KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 10. lis 2020 8:30:16

e-LUKY píše:Tak k ničemu takovému jsem se zatím nedostal a tak po mne nidky žádné heslo nechtěl.
:)


No je to pro lidi, co se rádi v něčem šťourají, pravda, můžou tam i nějakým zásahem něco pokazit. Já jsem v jiném autě nastavoval citlivost mikrofonu handsfree, nebo přístup přes wifi apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » stř 11. lis 2020 11:21:06

Lama píše:
e-LUKY píše:
Lama píše:Tuto obrazovku používám neustále :D Používal jsem ji už i u IONIQa.
Nastavil jsem si ji na volitelné tlačítko (*).
Jezdím pode ní na spotřebu 8-)
Nechá se vysledovat jak optimálně nastavit klimu, aby brala minimálně.
Občas se ale stane, že hodnoty zamrznou, pak stačí dát Zpět a Tam a zase to jede.
Jednou, za vysokých teplot a po DC nabíjení jsem viděl aktivní i "Péči o baterii" (v létě to ochlazuje a v zimě ohřívá baterii).

:?: Když jsme u toho nastavování..., u IONIQa mi šlo v Navigaci editovat i mazat uložené adresy. U Kony jsem nic takového nenašel? Dokonce mi nejde nastavit "Domov", že už stejnou adresu mám uloženu.


************
Tak v navigaci mám přednastavené adrsy jako "domov, práce a pod".
Pokud chci v navigaci najít už jednou použitou adrsu tak ji tam můžu zpětně najít. Mazat a ani upravovat jem nemusel ale když si zadám požitou adrsu a chi u ní změnit ulici nebo číslo tak to jde?!
Smazat celou ze seznamu jsem nezkoušel.

Já moc podle spotřeby nejezdím ale přišlo mi to jako zajímavý to sledovat při určitých režimech, zjistil jsem, že ale při ustálené jízdě přepínání režimů nemá vliv na spotřebu! Ta se projeví jen při akceleraci podle režimu.
Pokud jedu na pedál bez adaptivního asistenta, tak stačí jet na EKO, a rychlost a okolí si hlídám sám, pokud jedu na adaptivního asistenta(tempomat), tak je lepší SPOTR nebo i COMFORT, pro rychlejí rozjezd při odbočení auta přede mnou z mého pruhu abych za mnou další auta neblokoval pomalým rozjezdem.

Jinak jsme byl minulý týden v Praze a jel jsem po dálnici 140 a při této rychlosti byla spotřeba 23,2 a dojetd 370 km. Zpátky při rychlosti 120 byla spotřeba 21,4. Druhý den cesta do Ostravy rychlostí 110 a spotřeba 19,2, to jsem ale trpěl a tak zpátky je zase 140. Vše tedy bylo ale s topením a venkovní tepota byla 2-8 st.C, zakže to dost topilo. Teď ale alespoň vidím kolik to dělá %.
:)
Zimáky ale dobrý a sedí, uvidíme jak přijde první sníh.

Změnit u použité adresy ulici nebo číslo ANO, ale uložit opravené nejde. U IONIQa jsem si ukládal nabíječky, bohužel neprovedl jsem EXPORT, takže si je zde znovu postupně zadávám, ale když se spletu, tak to nejde opravit...??? Nechápu!!!
Zkuste se prosím pokusit smazat uloženou adresu, nebo ji opravit. U IONIQa bylo MENU ve kterém byly další možnosti, zde jsem nic nenašel. Je mi ale podezřelé, že by to jen zaznamenávalo adresy, které by pak nešly vymazat...

Ano, spotřeba je stejná ve všech režimech, ale mění se síla rekuperace a maximální výkon. Pro zkoušení té rekuperace to chce je mít nastavené na stejno (1-3). Já je měl rozdílně, ale bylo to i nepříjemné při přepínání, takže teď vše za 1. Škoda, že nejde předvolit "0" i když návod uvádí 0-3.
Díky za info ohledně rozjezdu při odbočení auta přede mnou.


*******
Tak ta změna adresy nabo její smazání se mi také nepovedla.
Ale jen jsem to zkusil na váš dotaz, jinak jsem to dosud nepotřeboval.

