Kona servis
Moderátor: Josef
Re: Kona servis
Datum výroby se dá zjistit, ale v servisu u Hyundai.
Oni tam zadají vin kód a zjistí vše.
Alespoň tak mi to udělali na dotaz mému autu.
Jinak se mi už ozvali, na tu výměnu AC nabíječky.
Já na ni ale stále bez problémů nabíjím, tak nevím co se jim na ní nelíbí, ale asi ví proč to dělají.
Oni tam zadají vin kód a zjistí vše.
Alespoň tak mi to udělali na dotaz mému autu.
Jinak se mi už ozvali, na tu výměnu AC nabíječky.
Já na ni ale stále bez problémů nabíjím, tak nevím co se jim na ní nelíbí, ale asi ví proč to dělají.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Kona servis
eLUKY, myslíte, že půjde o výměnu hardware, nebo jen o update softu ? Myslím, že to tu už někomu dělali.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kona servis
jarsou píše:V úterý to bude měsíc, co jsem žádal o písemné potvrzení, že má baterka je ok. Minulý týden jsem to urgoval telefonicky. Dnes jsem jim poslal upozornění, že jestli do konce týdne to poštou nedostanu, tak to budu řešit úřední cestou. Spojím se s Českou Obchodní Inspekcí a uvidím...
Máte s tou baterkou nějaký problém? Nebo na Vás někdo to potvrzení vyžaduje? Jen mě zajímá k čemu Vám bude, když se stane nějaký problém s baterkou v záruční době, tak to za hyundai půjde tak jako tak a po záruce třeba za deset let už stejně nic hradit nebudou , tedy nebudou hradit tu případně zničenou baterku, ale ostatní škody a hlavně škody na majetku a zdraví musí výrobce hradit doživotně (v případě řádné udržby vozidla)
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kona servis
Zřejmě jde o případný prodej jako ojetinu, třeba za pár let. Pokud ta Kona je z té série s vadnou baterkou, tak bude jsko ojetina prakticky neprodejná.
Re: Kona servis
Myslím, že tyhle věci řeší "pár vyvolených" a ostatní o tuto informaci ani nezavadí. Pokud to neřeší servis, který tím bere na sebe velkou zodpovědnost, pak je to oficiálně v pořádku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kona servis
Otázka je jestli nějaké potvrzení od automobilky by případného kupce naopak neodradilo. Já bych to prodával v dobré víře, že je vozidlo naprosto v pořádku a má udělané všechny dostupné svolávaci akce a nic se mě jako původnímu majiteli nemůže stát. A navíc mám dojem že u nás žádná Kona nehořela .
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kona servis
Josef píše:Když se nad tím zamyslím, má výrobce zákonnou povinost něco písemně potvrzovat majiteli auta? Má si tím snad zadělávat na nějaký budoucí problém, když se s baterií něco stane? Jen přemýšlím, zda to tako funguje, nic víc, nic míň.
To asi nemá. Ale na druhou stranu, když mi do mailu napíše, že na mne se svolávací akce na výměnu baterie nevztahuje, že auto mohu používat bez omezení, ale v prosinci se na mne svolávačka na změnu managmentu baterie, která mi nabíjení prodloužila o čtvrt hodiny, vztahovala, tak mi snad to samé může dát písemně, abych to mohl při případném prodeji použít. Já chci odpověď, v čem je moje auto jiné proti ostatním, když bylo vyrobeno 18.1.20 a Hyundai se rozhodl, že u Kon to bude měnit do března 20...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
Marek71 píše:Zřejmě jde o případný prodej jako ojetinu, třeba za pár let. Pokud ta Kona je z té série s vadnou baterkou, tak bude jsko ojetina prakticky neprodejná.
Přesně tak. Proto toto potvrzení pro jistotu chci....
S Konou jsem moc spokojený, zatím všechny články šlapou, jak mají (pravidelně přes OBD kontroluji), ale ta aféra ve mně vzbudila pochybnosti a ztratil jsem v ni důvěru. Tak je přece v zájmu výrobce, abych ji znovu nabyl, ne?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
Myslím, že se Hyundai ČR nemůže sám o sobě rozhodnout, zda se něco bude nebo nebude měnit. Tedy, pokud vám napsal, že se to na tuto Konu nevztahuje emailem, pak to asi bude pravda. Třeba z nich nakonec potvrzení dostanete, i když ČOI v tom nebude hrát roli, stín pochybností zůstane navždy. Ten ostatně zůstane i u ostatních majitelů, protože jen výrobce ví, jak to skutečně bylo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
Nedivím se "jarsoul", že ztratil k Hyundai důvěru...
1) Byl ujišťován, že kupuje nošovickou Konu, ale byla mu prodána korejská (zde již byl hlavní problém).
2) Následovala svolávačka proti "zahoření baterie", kde mu změnili nabíjecí křivky a prodloužili dobu nabíjení o cca 15-20 min. (včetně pauzy v 80% na AC).
