KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Moderátor: Josef
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Zdravím vás pánové. Jsem čerstvý majitel Kony EV, leč bohužel to není ta z Cz. Sice mám full výbavu ale mám zásadní problém. Rád bych vyměnil rádio které je bohužel ještě to menší za to 10,25"- Podle mě by to neměl být problém jelikož by měli být velikostně stejné i co se funkcí týče. Jak to vidíte vy? O Bluelinku si asi už budu muset nechat zdát co?
Děkuji za jakékoliv poznatky
Děkuji za jakékoliv poznatky
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
e-Luky: Prosím o odkaz na ty specifikace, i v návodu Kona EV 2019 je jen toto:
Na webu je toto:
Long range version
Total battery capacity: 67,5 kWh
Usable battery capacity: 64 kWh (94 %)
Battery weight: 452 kg
Battery energy density: 149 Wh/kg
Cells: 294 (98s3p)
Chemistry: NCM 622
Manufacturer: LG Chem
U Kony není dlouhodobé a pak denní počítadlo spotřeby a kilometrů? Myslel jsem, že tohle má stejné s Nirem.
Na webu je toto:
Long range version
Total battery capacity: 67,5 kWh
Usable battery capacity: 64 kWh (94 %)
Battery weight: 452 kg
Battery energy density: 149 Wh/kg
Cells: 294 (98s3p)
Chemistry: NCM 622
Manufacturer: LG Chem
U Kony není dlouhodobé a pak denní počítadlo spotřeby a kilometrů? Myslel jsem, že tohle má stejné s Nirem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
e-LUKY píše:Já tam u Kony vidím 69 kWh a u Nira 67,1 kWh a u Kony použitelná dokonce 66 kWh.
Vyčetl jsem to v tabulce EV_Specs z ledna 2019, sice tam ta nová není ale bude to asi stejné.
S tím výpočtem je to u každého poskytovatele měření různé, dokonce jsem zjistil, že v tom můžou dělat při měření a nastavování čachry..
Já celkovou spotřebu nemám, vždy si to před určitou testovací jizdou vynuluji a to i několikrát za den.
Nejvyšší jsem měl při konstantní rychlosti 140km/h + i víc a to bylo 22,1.
Dnes byl průměr po městě 10 a když jsem jel venku tak 13,7.
Můžete sem prosím dát tu tabulku, nebo odkaz, kde to vidíte?
Myslel jsem si že NIRO a KONA mají baterky identické, pouze od jiného výrobce.
Čísla, která uvádíte, by vysvětlovala větší dojezd KONY oproti NIRU...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Přesně tak, baterie jsou prakticky identické, dokonce Hyundai chce přejít na baterie dodávané Niru, tedy SK Inovation.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Apofis74 píše:Zdravím vás pánové. Jsem čerstvý majitel Kony EV, leč bohužel to není ta z Cz. Sice mám full výbavu ale mám zásadní problém. Rád bych vyměnil rádio které je bohužel ještě to menší za to 10,25"- Podle mě by to neměl být problém jelikož by měli být velikostně stejné i co se funkcí týče. Jak to vidíte vy? O Bluelinku si asi už budu muset nechat zdát co?
Děkuji za jakékoliv poznatky
Blahopřeji ke Koně. Odkud přibližně jste (alespoň kraj)?
Velikostně nevím, ale funkce určitě nejsou stejné a bude muset být nahrán správný software. Asi bych kontaktovat přímo Hyundai, zda je to vůbec možné a za kolik a pak to případně řešit dál.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já myslím, že změna infotainmentu vůbec nebude oficiálně v servisu možná, to je jiný HW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Jsem od Pardubic a zatím jste mě tedy nepotěšili. Rozměrově to stejné asi bude prodávají se i verze s androidem a myslím že všechny kony mají stejnou palubku. Přímo v Hyundai se ptát koho. myslíte někde u prodejce? ty nebudou vědět nic. Infolinka Hyundai je totálně k ničemu.
