KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 28. črc 2020 23:19:25

KONA_foto-LAMA.jpg
Zdravím, vyměnil jsem IONIQ Ultimate 2018 za KONA_CZ Premium 2020 a pokusím se zde postupně psát dojmy, poznatky a porovnání těchto EV.

1) Sedačka řidiče v Koně mi zprvu připadala jako dětská. Vše bylo malé, těsné, podsedák krátký. Trvalo delší dobu, než jsem našel vhodnou polohu. Vzadu za mnou je asi 15 cm místa na nohy, v IONIQu bylo o 10 cm více. O 10 cm jsou také blíže dveře. Prostě KONA je mnohem menší. Perforace pro ventilaci je ale přes celý podsedák, což je dobře - IONIQ měl pruh asi 15 cm bez perforace...
2) Paměti el. sedačky měl IONIQ dvě, KONA nemá žádnou - smutné.
3) Sklopení zrcátek při couvání k obrubníku KONA nemá (nenašel jsem), IONIQ ano - je to užitečná věc, když není kamera 360°.
4) Zrcátko řidiče má KONA zahnuté jako hokejku. Ano vidím tam vozidlo v mrtvém úhlu, ale málem jsem přehlédl kamion asi po 3 km jízdy při vjezdu na dálnici... Je třeba si na to zvyknout.
5) Tichost české Kony je o dost lepší než u IONIQa. Asi to bude hlavně pneumatikami. Neslyším už hluk ze zadní části při větších rychlostech a po špatné kamenité cestě je to veliký rozdíl.
6) Zvuk pro chodce už nejde vypnout - tlačítko chybí. Jde o takový "vesmírný" zvuk, který se mění s polohou pedálu a funguje asi do 60 km/h.
7) Rekuperace u Ioniqa šla postupně namačkat 0-1-2-3 a 3-2-1-0 nebo přidržením až 3 a až 0. U Kony to postupně také lze, ale přidržením NE. Držením levého pádla to rekuperuje silněji než na stupeň 3 až do plného zastavení a po puštění pádla se to vrátí na původní stupeň. Přidržením pravého pádla, pokud je v menu PP aktivována Automatická rekuperace, se zapíná a vypíná AUTO_rekuperace, která si sama mění intenzitu dle situace před autem a její sílu lze ještě měnit 0-1-2-3 a zpět.
8) Jízda v pruzích u Ioniqa (myslím že bylo značeno LFKA) drželo vozidlo uprostřed pruhů i bez tempomatu, ale až od 60 km/hod. po dobu 10 sekund. KONA to má rozděleno na základního asistenta LKA, který funguje obdobně jako u Ioniqa, také od 60 km/hod. ale nevede ve středu, pouze lehce odráží auto od pruhu na střed. Aktivní asistent LFA pak vede Konu opravdu přesně a mnohem spolehlivěji v pruzích než Ioniq a umí to už od 0 (10) km/hod. po více než půl minuty, ale pouze s aktivním tempomatem. Oproti Ioniqu, který měl na českých sinicích s pruhy hodně problémů, Kona to zvládá dobře i v dálničních uzavírkách (čte tedy i žluté pruhy a svodidla).
9) Spotřeba s malým úbytkem % baterie mi mile potěšila - zatím první dojem - podrobněji později.
10) Nabíječka v Koně je 3F-16A a umí dávat 11,2 kW a pozor, na 1F umí 32A - veliké potěšení (počítal jsem s 16A).
11) Brzdy má Kona mnohem účinnější než IONIQ.
12) Kapota Kony je neuvěřitelně těžká - IONIQ měl hliníkovou, ale i u Fokuse ji zvednu mnohem menší silou.
13) Světlo v klice předních dveří osvětlující prostor pro nastupování, které měl Ioniq, Kona nemá.
14) Tažné zařízení Kony v TP 300/300kg
KONA_koule.jpg

15) Spotřeba a dojezd v TP 14,7 kWh/100km, dojezd 484 km, dojezd město 660 km
KONA_spotřeba-dojezd.jpg

