Stránka 15 z 20

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: ned 20. pro 2020 22:54:00
od milan84
To je sice super, ale tak dlhe obdobie nic nepovie o konkretnej spotrebe pri 110, 130kmh a o tom, aky velky je rozdiel mesto v lete/ mesto v zime.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: ned 20. pro 2020 23:10:32
od Lama
Co vas zajima?
Mam data z jizd do Stuttgartu s Ioniqem a nyni to pojedu Konou.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: ned 20. pro 2020 23:12:39
od Josef
Ta spotřeba u 64 kWh baterie je už vedlejší, u malé baterky to člověk hlídá, u velké to přestane řešit a používá to jako běžné auto. Vždycky lituju ty Teslami obsypané stojany ve Vestci, dnes už tam nabíjí prakticky jen ony, zcela vyjímečně tam člověk ráno a večer potká jiné auto. Mě se "tankuje" přes noc a neřeším ztracený čas na nabíječkách.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: ned 20. pro 2020 23:42:23
od Lama
Ja treba resim jak jet, abych na ceste do Stuttgartu a zpet nabijel co nejmene...

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 0:11:33
od Josef
Ano je to nejlevnější a nejpomalejší, jak tady bylo několikrát ukázáno.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 0:32:29
od Lama
Prave, ze to neni tak jednoznacne, protoze Kona muze jet s zadnym, jednim nebo i nekolika kratkymi nabijenimi...

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 6:39:07
od Josef
Tak bez nabíjení dát Stuttgart nejde a když pojedete pomalu, budete mít problém s coldgate. V zásadě při těchto teplotách je potřeba jet alespoň 130 km/h (lépe 140 km/h) aby baterie byly schopny nabíjet rozumným výkonem. Strávíte na nabíjení 2,5 hod pokud pojedete rychle, nebo cca 3 hodiny, pokud pojedete pomalu (110 km/h). Jízda bude celkem trvat 13 hod. při pomalé jízdě a 12 hod. při rychlé jízdě. Nepočítám nabíjení na rychlých nabíječkách, tam by se nabíjení zkrátilo při rychlé jízdě. Dejte pak schválně vědět. Předpokládám, že pojedete teple oblečen a s minimem topení :)

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 10:36:21
od Lama
Nejedu sám, takže topit se bude a žena žhaví sedačku i v zimě...
Zkouším různé varianty, přes ABRP a zatím mi to vychází úplně naopak, než píšete. Při jízdě do 110km/h a jedním nabíjením je kupodivu celkový čas nejmenší (asi ABRP počítá i s pomalým zimním nabíjením). Proč by to Kona neměla dát bez nabíjení? Ano, zimní dojezd už není přes 500, ale 460, a i 400 mi s rezervou stačí. Jo, při 160km/hod bych musel nabíjet 2x, ale čas v cíli bude horší.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 10:49:42
od Josef
Co se týká jízdy bez nabíjení, mluvíme o tom německém Stuttgartu, který je 480-500 km dle trasy daleko od Prahy? Pravda, třeba vyjíždíte z Plzně, to netuším. Ta kalkulace se týkala cesty tam a zpět. Na dálnici bude mít Kona dojezd 360 km, to bez nabíjení dát prostě v tomto počasí nemůže, tedy jedině byste jeli ve středu nebo čtvrtek, kdy má být až 13°C a pojedete 110 km/h, pak bude dojezd tak 400 km :)

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 15:46:02
od Marek71
Jak se přesně projevuje ten coldgate, prosím?

Taky jezdím pravidelně do Stuttgartu, ale z okolí Prahy a celkem je to 520 km. Tak by mě zajímalo, jestli by to bylo reálné zajet na jedno nebo dvě nabíjení s Konou? A právě teď v zimě? Coldgate znamená, že to nenabíjí při teplotách kolem nuly výkonem 60-70 kW, ale podstatně nižším? A jakým výkonem teda. Kolik bych strávil na nabíječkách celkem? Z domova to mám na UFC v Rozvadově necelých 180, tak bych asi nabil tam a pak ještě jednou asi.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 18:13:59
od Josef
Samozřejmě s Konou jedno nabíjení na cestu do Stuttgartu stačí, jde jen o to jak to bude nabíjet dlouho a to záleží na teplotě baterie, viz následující tabulka:

Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie> 5°C: maximální výkon 25 kW
Teplota baterie> 15°C: maximální výkon 40 kW
Teplota baterie> 25°C: maximální výkon 50 kW (50kW nabíječky) nebo 56 kW (> 100kW nabíječky)
Teplota baterie> 25°C: maximální výkon> 70 kW (> 100kW nabíječky)

Při jízdě kolem 130 km/h (tedy na dálnici) se baterie i v 5°C celkem slušně OHŘEJE NA 15°C, na okreskách není šance.

