KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 03. lis 2020 8:24:56

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
Citigo e IV píše:
Dotaz, s tou cenou 10 haléřů, ale myslíte jen silovku+si k tomu dá prodejce marži a poplatky za přenos OZE a DPH , na kolik Vás vycházi kWh? tipuji 1,30 Kč?

A už máte implementován přenos cen z webu ote denní trh do toho wall boxu, že si umí nabíjet v tom levném okně?



**************
Teď v noci mi dokonce zaplatí 20 haléřů, když budeu odebírat elektřinu. :)
Tak to zase vyzkouším ale na faktuře uvidím až za další měsíc!


Já to pořád nechápu, to tedy musíte mít speciální elektroměr typu B co odesílá data on-line, ale ten stojí měsíčně skoro 400 Kč na paušálu, nebo Vám dají ten elektroměr i na nový mikrozdroj bez přetoků?
Další věc je ta cena opravdu Vám zaplatí nebo budete platit jen míň? Bežná průměrná cena na burze je kolem 40€ za 1000 kWh takže pokud to chápu správně budete mít kWh o korunu levnější než obvykle, ale zase době špičky za ní budete platit i více třeba dneska je až 56€. Nevyplatí se nakonec mít cenu elektřiny fixovanou jám platím za MWh 999 kČ když odečtu 175Kč co učtuje BE za zákaznický servis /jejich marže/ tak jsem 824 a to je nějakých 30€ na tu cenu se podle mě nemáte šasnci v průměru dostat, leda by jste odebíral extremě hodně v noci.


************
Tak já mám FVE a tam automaticky mění elektroměř za 4Q (jak popisuje Štemba).
Takže měsíčně nic neplatím navíc a navíc ten elektroměr měří každou hodiny a den (ve skuetčnosti častěji) kolik jsem v té hodině spotřeboval nebo poslal do sítě kWh. U mne protože mám cenu z burzy, tak vezmou kolik jsem v té hodině odebral (nebo dodal) a to mi podle té ceny burzy naúčtují. Takto to dělají každou hodinu a každý den celý měsíc. Potom ty ceny sečtou a udělají průměrnou cenu za měsíc. Jelikož já ale odebírám elektřinu jen v určitých časech, tak si můžu vybírat kdy si ji odeberu. Mám ostrovní provoz domu a v NT si nabíjím teď přes zimní období baterie a EV, v době nejnižší ceny elektřiny a v té vysoké jedu z baterií.

Pokud máte denní průběžný odběr, tak je to tak jak popisujete.
Proto aby jste to měl jako já a jiní, musíte mít hybridní nebo ostrovní FVE a využívat k odběru elektřinu v době její nejižší ceny a ještě mít dodavatele elektřiny, který to takto účtuje!

Zatím jsem to nepočítal ale myslím, že už teď i když jsem to zatím dosud nekontroloval, jsem s cenou pod 30Eur/MWh!
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Štemba » úte 03. lis 2020 10:57:41

Jinak u těch co maj 4Q elektroměry, tak u ČEZu jde přes portál aktivovat PMD (průběhové měření dat) a zde se daj prohlížet křivky průběhu dodávek/odběrů na jednotlivých fázích. :idea:
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 03. lis 2020 12:19:37

Štemba píše:Jinak u těch co maj 4Q elektroměry, tak u ČEZu jde přes portál aktivovat PMD (průběhové měření dat) a zde se daj prohlížet křivky průběhu dodávek/odběrů na jednotlivých fázích. :idea:


4Q elektroměr, je o principu měření a nemusí mit dalkový odečet měření, nabo ano každý 4Q má sim kartu? U bezpřetokového mikro zdroje není přece třeba mít průběžné měření.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 03. lis 2020 13:49:19

Citigo e IV píše:
Štemba píše:Jinak u těch co maj 4Q elektroměry, tak u ČEZu jde přes portál aktivovat PMD (průběhové měření dat) a zde se daj prohlížet křivky průběhu dodávek/odběrů na jednotlivých fázích. :idea:


4Q elektroměr, je o principu měření a nemusí mit dalkový odečet měření, nabo ano každý 4Q má sim kartu? U bezpřetokového mikro zdroje není přece třeba mít průběžné měření.



****************
Ne každý 4Q elektroměr nemá SIM kartu (to poznáte, že nemá anténu), ano u bezpřetokového měření (mikrozdroj připojený zjednodušeným způsobem) není třeba průběžné měření ale přetoky se načítají a zaznamenávájí průběžně denně vždy za pak se uloží za celý měsíc. A ty přetoky vás pak nechají zaplatit ale až po roce, takže pokud si to na elektroměru nesledujete (zaznamenává 3 jednotlivé měsíce zpětně) tak bude při vyučtování (pokud je máte) nemile překvapen!