16) BlueLink
Screenshot_20200718-094838_Bluelink.jpg

17) Kufr zdá se ve srovnání s Ioniqem pohledově malý ale není tomu tak. Do Ioniqa vešly na plochu přesně 4 klap-boxy, ale byl mělký. Do Kony vejdou vedle sebe také dva (takže šíře kufru je stejná, ale na délku je kufr kratší, přesně o polovinu klap-boxu. Na výšku má Kona kufr větší i se základní rovnou podlahou. Zajímavostí je, že spodní úložiště v pneumatice se nechá přestěhovat dopředu k motoru a použít jako Frunk.
Naposledy upravil(a) Lama dne stř 29. črc 2020 21:45:57, celkem upraveno 2 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 29. črc 2020 7:46:41

Gratuluji, taky jsem o ní přemýšlel, nakonec jsem se rozhodl z několika důvodů pro Kiu. Koukám aplikace podobná jako Kia UVO. V Niro je přece jen více místa, lze vypnout zvuk do 30 km/h (ale je celkem příjemný), v zadním panelu jsou regulovatelné výstupy pro vzduch a pěkná věc, zásuvka 230V a o 100 litrů větší kufr, který využiju sporadicky a nakonec i kupodivu nakonec i nižší cena a celkově lepší zpracování. V mé výbavě jsou v zrcátkách i v zadním nárazníku (couvání) má čidla pro detekci mrtvých úhlů, Kona oboje předpokládám v jiné výbavě umí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » stř 29. črc 2020 8:29:34

Josef píše:Gratuluji, taky jsem o ní přemýšlel, nakonec jsem se rozhodl z několika důvodů pro Kiu. Koukám aplikace podobná jako Kia UVO. V Niro je přece jen více místa, lze vypnout zvuk do 30 km/h (ale je celkem příjemný), v zadním panelu jsou regulovatelné výstupy pro vzduch a pěkná věc, zásuvka 230V a o 100 litrů větší kufr, který využiju sporadicky a nakonec i kupodivu nakonec i nižší cena a celkově lepší zpracování. V mé výbavě jsou v zrcátkách i v zadním nárazníku (couvání) má čidla pro detekci mrtvých úhlů, Kona oboje předpokládám v jiné výbavě umí.

Uvažoval jsem o Niru, ale dal jsem přednost Koně z Nošovic.
Všechna nová EV už musí být bez možnosti vypnout zvuk. Zřejmě máte ještě starší model...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 29. črc 2020 9:46:01

Bohudík mám úplně nejnovější model, ten starší byl nic moc. Jinak mohou dělat co chtějí, vypnout reproduktor je vytažení jednoho konektoru v prostoru motoru.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 24. srp 2020 14:06:23

