Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 30. pro 2020 20:49:56

Lama píše:Myslím, že KONA x NIRO bude na spotřebu + / - nastejno. V Bjornovo dálničním testu na tom bylo NIRO o něco lépe než KONA :o


Do dneška jsem nevyzkoušel jednu věc, prý v modu SPORT na dálnici je nižší spotřeba než v jiných režimech.

email v SZ
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 30. pro 2020 21:03:03

V režimu Sport bych viděl logiku tu, že je přístupný max. možný výkon a hlavně krouťák.
Děkuji za SZ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 31. pro 2020 7:26:44

Na Electrodadu zjistili, že když vás na dálnici při jízdě na tempomat zbrzdí třeba náklaďák a pak uhne, tak nižší spotřeba paradoxně je, když šlápnete na plyn a rychle se dostanete na těch nastavených 130. Zatímco tempomat zrychluje pomaleji, ale za to dlouho. No a největší akceleraci dosáhneme v režimu Sport...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 31. pro 2020 7:30:55

Tak jsem včera komunikoval s prodejcem tu prodlevu při nabíjení. A on mi odpověděl, že každé auto má své mouchy. Prý u nošovického se zase začíná objevovat po najetí více jak 5 tisíc km rezonance přední nápravy. Zjistil to už někdo?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » čtv 31. pro 2020 8:11:53

Taky jsem v minulosti vypozoroval, že nejnižší spotřeba se dosáhne větším zrychlením než pomalu zrychlovat. Nakonec i v kopcích se bude více uplatňovat větší kroutící moment.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 8:33:25

Já teď po dálnici jezdím spíš něž na Sport na Comfort.
A to z důvodu silného brždění a akcelaraci při dojíždění aut přede mnou, ono to tak nějak nepříjemne cuká a to se mi nelíbí.
Nechávám Comfort a raději při odbočení auta přede mnou šlápnu na pedál abych dosáhl cestovní rychlosti, klidně i na 140 a po předjetí i více aut ho pustím a ono se to krásně ustálí na dříve nastavenou rychlost.

Tu rezonanci jsem nezpozoroval a ani mi o tom v servise nic neříkali, jestli ale něco dotáhli to tedy nevím.
Dnes zkusím to nabíjení přes 82%.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 31. pro 2020 9:25:00

jarsou píše:Tak jsem včera komunikoval s prodejcem tu prodlevu při nabíjení. A on mi odpověděl, že každé auto má své mouchy. Prý u nošovického se zase začíná objevovat po najetí více jak 5 tisíc km rezonance přední nápravy. Zjistil to už někdo?

To byl spíše výsměch prodejce, že jste si to vůbec koupil...
Napsat dotaz přímo na centrálu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 14:10:18

Dnes jsem jel cca 100km v mlze a námraze po dálnici.
Jel jsem napřed 120 a pak zvýšil na 130 a nastavil největší dosah snímače vzdálenosti přede mnou.
Byla viditelnost tak na 200 m a oči stále na stopkách.
I za této viditelnosti jela snad polovina osobáků jen s denním svícením, já to měl ručně přepnuté na noční a zapnutou mlhovku.
Dokonce mne předjížděl jeden s DODO (DOdělej DOma) denním svícením, které mu ale nesvítilo ale jaksi nepravidelně zhasínalo, jinak měl všechny světla samozřejmě vypnuté ! Taky proč ne on má denní svícení a ostatní vidí ?!

Jak jsem se vrátil k nabíječce na zkoušku "stop10min", tak bylo auto takto zamrzlé. Ta námraza rostla jak se přichytávaly kapky z mlhy do prostoru od auta před něj. 8-)
viz fota.

test nabi.jpg


test nab (5).jpg


test nab (17).jpg


test nab (2).jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne čtv 31. pro 2020 16:11:39, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 14:39:16

Teď tedy posílám info a fotky ze "stop10min".

Tak hned na začátku u mne se nic takového neděje, nevšimnul jsem si toho před servisem a nedělá to ani po něm.
Takže Kony z Nošovic to mají v pořádku, nabíjel jsem už na DC do 83% a nic to neudělalo a teď jsem ještě zkoušel AC a neudělalo to také.
Zkouška proběhla od 78% do 86% SOC.

Fotky posílám posloupně aby byl vidět i čas, zbytek v dalším příspěvku.
test nabij 2.jpg

test nabij 3.jpg

test nabij 4.jpg

test nabij 5.jpg

test nabij 6.jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne čtv 31. pro 2020 14:43:46, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 14:40:32

Další fotky, je to zhruba co 3 minuty 1% SOC.

test nabij 7.jpg

test nabij 8.jpg

test nabij 9.jpg

test nabij 10.jpg

test nabij 11.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 31. pro 2020 16:32:49

Díky! Tak je to jasné. Chudáci koreánci..... :D
Dneska jsem jel zase do Plzně, před jízdou nechal auto venku ohřávat čtvrt hodiny, aby manželka měla teploučko.
Venkovní teplota byla na nule, bateka měla z garáže 4 stupně.
Po rozjetí byla prvotní hodnota 120kWh na 100km.... :shock: Prostě to započítává vše...
Při cestě zpět jsem na rovném úseku s mírným stoupáním testoval odběr při 100km/hod - byl kolem 20kWh,
při 130km/hod byl kolem 30kWh. V té době brala klimoška 0,6kW a elektronika 0,4kW. Venkovní teplota 4 stupně...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » čtv 31. pro 2020 17:33:56

Jakmile je i nepozorovatelné stoupání, je to okamžitě na spotřebě znát. Pokud chcete změřit průměrnou spotřebu na nějakém úseku, musíte jej jet tam i zpět stejnou rychlostí, tím se eliminuje stoupání a protivítr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » čtv 31. pro 2020 19:32:48

tak mě to na 82% nezastavilo nabíjení. Ale co je jiné po updatu že to celkem špatně počítá dobu jak dlouho to bude nabíjet. Možná se to srovná bylo to první nabíjeni DC po té softwarové úpravě ale jak jsem napsal 82% v pohodě. Je pravda že to jelo jen max 24kw
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 21:08:24

[quote="jarsou"]Díky! Tak je to jasné. Chudáci koreánci..... :D

***
Tak ne vždy to takto vyjde, pokud jede auto jen po dálnici, tak to vypadá stejně jak píšeš ale potom na ostatních silnicích se to srovná na to co jsem posílal.
Jinak foto z dnešní spotřeby jen na dálnici.
jízda zima dálnice (2).jpg


jízda zima dálnice (1).jpg


jízda zima dálnice (3).jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 31. pro 2020 21:15:34

Apofis74 píše:tak mě to na 82% nezastavilo nabíjení. Ale co je jiné po updatu že to celkem špatně počítá dobu jak dlouho to bude nabíjet. Možná se to srovná bylo to první nabíjeni DC po té softwarové úpravě ale jak jsem napsal 82% v pohodě. Je pravda že to jelo jen max 24kw


**
To, že to v 82% nabíji "jen" 24kW je normání.
Srovná se ti to, jak to doma nabiješ na AC do 100%.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » pát 01. led 2021 16:08:28

e-LUKY píše:
Apofis74 píše:tak mě to na 82% nezastavilo nabíjení. Ale co je jiné po updatu že to celkem špatně počítá dobu jak dlouho to bude nabíjet. Možná se to srovná bylo to první nabíjeni DC po té softwarové úpravě ale jak jsem napsal 82% v pohodě. Je pravda že to jelo jen max 24kw


**
To, že to v 82% nabíji "jen" 24kW je normání.
Srovná se ti to, jak to doma nabiješ na AC do 100%.



Já reagoval na to že tu někdo psal že to při 82% na 10 minut přestane nabíjet. Těch 24kw je jasných však to nijak nehoním takže i baterka byla studená.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 01. led 2021 18:22:56

e-LUKY: Dovolím si Vás znovu upozornit, že jezdíte na podhuštěných pneu (2,3 je opravdu málo). Předepsaných je 2,5 za studena. Sníží se Vám i spotřeba.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 01. led 2021 19:11:29

Já jsem měl na Soulu také 2,3 a jsou méně pneu slyšet.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 01. led 2021 22:02:47

Jiří Vlk fouká Teslu až na 4. Zajímavé jsou i další informace
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » sob 02. led 2021 8:22:23

Díky za zajímavé info. Je vidět že to je především "závodník" a moc té EV technologii nerozumí. TMS po nehodě půl roku v servisu (čekalo se na díly) je masakr. Huštění 3.5-4 atm je docela dost, já dávám přednost měkčímu a nehlučícími pneu před spotřebou. Úbytek kapacity na baterii 10% za 5 let je pěkná hodnota. Rovněž zajímavé info, nenechává baterii odstavené pod 50% kapacity baterie. Rovněž pojištění TMS je 40 tis. Kč a pojištění TMX 60 tis. Kč není nic levného a výměna ramen na TMS bude asi taky paleta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50