Co máte za měnič, že nemáte přetoky?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Štemba » úte 03. lis 2020 15:45:31

Měří stejně, ale bez přístupu je to jak píše e-luky, bez odesílání dat to může bejt zajímavé překvapení. I u mikrozdrojů to měří a zanamenává (je tam v podmínkách DS nějaký reakční interval (myslím že 15 minut, ale to bez záruky, mám na všech FVE povolen přetok do výšky výkonu výrobny, takže mě to nepálí)), právě pro hlídání a případně sankcionování...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 03. lis 2020 17:03:20

Citigo e IV píše:
Štemba píše:Jinak u těch co maj 4Q elektroměry, tak u ČEZu jde přes portál aktivovat PMD (průběhové měření dat) a zde se daj prohlížet křivky průběhu dodávek/odběrů na jednotlivých fázích. :idea:


4Q elektroměr, je o principu měření a nemusí mit dalkový odečet měření, nabo ano každý 4Q má sim kartu? U bezpřetokového mikro zdroje není přece třeba mít průběžné měření.


***********
Ne nemusí mít SIM kartu, to jsem i výše popisoval.
Pokud nemáte dodavatele, který vám účtuje cenu po hodinách tak to ani není potřeba.
Jen jsem zapoměl napsat to co psal Štemba, že to měří každou fázi zvlášť. Takže pokud starý elektroměr odběr a přetok sčítal/odčítal, tak jste tam klidně mohl mít nulový odběr nebo nulový přetok ale s 4Q ani náhodou! A je jedno jestli má SIM nebo nemá!

Teď nově se montují na všechny nové přípojky (pokud mají dostatek 4Q elektroměrů) 4Q elektroměry, aby se zahojily na přetocích od zákazníků. Což nikomu sice dopředu neřeknou ale o to pak víc ho skasnou, přesto je s nimi spokojeno 96% zákazníků. Pokud mají podezření, že má někdo načerno FVE, tak mu ho tam dají taky. Já to tak měl u několika zákazníků a pak jsem to musel rychle oficiálně přihlašovat, přestože tam ty přetoky byly fakt malé nebo žádné ale za rok a s výši pokuty to klidně mohlo udělat i víc než zaplatil za skutečný odběr elektřiny!
U jednoho to dokonce po výměně šly po roce zkontrolovat, protože nic nenaměřily a to tam měly týden speciální měření o kterém ani zákazník nevěděl. Tak mne ten technik osobně volal jak je to možné, když to mají ofiko nahlášené a žádný přetok tam za rok nebyl! Tak jsem mu řekl, že jsem to na měniči zakázal ale ve skutečnosti jsem tam stále měl ostrovní provoz, ale budu to předělávat na hybridní (jen nastavením v měniči) a s připojením na internet, protože to zákazník chce.

Jinak je lepší chodit přímo na OTE, kde ceny vidíte také, jen tam nevidíte tu svou spotřebu.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2020-11-04
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 03. lis 2020 23:57:53

Díky Vám oboum. Zatím žadnou VFE nemám jen teoretizuji. Chtěl bych jen nějakou malou 2,280 kW na stálé oběry. S tim že bych dal panely na V ,J,Z aby neustále vyráběla a jestli mě povoli připojení výrobny, tak s přetokama do výše výkonu. Bez přetoků do toho asi nepůjdu, protože si myslim i i sebelepší měnič pretok udělá, nevim kolik to může dělat ročně, jesli když to je do 1kwh jestli to neřeší? Měnič mam v planu gridfree 2000w od GWL
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Štemba » stř 04. lis 2020 15:39:22

Citigo e IV píše:Díky Vám oboum. Zatím žadnou VFE nemám jen teoretizuji. Chtěl bych jen nějakou malou 2,280 kW na stálé oběry. S tim že bych dal panely na V ,J,Z aby neustále vyráběla a jestli mě povoli připojení výrobny, tak s přetokama do výše výkonu. Bez přetoků do toho asi nepůjdu, protože si myslim i i sebelepší měnič pretok udělá, nevim kolik to může dělat ročně, jesli když to je do 1kwh jestli to neřeší? Měnič mam v planu gridfree 2000w od GWL