Zdravím,
tak tady to bude asi lepší jak na Hybridu.
Mám už najeto víc jak 3 tisíce km a tak odpovím k tvým příspěvkům podle čísel.
1- sedák mi vyhovuje aspoň mne netlačí do levého stehna nohy, stejně jen tak odpočívá.
2- ta paměť by se hodila, škoda, u spolujezdce nejde nastavit bederní opěrku.
3- k zrcátkům nemám připomínek, couvám na kameru.
4- nastavení dobré a když dám blinkr a je něco v mrtvém úhlu, tak auto pípá a upozorní mne na předjíždějícího.
5- ano e-KONA je tichá.
6- já zvuk uvnitř vůbec neslyším ale na zkoušku mne známý řekl, že to nějak bzučí ale nevím a neslyším jak.
7- rekuperace je silnější jak u e-golfa, vadí ne, že po zapnutí je to nastavené na uto a pracně to pádlem vypínám z auto do ručně a na nulu. Zatím jsem nepřišel na to jak to změnit. Postupné přepínání mi nevadí pádlem to jde rychleji než bych ho měl držet.
8- jízda v pruzích fakt funguje dobře a já mám zase zkušenost, že nečte žluté čáry, dělá ale problém pokud je před vesnicí ostrůvek nebo dvakrát zalomená zatáčka to nezvládá dobře tedy spíš vůbec.
9- spotřeba je oproti malobaterkáčům největší plus (proto jsme ji i kupoval) ten rozdíl je tak markantní, že je to až neuvěřitelné. Z Olomouce jsem na jedno nabití dojel až do Ústí n/Labem a taky z Plzně až do Olomouce! Zkouším jízdní režimy od EKO+, eko, normal a sport. Na dálnici je asi nejlepší dát sport a na okreskách eko. Jsou tam tak malé rozdíly, že to nestojí za to ani komentovat. Jinak ukazování dojezdu tak nelítá jako u e-golfa, tak před kopcem, na kopci a pod kopcem byl rozdíl i 60km, taky jsem nepoznal žádný rozdíl.
10- Ano, e-kona nabíjí ve 3 fázích 11,2 kW a v jedné 7,2 kW, vyzkoušel jsem.
11- Brzdy jsou až moc účínné a vtempomatu dost silně brzdí jak dojíždím auto před sebou musím sledovat a přejet zavčas do druhého pruhu.
12- je těžká ale koupil jsem si hydraulické vzpěry a paráda, není potřeba podpěry kapoty, také mám ten kufr do motorového prostotu a spokojenost, nemusím kabely tahat zpod kufru vzádu! Během 2 týdnů dodáno i když psaly 8 týdnů, namontováno za 10 minut!
13- světlo není ale hlavní svítí i po zavření auta, tak zas až takový problém to není, stejně se auto klíčkem neotvírá. e-golf měl osvětlení ve zpětném zrcátku a osvětloval spodek auta u dveří.
14- tažné u osobního auta nepoužívám, tak neřeším ani kola na kterých nejezdím.
15- spotřeby jsou podle toho jak jedu, měl jsem 12,4 i 20,1 kW/100km
16- BlueLink dobrý ale vadí mne stálý požadavek hesla po nějaké době nečinnosti.
17- Kurf větší jak u e-golfu a hlavně hlubší, vyhodil jsem tu první přihrádku a dal níž ten dekl. Mám i gumu a síť, tak není problém tam vézt i drobné předměty. Ten velký spodní jsem tam nechal na drobnosti, protože kabely mám vepředu.

Lubomír


Za mne první dojmy víc než pozitivní ale drobné mouchy se tam časem asi najdou.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 24. srp 2020 14:33:38

K bodu 3. - tam je taky upozornění na vzadu projíždějící auto ne?
K bodu 7. - nastavil jsem si pro EKO první stupeň rekuperace a nemusím to neustále přepínat ze třetího stupně
K bodu 8. - občas Niro čte žluté čáry (dá jim přednost před bílými), ale jak říkám, já jsem to trvale vypnul a mám klid :)
K bodu 12. přední kufr je fajn věc, objednám až bude k dipozoci nová verze
K bodu 13. - předpokládám světlo na klikách? Niro ho sice má, ale rovněž svítí hlavními světly, takže ani není moc potřeba
K bodu 15. - jak říkáte, záleží na místě, podmínkách a styly jízdy, já mám průměrně spotřeby u Nira od 12,5-17 kWh/100 km
K bodu 16. - i aplikace UVO u Nira má platnost 10 minut zadaného PINu
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 24. srp 2020 19:03:29

k bodu 3 ano je tam zvuková signalizace při couvání, sice jsem to nevěděl ale hned mně to dvakrát upozornilo při couvání, jedno jelo zprava hned druhé zleva. Člověk by si ukroutil jinak hlavu.
7- vždy po zapnutí zapalování je tem rekuperace automat a zatím nevím jak ji trvale změnit a tak na prvním povolení plynu ji hned vypínám přes pádla do nuly.
8- dnes jsem to schválně vyzkoušel a reaguje i na žluté čáry ale vedle byla hned bílá tak s jistotou to raději netvrdím.
12- přední kufr je nejen fajn je výborný a hned po ruce když chci nabíjet.
13- to světlo u e-golfa je na zpětném zrcátku zespodu, ne na klice.
16- už mě ten BlueLink sere, heslo si nepamatuje a stále ho chce!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 24. srp 2020 20:50:22

Aha, tak mě svítí klika.

Rekuperaci jsem si změnil v nastavení modu pro Sport, Comfort, Eco a Eco+

https://www.manualypdf.cz/hyundai/kona- ... %A1l?p=253

Ani na UVO app se heslo bohužel uložit nedá, nicméně mě tam štve jiná věc, po zapnutí klimatizace na dálku se objeví hláška, že nelze klimu zapnout, objeví se ve výpisu příkazů, že je neprovedeno a přitom klima běží.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 24. srp 2020 21:49:22

Budu si muset ten návod už konečně celý přečíst. :)

Jinaka jsem tu klimu taky zkoušel zapnout a nezapnula se mi a hlášky byla že není spojení!