Jinak k tomu rozjezdu, když odbočí auto přede mnou. Stačí nechat i EKO režim a pak jen na chvíli šlápnout na pedal rychlosti a po čase (zařazení) zase pustit a je to skoro stejné. Ten sport není moc ideální, moc to cuká s autem, bohatě stačí EKO nebo maximálně COMFORT. Jede to stejně a jízda je příjemnější, pedálem můžu kdykoliv a jakkoliv zrychlit a přitom nepřepínám režimy..
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 11. lis 2020 13:01:52

Přesně tak, koupil jsem si místo za 600 tis. auto za 1.2 mil. a ušetřím 200,- Kč měsíčně :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » stř 11. lis 2020 17:40:51

Josef píše:Přesně tak, koupil jsem si místo za 600 tis. auto za 1.2 mil. a ušetřím 200,- Kč měsíčně :lol:


****
Měl jsem na mysli nabíjení a ještě v tom, že když budu nabíjet jen dle nízké ceny tak oproti běžné ceně uštřím těch 300Kč měsíčně.
Cenu auta neovlivním, ale nabíjení ano.
;)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 11. lis 2020 17:50:59

Já to myslel na sebe - výměna Soul za e-Niro s lepší spotřebou :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » stř 11. lis 2020 20:00:04

e-LUKY píše:
Lama píše:
e-LUKY píše:
************
Tak v navigaci mám přednastavené adrsy jako "domov, práce a pod".
Pokud chci v navigaci najít už jednou použitou adrsu tak ji tam můžu zpětně najít. Mazat a ani upravovat jem nemusel ale když si zadám požitou adrsu a chi u ní změnit ulici nebo číslo tak to jde?!
Smazat celou ze seznamu jsem nezkoušel.

Já moc podle spotřeby nejezdím ale přišlo mi to jako zajímavý to sledovat při určitých režimech, zjistil jsem, že ale při ustálené jízdě přepínání režimů nemá vliv na spotřebu! Ta se projeví jen při akceleraci podle režimu.
Pokud jedu na pedál bez adaptivního asistenta, tak stačí jet na EKO, a rychlost a okolí si hlídám sám, pokud jedu na adaptivního asistenta(tempomat), tak je lepší SPOTR nebo i COMFORT, pro rychlejí rozjezd při odbočení auta přede mnou z mého pruhu abych za mnou další auta neblokoval pomalým rozjezdem.

Jinak jsme byl minulý týden v Praze a jel jsem po dálnici 140 a při této rychlosti byla spotřeba 23,2 a dojetd 370 km. Zpátky při rychlosti 120 byla spotřeba 21,4. Druhý den cesta do Ostravy rychlostí 110 a spotřeba 19,2, to jsem ale trpěl a tak zpátky je zase 140. Vše tedy bylo ale s topením a venkovní tepota byla 2-8 st.C, zakže to dost topilo. Teď ale alespoň vidím kolik to dělá %.
:)
Zimáky ale dobrý a sedí, uvidíme jak přijde první sníh.

Změnit u použité adresy ulici nebo číslo ANO, ale uložit opravené nejde. U IONIQa jsem si ukládal nabíječky, bohužel neprovedl jsem EXPORT, takže si je zde znovu postupně zadávám, ale když se spletu, tak to nejde opravit...??? Nechápu!!!
Zkuste se prosím pokusit smazat uloženou adresu, nebo ji opravit. U IONIQa bylo MENU ve kterém byly další možnosti, zde jsem nic nenašel. Je mi ale podezřelé, že by to jen zaznamenávalo adresy, které by pak nešly vymazat...

Ano, spotřeba je stejná ve všech režimech, ale mění se síla rekuperace a maximální výkon. Pro zkoušení té rekuperace to chce je mít nastavené na stejno (1-3). Já je měl rozdílně, ale bylo to i nepříjemné při přepínání, takže teď vše za 1. Škoda, že nejde předvolit "0" i když návod uvádí 0-3.
Díky za info ohledně rozjezdu při odbočení auta přede mnou.