Ten mikrozdroj bez přetoků má povolenou reakční dobu a nějakou hodnotu, ale tím bych se na tvém místě zabýval až když neuspěješ s žádostí o povolení připojení s přetoky, to je jistota (nevíc přetok dokážeš přetavit v nějaké formě do peněz/slevy na elektřině i u zdroje provozovaného bez licence)

gridfree 2000w od GWL - má vstup na jednu větev, pro každou zeměpisnou stranu budeš potřebovat jeden, čili spíš 3 kusy verze na připojení 1 kWp (dělají/dělali i menší, kolem 500Wp)

Jestli ses díval třeba sem:
https://www.i4wifi.cz/cs/stranky/101-gridfree
Ty informace tam neber jako dogma (nevím jestli opravili, ale dřív psali, jak to není třeba řešit s DS a že spotřeba se případně proti přetokům ohlídá proudovými relé a podobně, což není úplně korektní informace (relé má nějakou dobu odezvy, po výpadku napájení a jeho obnově nesmí elektrárna nějakou dobu vyrábět atd)).
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 08. lis 2020 15:55:41

Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.
Je to celkem šikovný ukazatel jednotlivých spotřeb z baterky.
Je tam vždy aktuálně vidět kolik si co bere.

IMG_20201108_152127.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 08. lis 2020 20:22:03

e-LUKY píše:Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.
Je to celkem šikovný ukazatel jednotlivých spotřeb z baterky.
Je tam vždy aktuálně vidět kolik si co bere.

IMG_20201108_152127.jpg

Tuto obrazovku používám neustále :D Používal jsem ji už i u IONIQa.
Nastavil jsem si ji na volitelné tlačítko (*).
Jezdím pode ní na spotřebu 8-)
Nechá se vysledovat jak optimálně nastavit klimu, aby brala minimálně.
Občas se ale stane, že hodnoty zamrznou, pak stačí dát Zpět a Tam a zase to jede.
Jednou, za vysokých teplot a po DC nabíjení jsem viděl aktivní i "Péči o baterii" (v létě to ochlazuje a v zimě ohřívá baterii).

:?: Když jsme u toho nastavování..., u IONIQa mi šlo v Navigaci editovat i mazat uložené adresy. U Kony jsem nic takového nenašel? Dokonce mi nejde nastavit "Domov", že už stejnou adresu mám uloženu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 08. lis 2020 20:59:15

Lama píše:
e-LUKY píše:Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.
Je to celkem šikovný ukazatel jednotlivých spotřeb z baterky.
Je tam vždy aktuálně vidět kolik si co bere.

IMG_20201108_152127.jpg

Tuto obrazovku používám neustále :D Používal jsem ji už i u IONIQa.
Nastavil jsem si ji na volitelné tlačítko (*).
Jezdím pode ní na spotřebu 8-)
Nechá se vysledovat jak optimálně nastavit klimu, aby brala minimálně.
Občas se ale stane, že hodnoty zamrznou, pak stačí dát Zpět a Tam a zase to jede.
Jednou, za vysokých teplot a po DC nabíjení jsem viděl aktivní i "Péči o baterii" (v létě to ochlazuje a v zimě ohřívá baterii).

:?: Když jsme u toho nastavování..., u IONIQa mi šlo v Navigaci editovat i mazat uložené adresy. U Kony jsem nic takového nenašel? Dokonce mi nejde nastavit "Domov", že už stejnou adresu mám uloženu.


************
Tak v navigaci mám přednastavené adresy jako "domov, práce a pod".
Pokud chci v navigaci najít už jednou použitou adrsu tak ji tam můžu zpětně najít. Mazat a ani upravovat jsem nemusel ale když si zadám použitou adresu a chci u ní změnit ulici nebo číslo tak to jde?!
Smazat celou ze seznamu jsem nezkoušel.

Já moc podle spotřeby nejezdím ale přišlo mi to jako zajímavý to sledovat při určitých režimech, zjistil jsem, že ale při ustálené jízdě přepínání režimů nemá vliv na spotřebu! Ta se projeví jen při akceleraci podle režimu.
Pokud jedu na pedál bez adaptivního asistenta, tak stačí jet na EKO, a rychlost a okolí si hlídám sám, pokud jedu na adaptivního asistenta(tempomat), tak je lepší SPORT nebo i COMFORT, pro rychlejší rozjezd při odbočení auta přede mnou z mého pruhu, abych za mnou další auta neblokoval pomalým rozjezdem.