Dnes jsem auto jízdou vybil až do 5% a stále to jelo na Sport?! Do červeného pole vlezlo až bylo 8% a ukazovalo dojezd 17 km, což je asi málo.
Zkoušel jsem hned nabíjet na DC a do 10% dodalo 3,5 kWh do 16% 7,15 kWh bylo to za 10 minut. Takže pokud dobře počítám tak rozdíl je 1 kWh oproti nabití baterie a dodané energie.
Nabíjel jsem doma i na AC nabíječce a tam jsem odebral ze sítě 10kWh a do baterie dostal 8,9 kWh, potom další hodinu 8,8kW síť a do baterie 7,7 kWh.
Zatím to tedy vychází na cca 10% ztráty a ne těch uváděných 25%!

Ještě to budu nabíjet do plna přes noc a tak uvidím zase spotřebu a dodání. to budu vědět ale až ráno.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 24. srp 2020 22:16:25

Mě na AC to vycházelo podstatně více, ale budu to muset pořádně otestovat. Jak jsem psal, tak tyhle auta už nejsou tak zábavná a člověka už nenuti nic hlídat a měřit :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 9:52:00

e-LUKY píše:Zdravím,
tak tady to bude asi lepší jak na Hybridu.
Mám už najeto víc jak 3 tisíce km a tak odpovím k tvým příspěvkům podle čísel.
1- sedák mi vyhovuje aspoň mne netlačí do levého stehna nohy, stejně jen tak odpočívá.
2- ta paměť by se hodila, škoda, u spolujezdce nejde nastavit bederní opěrku.
3- k zrcátkům nemám připomínek, couvám na kameru.
4- nastavení dobré a když dám blinkr a je něco v mrtvém úhlu, tak auto pípá a upozorní mne na předjíždějícího.
5- ano e-KONA je tichá.
6- já zvuk uvnitř vůbec neslyším ale na zkoušku mne známý řekl, že to nějak bzučí ale nevím a neslyším jak.
7- rekuperace je silnější jak u e-golfa, vadí ne, že po zapnutí je to nastavené na uto a pracně to pádlem vypínám z auto do ručně a na nulu. Zatím jsem nepřišel na to jak to změnit. Postupné přepínání mi nevadí pádlem to jde rychleji než bych ho měl držet.
8- jízda v pruzích fakt funguje dobře a já mám zase zkušenost, že nečte žluté čáry, dělá ale problém pokud je před vesnicí ostrůvek nebo dvakrát zalomená zatáčka to nezvládá dobře tedy spíš vůbec.
9- spotřeba je oproti malobaterkáčům největší plus (proto jsme ji i kupoval) ten rozdíl je tak markantní, že je to až neuvěřitelné. Z Olomouce jsem na jedno nabití dojel až do Ústí n/Labem a taky z Plzně až do Olomouce! Zkouším jízdní režimy od EKO+, eko, normal a sport. Na dálnici je asi nejlepší dát sport a na okreskách eko. Jsou tam tak malé rozdíly, že to nestojí za to ani komentovat. Jinak ukazování dojezdu tak nelítá jako u e-golfa, tak před kopcem, na kopci a pod kopcem byl rozdíl i 60km, taky jsem nepoznal žádný rozdíl.
10- Ano, e-kona nabíjí ve 3 fázích 11,2 kW a v jedné 7,2 kW, vyzkoušel jsem.
11- Brzdy jsou až moc účínné a vtempomatu dost silně brzdí jak dojíždím auto před sebou musím sledovat a přejet zavčas do druhého pruhu.
12- je těžká ale koupil jsem si hydraulické vzpěry a paráda, není potřeba podpěry kapoty, také mám ten kufr do motorového prostotu a spokojenost, nemusím kabely tahat zpod kufru vzádu! Během 2 týdnů dodáno i když psaly 8 týdnů, namontováno za 10 minut!
13- světlo není ale hlavní svítí i po zavření auta, tak zas až takový problém to není, stejně se auto klíčkem neotvírá. e-golf měl osvětlení ve zpětném zrcátku a osvětloval spodek auta u dveří.
14- tažné u osobního auta nepoužívám, tak neřeším ani kola na kterých nejezdím.
15- spotřeby jsou podle toho jak jedu, měl jsem 12,4 i 20,1 kW/100km
16- BlueLink dobrý ale vadí mne stálý požadavek hesla po nějaké době nečinnosti.
17- Kurf větší jak u e-golfu a hlavně hlubší, vyhodil jsem tu první přihrádku a dal níž ten dekl. Mám i gumu a síť, tak není problém tam vézt i drobné předměty. Ten velký spodní jsem tam nechal na drobnosti, protože kabely mám vepředu.

