Kona servis

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 11:14:40

Tak to šlo až na tu kontrolku nabíjení baterie celkem rychle.

pokud je auto uspané (nesvítí nic ani displej v autě, tak je odber 0,1A
když je v pohotovostním stavu, tak bere něco pod 3A (tedy 2,6 - 2,8A
pokud otevřu dvěře (jsou tam 3 žárovky) tak se odběr zvýší na 5,5A = tak jedna žárovka( ne ledka, viděl jsem žhavé vlákno) má 10W, tak to bere navíc 2,5A

Pokud auto spí a zapnu v mobilu BlueLink, tak auto naskočí na pohotovostní stav i s odběrem z baterie výše.

Ještě musím odchytit to nabíjení podle kontrolky, jestli se mi to padaří.
Jinak baterie při těchto měřeních měla 12,35V.

Všechny hodnoty jsou orientační, protože nemám ocejchované měřidla, ale i tak to pro informaci stačí.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 11:26:06

OBDLinkLX se uspí pokud není používáno. OBD které má "jarsou" se neuspí nikdy (měl jsem ho také).
Žádné OBD se neuspí, když je používáno, to je snad logické Josefe.

**
Není potřeba být útočný, protože nejsme na Hybridu.
Snažíme si zde předávat vlastní zkušenosti a někdy jen poznatky bez hlubších znalostí.
On psal pokud nekomunikuje tak se uspí a já viděl, že OBD nesvítilo, takže bylo asi uspané.

Můžu to dnes zkusit, a na bateri i změřit odběr.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 12:09:05

Josefe, musím se zastat Lamy. On přece na tebe neútočí, jen konstatuje, že pokud OBD komunikuje s počítačem, tak nemůže usnout... To je opravdu logické....
Já teď mám už asi 2 hodiny v zamknuté Koně tablet a měřím. Používám Car Scanner. A jsem z toho trochu vedle. Nahodím to při nastartovaném autě, to všechny senzory jak na přístrojovce tak senzory samotné běží. OBD plynule bliká. Vypnu a otevřu dveře a některé senzory přestanou komunikovat, ale třeba napětí pomocné baterky (spadne z dobíjecích 14,2V na 12V) a teploty dál ukazuje. To samé, když se dívám na senzory. OBD bliká dávkovitě. Napájení tabletu přes USB běží dál. Ale když vyskočím z funkce do základního menu, tak OBD začne blikat na plné pecky. Tak jsem to tak nechal a uvidím, co se nahraje. Rád bych zaznamenal to dobíjení. Baterka přes Bluelink ukazuje oranžové "varování"....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 13:02:21

Tak jsem vedle jak ta jedle...Začal jsem v 10 hod, po nahození auta a propojení, se baterka začala nabíjet 12,5A a napětí vyskočilo na 14,5V. SoC bylo 63%. Po vypnutí auta a zamknutí dveří vyskočil odběr z baterky na 30A a napětí spadlo na 12V. Po 45 minutách kleslo SoC na 57%, napětí stále 12V. Když jsem v programu vyskočil z přístrojové desky na menu, tak sice OBD blikalo jako vzteklé, ale nenahrálo se nic. Teď Bluelink stále hlásí u baterky Varování. Tak jestli se do večera dobíjení někdy zapne, tak by se to mělo změnit....
Velká baterka je na 26%, dojezd mi to ukazuje 77km. Napětí baterie je 351,2V.Teplota baterky po celou dobu 3 stupně. Jak jsem to zapnul, tak se článek č. 47 vyrovnal z 3,56V na 3,58V, jako mají ostatní články. To samé článek 95. Budu si je hlídat...
Jo, teď jsem se ještě podíval na záznam při nabíjení na DC. Pomocná baterka se po celou dobu nabíjení dobíjela (vymlátili mi ji při aktualizaci v servisu...)
Naposledy upravil(a) jarsou dne ned 03. led 2021 13:11:10, celkem upraveno 1 x.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 13:03:12

To nepsal Josef ale já e-LUKY.

Tak jsem změřil, že při zastrčeném OBD se rozsítí červaná (jako připojené napájení), pak bliká modrá (to je komukace s autem) a zelená blikí,(když komunikuje ven s jiným napojeným zařízením).
Pokud je zapojen OBD, tak je celkový odběr z baterie okolo 0,4A (je potřeba odečíst 0,1A na uspané auto),
pokud svítí jen červená je odběr stejný, když nesvítí tak se odběr snížil na 0,2A