*******
Tak ta změna adresy nabo její smazání se mi také nepovedla.
Ale jen jsem to zkusil na váš dotaz, jinak jsem to dosud nepotřeboval.

Jinak k tomu rozjezdu, když odbočí auto přede mnou. Stačí nechat i EKO režim a pak jen na chvíli šlápnout na pedal rychlosti a po čase (zařazení) zase pustit a je to skoro stejné. Ten sport není moc ideální, moc to cuká s autem, bohatě stačí EKO nebo maximálně COMFORT. Jede to stejně a jízda je příjemnější, pedálem můžu kdykoliv a jakkoliv zrychlit a přitom nepřepínám režimy..

-------
Nenašel jste, přesto Vám děkuji. Na tom starším display, co má tlačítka po stranách to má dole menu, kde je Odstranit a další potřebné. Podobně to měl i IONIQ.
Nedalo mi to a seděl jsem v autě a hledal a hledal. A když jsem si už fakt myslel (i s vašim potvrzením, že jste nenašel), že to tam fakt není, tak jsem po ťuknutí až úplně nahoře a vlevo na MENU, našel vše potřebné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » stř 11. lis 2020 20:13:50

Josef píše:Přesně tak, koupil jsem si místo za 600 tis. auto za 1.2 mil. a ušetřím 200,- Kč měsíčně :lol:


Myšlení elektromobilisty je nevyzpytatelné :D

Mohl jste si koupit PHEV o 200 000 Kč levnější , neřešit nabíjení na cestách , moci případně tahat vleky, neřešit v zimě topení ,ale kvůli úspoře 500 Kč měsíčně jste do toho nešel :D

ps: úspora EV by byla pravděpodobně o vyšší pojistku ještě menší

jinak zimní pneu super, díky jsou tiché a dneska spotřeba na trase 170 Km zimní pneu, 2st. C, topení na 20,5 st je rovné 3 litry /100 Km
průměr za 6500 Km je 2 l/100 Km protože obvykle jezdíme v průměru kratší trasy.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 11. lis 2020 22:10:12

Citigo e IV píše:[

jinak zimní pneu super, díky jsou tiché a dneska spotřeba na trase 170 Km zimní pneu, 2st. C, topení na 20,5 st je rovné 3 litry /100 Km
průměr za 6500 Km je 2 l/100 Km protože obvykle jezdíme v průměru kratší trasy.


Já mám ty Alpin 6 a do 80 km/h hučí docela hodně nevím zda se to spraví.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 12. lis 2020 0:23:18

Josef píše:
Citigo e IV píše:[

jinak zimní pneu super, díky jsou tiché a dneska spotřeba na trase 170 Km zimní pneu, 2st. C, topení na 20,5 st je rovné 3 litry /100 Km
průměr za 6500 Km je 2 l/100 Km protože obvykle jezdíme v průměru kratší trasy.


Já mám ty Alpin 6 a do 80 km/h hučí docela hodně nevím zda se to spraví.

Spraví, až budou sjeté bez vzorku. :(
Už podle vzhledu vzorku musí být 6 hlučnější než 5.
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 12. lis 2020 8:55:36, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 12. lis 2020 6:52:44

Hlavně že tam mají 69 dB, ostatní 71 dB....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 12. lis 2020 9:10:35

Josef píše:Hlavně že tam mají 69 dB, ostatní 71 dB....

Mám od Michelinu "Kleber KRISALP HP3 215/55 R17 98 V XL", které také uvádí 69 dB a jsou velmi tiché.
Děkuji "Citigo e IV" za doporučení ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 12. lis 2020 16:01:19

Josef píše:Hlavně že tam mají 69 dB, ostatní 71 dB....


