KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 20. čer 2021 19:23:17

Pěkný, ale po D5 to asi nebylo 130 km/h?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 20. čer 2021 19:38:56

Většinou tempomat 110 km/hod. Jízdní průměr a max. rychlosti jsou na obrázku.
Přílohy
Screenshot_20210613-094038_Bluelink.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 20. čer 2021 22:14:54

Každopádně pěkná spotřeba, proto se BEV tolik daří v Kalifornii, holt jsou to auta ideální do tepla, tedy 20-30°C, Afrika už je zase moc. Já bych to zajel tak za 15 kWh/100 km, prostě 130 na dálnici patří.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 27. čer 2021 8:33:36

Taky rád přidám jednu jízdu.
Včera jsem jel k zákazníkovi do Vlašimi udělat úpravu co chtěl.
Podle navigace by to mohlo stačit na jedno nabití tam i zpět, jelikož jsem jel se ženou, s kterou nesmím jet víc jak 110 km rychlostí, tak jsem si řekl, že by to mohlo vyjít. Nastavil jsem si režim EKO a ten držel po celou cestu. Z Olomouce jsem vyjel s plně nabitou baterií a jel po dálnici na Brno a na sjezdu 49 dál do Vlašimi. K němu jsem přijel se 248 najetými km a baterie měla 52%. Takže zpátky by to mohlo vyjít. Cestou bylo několik omezení rychlosti na 80, takže ten průměr 13,6 km/100km byl víc než dobrý. Jenže zpátky jsem se zastavoval ve Zruči a tak by to vyjít nemuselo a v nejhorším bych něco nabil v Brně nebo v Prostějově na PRE. Nakonec ale celkem svítilo sluníčko a tak jsem vytáhl z auta přenosnou AC 3x16A nabíječku a nabíjel něco ze slunka. Majitel si teprve bude kupovat EV a tak neměl wallbox ale ta 3f zásuvka mi bohatě s mým vybavením stačila. Za víc jak cca 1/2 hodin jsem nabil asi 8 kWh a to už byla dost velká rezerva i s tou zajížďkou. Do Olomouce jsem dojel v pohodě s rezervou dle fotek. Jelikož žena ještě měla potřebu několik peněz utratit (jak říkám já, ona, že musí něco důležitého koupit). Tak jsem dal auto na nabíječku a na fotkách je výsledek. Asi budu platit pokutu za překročení 30 minutového nabíjení, ale co už.
:)
Když si počítám jak na tom jsem s nabíjení EV ( a to nabíjíme dvě EV), tak u mého to vychází na 80% ze sítě v NT, 15% ze slunce a jen 5% na veřejných nabíječkách.

jízda Vlašim (1).jpg

jízda Vlašim (2).jpg

jízda Vlašim (3).jpg

jízda Vlašim (4).jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pon 28. čer 2021 11:41:28, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 27. čer 2021 10:35:18

Super, někdy tak spáchám EKO jízdu. Vypozoroval jsem, že co km/h na dálnici navíc to + 0,1 kWh, takže 100 km/h a 130 km/h je dost velký rozdíl (samozřejmě není to úplně lineární, jen takový odhad)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 27. čer 2021 17:53:37

Já bych spíš řekl, že od 100km rychlostí to jde nahoru po cca 1 kWh/100km. To ale hlavně platí u dálnice, kde je celkem ustálená jízda a nedá se to nijak jinak snížit.
Na okreskách se zase nedosáhne na ten rychlostní průměr.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 27. čer 2021 20:43:44

Záleží co znamená 1 kWh/100 km, nerozumím tomu údaji. Já jsem tím měl namysli, že pokud bere auto 14 kWh/100 km při rychlosti 100 km/h pak ve 120 je to 16 kWh/100 km a 130 17 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pon 28. čer 2021 11:47:20

Já to taky odhaduji podle průměrů co mám z jízd na autě. Je to průměr, takže 110km rychlost má spotřebu třeba 16 ale průměr na 100km vyjde a 14.

Když jedu průměrnou 100, tak to vychází na těch 13
když 110 tak 14.
na 120 to je už 15
no a na 130 je to 16.
Je v tom ale započítáno vše tedy i ta zbylá jízda po okreskách která srazí průměr dolů.