Zatím se mi nepodařilo odchytit to samotné nabíjení baterie.
Zkusil jsem spustit klimatizaci v autě, ta se zapnula a také se rozsvítila kontrolka nabíjení baterie a celkový odběr se změnil na nabíjení baterie a po chvíli většího odběru se ustálil na 36A ( z toho zase vlastní spotřeba asi byla těch 5A) zbytek 30A šel na nabíjení a provoz kompresoru a ventilátoru topení. Napětí baterie se zvedlo z 12,3 na 14,5V.
Po vypnutí klimatizace se zase vše vrátilo na stejné hodnoty jako před spuštěním.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 13:08:13

jarsou píše:Tak jsem vedle jak ta jedle...Začal jsem v 10 hod, po nahození auta a propojení, se baterka začala nabíjet 12,5A a napětí vyskočilo na 14,5V. SoC bylo 63%. Po vypnutí auta a zamknutí dveří vyskočil odběr z baterky na 30A a napětí spadlo na 12V. Po 45 minutách kleslo SoC na 57%, napětí stále 12V. Když jsem v programu vyskočil z přístrojové desky na menu, tak sice OBD blikalo jako vzteklé, ale nenahrálo se nic. Teď Bluelink stále hlásí u baterky Varování. Tak jestli se do večera dobíjení někdy zapne, tak by se to mělo změnit....
Velká baterka je na 26%, dojezd mi to ukazuje 77km. Napětí baterie je 351,2V.Teplota baterky po celou dobu 3 stupně. Jak jsem to zapnul, tak se článek č. 47 vyrovnal z 3,56V na 3,58V, jako mají ostatní články. To samé článek 95. Budu si je hlídat...


**
Nechal jsi v autě zapnutou klimatizaci.
Hodnoty odpovídají i mému měření výše.
Já ji ale nenechal tak dlouho zapnutou jako ty a tak se mi pokles hlavní baterky nezměnil a je stále 78ˇSOC.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 13:14:11

Ne, klimoška neběžela ani při nastartování auta. Po zamknutí auta můžeš klimatizaci spustit jedině přes Bluelink. Teplota v autě ani baterií se za těch 45 minut nezměnila.... Ten odběr musel souviset s komunikací OBD, auto nejspíš nepřešlo do spánku....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 03. led 2021 13:18:43

eLuky, určitě jsem na Josefa neútočil. Zdejšího fóra si moc vážím. Pokud tak vidíte, tak se Vám obou omlouvám.

jarsou: KONA má několik stavů komunikace přes OBD, podle stavu jejího uspání. IONIQ když usnul, tak spal. Pouze Telematika mi ho cca 1/2 hodinu probudila a bylo to dost znát na poklesu 12 V baterie. Někde jsem četl, že při neustálé komunikaci u KONY měl majitel problém s rychlým vybíjením 12 V baterie.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 03. led 2021 13:23:12

e-Luky: Já myslel že Kona má už uvnitř LEDky.

Baterie 12V má standardní napětí 12-12,5V. Při nabíjení vyskočí napětí na baterii až na 14-14.5V, záleží, jaký je to typ, tedy je to znak toho, že se baterie nabíjí. Pokud chce někdo zjistit, zda se baterie nabíjí, stačí tedy změřit její napětí. Při zapnutém autě se logicky nabíjí, při vypnutém autě a nabíjení trakční baterie se může nabíjet, ale nemusí a pokud Kona dobíjí 12V baterii i v režimu uspání je rovněž jednoduché zjistit, stačí tam nechat aktivní OBD a druhý den změřit napětí na baterii. e-Niro baterii nedobíjí jak jsem již psal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » ned 03. led 2021 13:35:29

Josef: e-NIRO nemá v menu možnost aktivovat "Spořič baterie"?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 03. led 2021 13:46:01

Mrknul jsem do manuálu a standardně by to mělo být zapnuté, ale možná není. Bohužel od té doby, co se mi vybila ta 12V baterie, tak ukazuje OBD stav baterie 255% (původně to ukazovalo 0-100%) takže je otázka, jak to teď vyhodnocuje auto. Stalo se to potom, co se totálně 12V baterie vybila a já ji musel alespoň částečně znovu dobít. Nicméně i před tím, tu baterii automaticky auto nedobíjelo, jednou jsem zaznamenal stav 23%.

12 V Aux. Battery Saver+
The Aux. Battery Saver+ is a function that monitors the charging status of the 12 V auxiliary battery.
If the auxiliary battery level is low, the main high voltage battery charges the auxiliary battery.
The Aux. Battery Saver+ function will be ON when the vehicle is delivered. If the function is not needed, you may turn it off in the Users Settings mode on the cluster.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 03. led 2021 15:04:46

Tak jsem se podíval do nastavení, funkce je zapnuta, baterie 12V se nenabíjí..
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 15:54:37

jarsou píše:Ne, klimoška neběžela ani při nastartování auta. Po zamknutí auta můžeš klimatizaci spustit jedině přes Bluelink. Teplota v autě ani baterií se za těch 45 minut nezměnila.... Ten odběr musel souviset s komunikací OBD, auto nejspíš nepřešlo do spánku....