Pro malé porovnání. Dnes jsem jel s e-Nirem trasu Praha centrum - Hradec Králové centrum a zpět po dálnici a při rychlosti 130 km/h byl celkový průměr s 21,2 kWh/100 km. Venkovní teplota 6°C, dva lidi, topení na 22°C, baterie tam 8°C, zpět 13°C.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: pon 21. pro 2020 19:16:36
od Lama
Marek71 píše:Taky jezdím pravidelně do Stuttgartu, ...

Chtěl jsem Vám poslat Soukromou Zprávu s dotazem ohledně Covid opatření při cestě do Stuttgartu, ale nemáte ji povolenu...
Děkuji, L.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 8:52:03
od Marek71
To je divné. Mám povolené přijímat soukromé zprávy a i mám nějaké ve schránce.

Ale ve Stuttgartu (resp. já jezdím a pracuji v BB) jsem nebyl od září, naposledy někdy koncem září, právě kvůli současné situaci. Chtěl jsem minulý týden, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Žádný test potřeba není pro vstup, ale je povinná registrace na webu a pak 10 dní karanténa, kterou lze po 5 dnech zrušit testem s neg. výsledkem. Teoreticky vás během karanténu může navštívit a zkontrolovat hygiena. Ale to je pro mě nanic, já tam jezdím vždy tak na 4 dny. No a jelikož už i DE je riziková země, tak po návratu do ČR bych taky musel do karantény, na to se můžu... takže pracuji doma a pojedu zase až v lednu. Jinak v DE teď vše zavřeli (minulou středu) až na potraviny a ještě nějaké nezbytné obchody, otevřou někdy v půlce ledna nebo tak nějak, tak uvidím.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 8:56:19
od Marek71
Co se týká té rychlosti nabíjení Kony, tak to je docela zklamání. Co jsem koukal na 1000 km test ID.3 na hybridu, tak tam i v zimě pořád nabíjel plným výkonem, stejně jako by nabíjel v létě. Právě jsem uvažoval, že s tou Konou už by se dalo i těch přes 500 km zvládnout. Ale v zimě, abych nabíjel 20 kW namísto 60 a na nabíječce namísto necelé hodiny zabil skoro dvě, to se mi teda opravdu nechce. Z tohoto hlediska vypadá ID.3 jako lépe vyřešené EV, akorát ten byl pro mě zase zklamáním co se týká vnitřku, tam se mi Kona líbí víc.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 9:05:59
od Lama
Marek71 píše:To je divné. Mám povolené přijímat soukromé zprávy a i mám nějaké ve schránce.


"Zadaní uživatelé neexistují." ...nelze tedy zprávu odeslat.

To co píšete ohledně cesty se týká hlavně pendlerů. A nyní jsou nová opatření, kdy každá spolková země to má jinak. Přes Bavorsko můžete třeba jen projíždět, nebo návštěva děté, rodičů s omezením času 12 nebo 24 hod. Sasko omezuje na 72 hod. A za těchto podmínek se elektronická registrace neprovádí, ani testy, ani karanténa.
Nicméně děkuji za snahu, myslel jsem, že máte aktuálnější informace.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 9:21:34
od Lama
Marek71 píše:Co se týká té rychlosti nabíjení Kony, tak to je docela zklamání. Co jsem koukal na 1000 km test ID.3 na hybridu, tak tam i v zimě pořád nabíjel plným výkonem, stejně jako by nabíjel v létě. Právě jsem uvažoval, že s tou Konou už by se dalo i těch přes 500 km zvládnout. Ale v zimě, abych nabíjel 20 kW namísto 60 a na nabíječce namísto necelé hodiny zabil skoro dvě, to se mi teda opravdu nechce. Z tohoto hlediska vypadá ID.3 jako lépe vyřešené EV, akorát ten byl pro mě zase zklamáním co se týká vnitřku, tam se mi Kona líbí víc.