3) Dále má doporučení nenabíjet na 100% a parkovat venku. Předpokládám, že bude následovat omezení nabíjení na 80 nebo 90% jako v zahraničí a tím zkrácení dojezdu vozidla.
4) Když mu z Hyundai odpověděli, že jeho vozidlo je bezpečné a že se jeho vozidla výměna baterie netýká (přestože je jeho VIN v rozsahu postižených), co má "jarsou" dělat? Myslím, že by se mu měl Hyundai alespoň omluvit za způsobené nepříjemnosti a vrátit mu nabíjení zpět jako ostatním.
Co by jste "jarsou" poradili, když nemůže vozidlo plně používat a je to jaksi na odstoupení od smlouvy...? Na druhou stranu je s vozidlem spokojen, ale v za tohoto stavu se mu nedivím, že je rozhořčen. Není sám kdo v ČR s Hyundai jedná.
1) Byl ujišťován, že kupuje nošovickou Konu, ale byla mu prodána korejská (zde již byl hlavní problém).
2) Následovala svolávačka proti "zahoření baterie", kde mu změnili nabíjecí křivky a prodloužili dobu nabíjení o cca 15-20 min. (včetně pauzy v 80% na AC).
3) Dále má doporučení nenabíjet na 100% a parkovat venku. Předpokládám, že bude následovat omezení nabíjení na 80 nebo 90% jako v zahraničí a tím zkrácení dojezdu vozidla.
4) Když mu z Hyundai odpověděli, že jeho vozidlo je bezpečné a že se jeho vozidla výměna baterie netýká (přestože je jeho VIN v rozsahu postižených), co má "jarsou" dělat? Myslím, že by se mu měl Hyundai alespoň omluvit za způsobené nepříjemnosti a vrátit mu nabíjení zpět jako ostatním.
Co by jste "jarsou" poradili, když nemůže vozidlo plně používat a je to jaksi na odstoupení od smlouvy...? Na druhou stranu je s vozidlem spokojen, ale v za tohoto stavu se mu nedivím, že je rozhořčen. Není sám kdo v ČR s Hyundai jedná.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Děkuji za podporu. Jen jsem žádné doporučení od českého Hyundaie o omezení nabíjení nedostal, to jsem jen vyčetl na zahraničních fórech.
To snížení kapacity dělali v USA, tady zatím ne. Mám pouze mail podepsaný pracovnicí na telefonu, že mohu auto používat v plném rozsahu...
To snížení kapacity dělali v USA, tady zatím ne. Mám pouze mail podepsaný pracovnicí na telefonu, že mohu auto používat v plném rozsahu...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
Já byl nedávno u jednoho dealera a tam měli vystavenou Konu r. 2020. Tak jsem se ptal, jestli je to z Koreje, prý ano. Tak jsem se ptal jak je na tom baterka, jestli je to už ta novější nebo ta starší, co je nebezpečná. Ale prodejce se přímé odpovědi bránil a jen tvrdil, že auto má všechny svolávačky za sebou a je v pořádku. Nic víc, nechtěl to rozebírat, já taky ne, ale pomyslel jsem si svoje.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kona servis
Tady to začíná být nepříjemné. Najmul bych právníka a poslal jim návrh na smír:
- odstoupení od smlouvy a vrácení auta a peněz v plném rozsahu, nebo
- výměnu vozidla za nynější Konu ve stejné výbavě.
Pokud by měla mít výbavu výbavu vyšší, pak jako vstřícnost navrhnout doplatek. Ať si to auto s nejasnými technickými parametry prodají sami. A já jezdím v tom, čemu věřím a s čím nejsou tyto pochybnosti.
- odstoupení od smlouvy a vrácení auta a peněz v plném rozsahu, nebo
- výměnu vozidla za nynější Konu ve stejné výbavě.
Pokud by měla mít výbavu výbavu vyšší, pak jako vstřícnost navrhnout doplatek. Ať si to auto s nejasnými technickými parametry prodají sami. A já jezdím v tom, čemu věřím a s čím nejsou tyto pochybnosti.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Kona servis
Radovane, děkuji za radu. Samozřejmě i o tomto uvažuji, ale chci postupovat vstřícně a po dobrém.
Vše má svůj čas...
Ale pravda je, že v USA již zpětný výkup zahájili, protože je nedostatek baterek.
Ale i tam jsou někteří, kterým Hyundai sdělil, že přestože mají vůz z Koreje z kritického období,
tak na ně se tato akce nevztahuje a že jejich vůz je OK. Zatím ale nikdo nesdělil, v čem se jejich baterka
liší. Všichni ji mají od LG...
Já budu jen rád, když se dozvím, že se bát nemusím, ale chci vědět proč...
Vše má svůj čas...
Ale pravda je, že v USA již zpětný výkup zahájili, protože je nedostatek baterek.
Ale i tam jsou někteří, kterým Hyundai sdělil, že přestože mají vůz z Koreje z kritického období,
tak na ně se tato akce nevztahuje a že jejich vůz je OK. Zatím ale nikdo nesdělil, v čem se jejich baterka
liší. Všichni ji mají od LG...