První změny zaznamenáváme po usednutí za volant. Tou nejvýraznější je zcela nový multimediální systém, který dostal 10,25“ obrazovku namísto původní 8“. Tato novinka se týká jen vyšších výbav, základem je stále 7“ displej bez navigace. Nová větší jednotka, se kterou jsme se už seznámili ve faceliftovaném ioniqu, si zachovává podobné funkce, jen je vše větší, hezčí a rychlejší.
Funkce by tedy měli být stejné
První změny zaznamenáváme po usednutí za volant. Tou nejvýraznější je zcela nový multimediální systém, který dostal 10,25“ obrazovku namísto původní 8“. Tato novinka se týká jen vyšších výbav, základem je stále 7“ displej bez navigace. Nová větší jednotka, se kterou jsme se už seznámili ve faceliftovaném ioniqu, si zachovává podobné funkce, jen je vše větší, hezčí a rychlejší.
Funkce by tedy měli být stejné
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Apofis74 píše:Jsem od Pardubic a zatím jste mě tedy nepotěšili. Rozměrově to stejné asi bude prodávají se i verze s androidem a myslím že všechny kony mají stejnou palubku. Přímo v Hyundai se ptát koho. myslíte někde u prodejce? ty nebudou vědět nic. Infolinka Hyundai je totálně k ničemu.
První změny zaznamenáváme po usednutí za volant. Tou nejvýraznější je zcela nový multimediální systém, který dostal 10,25“ obrazovku namísto původní 8“. Tato novinka se týká jen vyšších výbav, základem je stále 7“ displej bez navigace. Nová větší jednotka, se kterou jsme se už seznámili ve faceliftovaném ioniqu, si zachovává podobné funkce, jen je vše větší, hezčí a rychlejší.
Funkce by tedy měli být stejné
Na této nové se nechají zobrazit 3 okna vedle sebe a ta lze různě měnit, takže už jenom z tohoto důvodu bude muset být programová kompatibilita.
Oslovil bych servis, kde musí vědět, zda lze jako náhradní díl použít který display. Jinak tento 10,25“ display často zatuhává (viz. zahraniční fóra). Za 3tis.km jsem zaznamenal několikrát zamrznutí hodnot momentálních spotřeb (vždy pomohlo přejít zpět a znovu na stránku). Na fórech jsem ale četl o totálním zamrznutí, kdy nepomohl ani reset. V návodu k obsluze s resetem počítají a popisují zde způsob.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Vím že tam jsou tři okna a já mám dvě ale toto by mělo být jen softem v rádiu. Na zítra snad otevřou kousek u nás novy salón takže dostanou hned úkol. Taky bych rád věděl jak se mění žárovky vzadu blikače mlhovky a zpátečka.
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:Jinak tento 10,25“ display často zatuhává (viz. zahraniční fóra). Za 3tis.km jsem zaznamenal několikrát zamrznutí hodnot momentálních spotřeb (vždy pomohlo přejít zpět a znovu na stránku). Na fórech jsem ale četl o totálním zamrznutí, kdy nepomohl ani reset. V návodu k obsluze s resetem počítají a popisují zde způsob.
Ano, stejná věc se stala i mě na e-Niro, zde to samé popisují na Kona, ukazují i polohu resetovacího tlačítka na obou modelech
https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=55213
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
No to jsou teda vyhlídky. Nicméně za pokus to stojí. Jinak z prvního 1000 km jsem unešen. Jen si asi ještě hraju protože spotřeba je na cca 16kw .
Taky už jsem měl problém s nabíjením a netuším čím to . V Hradci Králové v Auparku jsou 4 nabíječky jsou to ty Tesla wallboxy. No a ani jedna mi nešla. Údržba říkala že normálně fungují ostatním to jede.