***********
Tak já už na nich ujel asi 3 tisíce a zdá se, že se ztišily.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 12. lis 2020 16:13:12

Citigo e IV píše:
Josef píše:Přesně tak, koupil jsem si místo za 600 tis. auto za 1.2 mil. a ušetřím 200,- Kč měsíčně :lol:


Myšlení elektromobilisty je nevyzpytatelné :D

Mohl jste si koupit PHEV o 200 000 Kč levnější , neřešit nabíjení na cestách , moci případně tahat vleky, neřešit v zimě topení ,ale kvůli úspoře 500 Kč měsíčně jste do toho nešel :D

ps: úspora EV by byla pravděpodobně o vyšší pojistku ještě menší

jinak zimní pneu super, díky jsou tiché a dneska spotřeba na trase 170 Km zimní pneu, 2st. C, topení na 20,5 st je rovné 3 litry /100 Km
průměr za 6500 Km je 2 l/100 Km protože obvykle jezdíme v průměru kratší trasy.


*********
Opravdu rady k nezaplacení.
Co jsem mohl a co jsem měl, bych nechal na sebe!
Já cenu auta neřešil ale po jedné informaci řeším cenu za domácí nabíjení!
A to nejen pro sebe, ale u sebe zkouším.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 15. lis 2020 17:57:36

Lama píše:
e-LUKY píše:
Lama píše:Změnit u použité adresy ulici nebo číslo ANO, ale uložit opravené nejde. U IONIQa jsem si ukládal nabíječky, bohužel neprovedl jsem EXPORT, takže si je zde znovu postupně zadávám, ale když se spletu, tak to nejde opravit...??? Nechápu!!!
Zkuste se prosím pokusit smazat uloženou adresu, nebo ji opravit. U IONIQa bylo MENU ve kterém byly další možnosti, zde jsem nic nenašel. Je mi ale podezřelé, že by to jen zaznamenávalo adresy, které by pak nešly vymazat...

Ano, spotřeba je stejná ve všech režimech, ale mění se síla rekuperace a maximální výkon. Pro zkoušení té rekuperace to chce je mít nastavené na stejno (1-3). Já je měl rozdílně, ale bylo to i nepříjemné při přepínání, takže teď vše za 1. Škoda, že nejde předvolit "0" i když návod uvádí 0-3.
Díky za info ohledně rozjezdu při odbočení auta přede mnou.


*******
Tak ta změna adresy nabo její smazání se mi také nepovedla.
Ale jen jsem to zkusil na váš dotaz, jinak jsem to dosud nepotřeboval.

Jinak k tomu rozjezdu, když odbočí auto přede mnou. Stačí nechat i EKO režim a pak jen na chvíli šlápnout na pedal rychlosti a po čase (zařazení) zase pustit a je to skoro stejné. Ten sport není moc ideální, moc to cuká s autem, bohatě stačí EKO nebo maximálně COMFORT. Jede to stejně a jízda je příjemnější, pedálem můžu kdykoliv a jakkoliv zrychlit a přitom nepřepínám režimy..

-------
Nenašel jste, přesto Vám děkuji. Na tom starším display, co má tlačítka po stranách to má dole menu, kde je Odstranit a další potřebné. Podobně to měl i IONIQ.
Nedalo mi to a seděl jsem v autě a hledal a hledal. A když jsem si už fakt myslel (i s vašim potvrzením, že jste nenašel), že to tam fakt není, tak jsem po ťuknutí až úplně nahoře a vlevo na MENU, našel vše potřebné.


****
Ano, taky jsem to tam našel.Ty tlačítka a ikony mají několid dalších funkci v sobě.
Je hold potřeba zkoušet a zkoušet a vždy se najde něco nového.
:shock:
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 19. lis 2020 7:29:55

Tak jsem si všimnul, že jak byly teploty okolo 5 st.C, tak se mi nepodařilo i při úsporné jízdě dostat pod 16 kWh/100km.
Teď se teploty dostaly nad 10 st.C a najednou to jde i pod 15kWh/100km. Přitom jsem stále kontrolovala monitoroval spotřebu na celkovém přehledu.
Myslím, že je to ohřevem baterie který se nikde nezobrazuje.

Jinak k tomu zamrznutí spřehledu sputřeby dojde vždy když telefonuji, musím to znovu načíst a pak to ukazuje.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 19. lis 2020 8:37:09

Ohřev nebo chlazení baterie se zobrazuje, jakmile je použitý, je v tomto menu vpravo - Péče o baterii.

