Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 01. lis 2021 14:06:33

Tak já po poslední aktualizaci infotainmentu 29.9.21 jsem dnes zjistil, že mi to začalo v přehledu jízd ukazovat ve spotřebě nesmysly.
Takové spotřeby jste ještě neměli, co?.... :lol:
Nejspíš tam chybí jednička před hodnotou. Musím to vyzkoušet....
Reset jsem provedl a vliv to nemělo....
Přílohy
DSC_0017.JPG
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » pon 01. lis 2021 15:54:05

Tak mě teď volali ze servisu že jim centrála hned odpověděla že již tuto chybu zjistili a pracují na vydání aktualizace aby byla odstraněna.
Za mě teda dobrej výkon. ve 13 hodin jsem byl v servisu a v 16 hodin už mají odpověď.
Kdyby takto šlo všechno
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 01. lis 2021 16:13:03

O jaké chybě mluvíte?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » pon 01. lis 2021 18:54:30

Tak servis po 45 tisících proveden.
Žádná závada a servis stál 3 100 Kč.
Vyměnili jen filtr jinak nic nemuseli dělat.
Navigaci jsem měl stejnou jak před cca půl rokem, takže ani tu nenahrávali.
Jednou ročně se tam nahrává nová aktualizace, na Konu je záruka 5 let, ale aktualizace navigace je 10 let zdarma!
Jinak stojí 5 tisíc, a když ji někdo nebude chtít, tak mu ji potom neaktualizují.

Trochu jsem technika zase vyzpovídal, protože se chlubil, že byl na školení.
Tak jsem mu řekl, že by se nám líbilo ruční zapnutí ohřevu baterie před příjezdem na nabíječku v zimním období, vůbec nevěděl o čem mluvím, až jsem mu to vysvětlil tak pochopil. Prý to přednese na dalším školení. Hledal topný výkon spirály a nenašel a stále mi tvrdil, že se baterie při -5 ohřívá pomocí tepelného čerpadla, což jsem se divil, ale asi jo.

Znovu jsem se ptal na výměnu kapaliny v baterce a řekl, že 2000 Kč stojí jen jeden litr!
Je tam něco přes 13 litrů, takže výměna, jen kapaliny bude stát cca 27 tisíc.
Mění se po 60 tisících km nebo po 4 letech.
U mne tedy asi za půl roku.
Kapalina je stejná jak u Korejských tak u Nošovických Kon.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » pon 01. lis 2021 19:18:29

Hm... takže koupit ojetou Konu s nájezdem tak 55 tis bude terno :-)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » pon 01. lis 2021 19:27:27

jarsou píše:O jaké chybě mluvíte?


Psal jsem pár příspěvků výše. Navigace mi při nastavení cíle který je vzdálen více než 20km hlásí že mě na cestu nestačí baterie i když je plně nabitá
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 19:31:00

K auto mám servisku a podle této je ve 120t.km kontrola a případná výměna. To si pak servisy mohou dělat co chtějí. Stejně je tomu s výměnou kabinového filtru každý rok místo dvou a teď možná budou měnit co 2 roky i 12V baterku, jako je tomu u ZOE....
Jak řekli v servise "neměníme vám olej, tak vám musíme někde ty peníze naúčtovat".
Servisní úkony jsou jasně dány.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Kona servis

Příspěvekod cernymotyl » pon 01. lis 2021 19:48:02

V manuálu mám až do 120.000 km jen kontrolu chladící kapaliny. Žádný pevně daný interval její výměny tam uvedený není.
Pro kabinový filtr je předepsaná výměna každé dva roky nebo 30.000 km.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 19:59:48

cernymotyl píše:V manuálu mám až do 120.000 km jen kontrolu chladící kapaliny. Žádný pevně daný interval její výměny tam uvedený není.
Pro kabinový filtr je předepsaná výměna každé dva roky nebo 30.000 km.

Ano, mám to přesně jak uvádíte. Myslím, že z nás servis jen chce tahat prachy.
Přílohy
Plán údržby.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 01. lis 2021 20:26:41

Tak to je zajímavé, já mám korejskou Konu a naprosto stejný plán údržby....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 20:45:05

jarsou píše:Tak to je zajímavé, já mám korejskou Konu a naprosto stejný plán údržby....

Asi proto, že v česku dávají stejnou knihu. 8-)
Zahraniční plány údržby k nalezení na netu, jsou od našeho hodně odlišně a mají tam "R" každých 45tis. km u výměny kapaliny...

Tak můžeš být spokojený. Plán údržby stejný, baterku máš potvrzenou, že je O.K., tak rozdíly nejsou, jen štítek na baterce LG nebo SKI.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » pon 01. lis 2021 21:16:56

Taky mám ten plan stejný....otázka jak se na to bude tvářit servis, jestli nebudou trvat na výměně abych zachovali záruku... navíc můžou tvrdit že kapalina je už "špatná"
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 21:34:50

garmont píše:Taky mám ten plan stejný....otázka jak se na to bude tvářit servis, jestli nebudou trvat na výměně abych zachovali záruku... navíc můžou tvrdit že kapalina je už "špatná"

Ano, mohou změřit vodivost chladící kapaliny a pokud nebude splňovat předepsaný limit, pak může následovat výměna. To měření bych chtěl ale doložit. Takže žádná výměna po 45, 60, nebo 120, ale pouze a jen kontrola.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 01. lis 2021 22:40:35

Někdo tady před časem tvrdil, že se ty výměny v Koně do r. 2020 netýká, alespoň podle návodu. No koukám chtějí čím dál více. Na Slovensku cca 18 tis. Kč. Já to mám až po 90 tis. km (zdarma údržba do 45 tis. km), takže až nový majitel :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » pát 05. lis 2021 0:16:20

Apofis74 píše:
Josef píše:
garmont píše:moje verze "smart" navigaci nemá :-)

S navigací v autě už jezdím výhradně, Waze nebo Google absolutně nepoužívám, je to nejlepší navigace s kterou jsem kdy jezdil.

plně souhlasím. Waze jsem nikdy nepoužíval a google? to je snad sranda ne.

