp 2021 13:39:43

jarsou píše:..... Osobně si myslím, že manželka nějak ten kufr nedovřela, ......

Jasně, může za to manželka :D

Pořiď si za pár stovek BATTERY MONITOR a máš naprostou kontrolu o 12V baterii a budeš si mít s čím hrát ;)
viewtopic.php?f=42&t=972
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 19. srp 2021 13:46:47

Správně by se přece neměla vybít baterka ani s otevřeným kufrem u nira mě světýlko asi 2 hodinách samo zhasne. Auto v garáži nezamykám a občas se ani nedovřou dveře a za noc se to nikdy nevybije a kabel máme zasunutej pořád stejně tak citigo. Myslím že už bude vadná 12V baterka v kombinaci s nějakou sw chybou kony. Já bych tu 12v baterku vyndal nabil a otestoval žárovkou 12V 21W jak dlouho bude svítit než spadne napětí pod 10V. Musi svitit aspon 30 hod.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 19. srp 2021 14:17:02

Lama píše:
jarsou píše:..... Osobně si myslím, že manželka nějak ten kufr nedovřela, ......

Jasně, může za to manželka :D

Pořiď si za pár stovek BATTERY MONITOR a máš naprostou kontrolu o 12V baterii a budeš si mít s čím hrát ;)
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=972


Battery monitor si klidně pořídím, ale s tím, že při připojeném kabelu se baterka vybíjí, nesouhlasím. Právě nyní to testuji a zítra uvidím. Moje zkušenost mi říká, že to na vybíjení vliv nemá. A s tím, že by se to nemělo ani při nedovřeném kufru vybít, naprosto souhlasím....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » čtv 19. srp 2021 18:54:40

No, podle mě je to stejně celé "postavené na hlavu". Není vůbec podstatné, jestli člověk nezavře dveře, nebo nechá připojený kabel bez nabíjení, nebo nechá rozsvícenou interiérovou lampičku, prostě auto se neuspí, 12V baterka se vybíjí... ale to poslední, co by měla baterka 12V zvládnout, bez ohledu na to, jestli je to 4hod nebo 24hod od posledního nabíjení, tak jako poslední musí být povel pro zahájení nabíjení baterky 12V. Toto má evidentně spatně sw ošetřena nejen Kona, ale i Leaf 24kWh, který mi to udělal taky. Výjimkou může být pouze SoC trakční baterie pod nějakou mez, ale určitě se to nesmí stát u auta, které má SoC třeba 12% nebo 60%. Navíc u Kony, která má aktivovaný Bluelink a uživatel má v telefonu aplikaci, by měl přijít nějaký signál o havarijním stavu nabití 12V baterie, a to nikoli takový, že zmizne symbol baterky 12V, čehož si člověk vůbec nemusí všimnout, ale měla by přijít aktivní notifikace, která uživateli sama přijde na telefon (jako mi dost často chodí notifikace, že nejsou zavřené dveře, když se motám kolem auta a zavírám a otvírám dveře, tak po chvíli tam mám třeba 5 notifikací). Tak proč by nemohla přijít jedna od stavu 12V baterky??? V Bluelinku v menu Nastavení - Push oznámení je mimo jiné i volba "Upozornění na slabou baterii". Mám je zapnuté, ale přesto mi žádné upozornění nedošlo. A to upozornění by nemělo být modré jako u nezavřených dveří, ale třeba červené, aby bylo na první pohled jasné, že je zle.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 19. srp 2021 20:36:32

Naprostý souhlas dvakrát podtržený...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 19. srp 2021 20:50:08

Fakt tam mají něco špatně a myslím že to není první problém s baterkou u kony. Když bez problému fungují spalovací auta, která si nemůžou baterku dobít z trakční a musí navíc zvládnout odběr startéru, tak tady něco hyundai prostě odbyl. Já bych se nestyděl ke každému případu zavolat asistenci ....
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 19. srp 2021 22:29:40

jarsou píše:
Lama píše:
jarsou píše:..... Osobně si myslím, že manželka nějak ten kufr nedovřela, ......

Jasně, může za to manželka :D

Pořiď si za pár stovek BATTERY MONITOR a máš naprostou kontrolu o 12V baterii a budeš si mít s čím hrát ;)
viewtopic.php?f=42&t=972


Battery monitor si klidně pořídím, ale s tím, že při připojeném kabelu se baterka vybíjí, nesouhlasím. Právě nyní to testuji a zítra uvidím. Moje zkušenost mi říká, že to na vybíjení vliv nemá. A s tím, že by se to nemělo ani při nedovřeném kufru vybít, naprosto souhlasím....

Na zahraničních fórech je hodně případů totálního vybití 12V baterky při ponechaném připojeném AC kabelu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 20. srp 2021 6:55:57

Tak nabíječka pasivně od včera dopoledne zapojená, večer dálkově dobito 15%, pak dálkově vypnuto. Dnes ráno baterka pořád zelená. Možná že by mohlo hrát roli, když se nabíječka zasune nedostatečně. To ještě odzkouším...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 20. srp 2021 12:40:07

jarsou píše:Tak nabíječka pasivně od včera dopoledne zapojená, večer dálkově dobito 15%, pak dálkově vypnuto. Dnes ráno baterka pořád zelená. Možná že by mohlo hrát roli, když se nabíječka zasune nedostatečně. To ještě odzkouším...

...že by za to manželka nemohla? 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 23. srp 2021 10:45:53

Zajímavé video jak se vyměňuje baterka. Lze zapnout titulky a zvolit češtinu...

Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: Kona servis

Příspěvekod Miro » pon 23. srp 2021 13:27:39

Po dvou létech a několika vybití baterie z někdy nepochopitelných důvodů klesla kapacita tak, že ji už nešlo oživit. Úplná degradace kapacity. Hyundai servis sice uznal reklamaci, nicméně si taky myslím,že je špatně ošetřený management 12V baterie. Divné je, že se tím fabrika nezabývá.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 23. srp 2021 13:59:04

Jsem v kontaktu s firmou, která řeší Bluelink. Tam jsem to už reklamoval, že chybí varování nedovřených zadnícj dveří a varováné před poklesem 12V baterky. Během týdne by se měli ozvat....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 23. srp 2021 14:02:34

jarsou píše:Jsem v kontaktu s firmou, která řeší Bluelink. Tam jsem to už reklamoval, že chybí varování nedovřených zadních dveří a varování před poklesem 12V baterky. Během týdne by se měli ozvat....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » pon 23. srp 2021 14:09:53

jarsou píše:
jarsou píše:Jsem v kontaktu s firmou, která řeší Bluelink. Tam jsem to už reklamoval, že chybí varování nedovřených zadních dveří a varování před poklesem 12V baterky. Během týdne by se měli ozvat....


**
Já mám teď ten nový BlueLink a ten mi ukazuje všechny dveře a i baterii a posílám hlášky pokud je nízké tedy moc nízké napětí.
On to ale ukazoval i dříve ten starší.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz