Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 29. pro 2020 9:35:32

Pro e-Luky: Pletete se, podle tabulky to nabíjelo !!!

Na prvním grafu je vidět, že když byla teplota pod 15°C (do 11:39), tak nabíjelo do 42 kW.
Až od 11:39 kdy vzrostla teplota nad 15°C, skokově začalo nabíjet 45 kW. Max. přitom je 150A (56kW), ale na DC-50kW je to 45 kW (125A x 365V).
Takže to nejelo dle tabulky.

Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 29. pro 2020 9:56:17

Luky tím myslel, něco jiného, pod 15°C to nabíjelo výkonem 24 kW před updatem, stejně jako e-Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 29. pro 2020 10:31:57

Josef: To není pravda, nabíjelo to stejně. Max. výkon 21 kW (60A) byl a stále je pod 5°C. "Jarsou" může potvrdit ;)

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Fáze (~55...~75% SOC) nad 25°C: plný výkon ~56 kW (150A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 43 kW (110A)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 29. pro 2020 11:30:20

Já používám tuhle tabulku:

Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie 5-14°C: maximální výkon 24 kW
Teplota baterie 15-24°C: maximální výkon 43 kW
Teplota baterie >25°C: maximální výkon 50 kW (50kW nabíječky) nebo až 76 kW (> 100kW nabíječky)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 29. pro 2020 12:05:19

Ta vaše tabulka je špatná. Chyba pochází z mé první zde zveřejněné tabulky, kde bylo převrácené znaménko < / >. Následně jsem to opravil a již používám novou, kterou jsem zde přiložil a mám ji schovanou. Vy právě jste použil už po několikáté tu chybnou. Prosím opravte si to, je to stejné pro Niro i Konu a hodnoty pochází od "eNiro2020svk" (jde o Luboše ze Slovenska, který byl ve video-rozhovoru El.Deda, od kterého máte "dashbord") a zde je jeho YT kanál, odkud čerpám a aktualizuji hodnoty:
https://www.youtube.com/channel/UCs_6Mk ... 2ahxEm2oAg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 29. pro 2020 15:18:22

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Fáze (~55...~75% SOC) nad 25°C: plný výkon ~56 kW (150A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 43 kW (110A)[/quote]

*****
Tak já to asi špatně čtu.
Ale podle mne *Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)* a nabíjelo mu to okolo 39 kW, 110A a ne max 21kW(60A)
dále *Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)* a nabíjelo mu to 44 a víc kW, 125A,
další neuvádím protože nabíječka stejně víc nedá.

Co je tedy špatně na tom co píši?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 29. pro 2020 15:54:49

Kde vidíte teplotu pod 5 stupňů ? Když to připojil k nabíječce, tak měl necelých patnáct !
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 29. pro 2020 16:08:12

Jo, zkopíroval jsem špatný řádek.

Dnes najeto přes 200km sníh až od 700m n M. Ale i tak spotřeba pod 17 kWh.
Ramzová Jeseník (2).jpg


Ramzová Jeseník (4).jpg


Ramzová Jeseník (7).jpg


Bohužel jsem nabíjel jen do 82% a nic to neudělalo, tak snad příště zkusím na větší procenta.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » úte 29. pro 2020 19:54:54

Škoda, chtělo to o jedno procento navíc. Ta prodleva začíná až po 82% na displeji.....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 29. pro 2020 20:33:11

Lama píše:Ta vaše tabulka je špatná. Chyba pochází z mé první zde zveřejněné tabulky, kde bylo převrácené znaménko < / >. Následně jsem to opravil a již používám novou, kterou jsem zde přiložil a mám ji schovanou. Vy právě jste použil už po několikáté tu chybnou. Prosím opravte si to, je to stejné pro Niro i Konu a hodnoty pochází od "eNiro2020svk" (jde o Luboše ze Slovenska, který byl ve video-rozhovoru El.Deda, od kterého máte "dashbord") a zde je jeho YT kanál, odkud čerpám a aktualizuji hodnoty:
https://www.youtube.com/channel/UCs_6Mk ... 2ahxEm2oAg


Ta moje tabulka vychází z mých zkušeností při nabíjení e-Niro, Kona po update BMS už nabíjí jinak, tedy Kona 5-14°C nabíjí 110A nikoliv cca 60A jako e-Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 29. pro 2020 22:16:03