Byl jsem nedávno v Jizerkách s e-Nirem, cesta Praha - Rokytnice cca 140 km byla za 19.1 kWh/100 km (dálnice 120 km/h) a cesta zpět druhý den za 16.2 kWh/100 km. Teplota se pohybovala mezi 6-9°C. Prostě v zimě spotřeba u EV extrémně narůstá a rozdíl oproti létu je klidně 30%. Je to nejen zimními pneu, ale i podstatně hustším vzduchem a pak samozřejmě topením. Další věc je pokles kapacity baterie a auto ten rozdíl dorovnává vyšší spotřebou, aby to matematicky vycházelo, tedy pokles kapacity baterie o 15% dorovná vyšší spotřebou o 15%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 19. lis 2020 11:31:06

Josef píše:Ohřev nebo chlazení baterie se zobrazuje, jakmile je použitý, je v tomto menu vpravo - Péče o baterii.

Byl jsem nedávno v Jizerkách s e-Nirem, cesta Praha - Rokytnice cca 140 km byla za 19.1 kWh/100 km (dálnice 120 km/h) a cesta zpět druhý den za 16.2 kWh/100 km. Teplota se pohybovala mezi 6-9°C. Prostě v zimě spotřeba u EV extrémně narůstá a rozdíl oproti létu je klidně 30%. Je to nejen zimními pneu, ale i podstatně hustším vzduchem a pak samozřejmě topením. Další věc je pokles kapacity baterie a auto ten rozdíl dorovnává vyšší spotřebou, aby to matematicky vycházelo, tedy pokles kapacity baterie o 15% dorovná vyšší spotřebou o 15%.



***
No já na to koukám stále a stále je tam 0 (péče o baterii)!
Tak nevím jestli tam mám chybu? Mám nastaven zimní provoz.
Proto jsem to psal, že u chlazených/ohřívaných baterií je větší spotřeba. U EV co jsme měl bez chlazení/ohřevu baterie ta spotřeba seděla jak na km tak i na průměrnou. Tady mi to nesedí, takže nevím kolik do té baterky jde, jen odhadem podle rozdílu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 19. lis 2020 11:56:00

Baterie se ohřívají za jízdy až pod -10°C, což asi u vás není. Mohou se ohřívat i během nabíjení, ale to zase neregistruje auto. Vyšší spotřeba je dána poklesem kapacity baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 19. lis 2020 12:18:44

"Zimní režim", je-li aktivní (aktivuje se zaškrtnutím v Menu), zapne za jízdy Ohřívač baterie (PTC), pokud je SOC nižší než 33% a teplota baterie je -5°C nebo nižší a vypne, když baterie dosáhne 5°C. Při nabíjení se PTC zapne, i když není Zimní režim aktivní.

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Fáze (~55...~75% SOC) nad 25°C: plný výkon ~56 kW (150A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 43 kW (110A)





https://www.youtube.com/channel/UCs_6Mk ... 2ahxEm2oAg

https://www.insideevsforum.com/communit ... post-91617
Naposledy upravil(a) Lama dne ned 22. lis 2020 10:43:50, celkem upraveno 2 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 19. lis 2020 12:36:40

e-LUKY píše:Tak jsem si všimnul, že jak byly teploty okolo 5 st.C, tak se mi nepodařilo i při úsporné jízdě dostat pod 16 kWh/100km.
Teď se teploty dostaly nad 10 st.C a najednou to jde i pod 15kWh/100km. Přitom jsem stále kontrolovala monitoroval spotřebu na celkovém přehledu.
Myslím, že je to ohřevem baterie který se nikde nezobrazuje.

Jinak k tomu zamrznutí spřehledu sputřeby dojde vždy když telefonuji, musím to znovu načíst a pak to ukazuje.

Já mám zají největší spotřebu 7.11. při -1°C, kdy jsem na trase 130 km (tam a zpět silnice 1.tř.+ dálnice) dosáhl 15,6 kWh/100km.
Dnes ráno za nákupy teplota mezi 3-6°C a spotřeba 10,8 kWh/100km na kopcovité trase 37km přes dědiny (spotřeba tam 9,8 zpět 11,8).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)