**
Tak jak jsem psal výše, odběr samotného OBD jsou nějaké 0,3A, takže to by se za den tak moc neprojevilo.
Těch 30A to bralo celkově, takže to bylo spíš nabíjení baterie než odběr OBD a záleží jak se dlouho ta baterie nabíjí, někdy jsem si všimnul, že i po půl hodině to stále svítilo.
Kdyby běžela klima, tak by se bral proud z velké baterky a ne z malé, protože ten při zkoušce byl stále těch 30A, co mi ukazoval měřák. Asi je to trvale nastavená hodnota, která se při nabíjení nemění (ani není potřeba) a jak dosáhne určitého napětí, tak skončí nabíjení.

Dnes už se mi asi nepodaří zjistit to nabíjení se svítící kontrolkou.
Už jsem byl ale myslím blízko, protože jsem viděl hodnotu 12,1V.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. led 2021 16:00:07

Lama píše:eLuky, určitě jsem na Josefa neútočil. Zdejšího fóra si moc vážím. Pokud tak vidíte, tak se Vám obou omlouvám.

jarsou: KONA má několik stavů komunikace přes OBD, podle stavu jejího uspání. IONIQ když usnul, tak spal. Pouze Telematika mi ho cca 1/2 hodinu probudila a bylo to dost znát na poklesu 12 V baterie. Někde jsem četl, že při neustálé komunikaci u KONY měl majitel problém s rychlým vybíjením 12 V baterie.


**
V pořádku, jen myslím je zbytečné se při našich informacích takto častovat.
Josefu to třeba nevadilo ale mně to nebylo zrovna příjemné.
To aby se pak člověk bál něco napsat aby to nebyl nesmysl nebo omyl (což se běžně může stát).

To rychlé vybíjení bych nepřikládal až tak OBD jako tomu, že se mu auto probudilo a to i několikrát a z jakéhokoliv důvodu, který ani nebral v potaz.
Usuzuji ze svých dnešních měření. výs výše.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 16:05:51

To auto se neprobudilo, ale neuspalo. Těch 30A šlo z baterky a ne do ní...
Tak zatím stále "Varování", to znamená, že se zatím baterka nedobila....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » ned 03. led 2021 16:19:09

Pokusím se to vysvětlit jak to tím OBD je , jak mi to funguje v NIRU phev myslím že to bude stejné i na Koně. Pokud dám do auta OBD modul a nekomunikuji s ním, tak se auto za pár minut uspí (zamknutí uspání zrychluje,ale není podmínkou) a bere mi auto asi 15 mA + cca 20 mA bere OBD modul a můžu to tak mít klidně týden, vůbec nic se nestane k OBD modul je i trvale spárovaný s nadřazeným systémem (u mě s wall boxem)
Ale problém je pokud na PBD posílám nějaké dotazy, tak se auto neuspí a bere cca 2,5A a za den max. dva spolehlivě vybije 12V aku.
Řešil jsem to jak mám wall box co vyčítá % nabití z vozu a co 10 sekund jsem auto bombardoval dotazem. Musel jsem změnit program na to, že dotazem bombarduji jen při nabíjení a pokud mi za 10 dotazů nepřijde odpověď usuzuji z toho, že auto už je nabité, nebo byl vytažen konektor a přestanu se dotazovat až do dalšího manuálního zapnutí tlačítka START na wall boxu, jinak se zase vybije baterka.

Takhle mít to spolehlivě funguje OBD mám v autě neustále zasunuté přes rok, vyndávám ho pouze když jedu na dovolenou a vím že ho nebudu třeba 14 dní používat ,ale zbytečně protože by se stejně baterka nabila z trakční to se v niru dá spustit přes menu "spořič baterie" ,ale nepouští se to nějak trvale asi jen jednou , max d krát za 24 hodin a pokud se pustí 10x za sebou ,tak se funkce deaktivuje, aby se nevybila trakční baterie . Takže to velký trvalý odběr nezvládá,ale vlastní spotřebu OBD modulu bez problémů.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 17:02:56

Díky. Také to tak chápu. Jen mne zarazilo, že to z malé baterky tahalo 30A a přitom bylo vše zhasnuté...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » ned 03. led 2021 17:43:39

To taky nechapu, ten proud 30A jste zmeril fyzicky, nebo diagnostikou? 30A odpovida zapnutemu zapalovani+ světla.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. led 2021 17:56:42

Zaznamenal mi to Car Scanner, ale teď už se mi to nepodařilo zopakovat. Každopádně mi baterka klesla během 3 hodin z 63% na 47%. Takže to tam asi opravdu teklo...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » ned 03. led 2021 18:25:05

Jako klesla baterka trakcni?