COLDGATE
Moderátor: Josef
Re: COLDGATE
Při nízkém Soc se sníží napětí baterie, při studené baterce se zvýší vnitřní odpor baterie, tyto dvě podmínky přispívají ke snížení maximálního možného proudu, který baterie dokáže vytvořit při zatížení a z toho plyne i zmenšený výkon.
Re: COLDGATE
Ale to je přeci normální ne? Alespoň teda jsem to četl u testu Enyaqu a i zástupce Škody to zmiňoval, že max výkon je k dispozici jen od určitého SOC a taky když je baterka zahřátá. Takže to bude asi vlastnost EV. Samozřejmě, výjimkou budou asi sportovní vozy jako Taycan, etron GT a pod.
Re: COLDGATE
To omezení výkonu je jasné, když nelze výkonově nabíjet, omezují i vybíjení, stejně to má Tesla i další výrobci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: COLDGATE
Ano, omezení je jasné a je řízené BMS, nikoliv přímo dle napětí (i když vše i % SOC baterie se počítá z napětí baterie). Zaujal mi ale ten větší rozsah hodnot 125-160 kW.
Chtěl jsem říct, že hodnoty sleduji a dělá to na mě dojem, jako kdyby poslední listopadová aktualizace změnila zobrazování hodnot (minulá aktualizace počítala zase nesmyslně malé spotřeby). Požádal jsem kolegu "JarSou" o porovnání.
Chtěl jsem říct, že hodnoty sleduji a dělá to na mě dojem, jako kdyby poslední listopadová aktualizace změnila zobrazování hodnot (minulá aktualizace počítala zase nesmyslně malé spotřeby). Požádal jsem kolegu "JarSou" o porovnání.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: COLDGATE
Nevim jak to maji ostatni auta, ale Citigo pri DC nabijeni nabiji clanky vzdy takovym proudem, ze vzroste napeti clanku o 0,1V (plati to do cca 33% SOC). Kdyz ma baterie cca 0C, je rychlost nabijeni cca 21kW, kdyz v rozmezi 25 az 40 C, tak 37kW.
Re: COLDGATE
martin7470 píše:Nevim jak to maji ostatni auta, ale Citigo pri DC nabijeni nabiji clanky vzdy takovym proudem, ze vzroste napeti clanku o 0,1V (plati to do cca 33% SOC). Kdyz ma baterie cca 0C, je rychlost nabijeni cca 21kW, kdyz v rozmezi 25 az 40 C, tak 37kW.
Nechápu jak to souvisí s výkonem vozu a jeho omezením. Neřešíme zde nyní nabíjení, to je každému jasné. Jde mi o omezení max. výkonu při jízdě. U Citiga se o tom psalo více a je to celkem jasné, ale u KONY (Nira) to nikdo neřeší a žádná tabulka hodnot asi není.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: COLDGATE
Podobne funguje i omezeni vykonu pri nizkych teplotach baterie. Tam je maximalni pokles na clanku 0.2V. Pokud by byl pokles napeti v dusledku zateze vyssi, nez 0.2V, tak to omezi vykon.
Re: COLDGATE
martin7470 píše:Podobne funguje i omezeni vykonu pri nizkych teplotach baterie. Tam je maximalni pokles na clanku 0.2V. Pokud by byl pokles napeti v dusledku zateze vyssi, nez 0.2V, tak to omezi vykon.
Souhlasím. Byl by zajímavý graf omezení výkonu v závislosti na teplotě jako máme pro nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: COLDGATE
Co jsem viděl nějaká videa, tak korejská Kona má při zátěži pokles napětí článku taky o max. 0.2V. Naopak Tesla Model 3 s LG baterií umožnuje pokles až cca 0.7V (to asi nebude z hlediska životnosti právě to nejlepší )
Z toho lze usuzovat, že LG články v Tesle nejsou z hlediska vnitřního odporu o nic lepší než v Koně nebo Citigu.
Z toho lze usuzovat, že LG články v Tesle nejsou z hlediska vnitřního odporu o nic lepší než v Koně nebo Citigu.