Lubomír


Za mne první dojmy víc než pozitivní ale drobné mouchy se tam časem asi najdou.

Zdravím a děkuji za příspěvek.
Po více než 2500 km jsem se s Konou už dost zžil a ve chvilce času napíši další poznatky.
Jen v krátkosti zareaguji na některé vaše body.
3 - naklopením zrcátek vidíte krásně na obrubních vedle vás, v kameře vidím pouze co je za mnou.
6 - zvuk je slyšet pouze když vypnete rádio a ještě si otevřete okénka (jeho intenzita se mění)
7 (9) - počáteční rekuperace lze v menu změnit pro každý režim samostatně a AUTO_rekuperace se zapíná také v menu PP a delším přidržením pravého pádla ji aktivujete a deaktivujete. Aktivovaná AUTO_rekuperace sleduje provoz před vozem a podle něj a náklonu vozu mění sílu rekuperace. Když je modrá vidí auto před vámi, bílá nevidí. Její sílu můžete také měnit pádly. U IONIQa jsem stále "pádlovat", u Kony zprvu také, ale přešel jsem na AUTO_rekuperaci a naučil se spotřebou na mnou testovaných tratích jsem schopen se dostat i pod spotřebu IONIQa. Dnes mám průměr 13,2 kWh/100km a více než polovina jsou dálnice 120 - 140 km/hod.
8 - jízda v pruzích... Dotaz: máte Prémium s LKA?
12 - vzpěry jste koupil kde? A neúže být problém se zárukou?
13 - tažné má Kona plnohodnotné na tahání vleku.
15 - nejmenší spotřeba 9,0 největší 15,1 kWh/100km (vždy za celý den). Kupodivu těch 9 byl průměr testu, který jsem dělal se všemi EV (jízda na sjezdovku se spotřebou 19,1 a zpět minusová spotřeba...).
16 - Heslo BlueLink drží 10 minut (bezpečnost).
Body které jsem v článku uvedl byly první dojmy z přesednutí z IONIQa. Dnes jsem stále více spokojenější.

Ještě dotaz ohledně výměny chladící kapaliny bateriií, o které Josef píše u Nira. Předpokládám, že máme stejné manuály, kde je pouze kontrola, nikoliv povinná drahá výměna.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 9:58:20

e-LUKY píše:k bodu 3 ano je tam zvuková signalizace při couvání, sice jsem to nevěděl ale hned mně to dvakrát upozornilo při couvání, jedno jelo zprava hned druhé zleva. Člověk by si ukroutil jinak hlavu.
7- vždy po zapnutí zapalování je tem rekuperace automat a zatím nevím jak ji trvale změnit a tak na prvním povolení plynu ji hned vypínám přes pádla do nuly.
8- dnes jsem to schválně vyzkoušel a reaguje i na žluté čáry ale vedle byla hned bílá tak s jistotou to raději netvrdím.
12- přední kufr je nejen fajn je výborný a hned po ruce když chci nabíjet.
13- to světlo u e-golfa je na zpětném zrcátku zespodu, ne na klice.
16- už mě ten BlueLink sere, heslo si nepamatuje a stále ho chce!

add 7 - AUTO_rekuperace lze jednorázově deaktivovat přidržením pravého pádla (zmizí nápis AUTO). Trvalé vypnutí pouze v menu PP. Jak jsem ale psal, najezdil jsem s "pádlováním" 40tis.km a přešel jsem na AUTO_rekuperaci, která je další level.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 10:19:44

e-LUKY píše:Budu si muset ten návod už konečně celý přečíst. :)

Jinaka jsem tu klimu taky zkoušel zapnout a nezapnula se mi a hlášky byla že není spojení!