Taky už jsem měl problém s nabíjením a netuším čím to . V Hradci Králové v Auparku jsou 4 nabíječky jsou to ty Tesla wallboxy. No a ani jedna mi nešla. Údržba říkala že normálně fungují ostatním to jede.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Obvykle bývá jedna z nich Destination Charger čistě pro Tesly, jiná auta na ní nenabijí. Je to podmínka pro dodání DCH zdarma. Obvykle ta červená, šedostříbrné jsou pro všechny. Ale už jsem viděl i opak.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Ty Wallboxy Tesla jsou určené 2x jen pro Tesla a 2x pro ostatní auta zkoušel jste opravdu obě a nabíječky svítily? Stát se to může. Tady jsem se dočetl poznámku "2 x Tesla destination. Ostatní ev nenabiji." Na těch dvou pro obecné BEV vidím na fotkách nabíjet Fiat a Toyotu.
https://www.plugshare.com/location/120507
https://www.plugshare.com/location/120507
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Apofis74 píše:No to jsou teda vyhlídky. Nicméně za pokus to stojí. Jinak z prvního 1000 km jsem unešen. Jen si asi ještě hraju protože spotřeba je na cca 16kw .
Taky už jsem měl problém s nabíjením a netuším čím to . V Hradci Králové v Auparku jsou 4 nabíječky jsou to ty Tesla wallboxy. No a ani jedna mi nešla. Údržba říkala že normálně fungují ostatním to jede.
Kupoval jste novou, nebo jetou Konu?
Předpokládám, že myslíte 16kWh/100km. Při jízdě a okamžitém odběru 16kW se totiž nechá jet hodně úsporně...
Spotřeba Kony z Nošovic je menší než z Kony z Koree. Já mám zatím max. spotřebu 15,8 kWh/100km při 140 km/hod, při jízdě po D5 z Prahy na Plzeň a dále za Klatovy.
Ten problém s nenabíjením je možný. Prostě si to nerozumí. Nezaznamenal jste také někdy problém na DC? Psalo se o tom a problémy měl v začátcích i IONIQ, než došlo k aktualizaci ABB stanic. Pak se to stávalo jen zřídka.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:Spotřeba Kony z Nošovic je menší než z Kony z Koree.
Tohle vychází z nějakého reálného měření?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Josef píše:Lama píše:Spotřeba Kony z Nošovic je menší než z Kony z Koree.
Tohle vychází z nějakého reálného měření?
Podívejte se na údaje WLTP...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Aha, tedy teorie, která je závislá na spoustě parametrů (např. pneu a disky apod.). Mrknul jsem na internet, běžně se udává dojezd Kony 484 km (ev-database.org) tady tu změnu popisují. Zajímavé info ohledně baterií, tedy už má stejné jako Niro.
Spolu s novým místem produkce vozu se změnil také dodavatel baterií, místo článků od LG Chem využívá česká kona baterie od SK Innovation. To je také korejská firma, její články se však vyrábí v Maďarsku a do akumulátorů je v Mošnově poblíž Ostravy kompletuje Hyundai Mobis. Baterie ale zůstává v podstatě stejná, nezměnila se ani její kapacita 64 kWh. Přesto se u ní Hyundai chlubí větším dojezdem podle měřicího cyklu WLTP, z původních 449 km vzrostl na 484 km. Má za tím stát úprava zadní nápravy, tedy především jejího odpružení, díky čemuž mají zadní kola optimálnější kontakt s vozovkou. A změnily se i letní pneumatiky.
https://www.auto.cz/hyundai-kona-electr ... nac-135294
Jak je WLTP ošidné ukazuje je porovnání Bjorna Kona versus Kia Soul, kde rozdíl v dojezdu je opravdu mnohem výraznější než ve WLTP. Na stejné trase při 90 km/h Kona versus Soul - 510 km versus 430 km, WLTP 485 versus 465.
