Kona servis

Moderátor: Josef

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » pát 17. bře 2023 11:25:35

Já ji nedobíjel ještě nikdy a parkuju celou dobu venku...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 17. bře 2023 11:36:25

O baterii 12V jsem se v ICE nikdy nestaral a jen jsem jezdil. Od té doby co mám BEV (sedmý rok) tak skoro každý rok řeším baterii. Už celkem 3x se vybila tak, že jsem neodjel. V prvním autě jednou, dal jsem tam Vartu a byl klid. V Niro se mi to stalo dvakrát a teď tam mám novou. Jakmile se u auta nechají otevřené dveře, tak za 3 dny je bez upozornění baterka mrtvá. Nejraději bych aplikaci vypnul a jednotku komunikace odstavil, je to jen opruz.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 17. bře 2023 11:48:57

Baterka 12V.png


Včerejší nabíjení ze zásuvky. Nabíjení jsem ze zásuvky spustil v 9 hodin, když mi soláry dávaly dostatek a dálkově nabíjení vypnul po půl čtvrté a následně dálkově vypnul zásuvku. Kabel zůstal připojený celou noc a 12V baterka se pravidelně dobíjela.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 17. bře 2023 11:54:14

Vybíjení 12V.png


A takto to vypadalo, když se vybila úplně. Postup byl naprosto stejný. Po jízdě ve 12 hodin zapnuta nabíječka ze zásuvky, po 18. hodině dálkově nabíjení vypnuto a zásuvka také vypnuta. Kabel v autě. Ráno auto mrtvé...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » pát 17. bře 2023 13:34:03

Taky jsem se o baterku nikdy nestaral. Teď mám auto 4,5 roku, baterku jsem dostal novou, parkuje venku a stále drží, nikdy jsem nedobijel.

Proč to u EV dělá takový problém? Nebo je to specifický problém Hyundai/Kia? Zvlášť to zaráží, když EV má velkou trakční baterií, která by se o tu 12V mohla náležitě "starat", když už teda je to potřeba.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 17. bře 2023 14:50:56

Podle mě ty AGM baterie stojí za houby. Mají tam dávat klasické 60 Ah baterie a nebyl by problém. Ty auta neustále komunikují s externími servery a v okamžiku, kdy se jednotka neuspí, tak je za pár dní problém. Pokud jede člověk na dovolenou a nechá to zaparkované 14 dní, nic se neděje. Pokud jede na týden a denně do zaparkovaného auta každou chvíli někdo jde, nebo zůstává odemčené, je zaděláno na problém.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Kona servis

Příspěvekod kamils » pát 17. bře 2023 16:46:41

jarsou píše:Vybíjení 12V.png

A takto to vypadalo, když se vybila úplně. Postup byl naprosto stejný. Po jízdě ve 12 hodin zapnuta nabíječka ze zásuvky, po 18. hodině dálkově nabíjení vypnuto a zásuvka také vypnuta. Kabel v autě. Ráno auto mrtvé...

To vypadá na nějakou poruchu. Pokud byla baterie plně nabitá a v přiměřené kondici, tak aby se 50Ah vybila za cca 5h musí být odběr okolo 8A. To je při 12V trvalá spotřeba 100W, to určitě nemůže být provozní stav.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. bře 2023 19:09:15

Marek71 píše:Taky jsem se o baterku nikdy nestaral. Teď mám auto 4,5 roku, baterku jsem dostal novou, parkuje venku a stále drží, nikdy jsem nedobijel.

Proč to u EV dělá takový problém? Nebo je to specifický problém Hyundai/Kia? Zvlášť to zaráží, když EV má velkou trakční baterií, která by se o tu 12V mohla náležitě "starat", když už teda je to potřeba.



Podle mě to je problém jen KIA/H a to ještě minima vozidel a specifické situace, kdy nejsou auta denně nabíjena. V citigu s tím vůbec nemám problém auto běží 4 rokem, nabíječku to nikdy nevidělo. Nastartovat to jde i po 3 týdnech co jsem byl na dovolené a auto nebylo připojeno na síti.
I miev jsem měl 5 let s původní baterkou a to jsem v zimě tou baterkou napájel i nezávislé topení na naftu, když žhavení a čerpadlo bere docela dost.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. bře 2023 19:15:13

jarsou píše:Vybíjení 12V.png

A takto to vypadalo, když se vybila úplně. Postup byl naprosto stejný. Po jízdě ve 12 hodin zapnuta nabíječka ze zásuvky, po 18. hodině dálkově nabíjení vypnuto a zásuvka také vypnuta. Kabel v autě. Ráno auto mrtvé...

Graf je to pěkný ,ale má podstatný problém a to ,že neukazuje vybíjecí proud a tak se z toho nedá poznat jestli má auto poruchu a nedměrně vybíjí baterku, nebo je baterka v háji a nemá kapacitu. Máte možnost tam dát sondu na měření proudu?
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 17. bře 2023 19:29:32

Proudovou sondu tam nedám. Přes Car scanner to nemá smysl. Baterka je necelý rok stará. Tu původní mi vyměnili poté, co auto 2x totálně padlo.
Dnes jsem opět zopakoval to samé. Nabíjení dálkově zapnuto v 9 hodin a dálkově vypnuto v 15:45. Dobíjení funguje ok...
baterka 12V.png
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 17. bře 2023 19:45:59

