COLDGATE

Moderátor: Josef

loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: COLDGATE

Příspěvekod loping1 » čtv 27. led 2022 21:39:52

Při nízkém Soc se sníží napětí baterie, při studené baterce se zvýší vnitřní odpor baterie, tyto dvě podmínky přispívají ke snížení maximálního možného proudu, který baterie dokáže vytvořit při zatížení a z toho plyne i zmenšený výkon.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: COLDGATE

Příspěvekod Marek71 » čtv 27. led 2022 22:22:45

Ale to je přeci normální ne? Alespoň teda jsem to četl u testu Enyaqu a i zástupce Škody to zmiňoval, že max výkon je k dispozici jen od určitého SOC a taky když je baterka zahřátá. Takže to bude asi vlastnost EV. Samozřejmě, výjimkou budou asi sportovní vozy jako Taycan, etron GT a pod.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: COLDGATE

Příspěvekod Josef » pát 28. led 2022 7:03:10

To omezení výkonu je jasné, když nelze výkonově nabíjet, omezují i vybíjení, stejně to má Tesla i další výrobci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 28. led 2022 7:44:31

Ano, omezení je jasné a je řízené BMS, nikoliv přímo dle napětí (i když vše i % SOC baterie se počítá z napětí baterie). Zaujal mi ale ten větší rozsah hodnot 125-160 kW.
Chtěl jsem říct, že hodnoty sleduji a dělá to na mě dojem, jako kdyby poslední listopadová aktualizace změnila zobrazování hodnot (minulá aktualizace počítala zase nesmyslně malé spotřeby). Požádal jsem kolegu "JarSou" o porovnání.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod martin7470 » pát 28. led 2022 8:59:32

Nevim jak to maji ostatni auta, ale Citigo pri DC nabijeni nabiji clanky vzdy takovym proudem, ze vzroste napeti clanku o 0,1V (plati to do cca 33% SOC). Kdyz ma baterie cca 0C, je rychlost nabijeni cca 21kW, kdyz v rozmezi 25 az 40 C, tak 37kW.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 28. led 2022 9:22:59

martin7470 píše:Nevim jak to maji ostatni auta, ale Citigo pri DC nabijeni nabiji clanky vzdy takovym proudem, ze vzroste napeti clanku o 0,1V (plati to do cca 33% SOC). Kdyz ma baterie cca 0C, je rychlost nabijeni cca 21kW, kdyz v rozmezi 25 az 40 C, tak 37kW.

Nechápu jak to souvisí s výkonem vozu a jeho omezením. Neřešíme zde nyní nabíjení, to je každému jasné. Jde mi o omezení max. výkonu při jízdě. U Citiga se o tom psalo více a je to celkem jasné, ale u KONY (Nira) to nikdo neřeší a žádná tabulka hodnot asi není.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod martin7470 » pát 28. led 2022 9:54:33

Podobne funguje i omezeni vykonu pri nizkych teplotach baterie. Tam je maximalni pokles na clanku 0.2V. Pokud by byl pokles napeti v dusledku zateze vyssi, nez 0.2V, tak to omezi vykon.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 28. led 2022 15:02:22

martin7470 píše:Podobne funguje i omezeni vykonu pri nizkych teplotach baterie. Tam je maximalni pokles na clanku 0.2V. Pokud by byl pokles napeti v dusledku zateze vyssi, nez 0.2V, tak to omezi vykon.

Souhlasím. Byl by zajímavý graf omezení výkonu v závislosti na teplotě jako máme pro nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod martin7470 » pát 28. led 2022 18:48:36

Co jsem viděl nějaká videa, tak korejská Kona má při zátěži pokles napětí článku taky o max. 0.2V. Naopak Tesla Model 3 s LG baterií umožnuje pokles až cca 0.7V (to asi nebude z hlediska životnosti právě to nejlepší :D )
Z toho lze usuzovat, že LG články v Tesle nejsou z hlediska vnitřního odporu o nic lepší než v Koně nebo Citigu.