Spolu s novým místem produkce vozu se změnil také dodavatel baterií, místo článků od LG Chem využívá česká kona baterie od SK Innovation. To je také korejská firma, její články se však vyrábí v Maďarsku a do akumulátorů je v Mošnově poblíž Ostravy kompletuje Hyundai Mobis. Baterie ale zůstává v podstatě stejná, nezměnila se ani její kapacita 64 kWh. Přesto se u ní Hyundai chlubí větším dojezdem podle měřicího cyklu WLTP, z původních 449 km vzrostl na 484 km. Má za tím stát úprava zadní nápravy, tedy především jejího odpružení, díky čemuž mají zadní kola optimálnější kontakt s vozovkou. A změnily se i letní pneumatiky.
https://www.auto.cz/hyundai-kona-electr ... nac-135294
Jak je WLTP ošidné ukazuje je porovnání Bjorna Kona versus Kia Soul, kde rozdíl v dojezdu je opravdu mnohem výraznější než ve WLTP. Na stejné trase při 90 km/h Kona versus Soul - 510 km versus 430 km, WLTP 485 versus 465.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Jenže já opravdu vidím u sebe i e-Lukyho, že máme menší spotřeby než Kony_2019 a NIRA. Uvidíme za delší dobu. Nejlepší by byl test, kdy by auta jela delší trasu za sebou a ještě s výměnou řidičů.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Apofis74 píše:No to jsou teda vyhlídky. Nicméně za pokus to stojí. Jinak z prvního 1000 km jsem unešen. Jen si asi ještě hraju protože spotřeba je na cca 16kw .
Taky už jsem měl problém s nabíjením a netuším čím to . V Hradci Králové v Auparku jsou 4 nabíječky jsou to ty Tesla wallboxy. No a ani jedna mi nešla. Údržba říkala že normálně fungují ostatním to jede.
Kecají, já už jim taky cca před půl rokem hlásil, že mi nefungují. Tehdy pak sehnali někoho znalejšího a ten mi tvrdil, že Tesla Mennekes konektor má nějaké kratší piny a že u některých aut to nefunguje. Před pár dny jsem zkoušel znovu a opět nefungovalo. Kona 64kWh, testováno pochopitelně na těch nevyhrazených pro Tesly.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
petr.balas píše:Apofis74 píše:No to jsou teda vyhlídky. Nicméně za pokus to stojí. Jinak z prvního 1000 km jsem unešen. Jen si asi ještě hraju protože spotřeba je na cca 16kw .
Taky už jsem měl problém s nabíjením a netuším čím to . V Hradci Králové v Auparku jsou 4 nabíječky jsou to ty Tesla wallboxy. No a ani jedna mi nešla. Údržba říkala že normálně fungují ostatním to jede.
Kecají, já už jim taky cca před půl rokem hlásil, že mi nefungují. Tehdy pak sehnali někoho znalejšího a ten mi tvrdil, že Tesla Mennekes konektor má nějaké kratší piny a že u některých aut to nefunguje. Před pár dny jsem zkoušel znovu a opět nefungovalo. Kona 64kWh, testováno pochopitelně na těch nevyhrazených pro Tesly.
Jo to by mohlo být ono. Zkoušel jsem obě. Jasné že jsem nejel na reserve Tesla ale vedle a nic to nedělalo. Přišel údržbář a prý to funguje všem ostatním. Tak ať zkusím tu vedle. Zastrcim a rozsvitilo se v autě nabíjení a po pár vteřinách červená a konec. Takže jsem zajel na parkoviště a neřešil. Ale při tom zasouvani jsem si říkal ze to je nějaké divné že to prostě nezapadne jako jinde. Je na to nějaké řešení? Ne že bych to potřeboval v tom Hradci ale toto bude asi u všech Tesla stejné.
Jinak nekupoval jsem nové ale demo ze salónu. Ano 16kw/100km ale jak říkám zatím si užívám tu jízdu kdy se kluci ve skodovkach marně snaží nepustit před sebe nějaký Hyundai a hlavně v tom tichu a takové té klidné jízdě nepoznáte že jedete celkem rychle