Pokud po nabíjení zůstane kabel připojen a bez napájení, je evidentně vidět, že s tím má auto problém. Pokud je baterka nová, tak ji zde dle grafu 20 minut co půl hodiny nabíjí a mezi těmito nabíjeními je vidět velký pokles napětí. Myslím že je to tím, že auto je neustále plně vzhůru.
Pokud po nabíjení je kabel ihned vytažen a auto uzamčeno, pak v poklidu usíná a za půl hodiny má už půlnoc a běží standartní udržovací režim 14x co 4 hod. 20min nabíjení a pak až každých 24 hod. a baterka drží bez problému napětí (pokud se někdo vzdáleně nedotazuje přes BlueLink).
Naposledy upravil(a) Lama dne pát 17. bře 2023 19:47:36, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. bře 2023 19:46:26

Ale to je pak chyba napětí vůbec nic neřeší, potřebuješ vidět nabíjecí a vybíjecí proud do akumulátoru, jak je stará baterka je jedno, se dá zničit podbitím za pár hodin. Tak udělej aspoň kapacitní test jde to i bez speciálních přípravků. Nabít baterku externí dobíječkou, pak zapojit žárovku 12V 21W z blikru a nechat vybít na 10V 50Ah baterka musí na to svítit aspoň 20 hodin.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 17. bře 2023 19:54:21

Citigo e IV píše:Ale to je pak chyba napětí vůbec nic neřeší, potřebuješ vidět nabíjecí a vybíjecí proud do akumulátoru, jak je stará baterka je jedno, se dá zničit podbitím za pár hodin. Tak udělej aspoň kapacitní test jde to i bez speciálních přípravků. Nabít baterku externí dobíječkou, pak zapojit žárovku 12V 21W z blikru a nechat vybít na 10V 50Ah baterka musí na to svítit aspoň 20 hodin.

"JarSou" má nyní fungl novou baterku (tento graf je z nové baterky, ten jak to padlo pod 9V je od staré), kde je napětí nabyté kolem 13V. U staré bylo jen kolem 12V a auto baterku zřejmě vyhodnotilo jako vadnou a vůbec jí ani nezkoušelo nabít.
Proud se nechá odečíst i přes OBDII a myslím, že tam poteče -35A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 17. bře 2023 20:28:05

Lama píše:Pokud po nabíjení zůstane kabel připojen a bez napájení, je evidentně vidět, že s tím má auto problém. Pokud je baterka nová, tak ji zde dle grafu 20 minut co půl hodiny nabíjí a mezi těmito nabíjeními je vidět velký pokles napětí. Myslím že je to tím, že auto je neustále plně vzhůru.
Pokud po nabíjení je kabel ihned vytažen a auto uzamčeno, pak v poklidu usíná a za půl hodiny má už půlnoc a běží standartní udržovací režim 14x co 4 hod. 20min nabíjení a pak až každých 24 hod. a baterka drží bez problému napětí (pokud se někdo vzdáleně nedotazuje přes BlueLink).


To je dost šílený dobíjení, dříve auto stálo 3 týdny a dobíjet baterii nebylo potřeba, je to divná doba. Každopádně tohle je průser výrobce, že dochází nejen k neustálému dobíjení a že komunikace má zřejmě neskutečný odběr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 17. bře 2023 20:52:35

To Lama:
Ten záznam, jak to spadlo, je už z té nové baterky. To mne znepokojuje...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 18. bře 2023 8:01:16

jarsou píše:To Lama:
Ten záznam, jak to spadlo, je už z té nové baterky. To mne znepokojuje...

Tak to je pak opravdu zarážející - možný problém u tvého auta.
Myslel jsem že jde o záznam té staré. Ten byl ale podobný, ne?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 18. bře 2023 16:29:19

Tenkrát jsem ještě BM2 neměl....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » sob 18. bře 2023 17:41:39

Já mám po výměně baterie 12V, auto se chová jak dříve, jen ten nepříjemný pocit co bude ráno zůstává :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Kona servis

Příspěvekod kamils » pon 20. bře 2023 12:04:36

jarsou píše:Proudovou sondu tam nedám. Přes Car scanner to nemá smysl. Baterka je necelý rok stará. Tu původní mi vyměnili poté, co auto 2x totálně padlo.
Dnes jsem opět zopakoval to samé. Nabíjení dálkově zapnuto v 9 hodin a dálkově vypnuto v 15:45. Dobíjení funguje ok..

Podle těch průběhu napětí na baterii to vypadá, že je plně nabitá (prudký nárůst napětí při nabíjení). Pokud se tak rychle vybije, musí se někde projevit spotřebovaná energie. Nějaká elektronika typu Bluelink, infotainment apod, to určitě není, těch cca 100W tepla by musely rozptýlit bez poškození - to se mi nezdá pravděpodobné.
Taková spotřeba se musí mařit v zařízení více výkonově dimenzovaném (výkonová elektronika běžící ze 12V) nebo ohřev baterie, sedaček, oken atd. Jako nejpravděpodobnější bych tipnul na odporový ohřev, který se nedopatřením zapnul nebo zůstal zapnutý po jízdě. Tomu by i odpovídalo, že odběr trval i při poklesu napětí pod min. mez napětí baterie.
Nevím které spotřebiče napájí 12V baterka, tak jen vařím z vody. Pro hledání chyby je špatná tak nízká četnost výskytu, ale napadlo mě zkusit odpojit některé spotřebiče z kategorie vyhřívání (vytáhnout pojistku, konektor) a sledovat jestli se to projeví. S výkonovou elektronikou asi nic nenaděláte, krom výměny.
Vhodné by bylo otestovat stav baterie, pro informativní posouzení by mohlo stačit i krátkodobě připojit větší zátěž přímo na svorky a přes BM2 se podívat na pokles napětí. Pro nějakých 40 - 50W by pokles neměl být významný, pokud je baterie v pořádku (nízký vnitřní odpor). Případně řádný test klasickým zátěžovým testerem.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 20. bře 2023 12:13:53

No jo, problém je, že od toho 8. února se to znovu neprojevilo. Ať jsem to zkoušel nasimulovat jakkoli...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...