To já to mám úplně jinak. Používám zásadně Google maps a/nebo Waze. Střídám totiž 2 různá auta a už jen přechod z pádel na joystick nebo zpět je někdy problém, hlavně za komplikovaného provozu, kdy jsou potřeba automatické návyky, aby se člověk mohl soustředit na provoz kolem sebe. Přecházet ještě navíc mezi dvěma různými navigacemi, to prostě není nic pro mě.

Navigaci z auta jsem používal snad jen kdysi ve starém Leafu 24kWh, když jsem jel do zahraničí, abych nemusel platit data v roamingu. Tam mi ovšem trvala příprava trasy vždycky minimálně hodinu, kdy jsem seděl v autě a chystal trasu. To mě natolik znechutilo, že jakmile jsem "objevil" Google maps a hlavně potom Waze, tak nebylo co řešit. Asi už to dnešní auta mají rychlejší. Ale i tak, nechce se mi sedět ráno v autě třeba v -10st.C a ladit trasu. Volant vyhřívání má, displej vyhřívání nemá, než nachystám trasu, tak mi zmrznou ruce a na rukavice s dotykovými špičkami jsem si nikdy nezvykl. Jasně, předehřev auta, ale to docela dost sežere a nikdy to nenechám víc než 5 min, jen aby se zvlažil vzduch, případně rozmrzla okna.

Google maps mají tu výhodu, že si v klidu v PC připravím trasu s až 10 průjezdními body. Už kolikrát se mi v minulosti stalo, když jsem si nastavil jen trasu z A do B, že jsem minul nějakou odbočku (s očima zabodnutýma do displeje jezdit nehodlám), navigace trasu přepočítala (někdy jsem si toho ani nevšiml) a nakonec mě vedla těmi nejhoršími pr****emi. No tak to teda ani omylem. Auto musí jet trasu, kterou chci já, nikoli trasu, kterou chce navigace - třeba kvůli jednomu kilometru nebo minutě. Takže si v PC předem připravím trasu, pošlu si ji do telefonu, spustím a jede se.

Waze je pro mě lepší z hlediska dynamického navádění, má rychlejší informace, ale umožňuje jen 2 body trasy. Ovšem to se dá taky vyřešit. Pokud chci jet trasu třeba přes 5 bodů, tak si je zkušebně uložím do Nedávných cílů tak, že pro každý bod vytvořím trasu z aktuální polohy do tohoto bodu a pak tu trasu zruším. Bod zůstane v Nedávných cílech. Pak stačí zadat před jízdou první část trasy s dvěma prvními body, pak další část trasy s dalšími dvěma body atd. Škoda, že se nedá poslat trasa z PC do mobilu. Waze je prostě aplikace orientovaná na mobil.

Aplikace Android Auto to dostala ještě o level výš, na displeji auta je to celé větší, i když ne úplně všechny funkce z mobilu umožňuje i na displeji. Žádná navigace není dokonalá a dost často se mi osvědčilo mít jednu navigaci na displeji přes Android Auto a druhou navigaci v mobilu upevněném v držáku. Trasa v Google maps jako základ a Waze jako pojistka. Někdy i obráceně. Celé to má tu výhodu, že i kdybych střídal třeba 5 aut, např. služební, tak je to pořád stejné. Ale chápu, že každý to má jinak.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 05. lis 2021 8:47:09

Kona i Niro navigace používá Google dopravní data, ale je výrazně lepší v navádění než Google. Waze zase občas zblbne (nebo to je záměr) a navede auto do kolony či dokonce do nějaké neprůjezdné oblasti, jak vyplývá v poslední době z reportů uživatelů. To že Waze záměrně navádí auto do míst, kde si ověřuje průjezdnost, se ví už delší dobu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pát 05. lis 2021 8:56:56

V autě na volantu stisknu ovládání hlasem a zadám přednastavený cíl.
Pokud zadávám nový cíl, přes ikonu lupy hledat a zadám cíl. Tedy žádná dlouhá příprava, která lze udělat i za jízdy.
Nebo vyhledat cíl v mobilu a odeslat do auta.
Poslední velký update navádí dle skutečného provozu, aby byl cíl dosažen co nejrychleji (pokud je zvoleno zobrazování provozu, pak i čára trasy mění barvy od zelené přes žlutou, oranžovou, až po červenou a je to velice přesné.
Waze má poslední dobou asi hodně uživatelů škodičů, kteří zadávají falešné údaje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 05. lis 2021 13:40:11

Mimochodem ta navigace a autě dokáže opravdu dobře spočítat dojezdový čas i přes kolony a i když jsem ji ze začátku moc nevěřil, časem jsem uznal, že ta navigace je opravdu výtečná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 05. lis 2021 17:37:00

Tak jsem dneska udělal pokus nabíjení. Dobil jsem do 50% a pak jel po10% a měřil (mám na wallbox i na zásuvku vlastní elektroměry).
Prvních 10% z wallboxu, pak z jednofáze.
A zjištění?
Wallbox 10% 8,7 kWh
Jednofáze 10% 7,8 kWh.
Rozdíl je dán především tím, že z wallboxu dochází k předehřívání baterky, kdežto z jednofáze nikoli. Co je pro baterii lepší?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pát 05. lis 2021 18:18:52

Tomu testu nerozumím, co znamená 10% a 8,7 kWh?
Audi Q4 Sportback e-tron 50