KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Napsal: úte 28. črc 2020 23:19:25
1) Sedačka řidiče v Koně mi zprvu připadala jako dětská. Vše bylo malé, těsné, podsedák krátký. Trvalo delší dobu, než jsem našel vhodnou polohu. Vzadu za mnou je asi 15 cm místa na nohy, v IONIQu bylo o 10 cm více. O 10 cm jsou také blíže dveře. Prostě KONA je mnohem menší. Perforace pro ventilaci je ale přes celý podsedák, což je dobře - IONIQ měl pruh asi 15 cm bez perforace...
2) Paměti el. sedačky měl IONIQ dvě, KONA nemá žádnou - smutné.
3) Sklopení zrcátek při couvání k obrubníku KONA nemá (nenašel jsem), IONIQ ano - je to užitečná věc, když není kamera 360°.
4) Zrcátko řidiče má KONA zahnuté jako hokejku. Ano vidím tam vozidlo v mrtvém úhlu, ale málem jsem přehlédl kamion asi po 3 km jízdy při vjezdu na dálnici... Je třeba si na to zvyknout.
5) Tichost české Kony je o dost lepší než u IONIQa. Asi to bude hlavně pneumatikami. Neslyším už hluk ze zadní části při větších rychlostech a po špatné kamenité cestě je to veliký rozdíl.
6) Zvuk pro chodce už nejde vypnout - tlačítko chybí. Jde o takový "vesmírný" zvuk, který se mění s polohou pedálu a funguje asi do 60 km/h.
7) Rekuperace u Ioniqa šla postupně namačkat 0-1-2-3 a 3-2-1-0 nebo přidržením až 3 a až 0. U Kony to postupně také lze, ale přidržením NE. Držením levého pádla to rekuperuje silněji než na stupeň 3 až do plného zastavení a po puštění pádla se to vrátí na původní stupeň. Přidržením pravého pádla, pokud je v menu PP aktivována Automatická rekuperace, se zapíná a vypíná AUTO_rekuperace, která si sama mění intenzitu dle situace před autem a její sílu lze ještě měnit 0-1-2-3 a zpět.
8) Jízda v pruzích u Ioniqa (myslím že bylo značeno LFKA) drželo vozidlo uprostřed pruhů i bez tempomatu, ale až od 60 km/hod. po dobu 10 sekund. KONA to má rozděleno na základního asistenta LKA, který funguje obdobně jako u Ioniqa, také od 60 km/hod. ale nevede ve středu, pouze lehce odráží auto od pruhu na střed. Aktivní asistent LFA pak vede Konu opravdu přesně a mnohem spolehlivěji v pruzích než Ioniq a umí to už od 0 (10) km/hod. po více než půl minuty, ale pouze s aktivním tempomatem. Oproti Ioniqu, který měl na českých sinicích s pruhy hodně problémů, Kona to zvládá dobře i v dálničních uzavírkách (čte tedy i žluté pruhy a svodidla).
9) Spotřeba s malým úbytkem % baterie mi mile potěšila - zatím první dojem - podrobněji později.
10) Nabíječka v Koně je 3F-16A a umí dávat 11,2 kW a pozor, na 1F umí 32A - veliké potěšení (počítal jsem s 16A).
11) Brzdy má Kona mnohem účinnější než IONIQ.
12) Kapota Kony je neuvěřitelně těžká - IONIQ měl hliníkovou, ale i u Fokuse ji zvednu mnohem menší silou.
13) Světlo v klice předních dveří osvětlující prostor pro nastupování, které měl Ioniq, Kona nemá.
14) Tažné zařízení Kony v TP 300/300kg
15) Spotřeba a dojezd v TP 14,7 kWh/100km, dojezd 484 km, dojezd město 660 km
16) BlueLink
17) Kufr zdá se ve srovnání s Ioniqem pohledově malý ale není tomu tak. Do Ioniqa vešly na plochu přesně 4 klap-boxy, ale byl mělký. Do Kony vejdou vedle sebe také dva (takže šíře kufru je stejná, ale na délku je kufr kratší, přesně o polovinu klap-boxu. Na výšku má Kona kufr větší i se základní rovnou podlahou. Zajímavostí je, že spodní úložiště v pneumatice se nechá přestěhovat dopředu k motoru a použít jako Frunk.