Nemam update a nabijim rychle. Stejne to mel i eLuky i Jarsou. Tedy Jarsou po update BMS nabiji pomaleji a navic s pauzou 10 min. v 80%, protoze ma korejskou Konu.
Opravdu Vam Niro nabiji pouze 60A mezi 5 az 14 stupni? Autorovi dashoardu to nabiji stejne jako nase Kony...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 30. pro 2020 6:13:58

Ano do 15°C mi to nabíjí 24-25 kW výkonem, mám to i nafocené, teplota 14°C a výkon 25 kW. Jakmile dosáhla teplota 15°C okamžitě to skočilo na 43 kW. Ještě to jednou ověřím, měl jsem za to, že u e-Niro je to normální, ale zjevně není. Pravda měřil jsem to po nedávném update BMS v servisu, před tím jsem si toho nevšiml. Tady je vyjádření autora evDash.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » stř 30. pro 2020 11:14:24

Je fakt, že jsem spíš vycházel z tabulky od Josefa a to hlavně pro verze z Koreje. Myslím, že po nahrání nového software jim to nabíjí stejně jako máme my a modrý graf.

Jinak já na těch 81% čekal právě kvůli tomu zastavení a až doma jsem zjistil, že jsme měl čekat do 83%, tak příště. ;)

Jinak teploty kolem nuly a lehce nad ní, zas tak nějak moc nediskvalifikují to údajné "coldgate",
Došel mi OBD, tak to zkusím a něco nafotím.
Až dnes mi to ukázalo hodnoty ze včerejší cesty.

IMG_20201230_103921.jpg


IMG_20201229_163603.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » stř 30. pro 2020 13:04:26

Hezký!...
Ty spotřeby nechápu. Já teď jezdím za 22 a pod se prakticky nedostanu. Teda topím si volant, sedačku, klima na 22%... :roll:
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » stř 30. pro 2020 13:55:54

Abych řekl pravdu, tak já na spotřebu nejezdím, pokud si to nechci vyzkoušet.
Prostě se mi to při těchto teplotách tak jaksi samo ustálilo a teď po dálnici většinou jedu 120 a s větším nastaveným odstupem.
Topím na 21 a teď bylo fakt chladněji a tak jsem měl 22. Sedačku a volant nepoužívám, nějak jsem si na to nezvykl a ani to moc nepotřebuji.
Při té poslední jízdě jsem jel chvíli i přes 130 ale to jsem chtěl předjet pomalá blokující frontu tvořící auta a být před nimi.
Jinak z kopce na zasněžené a trochu kluzké cestě (viz dřívější fota) pneu slušně držely.
8-)
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne stř 30. pro 2020 18:35:49, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 30. pro 2020 17:58:13

Já jsem teď v e-Niro jel 2x Znojmo-Brno (dálnice:okreska 50:50), venku 5-6°C, spotřeba v obou případech 18.2 kWh/100 km. Okreska tacho 110, Dálnice tacho 130 km/h. Kona bude mít spotřebu určitě nižší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 30. pro 2020 18:00:53

Lama píše:Nemam update a nabijim rychle. Stejne to mel i eLuky i Jarsou. Tedy Jarsou po update BMS nabiji pomaleji a navic s pauzou 10 min. v 80%, protoze ma korejskou Konu.
Opravdu Vam Niro nabiji pouze 60A mezi 5 az 14 stupni? Autorovi dashoardu to nabiji stejne jako nase Kony...


Tak mi Luboš (evDash) vysvětlil, že to nabíjení při nižší teplotě než 15°C výkonem 25 kWh je v okamžiku, kdy je SOH větší než 50% a já měl 52%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 30. pro 2020 18:03:39

Myslím, že KONA x NIRO bude na spotřebu + / - nastejno. V Bjornovo dálničním testu na tom bylo NIRO o něco lépe než KONA :o
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 30. pro 2020 18:12:54

Josef: Máte na Luboš (evDash) nějaký kontakt (mail), nebo s ním komunikujete v příspěvcích pod jeho videi jako já? Chtěl jsem se ho zeptat co přesně ohřívá (chladí) HEATER_1 a HEATER_2. Vypozoroval jsem, že HEATER_1 ohřívá baterii, ale zdá se mi, že je to spojeno i s klimatizací kabiny. Zato HEATER_2 má jak plusové, tak minusové hodnoty v obou směrech i dost přes 100°C. Nevíte k tomu více?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » stř 30. pro 2020 19:05:02

Mne by to také velice zajímalo.... ;)
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...