Mají to všechna EV, nejenom NIRO a KONA, která mají nově navíc zimní ohřev baterky za jízdy (pouze by se mohl aktivovat dříve, nebo nejlépe ručně a bylo by to super).
Ohledně těch testů 1000 km, který provádí Ivo Pavera - jezdí za různých podmínek (někdy je auto promrzlé přes noc venku, jindy vyjede s teplým z garáže), měl by měřit teplotu baterie!!! Když se podíváte na zahraniční testy, tak tak tam zajel 1000 km při 133km/hod i s nabíjením pod 8,5 hodiny. Pavera to jel asi za 13 hodin ...

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 10:16:12
od Marek71
Ty informace, samozřejmě, znám. Mě ale nejde o krátkodobé cesty do 24 hod. a taky nejsem pendler. Mám v DE normálně bydlení. Ano, přes Bavorsko se smí jen projet. Když tam jedu, tak na těch pár dní, proto mě zajímalo jak to funguje a ta registrace tam být musí. Ale jak jsem psal, teď tam stejně nepojednu, není to nutné a nemá to za těchtookolností ani cenu, počkám na lepší čas...

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 10:22:27
od Marek71
No ale ty výkony nabíjení, co píše Josef při nízkých teplotách, to je tragédie a má to teda daleko k těm 60-75 kW, co by to mělo nabíjet. Proto jsem usoudil, že na delší cesty to moc není. No uvidíme, až vyjde ten 1000 km test s Konou, tam bude přímé srovnání např. s ID.3 který má mít údajně lepší ten ohřev baterky. A podmínky jsou cca. stejné, teplota je vždy něco málo nad nulo, takže srovnat to lze docela dobře.

Nebo mi teda řekněte ze své zkušenosti. Jakým výkonem budu nabíjet na UFC na Rozvadově, když pojedu z domova od Prahy, bude to tak 180 km, začátek po Praze a zbytek pak na D5? Pojedu tempem jak jsem zvyklý, těch 130 na tempomat, když to situace dovolí. Jaký nab. výkon mi Kona vezme? A nebo když pojedu až k další 150 kW nabíječke někde v půlce cesty, abych měl jenom jedno dobíjení, budu nabíjet skoro z prázdné do 80 proc. Teplota bude kolem nuly. Budu nabíjet aspoň těch 60 kW nebo jak píše Josef stěží 20 kW? Nebo jaká bude teplota baterky když vzduch bude kolem nuly, příp. mírně pod nuou? I kdyby se ohřála na 15, tak teda podle té tabulky dobíjecí výkon nic moc. Ale nechám si vysvětlit z praxe...

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 10:52:49
od Lama
Nenapsal jste to hlavní, zda bude auto vyjíždět z garáže, kde si před jízdou dobijete a předtopíte, nebo parkujete venku a nabíjíte pouze na veřejných stanicích.
Rozhodně ale i při té nejhorší variantě (auto bude přes noc venku v mrazu), tak než dojedete na Rozvadov, tak baterie bude mít jistě nad 5°C, takže min. 42kW. Tabuku rychlostí v závislosti na teplotě znáte.

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Napsal: úte 22. pro 2020 10:59:36
od Marek71
No já v té tabulce právě vidím toto:

Teplota baterie> 5°C: maximální výkon 25 kW
Teplota baterie> 15°C: maximální výkon 40 kW


Takže pokud bude teplota baterie kolem 5 st., jak píšete, tak mi to vychází na nab. proud jenom max. 25 kW a to ještě tam je "větší než 5 st". A až od teploty 15 st. baterky je to výkon 40 kW. A to je teda hodně špatné, ten ID.3 na tom byl lépe. Nebo špatně koukám? Jo a vyjížděl bych z garáže, kde bych si auto klidně předehřál, pokud by to nějak zásadně pomohlo.

Proto mě spíš zajímalo, jakou máte zkušenost vy, nebo i Josef.

Já právě koukal na nabíjecí křivku tady a říkal jsem si, že to je v pohodě, po cestě jednou.dvakrát nabiju, v souhrnu tak 40 minut, to přežiju.
https://ev-database.org/car/1204/Hyunda ... ric-64-kWh