Dnes jsem auto jízdou vybil až do 5% a stále to jelo na Sport?! Do červeného pole vlezlo až bylo 8% a ukazovalo dojezd 17 km, což je asi málo.
Zkoušel jsem hned nabíjet na DC a do 10% dodalo 3,5 kWh do 16% 7,15 kWh bylo to za 10 minut. Takže pokud dobře počítám tak rozdíl je 1 kWh oproti nabití baterie a dodané energie.
Nabíjel jsem doma i na AC nabíječce a tam jsem odebral ze sítě 10kWh a do baterie dostal 8,9 kWh, potom další hodinu 8,8kW síť a do baterie 7,7 kWh.
Zatím to tedy vychází na cca 10% ztráty a ne těch uváděných 25%!

Ještě to budu nabíjet do plna přes noc a tak uvidím zase spotřebu a dodání. to budu vědět ale až ráno.

Aby se zanula klima na dálku, musíte mít nastavenu teplotu... (poprvé se mi to také nedařilo a nyní když se nezapne, tak je to nějakou moji chybou - je třeba dodržet požadované).
Pozor, abychom si rozuměli ohledně ztrát! Mnou uvedených 25% (lze dosáhnout i přes 50%) jsou ztráty při nabíjení, tedy mezi tím kolik odeberu ze sítě (měřeno W-metrem a tím co skutečně doteče do baterie (vyčteno přes OBD). To co píšete vy, chápu jako ztráty baterie jako takové, tedy rozdíl mezi tím kolik dodáte do baterie a kolik z ní dostanete (tam je to kolem 5%). Možná jsem Vás přesně nepochopil, proto si to musíme upřesnit.
Pokud jde o ztráty při AC nabíjení, tak tam jsou trvalé ztráty cca 400-500W (u IONIQa bylo 200-300W) na měniči nabíječky a elektronice. Nejmenších procentuelních ztrát (myslím, že je uvedeno 9,1%) dosáhnete při plném nabíjení 3x16A. Při pomalejším nabíjení ztráty procentuelně narůstají.
U DC jsou ztráty pouze 3-5%.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 25. srp 2020 19:29:07

Nebudu odpovídat na každý samostatně ale vše v jednom, tady.
Tu klimu nepotřebuji zapínat, mám auto v garáži, pokud budu potřebovat tak to nějak zvládnu.
Psal jsem, že tam asi nebyl signál, teplotu jsem nastavil menší než je v garáži.

Ta ztráta při nabíjení se pohybuje od 10 do 17 %, ještě to párkrát zkusím změřit ale to mne netrápí ale 25% to určitě není, tak jak jsem psal.

To vypnutí rekuperace jsem myslel nastálo, když zapnu EV, jinak ji někdy s pádly používám, je to lepší jak s pákou u e-golfu, i když tam mi to taky nevadilo.

Já k dnešku mám najeto 4 tisíce km.
Mám tu nejvyšší výbavu a to byla Ultimate, dnes je to asi Premium.
Vzpěry jsem koupil i s kufrem v Rakousku, jak psal Michelin na Hybridu.
Já zatím testuji tu nejvyšší spotřebu při vysokých rychlostech od 125 do 140 km rychlosti, zkusil jsem jet i skoro 180 km rychlostí (max. omezovač).
Když ale jedu delší cestu po okreskách, tak se bez nějakého umravňování a s klimou dostanu na těch 12,5 stejně jako dnes, takže dostat se na 10 a méně věřím, že jde a bez velkého přemáhání v krocení. Ono i na EKO to jede v pohodě 130 na tempomat.

Chladící kapalinu neřeším ale ve čtvrtek bych si měl jít pro SPZ, tak se na to můžu v servisu zeptat.

BlueLink se už trochu umravnil, ale moc ho nepoužívám.

