Kona servis

Moderátor: Josef

rattkin
Příspěvky: 16
Registrován: úte 28. úno 2023 9:39:24

Re: Kona servis

Příspěvekod rattkin » čtv 02. bře 2023 8:24:50

Lama píše:
alien5 píše:1F palubní nabíječka (7,2 kW)

děkuji za info, to se mi bude hodit. Sice budu mít jen 4kW fázi, ale i tak to myslím pojede dobře.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 13:53:42

Teď čtu, že je nová Kona, má ohřev baterie a je i větší mimo jiných vylepšení.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » úte 07. bře 2023 14:11:45

Jojo. Hlavní změna podle mne je možnost dodávat z Kony elektřinu do sítě. Jinak to vypadá, že prakticky Konu překastlovali, dali pár vylepšení, ale jinak se nic na platformě nemění...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » úte 07. bře 2023 14:22:20

Já bych viděl hlavní pozitivní změnu ten předehřev baterie, to umožní konečně nabíjet normálním výkonem i když venku není ideální počasí. A pak, co jsem koukal, tak se Kona podstatně zvětšila, o 17,5 cm na délku a rozvor 6 cm, kufr snad o 100 litrů a je tam i přední kufr. To už by se dalo považovat i za rodinně auto, pokud rodina nevozí kočárek a spoustu krámů kolem :-)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 17:29:39

jarsou píše:Jojo. Hlavní změna podle mne je možnost dodávat z Kony elektřinu do sítě. Jinak to vypadá, že prakticky Konu překastlovali, dali pár vylepšení, ale jinak se nic na platformě nemění...


To neumí zatím žádné EV a ani tato Kona to umět nebude, má ale zásuvku jako zdroj 230V a 3,3 kW, tedy stejné jako Ioniq 5.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 46
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Kona servis

Příspěvekod MilanDka » úte 07. bře 2023 17:46:57

Pořád věřím tomu, že i stávající Konu naučí predehřívat baterie. Vždyť je to jen otázka software. Vše potřebné to auto má.
Jinak pořád ještě čekám na dodání moji 64kW verze. Objednáno 28.6.22 ale už se to hýbe. Co mám zprávy, tak do konce března musí být vyrobeny všechny objednávky a pak se zastavují výrobní linky a předělávají se na novou Konu.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 07. bře 2023 17:57:02

e-LUKY píše:Teď čtu, že je nová Kona, má ohřev baterie a je i větší mimo jiných vylepšení.

Kde se píše o tom předehřevu?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 07. bře 2023 19:22:19

Lama píše:
e-LUKY píše:Teď čtu, že je nová Kona, má ohřev baterie a je i větší mimo jiných vylepšení.

Kde se píše o tom předehřevu?


tady jsem to zkopíroval.
Hyundai Kona Electric nabízí kromě pixelových spojitých horizontálních světlometů a pixelových grafických prvků také dodatečné prvky výbavy. Vyhřívání sady akumulátorů zajišťuje bezpečné nabíjení a dlouhý dojezd i v zimě. Víčko nabíjecí zásuvky je vybaveno systémem, který zabraňuje jeho přimrznutí. Uživatel tak může víčko otevřít i v tuhém mrazu při minus 30 °C. Víčko nabíjecí zásuvky je navíc vybaveno novým osvětlením pro dobrou viditelnost za tmy.

Rychlé nabíjení Z 10 % na 80 % za 41 minut z rychlonabíječky
Funkce V2L (Vehicle-to-Load) Max. výkon 3,13 kVA (Evropa), 1,63 kVA (Severní Amerika), 3 kVA (Korea)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » úte 07. bře 2023 20:06:54

Za mě je podstatné jakou rychlostí bude umět nabíjet a jaká bude prodejní cena.
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Kona servis

Příspěvekod alien5 » stř 08. bře 2023 8:04:35

Pro me osobne rychle nabijeni je nevyuzitlene na rychlonabijecce jsem byl 3x a to 2 v lidlu free a 1 na Pre abych to naucil manzelku kdyby nekdy sama nabijela. Rikala super CNG byl problem s hadici spatne to śo vyndavat.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 09. bře 2023 7:42:29

Tak jsem se vrátil z té svolávačky na kapalinu, protože se mi vyskytovala občas hláška nedostatek kapaliny a přitom podle nádržky ji bylo dost.