Počasí a teplota je další faktor ale beru to počasí co teď panuje.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pát 09. črc 2021 22:18:37

Tak stačilo v současném počasí chvíli jezdit bez dálnic a nebo max 110km rychlostí na ní, a spotřeby neuvěřitelně klesly a to má dopad i na vypočítaný dojezd u EV. Aniž bych se nějak moc snažil, tak jsem se dostal na neskutečnou spotřebu a taky dojezd na jedno nabití. Myslel jsem, že je to doména jen pro Lamu ale vidím, že to dokáže každý, když se to povedlo i mně.
Otázka je jestli by to dokázalo i jiné současné EV.

přes 500 km dojezd (1).jpg

přes 500 km dojezd (3).jpg

přes 500 km dojezd (5).jpg

přes 500 km dojezd (2).jpg

přes 500 km dojezd (4).jpg


Já teď víc jezdil dodávkou a tak tam jsou malé nájezdy, to se ale teď zase na chvíli změní.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 10. črc 2021 6:41:15

Podobné spotřeby na okreskách dokáží i jiná BEV, když odmyslím Ioniq 28 kWh a e-Niro, tak třeba Mini Cooper nebo Tesla 3. Nedávno jsem mluvil s majitelem Tesla S, tak byl docela zaskočen tím, že Hyundai nebo Kia jezdí na okreskách mezi 10-13 kWh, netušil, že mají tak malou spotřebu, prý je rád, že jezdí tak za 18-20 kWh a rekord má asi 16 kWh. Majitelé Tesel myslí, že mají to nej z technologií a Tesle se nic nevyrovná, je to jiný svět a často žijí v Musk bublině.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod jarsou » sob 10. črc 2021 8:08:16

Hm, jste dobří.
Můj rekord je z 28.6.21, kdy Tachov - Mariánské Lázně a zpět celkem 44km při průměrné rychlosti 55km/hod bylo za 10,5kWh/100km.
U nás je to z kopce do kopce....
Jinak Plzeň a zpět po dálnici při nastaveném tempomatu 114km/hod (GPS 110) s jízdou po Plzni (státovka 50km - tempomat 94km/hod, dálnice 80km, město 20km) celkem kolem 150 km teď pravidelně dávám za 14,5kWh/100km. Výškový rozdíl mezi Tachovem a Plzní je 200m.
Pokud ale jedu stejnou trasu dálnici s tempomatem 135km/hod (GPS 130km/hod), tak mám spotřebu 17,5kWh/100km.
V zimě to samé bylo kolem 23kWh/100km...
Přílohy
Přehled.png
Jízdy.jpg
Naposledy upravil(a) jarsou dne sob 10. črc 2021 9:56:48, celkem upraveno 2 x.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » sob 10. črc 2021 8:25:28

e-LUKY píše:.... Myslel jsem, že je to doména jen pro Lamu ale vidím, že to dokáže každý, když se to povedlo i mně.
Otázka je jestli by to dokázalo i jiné současné EV.

Je potěšující, že nejsem až tak jiný než "ostatní děti" ;)

Hyundai & KIA mají úsporné motory, takže pokud se na to "nešlape", jezdí opravdu hodně úsporně. Motor s permanentními magnety je při menších otáčkách nejúspornější. 8-)
Úsporněji dokáží jet pouze mnohem lehčí EV jako Citigo a pak IONIQ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod jarsou » sob 10. črc 2021 9:32:36

Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 10. črc 2021 10:30:47

Fakt jezdit úsporně není až zas takový problém ale musí se to člověk naučit a zažít. Ty nejmenší spotřeby mám při jízdách po městě a blízkém okolí, kde nejedu rychleji jak 95, po městě nechávám automatickou rekuperaci a reguluji jízdu jen pedálem a předvídám dojezdy u semaforů a podobně. A to nejsem brzdou provozu ani na okreskách. Kopce nahoru a dolu také nejsou špatné a fakt se musí nechat auto jet "samo" podle terénu, jako by jste jel na koni, také ho necháte jet jak to sám vidí a jen určujete směr. Tyto klidné cesty byly fajn, protože jsem nikam nespěchal.

Od pondělí tam mám ale naplánováno několik cest k zákazníkům a tam to je dost o dálnicích, takže se to vrátí na tu mou normálku.
Ale i tak mne to potěšilo co to auto dokázalo ani ne tak já.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne sob 10. črc 2021 19:11:51, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 10. črc 2021 10:44:05




***
Tak jsem si oba články přečetl a jsem nějak nepochopil co tím "elektrickévozy" myslí.

U prvního článku reklama na Škodovku, bylo by fajn kdyby se jim to povedlo, v komentářích, lidi řeší "staré nedostatky", jako dojezd a nabíjení a cenu. EV si každý koupí s takovým dojezdem jaký potřebuje (někdo musí mít 600 - 800 km dojezd) a přitom jezdí denně jen 50km. Nabíjet dnes každý může u obchoďáku a to i zdarma, takže panelákový byt není až takový hendikep, no a cena bude taková za jakou to lidi koupí, nemůže porovnávat cenu auta z bazaru, na kterou má s cenou nového auta.

