Příspěvekod eHonza » sob 23. říj 2021 12:06:16
Ve středu jsem byl na servisce po 30.000 km. Vlastní servis bez problémů, cena 2786 Kč.
Už předem jsem věděl nebo spíš tušil, že s největší pravděpodobností dojde k aktualizaci map a taky SW.
Mapy asi OK, stejně je nepoužívám, takže je mi to celkem jedno, jezdím podle Waze nebo Google map.
Ovšem na aktualizaci SW jsem se vyloženě těšil, protože podle diskuzí s jinými majiteli Kon na nabíječkách by u nového SW mělo dojít k vyřešení problému, který mě doposud nejvíc trápil - neustálé padání Android Auto, podle zákona schválnosti obvykle zrovna ve chvíli, kdy se to nejmíň hodí. A výsledek? Ano, Android Auto padá mnohem míň než předtím, i když občas vypadne taky. Až potud tedy OK.
Jenže... nic na světě není dokonalé. Jinými slovy - jeden problém odstraněn, nový problém na obzoru.
Nové problémy:
1) Domovská obrazovka (ikona domeček)
Dřív byla rozdělena na 3 části - vlevo navigace, uprostřed rádio nebo média, vpravo pomocná obrazovka (na té se dalo zvolit, co má zobrazovat - vždycky jsem tam měl stav baterky a dojezd EV, jen opravdu výjimečně jsem ji přepínal na něco jiného)
Nyní když kliknu na domeček, tak se zobrazí "cosi" - vlevo počasí, zbytek displeje potemnělý a nepoužitelný náznak navigace - úplně k ničemu. Takže v podstatě nemám jinou možnost a musím stisknout tlačítko MAP - na 2/3 displeje se zobrazí navigace a ve zbylé 1/3 vpravo je pomocná obrazovka (stejně jako se starším SW).
Můj problém u nového SW (kromě toho, že musím pořád mačkat tlačítko MAP), spočívá v tom, že děti často při jízdě chtějí vidět název písničky, co se zrovna hraje - udělají si fotku displeje a pak si to stáhnou třeba do mobilu. U starého SW bylo vidět rádio vlastně téměř pořád. U nového SW musím rolovat na pomocné obrazovce v té pravé třetině displeje - ze stavu baterky EV na rádio a pak zpět zase na baterku (nechal jsem si tam jen už jen EV a rádio, jinak to nejde). Musím to dělat poměrně dost často a to zbytečně odvádí pozornost, což za jízdy tím zvyšuje riziko havárie (jasně na úvodní obrazovce po zapnutí EV potvrzuji.... a bla bla bla, ale ukažte mi někoho, kdo nikdy nemusí za jízdy ťuknout na displej - od toho je dotykový a kdyby se to fakt nesmělo, tak by ho za jízdy blokovali natrvdo). Za mě tedy palec dolů.
2) Tlačítko Hvězdička
To je alespoň pro mě ještě větší problém. U starého SW šlo pod toto tlačítko navolit obrazovku s asi 10 předvolbami najednou. A tyto předvolby nebyly jen do 1.úrovně, ale i do dalších úrovní (typicky třeba nastavování maximální hodnoty nabití, které je tuším v 3.úrovni). Prostě jsem stiskl tlačítko, objevila se mi obrazovka, zde jsem mohl zvolit třeba Android Auto, nastavení EV, spotřebu atd. Prostě ťuk, klik a bylo to. A hlavně - u těchto oblíbených položek pořád stejně.
U nového SW jde pod tlačítko Hvězdička dát jen jedna předvolba a to je fakt šílené. Tlačítko Hvězdička je přece něco jako v PC menu Oblíbené v internetovém prohlížeči, abyste nemuseli často navštěvované stránky ručně vypisovat do adresního řádku. Ale chtěl bych vidět někoho, kdo má v PC v Oblíbených pouze 1 položku!!! Prostě tak, jak to je teď, tak jsem si musel vybrat jednu položku. Volba padla na Android Auto, ovšem všechny ostatní položky musím pracně hledat - každou někde jinde. Ano, dalo by se to vyřešit - potažením domovské obrazovky doleva, objeví se menu podobné tomu, které jsme měl u starého SW pod tlačítkem Hvězdička, ovšem to jsou pouze ikony 1.úrovně. Pro přechod do ostatních úrovní musím opakovaně ťukat na displej. Občas i za jízdy. Tedy viz konec bodu 1).
Znáte "teorii chcíplé myši"?
Pokud ne, tak tato teorie říká, že dejme tomu dáváte si jako obvykle nakládané okurky ze sklenice, ohromně Vám chutnají... ovšem jen do té doby, než ze sklenice vytáhnete chcíplou myš. Pak samozřejmě zbylé okurky vyhodíte, ty již pozřené se pokusíte vyzvracet a pak už jen doufáte, že Vám z toho nic nebude. A pak hodně dlouho (možná už nikdy) si nakládané okurky nedáte.
Možná je to přehnané, ale takový pocit mám z nového SW Hyundai Kona.
Nic nového, převratného, ale staré dobré osvědčené funkce jsou částečně nebo úplně znehodnoceny.
A to jsem se ještě naštěstí nedostal dál, protože za ten rok, co jezdím, jsem "objevil" a zvykl si používat jen ty opravdu pro život v autě nezbytné funkce. Možná je to dobře, že jsem se jich nenaučil používat víc.
Chápu, že vývojáři SW mají taky své rodiny, které chtějí jíst každý den, takže je logické, že se musí "předvést" a do nového SW vždy dodat spoustu nových, "inovativních" funkcí. Ale proč proboha nenechají ty staré, osvědčené???????? Ti vývojáři SW mají jediné štěstí, protože kdybych jim šéfoval já, tak s takovým přístupem by si museli hledat něco jiného na práci. A neplatí to jen pro SW auta, ale obecně pro SW čehokoli.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km