Takže prý propláchly a vyčistili systém, spíš si ale myslím, že ho popláchly aby odstranili bublinky ze špatně přístupných míst.
Zatím dobrý uvidím po čase.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 09. bře 2023 8:46:53

Jakou barvu chladící kapaliny máš? Modrou?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 09. bře 2023 10:44:17

garmont píše:Za mě je podstatné jakou rychlostí bude umět nabíjet a jaká bude prodejní cena.

Se obávám že to bude s Nirem nejpomaleji nabíjející se auto na trhu vůbec (s třídě s baterií nad 50 kWh) tím pádem použitelné jako druhé do rodiny což je škoda. Protože auto se spotřebou Kony a rychlostí dobíjení Ionigu5 by bylo super. Ale bud si koncern chce zachovat prodej plug in hybridů, nebo to prostě do té spalovací předělávky zandat nejde.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » čtv 09. bře 2023 11:32:26

Ono by stačilo mít rychlost nabíjení kolem 100 kW, jak to mají konkurenti (P208, EQA a pod.) a aby tu rychlost to auto umělo i když není ideální teplota.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 09. bře 2023 11:48:03

Osobně preferuji spotřebu vozu před rychlostí nabíjení. KONA mi vyhovuje a ANO, byl bych rád, pokud by měla 800V (případně chystaný 1200V) systém, pak by to bylo super. Jenže, jak často potřebujeme to super rychlé dobíjení, když převážně nabíjíme na AC. Teprve až jedeme opravdu daleko, může se hodit. Ono ale větší rychlost nabíjení zase stojí více peněz a více ničí baterku...
Pokud rozdíl 23 minut (41min KONA - 18 minut EV6) někdo využije často, pak si koupí EV6, ale mít to jen pro pocit, pak nevím...
Navíc, pokud budou oba vozy nabíjet na DC_50kW, pak bude KONA nabitá rychleji neb potřebuje dobít méně energie díky mnohem menší spotřebě.
Každý si musí zvolit to své.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 09. bře 2023 11:53:14

Marek71 píše:Ono by stačilo mít rychlost nabíjení kolem 100 kW, jak to mají konkurenti (P208, EQA a pod.) a aby tu rychlost to auto umělo i když není ideální teplota.

Jenže konkurenti tou rychlostí nabíjí třeba jen několik minut a v rozmezí třeba jen 15-20% a to za ideálních podmínek. Nejde o maximální rychlost, ale o dobu nabíjení třeba do 80%. Málo aut má nabíjecí křivku takovou aby nabíjelo 0-100% stále 50kW... (myslím, že jen e-Tron).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » čtv 09. bře 2023 16:34:40

Samozřejmě, že důležitá je křivka nabíjení. Ale u těch podobných aut, jako je Kona, eNiro, P208, EQA je ta křivka velmi podobná, akorát že Kona a eNiro mají vrchol někde v 75 kW, kdežto konkurence někde u 100, příp. i 113 kW (EQA). A to ještě Kona a eNiro ten vrchol kolem 75 kW mají jen za ideálních podmínek. Takže pak průměrný nabíjecí výkon 10-80% je u nich mnohem menší než u srovnatelné konkurence. Neboli plocha pod nabíjecí křivkou (určitý integrál funkce nabíjení v rozsahu 10-80) je mnohem menší :-)

Prostě je vidět, že Kona a eNiro jsou starší koncepce. Ale samozřejmě, své zákazníky si najdou, ne každý potřebuje nabíjet na cestách.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » čtv 09. bře 2023 18:34:24

jarsou píše:Jakou barvu chladící kapaliny máš? Modrou?


Ano, modrou.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 09. bře 2023 19:48:59

Pokud ještě někdo neviděl okruhy kapaliny hyundai-kia.
Přílohy
hyundai-kia-heat-pump-13-1610.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pát 10. bře 2023 7:32:21

Raději nevidět.... :D
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...