Auto paráda, dnes bez problému a na jedno nabití přes 300 km k zákazníkům!
Spíš se teď zaměřuji na to co mně vadí.
-1 Tak navigace není tak kvalitní jako v e-golfu, vyhledá jen jednu trasu a hotovo, e-golf nabídl 3 rychlo, krátkou a něco mezi.
Tady najde nejkratší a jede i když je to třeba jen o 100m ale horší cesta, to jsem dnes poznal, že mne táhl kde vím, že to není ideální, takže pokud cestu neznám, musím jet podle ní. Navíc je dost nepřehledná a tak když chci sledovat cesty ve městě tak je tam vlastně ani nevidím, protože jsou potlačovány před silně označenou trasou, taky mne to vadí, když je víc odboček za sebou nebo vedle sebe tak přesně nevím kam odbočit, to zahláší až už jsem přejel. :(
-2 Tlačí mne kolena vlevo i vpravo, když si je opřu o ten tvrdý plast, už jsem tam nalepil tenkou gumu.
-3 Přední sklo je krátké, když mám sklopenou clonu, nevidím na semafory na křižovatce.
-4 Není červené světlo ve dveřích, když je v noci otevřu aby mi je projíždějíc auto nevzalo sebou.
-5 Ve dveřích je malá přihrádka na drobnosti i když uprostřed je veliká a hluboká. Přesto by ve dveřích mohla být větší a je tam pro ni i místo.
-6 Držák na láhve je velký tak pro 2l láhev, jenže i 1,5l láhev tlačí do levé nohy a navíc v zatáčkách lítá a bouchá, což je mi nepříjemné. Řeším jak to upravit aby to tak nebylo, zatím kupuji 0,5 nebo litrové láhve, ty ale rychle vypiji. :)
-7 Prostřední tunel mi nevadí a spíš je dobrý, jen by mohl být na straně řidiče vykrojen nebo zúžen, protože se přes něj za jízdy nedostanu do spodní přihrádky na občasné drobnosti, co tam mám hozené.
-8 Opěrka na ruce se nadá nastavit a tak mám levou ruku položenou na okně a vysoko a pravou na středové nízko. :(



Jinak jak jsem psal dříve, jsem s autem víc než jen spokojen!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » úte 25. srp 2020 20:15:43

Jestli máš na telefonu data, tak doporučuji na navigaci zkusit Android Auto + Google navigaci, IMHO nic lepšího neexistuje. Jen je pakárna se přepínat sem a tam.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 20:21:34

["e-LUKY"]
Ta ztráta při nabíjení se pohybuje od 10 do 17 %, ještě to párkrát zkusím změřit ale to mne netrápí ale 25% to určitě není, tak jak jsem psal.
...zkuste nabíjet originál kabelem 230V (8, 10 12A - viz. gumové tlačítko vzadu), případně si v menu auta nastavit minimální nabíjení. Pak budete v extrému nabíjet 500W a ztráty budou 400W a jste hodně přes 50% ztrát... Stačí to nechat na běžných 10A a v autě ponechat maximum a změřte ztráty a do auta dotlačíte klidně přes 80KWh.

To vypnutí rekuperace jsem myslel nastálo, když zapnu EV, jinak ji někdy s pádly používám, je to lepší jak s pákou u e-golfu, i když tam mi to taky nevadilo.
...nastálo lze nastavit stupeň 1-3, bohužel 0 nejde.

Mám tu nejvyšší výbavu a to byla Ultimate, dnes je to asi Premium.
...nemáte Konu z Nošovic, ale z Koree? Nošovice Ultimate nedělají, pouze Prémium.

Chladící kapalinu neřeším ale ve čtvrtek bych si měl jít pro SPZ, tak se na to můžu v servisu zeptat.
...dejte pak prosím vědět.