Druhý článek je dost zavádějící a ani jeden z uvedených důvodů, bych nepovažoval u toho Ioniq5 za relevantní. Nebudou dávat do nového auta baterie o kterých ví, že jsou problémové. Design je zvláštní ale co jsem viděl nové Citroeny a Peugeoty, tak zas taková avantgarda to není. A že se na EV bude dlouho čekat je chyba automobilky a ne auta, ale i na jiné auta se dnes čeká!

EV autosalon se mi nepovedl zorganizovat ale na srazu v Olomouci by se mohly objevit ke svezení jak Enyag IV tak i Ioniq 5, to dám ještě vědět.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 11. črc 2021 15:34:13, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 10. črc 2021 16:44:55

Lidi melou pořád o dojezdu, přitom najedou 50 km denně a hotovo. Taky si to neumí spočítat, koupí s Konu Hybrid Style za 690 tis. místo Kony EV za 1 mil. v akci a myslí si kolik ušetřili :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Marek71 » sob 10. črc 2021 17:43:19

Tak 300 tis je docela rozdíl. To nevím kdy se vrátí na nákladech. A i Kona hybrid se dá koupit v akci nebo předváděcí, možná i lépe než verze electric.

Kdyby byl rozdíl 100 tis, tak neřeknu...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » sob 10. črc 2021 18:51:45

Tyhle hybridy jezdí za 6 l/100 km, ale když člověk nabíjí za 2,20 Kč/kWh, tak si spočítejte náklad na palivo 1,90 Kč/km a 0,35 Kč/km na při nájezdu 30 tis. km za 7 let a za záruční servis, který je výrazně dražší u HEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Marek71 » ned 11. črc 2021 13:46:01

Tak samozřejmě, v tomto extrémním případě se to za těch 7 let a nájezd cca 200 tisíc vyrovná :-)

Ale obvykle člověk nabíjí něco i mimo domov, doma taky nemá každý tarif za 2,20 a pak třeba ten HEV klidně bude jezdit za 5 (známá má i30 a jezdí za 5,5), takže reálny rozdíl na km bude tak max 1 KČ.

Servis bude asi levnější, zas dražší bude HAV. Takže pak se to srovná za 300 tisíc. Na takový nájezd se asi obvykle Kona nekupuje, myslím.

A další věc, pokud budu mít těch 300 tis, tak za 7 let z nich investicí bude klidně půl mega nebo i více to je pak zas jiná matematika.
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lubo » pon 12. črc 2021 18:05:23

Tak mám za sebou 400 tis. km se spalovákem, 7 let s Toyotou HSD a 10 tis. elektrických km s Konou. A návrat z Chorvatska. Jsem v rozpacích, jak to hodnotit. Elektroauto není jen dojezd a kupní cena, což řeší vlastně i 90% lidí na tomto fóru. Do ceny cyklu se promítá cena servisu, pojištění, úvěrové splátky, ale třeba i dnes zcela neznámá cena ojetého auta při prodeji. A také míra úlev nebo daní, o kterých zatím ještě ani nevíme. Minulý týden jsem cestování zvládl na nabíječkách zadarmo. Kdyby ale firmy nabíjení zpoplatnily jako Ionity, zaplatil bych jen za elektřinu 6000. To jsou okamžité příležitosti, které už třeba příští rok nebudou opakovatelné. A pak je tu faktor, který se také těžko finančně vyčísluje. Kolik je člověk ochoten si připlatit třeba za automat? Kolik stojí mnohem menší únava a pocit bezpečí na dlouhých cestách s LKA a adaptivním tempomatem? Kolik skutečně potřebuje člověk prostoru pro cestování? Jak se mu jede s živým autem? Jak zvládá stres při plánování trasy mezi nabíječkami a je ochoten se to naučit? Jak se vyrovná se situacemi, kdy je nabíječka obsazená autem, co bude nabíjet další hodinu? Vždycky jsem měl tendenci hodnotit příplatkovou výbavu auta dost negativně. U této Kony jsem to změnil a jsem za to rád. Osobně si myslím, že BEV bez elektroniky a softu je nesmysl, pokud zrovna není kupce chudým pomstychtivým majitelem pole zničeného řepkovým průmyslem. Takže hodnotím kladně svobodu, zábavu, odlišnost, technologie, bezpečnost a bohatou paletu způsobů řízení auta v různých situacích. Záporně pak nejistotu, nutnost o delších cestách přemýšlet, plánovat (i doma) nabíjení a riziko zdržení na dlouhých cestách. Celkově to hodnotím pozitivně, ale zcela chápu, že odlišný akcent na jednotlivě pocity a potřeby může dát i opačný výsledek.