Kona servis
Moderátor: Josef
Re: Kona servis
Ještě i dnes, v současném počasí jsou výborné spotřeby EV a to fakt nejezdím na spotřebu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
To jsou hezké denní km
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
dnes druhá garanční prohlídka. Cena 5500,-
Re: Kona servis
Já dnes taky po garanční prohlídce celkem 0 Kč (3 prohlídky zdarma) , pak jsem si ale koupil nástřik podvozku před zimou a ozonové čištění klimatizace za 1400 Kč. K tomu zdarma umyli auta a vyčistili vnitřek Mám ale podezření ze mi neudělali update infotainmentu a mám verzi z 30.4.2021.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
tak já se teda taky přidám s raportem,dneska je to další den z ročního čekání na auto a to prej mám štěstí že není přestupný rok!
Re: Kona servis
Apofis74 píše:dnes druhá garanční prohlídka. Cena 5500,-
**
Hmm, mně stála druhá 4 400,-
a to mi měnili brzdovou kapalinu,prej musí a já jsem chtěl navíc výměnu vzduchového filtru a dezinfekci klimatizace.
Tento měsíc asi stihnu 3 garanční prohlídku v 45 tisících km.
Tak dám vědět.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
DROBICEK píše:tak já se teda taky přidám s raportem,dneska je to další den z ročního čekání na auto a to prej mám štěstí že není přestupný rok!
Jako, že jste objednal auto a přes rok čekáte na dodání? Chcete KONU?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
e-LUKY píše:Apofis74 píše:dnes druhá garanční prohlídka. Cena 5500,-
**
Hmm, mně stála druhá 4 400,-
a to mi měnili brzdovou kapalinu,prej musí a já jsem chtěl navíc výměnu vzduchového filtru a dezinfekci klimatizace.
Tento měsíc asi stihnu 3 garanční prohlídku v 45 tisících km.
Tak dám vědět.
Taky mi měnili brzdovku i tu klimu dělali s výměnou filtru. Ošetřili lak zkontrolovali karoserii doplnili ostřikovač. Toť asi vše myslím si. zřejmě levnější práce. baterie prý OK ale nevím kde vyčíst kolik má %
Re: Kona servis
Josef píše:Bohužel % SOH se vyčíst nedá.
***
Jak to, že NE?
Přes OBD to jde, je to sice první rok dva zkresleno větší kapacitou než je přiznaná.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
To je pro mě novinka, podle mě to je stejné jako u Ioniq 28 kWh, který ukazuje i po několika letech stále 100% SOH. Kia e-Niro rovněž to samé, stále ukazuje 100% SOH i po nájezdu 62 tis. km. Bohužel je to dáno tím, že se přes OBD vyčítá stále stejná hodnota a nelze SOH správně spočítat. Jediná možnost je to spočítat podle nabití a vybití větší části baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
Aha, tak to jsem nevěděl.
Takže jedině v servisu?
Že bych se na to zeptal, ale to je asi brzo?
Takže jedině v servisu?
Že bych se na to zeptal, ale to je asi brzo?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
e-LUKY píše:Aha, tak to jsem nevěděl.
Takže jedině v servisu?
Že bych se na to zeptal, ale to je asi brzo?
Myslím, že servis také nic nevyčte. Ptal jsem se na to při 1.garanci a bylo mi řečeno, že jsou schopni otestovat pouze 12V baterii...
Jedině, že by udělali zkoušku vybitím a nabitím, ale to můžeme doma také.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
To je ale divné, ne? Jak potom budete vědět, po X letech, že kapacita už neklesla pod 70%, nebo kolik je to kryto zárukou? Já bych to těsně před vypršením záruky chtěl vědět.
Re: Kona servis
Podle mě to udělali schválně, aby měl zákazník ten kratší konec provoazu a nemohl jednoduše zjistit kapacitu akumulátoru. Já jsem posledně spočítal kapacitu 64.7 kWh (101 % SOH) po 28 tis. km a roce provozu. U nového auta to bylo 66.4 kWh, to je tedy výborná hodnota za první rok degradace 2,6%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
A jak jsi při tom postupoval? Vyčtením OBD stavu dobití a vybití? Co ztráty?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
Josef píše: U nového auta to bylo 66.4 kWh, to je tedy výborná hodnota za první rok degradace 2,6%.
Kdosi tady uváděl jednoduchý přibližný výpočet, že baterka degraduje cca. 1% za rok a další 1% za každých 10 tis. km. Tak pokud jste najezdil za ten rok 16 tis., tak vám to sedí
Re: Kona servis
Marek71 píše:Josef píše: U nového auta to bylo 66.4 kWh, to je tedy výborná hodnota za první rok degradace 2,6%.
Kdosi tady uváděl jednoduchý přibližný výpočet, že baterka degraduje cca. 1% za rok a další 1% za každých 10 tis. km. Tak pokud jste najezdil za ten rok 16 tis., tak vám to sedí
Ten výpočet jsem uváděl já na základě dvou let měření u MiEVa (2014-16) a dalších měření kolegů. Tento jednoduchý výpočet celkem sedí i pro ostatní značky, ale u novějších už bude degradace menší a odhaduji že o dost, jelikož jsou větší baterie, tedy méně cyků. I kdyby v čase rychlost zůstala (což taky nebude - lepš baterie = pomalejší degradace, snad), tak na stejný nájezd km bude méně cyklů (u Kony_64, Nira_64 cca 5x). U každého elektromobilu to bude ale jiné, taky podle toho jak pečuje o baterie (např, Tesla X Leaf)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
jarsou píše:A jak jsi při tom postupoval? Vyčtením OBD stavu dobití a vybití? Co ztráty?
Jedná se čistě o matematický výpočet na základě údajů z auta. Ztráty do toho nelze započítávat, protože pak by údaj o kapacitě baterie nemohl sedět. Jde jen čistě o to, co doteče do baterie a odejde z baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
Marek71 píše:Josef píše: U nového auta to bylo 66.4 kWh, to je tedy výborná hodnota za první rok degradace 2,6%.
Kdosi tady uváděl jednoduchý přibližný výpočet, že baterka degraduje cca. 1% za rok a další 1% za každých 10 tis. km. Tak pokud jste najezdil za ten rok 16 tis., tak vám to sedí
Ono to není za rok, ale za 14 měsíců a nájezd 28 tis. km. Degradace závisí na více faktorech, jako je způsob nabíjení (DC versus AC), okolní teploty a taky žádná baterie není úplně stejná. Třeba Bjornova TM3 měla za 2 roky 8% degradace, zatímco jiná TM3 má polovinu. Navíc je potřeba brát i v potaz to, že degradace je nelineární (na začátku je větší) a má podobný průběh jako níže na obrázku u většiny aut. Kia Soul, který jsem měl před Nirem, měl degradaci 5,5% za 3 roky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50