Jinak jsem byl minulý týden v Praze a jel jsem po dálnici 140 a při této rychlosti byla spotřeba 23,2 a dojezd (oprava 270 km). Zpátky při rychlosti 120 byla spotřeba 21,4. Druhý den cesta do Ostravy rychlostí 110 a spotřeba 19,2, to jsem ale trpěl a tak zpátky je zase 140. Vše tedy bylo ale s topením a venkovní tepota byla 2-8 st.C, zakže to dost topilo. Teď ale alespoň vidím kolik to dělá %.
:)
Zimáky ale dobrý a sedí, uvidíme jak přijde první sníh.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pon 09. lis 2020 16:01:31, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 08. lis 2020 21:20:37

e-LUKY píše:
Lama píše:
e-LUKY píše:Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.
Je to celkem šikovný ukazatel jednotlivých spotřeb z baterky.
Je tam vždy aktuálně vidět kolik si co bere.

IMG_20201108_152127.jpg

Tuto obrazovku používám neustále :D Používal jsem ji už i u IONIQa.
Nastavil jsem si ji na volitelné tlačítko (*).
Jezdím pode ní na spotřebu 8-)
Nechá se vysledovat jak optimálně nastavit klimu, aby brala minimálně.
Občas se ale stane, že hodnoty zamrznou, pak stačí dát Zpět a Tam a zase to jede.
Jednou, za vysokých teplot a po DC nabíjení jsem viděl aktivní i "Péči o baterii" (v létě to ochlazuje a v zimě ohřívá baterii).

:?: Když jsme u toho nastavování..., u IONIQa mi šlo v Navigaci editovat i mazat uložené adresy. U Kony jsem nic takového nenašel? Dokonce mi nejde nastavit "Domov", že už stejnou adresu mám uloženu.


************
Tak v navigaci mám přednastavené adrsy jako "domov, práce a pod".
Pokud chci v navigaci najít už jednou použitou adrsu tak ji tam můžu zpětně najít. Mazat a ani upravovat jem nemusel ale když si zadám požitou adrsu a chi u ní změnit ulici nebo číslo tak to jde?!
Smazat celou ze seznamu jsem nezkoušel.

Já moc podle spotřeby nejezdím ale přišlo mi to jako zajímavý to sledovat při určitých režimech, zjistil jsem, že ale při ustálené jízdě přepínání režimů nemá vliv na spotřebu! Ta se projeví jen při akceleraci podle režimu.
Pokud jedu na pedál bez adaptivního asistenta, tak stačí jet na EKO, a rychlost a okolí si hlídám sám, pokud jedu na adaptivního asistenta(tempomat), tak je lepší SPOTR nebo i COMFORT, pro rychlejí rozjezd při odbočení auta přede mnou z mého pruhu abych za mnou další auta neblokoval pomalým rozjezdem.

Jinak jsme byl minulý týden v Praze a jel jsem po dálnici 140 a při této rychlosti byla spotřeba 23,2 a dojetd 370 km. Zpátky při rychlosti 120 byla spotřeba 21,4. Druhý den cesta do Ostravy rychlostí 110 a spotřeba 19,2, to jsem ale trpěl a tak zpátky je zase 140. Vše tedy bylo ale s topením a venkovní tepota byla 2-8 st.C, zakže to dost topilo. Teď ale alespoň vidím kolik to dělá %.
:)
Zimáky ale dobrý a sedí, uvidíme jak přijde první sníh.

Změnit u použité adresy ulici nebo číslo ANO, ale uložit opravené nejde. U IONIQa jsem si ukládal nabíječky, bohužel neprovedl jsem EXPORT, takže si je zde znovu postupně zadávám, ale když se spletu, tak to nejde opravit...??? Nechápu!!!
Zkuste se prosím pokusit smazat uloženou adresu, nebo ji opravit. U IONIQa bylo MENU ve kterém byly další možnosti, zde jsem nic nenašel. Je mi ale podezřelé, že by to jen zaznamenávalo adresy, které by pak nešly vymazat...

Ano, spotřeba je stejná ve všech režimech, ale mění se síla rekuperace a maximální výkon. Pro zkoušení té rekuperace to chce je mít nastavené na stejno (1-3). Já je měl rozdílně, ale bylo to i nepříjemné při přepínání, takže teď vše za 1. Škoda, že nejde předvolit "0" i když návod uvádí 0-3.
Díky za info ohledně rozjezdu při odbočení auta přede mnou.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 08. lis 2020 23:38:21

e-LUKY píše:Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.