Spíš se teď zaměřuji na to co mně vadí.
-1 Tak navigace není tak kvalitní jako v e-golfu, vyhledá jen jednu trasu a hotovo, e-golf nabídl 3 rychlo, krátkou a něco mezi.
Tady najde nejkratší a jede i když je to třeba jen o 100m ale horší cesta, to jsem dnes poznal, že mne táhl kde vím, že to není ideální, takže pokud cestu neznám, musím jet podle ní. Navíc je dost nepřehledná a tak když chci sledovat cesty ve městě tak je tam vlastně ani nevidím, protože jsou potlačovány před silně označenou trasou, taky mne to vadí, když je víc odboček za sebou nebo vedle sebe tak přesně nevím kam odbočit, to zahláší až už jsem přejel. :(
...s e-golfem jsem týden jezdil a líbilo se mi ovládání navigace hlasem. U Kony si můžete vybrat z krátké nebo rychlé trasy a nově si i nechat vyhledat více tras (máte poslední aktualizace?). Změnit si můžete co vám vadí, tedy i silně označenou trasu. Přejet odbočku nemůžete, když použijete "ukazovátko" dojezdu k odbočce, které se graficky zmenšuje a též je tam vzdálenost v metrech. Je to možné navolit na obou obrazovkách.
-2 Tlačí mne kolena vlevo i vpravo, když si je opřu o ten tvrdý plast, už jsem tam nalepil tenkou gumu.
... vlevo o žádném plastu nevím, vpravo používám středovou konzolu jako opěrku pro přesnější dávkování akcelerace při jízdě na spotřebu.
-3 Přední sklo je krátké, když mám sklopenou clonu, nevidím na semafory na křižovatce.
... je zde vidět podstatně lépe než v IONIQu, kde jsem ležel a viděl střechu. U Kony záleží jak vysoko (nízko) máte sedák, ale ano, není to ideální.
-4 Není červené světlo ve dveřích, když je v noci otevřu aby mi je projíždějíc auto nevzalo sebou.
... ANO, i to IONIQ myslím měl. Kona nemá snad ani odrazku.
-5 Ve dveřích je malá přihrádka na drobnosti i když uprostřed je veliká a hluboká. Přesto by ve dveřích mohla být větší a je tam pro ni i místo.
... souhlas.
-6 Držák na láhve je velký tak pro 2l láhev, jenže i 1,5l láhev tlačí do levé nohy a navíc v zatáčkách lítá a bouchá, což je mi nepříjemné. Řeším jak to upravit aby to tak nebylo, zatím kupuji 0,5 nebo litrové láhve, ty ale rychle vypiji. :)
...proboha kde až máte nohy? PETka je tak daleko, že na ni nohou nedosáhnu, až mi vadí, že se pro ni musím naklánět dopředu. Asi sedíte "nalepen" na volantu a já "ležím" jak ve formuli.
-7 Prostřední tunel mi nevadí a spíš je dobrý, jen by mohl být na straně řidiče vykrojen nebo zúžen, protože se přes něj za jízdy nedostanu do spodní přihrádky na občasné drobnosti, co tam mám hozené.
...souhlas, řešení v eNiru bych dal přednost.
-8 Opěrka na ruce se nadá nastavit a tak mám levou ruku položenou na okně a vysoko a pravou na středové nízko. :(
...středová pro mě O.K., na dveřích pro mě nepoužitelné (u IONIQa, jsem ji používal a byla příjemná).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 25. srp 2020 20:23:38

Dat mám hafo, teď mi daly za cca 100 Kč navíc k telefonu i televizi, kterou nepoužívám.
Spíš než to přepínat, kdyby to šlo do toho auta nahrát!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 20:29:27

petr.balas píše:Jestli máš na telefonu data, tak doporučuji na navigaci zkusit Android Auto + Google navigaci, IMHO nic lepšího neexistuje. Jen je pakárna se přepínat sem a tam.

Ahoj Petře, zdravím.
Já jsem, jak vidíš, přesedlal z IONIQa se kterým jsem byl spokojen.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 25. srp 2020 20:32:54

e-LUKY píše:Dat mám hafo, teď mi daly za cca 100 Kč navíc k telefonu i televizi, kterou nepoužívám.
Spíš než to přepínat, kdyby to šlo do toho auta nahrát!

Nahrát to šlo, pokud to už nějakou aktualizací nezakázali.
Víc mi mrzí, že auta s BlueLink už nemají Wifi.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » stř 26. srp 2020 0:07:45

Lama píše:[

Ještě dotaz ohledně výměny chladící kapaliny bateriií, o které Josef píše u Nira. Předpokládám, že máme stejné manuály, kde je pouze kontrola, nikoliv povinná drahá výměna.


Pro zajímavost by mě zajímala jak vypadá ta stránka údržby. U Kony ANG manuál je kontrola chladící kapaliny klimatizace a kontrola chladicí kapaliny elektroniky a baterií, to jsou dvě různé věci.

Navigace má online data, to znamená, že je vidět to samé co v Googlu, alespoň u Niro. Ideální je přepnout navigaci do 3D zobrazení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50