Já budu jen rád, když se dozvím, že se bát nemusím, ale chci vědět proč...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Kona servis
jarsou píše:Děkuji za podporu. Jen jsem žádné doporučení od českého Hyundaie o omezení nabíjení nedostal, to jsem jen vyčetl na zahraničních fórech.
To snížení kapacity dělali v USA, tady zatím ne. Mám pouze mail podepsaný pracovnicí na telefonu, že mohu auto používat v plném rozsahu...
Jsem na tom stejně. Ani v servise mi neřekli že nemám nabíjet na 100% tam jen udělali všechny ty svolávačky a paní přes mail mi napsala to samé jako vám i když dle vin jsem prokazatelně na výměnu. r.v. 2019
Jestli mohu tedy poprosit až budete konat případné další věci v tomto můžete se spojit se mnou půjdu do toho s vámi.
Děkuji
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kona servis
Nechci to nějak zlehčovat, chápu Vaše starosti, ale tady v evropě to funguje jinak než v americe, vemze si diesegate, v americe odškodné, výkup vozů atd. v Čechách jen návštěva servisu bez kompenzace , auto s větší spotřebou až o jeden litr a línější ....
Je možná , že v zemích kde není žádný problém s baterkou z důvodu např. jiného podnebí, nebo jiného chování uživatelů se nic měnit nebude a možná že máte opravdu vozidlo v pořádku. A jak psal Josef, nikdo o tom u nás neví, jen pár nadšenců a já bych o tom ani netušil, když by jste to zde nenapsal, pochybuji, že to vědí třeba v AAA když tak povezete auto na prodej ....
Citiga jsme také měli na svolávačce na SW BMS baterky a řeší to někdo ? Proč asi když v tom jsou také články od LG ...
Jen doporučení neparkovat a nenabíjet v garáži , která je přímo v rodinném domě, ale to platí pro všechny EV.
Je možná , že v zemích kde není žádný problém s baterkou z důvodu např. jiného podnebí, nebo jiného chování uživatelů se nic měnit nebude a možná že máte opravdu vozidlo v pořádku. A jak psal Josef, nikdo o tom u nás neví, jen pár nadšenců a já bych o tom ani netušil, když by jste to zde nenapsal, pochybuji, že to vědí třeba v AAA když tak povezete auto na prodej ....
Citiga jsme také měli na svolávačce na SW BMS baterky a řeší to někdo ? Proč asi když v tom jsou také články od LG ...
Jen doporučení neparkovat a nenabíjet v garáži , která je přímo v rodinném domě, ale to platí pro všechny EV.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kona servis
Citigo e IV píše:Jen doporučení neparkovat a nenabíjet v garáži , která je přímo v rodinném domě, ale to platí pro všechny EV.
To jako vážně??? Takže v garáži mám zásuvku nebo wallbox, ale kabel potáhnu ven na dvůr, protože EV není radno nechávat v noci (když se nabíjí za levno) v garáži, protože by mohlo blafnout? To slyším poprvé. To by pak ani nesměly EV do podzemních garáží, tam setaky nabíjí a mohou vzplát, ne?
To se mi nějak nezdá, určitě lidi s EV je normálně parkují v garáži v rodinném domě.
Re: Kona servis
Marek71 píše:Citigo e IV píše:Jen doporučení neparkovat a nenabíjet v garáži , která je přímo v rodinném domě, ale to platí pro všechny EV.
To jako vážně??? Takže v garáži mám zásuvku nebo wallbox, ale kabel potáhnu ven na dvůr, protože EV není radno nechávat v noci (když se nabíjí za levno) v garáži, protože by mohlo blafnout? To slyším poprvé. To by pak ani nesměly EV do podzemních garáží, tam setaky nabíjí a mohou vzplát, ne?
To se mi nějak nezdá, určitě lidi s EV je normálně parkují v garáži v rodinném domě.
Jste si myslel, že budete nabíjet doma v garáži ???
A pak ještě další věc, jak se říká, že baterie z EV mají druhý život v domácích úložištích..., ale solárníci je nechtějí z důvodu zahoření - takže taky nechat venku za betonovou zdí a tahat kabely...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona servis
Trochu hysterie Za chvíli bychom museli notebooky a telefony nabíjet venku. Pár shořelých aut při nabíjení na miliony BEV je kapka v moři.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kona servis
Já narážel na to doporučení od Citigo, nenechávat EV v garáži, pokud je součástí rodinného domu. To se mi zdá jako blbost a jde to přeci proti filozofii EV, kdy se má většinou nabíjet doma. A v paneláku to asi bude těžko, takže doma v garáži, ideálně v noci na NT. A taky přeci je fajn, když je auto (obecně, nejen EV) v garáži, pokud ji člověk má, hlavně v zimě, nesedá do vymrzlého auta, baterka není zmrzlá, neničí se, atd...