Identické menu má e-Niro, škoda že ani jeden návod neobsahuje správné 4 znakové heslo pro přístup do engineering menu :(.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Apofis74 » pon 09. lis 2020 14:39:22

Jak je to s tím plánovaným nabíjením v určité čase. V autě mám nastavený čas nabíjení od 03.00 do 06.00 což je čas NT. WB mám samostatně připojen na elektroměr a když koukám kolik se spotřebovalo tak neustále stoupá i ukazatel spotřeby VT. Jako kdyby se to začalo nabíjet ještě před nebo zase po zadaném čase v autě.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 09. lis 2020 16:05:17

Apofis74 píše:Jak je to s tím plánovaným nabíjením v určité čase. V autě mám nastavený čas nabíjení od 03.00 do 06.00 což je čas NT. WB mám samostatně připojen na elektroměr a když koukám kolik se spotřebovalo tak neustále stoupá i ukazatel spotřeby VT. Jako kdyby se to začalo nabíjet ještě před nebo zase po zadaném čase v autě.


***
Tak asi by jste měl zkontrolovat ten čas v autě s domácím časem (byla změna času z letního na zimní) ale auto mi to neprovedlo samo!

Pokud máte svůj WB, tak je nejleší ho spínat až je NT, to vyřešíte pomocí relé ke stávajícímu relé od NT.
Pak vám nemůže auto nabíjet jindy než když je NT.
Budete si ale muset přestavit i nabíjení v autě aby vám to nevyplo dřív než skončí NT.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 09. lis 2020 16:07:03

Josef píše:
e-LUKY píše:Tak jsem se zase hrabal v menu a našel jsem toto zobrazení.


Identické menu má e-Niro, škoda že ani jeden návod neobsahuje správné 4 znakové heslo pro přístup do engineering menu :(.


****
O jakém heslu píšete?
Já jsem zatím žádné heslo mímo připojení na BlueLink nepotřeboval.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 09. lis 2020 16:42:12

Měl jsem namysli např. toto

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Apofis74 » pon 09. lis 2020 17:00:54

e-LUKY píše:
Apofis74 píše:Jak je to s tím plánovaným nabíjením v určité čase. V autě mám nastavený čas nabíjení od 03.00 do 06.00 což je čas NT. WB mám samostatně připojen na elektroměr a když koukám kolik se spotřebovalo tak neustále stoupá i ukazatel spotřeby VT. Jako kdyby se to začalo nabíjet ještě před nebo zase po zadaném čase v autě.


***
Tak asi by jste měl zkontrolovat ten čas v autě s domácím časem (byla změna času z letního na zimní) ale auto mi to neprovedlo samo!

Pokud máte svůj WB, tak je nejleší ho spínat až je NT, to vyřešíte pomocí relé ke stávajícímu relé od NT.
Pak vám nemůže auto nabíjet jindy než když je NT.
Budete si ale muset přestavit i nabíjení v autě aby vám to nevyplo dřív než skončí NT.
:)



Letní čas jsem si změnil. ještě provedu pár testů jestli ta spotřeba není jen tím že je WB zapnutý a běží na něm jen to čekání až nabíjení povolí auto. Jinak mě asi opravdu nezbude něž spínat WB jen v NT
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 10. lis 2020 8:16:10

Josef píše:Měl jsem namysli např. toto



***
Tak k ničemu takovému jsem se zatím nedostal a tak po mne nidky žádné heslo nechtěl.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 10. lis 2020 8:18:29

Apofis74 píše:
e-LUKY píše:
Apofis74 píše:Jak je to s tím plánovaným nabíjením v určité čase. V autě mám nastavený čas nabíjení od 03.00 do 06.00 což je čas NT. WB mám samostatně připojen na elektroměr a když koukám kolik se spotřebovalo tak neustále stoupá i ukazatel spotřeby VT. Jako kdyby se to začalo nabíjet ještě před nebo zase po zadaném čase v autě.


***
Tak asi by jste měl zkontrolovat ten čas v autě s domácím časem (byla změna času z letního na zimní) ale auto mi to neprovedlo samo!

Pokud máte svůj WB, tak je nejleší ho spínat až je NT, to vyřešíte pomocí relé ke stávajícímu relé od NT.
Pak vám nemůže auto nabíjet jindy než když je NT.
Budete si ale muset přestavit i nabíjení v autě aby vám to nevyplo dřív než skončí NT.
:)



Letní čas jsem si změnil. ještě provedu pár testů jestli ta spotřeba není jen tím že je WB zapnutý a běží na něm jen to čekání až nabíjení povolí auto. Jinak mě asi opravdu nezbude něž spínat WB jen v NT


********
Nevím jaký máte WB ale , každý má nějakou svou spotřebu.
Určitě se vyplatí zapínat WB jen když chci nabíjet, pokud nabíjíte jen v NT, tak to relé je skoro nutnotí a bez starostí se zapnutím ve správný čas.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz