KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 10. zář 2020 21:35:27

Apofis74 píše:Musím se vrátit ke kauze radia co jsem chtěl vyměnit za to 10" místo toho menšího co mám kde není bluelink.
Koukněte na tohle video - moje rádio a ejhle -


Jak to tedy je? Půjde to? v čem je sakra problém?

Nerozumím tomuto příspěvku.
Pokud jde o to, že je v menu vidět BlueLink, tak to mají snad všichni už od prvního IONIQa_28, ale né v EU...
Jinak na videu je ještě starý panel s tlačítky po stranách, nový má tlačítka dole a obrazovku rozdělenu na tři.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Apofis74 » čtv 10. zář 2020 21:51:48

Lama píše:
Apofis74 píše:Musím se vrátit ke kauze radia co jsem chtěl vyměnit za to 10" místo toho menšího co mám kde není bluelink.
Koukněte na tohle video - moje rádio a ejhle -


Jak to tedy je? Půjde to? v čem je sakra problém?

Nerozumím tomuto příspěvku.
Pokud jde o to, že je v menu vidět BlueLink, tak to mají snad všichni už od prvního IONIQa_28, ale né v EU...
Jinak na videu je ještě starý panel s tlačítky po stranách, nový má tlačítka dole a obrazovku rozdělenu na tři.



Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Příspěvekod Apofis74 » pon 31. srp 2020 18:49:19

Zdravím vás pánové. Jsem čerstvý majitel Kony EV, leč bohužel to není ta z Cz. Sice mám full výbavu ale mám zásadní problém. Rád bych vyměnil rádio které je bohužel ještě to menší za to 10,25"- Podle mě by to neměl být problém jelikož by měli být velikostně stejné i co se funkcí týče. Jak to vidíte vy? O Bluelinku si asi už budu muset nechat zdát co?
Děkuji za jakékoliv poznatky


Takže to znamená že já mám toto radio a chtěl bych to updatovat abych měl bluelink. Jak je vidět jde i do těchto radii. Ne jen do těch větších.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 10. zář 2020 22:03:21

Apofis74 píše:
Lama píše:
Apofis74 píše:Musím se vrátit ke kauze radia co jsem chtěl vyměnit za to 10" místo toho menšího co mám kde není bluelink.
Koukněte na tohle video - moje rádio a ejhle -


Jak to tedy je? Půjde to? v čem je sakra problém?

Nerozumím tomuto příspěvku.
Pokud jde o to, že je v menu vidět BlueLink, tak to mají snad všichni už od prvního IONIQa_28, ale né v EU...
Jinak na videu je ještě starý panel s tlačítky po stranách, nový má tlačítka dole a obrazovku rozdělenu na tři.



Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Příspěvekod Apofis74 » pon 31. srp 2020 18:49:19

Zdravím vás pánové. Jsem čerstvý majitel Kony EV, leč bohužel to není ta z Cz. Sice mám full výbavu ale mám zásadní problém. Rád bych vyměnil rádio které je bohužel ještě to menší za to 10,25"- Podle mě by to neměl být problém jelikož by měli být velikostně stejné i co se funkcí týče. Jak to vidíte vy? O Bluelinku si asi už budu muset nechat zdát co?
Děkuji za jakékoliv poznatky


Takže to znamená že já mám toto radio a chtěl bych to updatovat abych měl bluelink. Jak je vidět jde i do těchto radii. Ne jen do těch větších.

Děkuji, váš požadavek znám a odpovídal jsem na něj myslím jako první. Teď jsem jen nechápal ten poslední příspěvek, ale už je to jasné.
Ohledně BlieLinku jste si odpověděl sám. Není kam dát SIMka... U IONIQa to bylo stejné a bylo to hodně diskutováno na zahraničních fórech. Zkuste pohledat a myslím, že je to stále stejné, že se to nikomu nepovedlo. Prostě EV pro EU nemají potřebný hardware. Chápu, že by jste ho chtěl dodat, ale jak jsem psal i ohledně panelu obrazovky, musí servis říct, zda je schopen objednat a namontovat. Kdyby to ale šlo, tak už to jiní mají...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod eHonza » úte 22. zář 2020 0:43:24

Zdravím uživatele Kony Electric, už jsem také jedním z vás, mám Czech Edition 64kWh.
Pročetl jsem si celé téma, abych nekladl již zodpovězené dotazy, ale odpověď na ty mé jsem nenašel.

1) Lze vypnout zvuk při couvání?
Josef ohledně vypnutí zvuku psal:
Josef píše:Jinak mohou dělat co chtějí, vypnout reproduktor je vytažení jednoho konektoru v prostoru motoru.

Můžu poprosit o foto, který konektor to je a pokud možno u Kony? (u e-Niro by mi to asi nebylo nic platné, tedy pokud to není úplně stejné)

2) Lze trvale vypnout hlídání jízdy v pruzích?
Tuším se to jmenuje LKA a děsně mě štve, jak mi to pořád zasahuje do řízení. Po každém zapnutí auta se to vždy automaticky zapne a já to musím pořád vypínat tlačítkem vlevo dole pod volantem. V nastavení jsem to nikde nenašel. Možná jsem to přehlédl.

3) Existuje pro Konu podobná aplikace pro vyčítání dat z BMS přes OBD jako je pro Leafa Spy Lite / Spy Pro?
Pro Ioniq jsem našel CanIoniq, pro Soul jsem našel Soul EV Spy, tam je dokonce v menu uvedena i Kona, ale to se mi nepodařilo rozchodit.

4) Jaké jsou vaše zkušenosti s možností využití lokalizace auta přes Bluelink?
Když jsem si sjednával pro auto pojištění, tak jedna z možností, jak dosáhnout slevy, bylo vyhledávání pomocí GPS. Na to jsou firmy, které to za nějaký peníz nainstalují a potom provozují. Ovšem podle mě, proč utrácet za něco, co už auto má jako součást výbavy? Pokud mám v telefonu nainstalovaný Bluelink a zapnutou GPS, tak se na jedné obrazovce dá zobrazit jak moje aktuální poloha, tak i poloha auta viz obrázky. Pozor, pokud je na telefonu vypnutá GPS, tak to nefunguje a nezobrazí se ani poloha auta - to mi chvíli trvalo, než jsem na to přišel - jednou to fungovalo, podruhé ne.
Tak jsem to sdělil pojišťovně, že auto má vyhledávání pomocí GPS... ale oni po mně pořád chtějí fakturu, ze které vyplývá, že mi do auta někdo namontoval GPS. Proto jsem požádal o vyjádření výrobce, tak uvidím, co odpoví.

Jinak Bluelink v sobě skrývá jednu záludnost. Pokud auto jako předmět SJM sdílíte s manželkou a pokud jí do telefonu nainstalujete Bluelink (nebo si ho nainstaluje sama) a samozřejmě jí sdělíte PIN (bez kterého by to nemělo smysl), tak se ani nepokoušejte být jinde, než oficiálně sdělujete - Bluelink to na vás práskne se všemi eventuálními následky. :lol: :lol: :lol: Nebo jí Bluelink radši vůbec neinstalujte, případně zamlčte, že vůbec něco takového existuje... a máte pokoj. Já jsem se tomu nevyhnul, protože má drahá polovička je rovněž zkušená elektromobilistka a některé věci má zmáknuté líp než já, takže když uviděla Bluelink, tak hned prohlásila: "To chci taky do telefonu." A důvod, proč ne, tak ten nevymyslíte. Dokonce tam měla Bluelink mnohem dřív než Android Auto, na kterém tolik nebazíruje.
Přílohy
Screenshot_20200830-223447_Bluelink.jpg
Screenshot_20200830-223724_Bluelink.jpg
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 10:01:31

Bohužel nemám Konu, ale řada věcí je stejná. Kde je repro pro zvuk AVAS do 30-ti km/h u Kony netuším, v e-Niru je v levé horní části prostoru agregátů. Kona (minimálně česká verze) nemá vypínatelný tento zvuk, e-Niro jej má vypínatelný tlačítkem (děkuji Kio). Zvuk couvání vypnout nelze. Trvale vypnout hlídání pruhů nelze, což je velká otrava, myslel jsem, že alespoň přepnu na funkci zvukového znamení místo toho "přetahování se o volant", ale bohužel. Autořízení při zapnutém tempomatu lze vypnout v menu.

Pro vyčítání hodnot přes OBDII bych použil aplikaci Torque s těmito PID's.

Bluelink je stejný na UVO u Kia, ano můžete se šmírovat navzájem :) GPS je součástí vozu, takže po vás chtějí nesmysl, GPS je u nových aut povinná (Od 1. dubna 2018 musí být všechna nově prodávaná vozidla v EU vybavená systém eCall), jde jen o to, zda výrobce umožní v aplikaci lokaci auta uživatelem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 22. zář 2020 12:51:22

eHonza píše:Zdravím uživatele Kony Electric, už jsem také jedním z vás, mám Czech Edition 64kWh.
Pročetl jsem si celé téma, abych nekladl již zodpovězené dotazy, ale odpověď na ty mé jsem nenašel.

1) Lze vypnout zvuk při couvání?
Josef ohledně vypnutí zvuku psal:
Josef píše:Jinak mohou dělat co chtějí, vypnout reproduktor je vytažení jednoho konektoru v prostoru motoru.

Můžu poprosit o foto, který konektor to je a pokud možno u Kony? (u e-Niro by mi to asi nebylo nic platné, tedy pokud to není úplně stejné)

2) Lze trvale vypnout hlídání jízdy v pruzích?
Tuším se to jmenuje LKA a děsně mě štve, jak mi to pořád zasahuje do řízení. Po každém zapnutí auta se to vždy automaticky zapne a já to musím pořád vypínat tlačítkem vlevo dole pod volantem. V nastavení jsem to nikde nenašel. Možná jsem to přehlédl.

3) Existuje pro Konu podobná aplikace pro vyčítání dat z BMS přes OBD jako je pro Leafa Spy Lite / Spy Pro?
Pro Ioniq jsem našel CanIoniq, pro Soul jsem našel Soul EV Spy, tam je dokonce v menu uvedena i Kona, ale to se mi nepodařilo rozchodit.

4) Jaké jsou vaše zkušenosti s možností využití lokalizace auta přes Bluelink?
Když jsem si sjednával pro auto pojištění, tak jedna z možností, jak dosáhnout slevy, bylo vyhledávání pomocí GPS. Na to jsou firmy, které to za nějaký peníz nainstalují a potom provozují. Ovšem podle mě, proč utrácet za něco, co už auto má jako součást výbavy? Pokud mám v telefonu nainstalovaný Bluelink a zapnutou GPS, tak se na jedné obrazovce dá zobrazit jak moje aktuální poloha, tak i poloha auta viz obrázky. Pozor, pokud je na telefonu vypnutá GPS, tak to nefunguje a nezobrazí se ani poloha auta - to mi chvíli trvalo, než jsem na to přišel - jednou to fungovalo, podruhé ne.
Tak jsem to sdělil pojišťovně, že auto má vyhledávání pomocí GPS... ale oni po mně pořád chtějí fakturu, ze které vyplývá, že mi do auta někdo namontoval GPS. Proto jsem požádal o vyjádření výrobce, tak uvidím, co odpoví.

Jinak Bluelink v sobě skrývá jednu záludnost. Pokud auto jako předmět SJM sdílíte s manželkou a pokud jí do telefonu nainstalujete Bluelink (nebo si ho nainstaluje sama) a samozřejmě jí sdělíte PIN (bez kterého by to nemělo smysl), tak se ani nepokoušejte být jinde, než oficiálně sdělujete - Bluelink to na vás práskne se všemi eventuálními následky. :lol: :lol: :lol: Nebo jí Bluelink radši vůbec neinstalujte, případně zamlčte, že vůbec něco takového existuje... a máte pokoj. Já jsem se tomu nevyhnul, protože má drahá polovička je rovněž zkušená elektromobilistka a některé věci má zmáknuté líp než já, takže když uviděla Bluelink, tak hned prohlásila: "To chci taky do telefonu." A důvod, proč ne, tak ten nevymyslíte. Dokonce tam měla Bluelink mnohem dřív než Android Auto, na kterém tolik nebazíruje.


add 1) Zvukem při couvání myslíte to výstražné pípání (to bych z bezpečnostních důvodů nevypínal), nebo zvuk rádia (ten se při couvání automaticky utlumuje), nebo jsem myslel zvuk který vydává vozidlo při jízdě do 60 km/hod (ten už u české Kony vypínatelný není).

add 2) LFA (to ale nemáte) lze trvale deaktivovat v menu PP. LKA je bezpečnostní prvek (jako ESP) a nemělo by se vypínat, nicméně lze vypnout tlačítkem vlevo.

add 3) Aplikací je několik, jak jsem psal i připojoval obrázky, za nejlepší považuji Torque_Pro, případně CarScanner. Omezeně fungují CanIoniq_104, SoulEVSpyLite, EVnotify (vše osobně používáno).

app 4) Slevu na pojištění při satelitním sledování vozu dávají snad jen dvě pojišťovny. Já mám pojištění UNIQA, kde je nutná montáž SafeLine od CEBA. Vyúčtování je dle ujetých km, přičemž dálnice se počítají 50%. Jednotku mám z Ioniqa vymontovánu pro další použití a je volná, kdyby někdo chtěl. To, že má vozidlo vlastní GPS je jasné, ale ta nelze využít pro pojišťovnu. Musí být montována "jejich" (je to zdarma...). Pojišťovně nejde jen o fakturu, ale o další služby, kdy jim společnost předává vaše jízdy....

BlueLink mi polohu auta zobrazí i při vypnuté poloze v mobilu.

Žena Vás může sledovat i bez BlueLinku ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 08. říj 2020 5:30:09

e-LUKY píše:Tak já bych vám v prvé řadě ani 1f nabíječku nenabízel i kdyby to EV jen umělo, co když přijede kamarád s 3f nabíjení a chce trochu cucnout!
Nevím jestli máte FVE, baterie nebo ne, to je rozhodující pro vytipování vhodného wallboxu.
Pokud nic z toho nemáte, tak by asi stačil obyčejný bez regulace a se spínáním v NT, jeho cena bez DPH je cca 14 tisíc.

Testuji univerzálnější wallbox vlastní výroby a ten bude potom na jakýkoliv dům.
S tou wifi je to na zamyšlení.
Bude ale dražší než ten co jsem uvedl.



Tak už mám najeto přes 8 tisíc, za 1,5 měsíce.
Většinou nabíjím doma i když venku raději využiji 70 kW nabíječku než 50kW, kvůli délce zastávky.
Dojezd je super i když větší část cest mám po dálnici a tam nejedu pomaleji než 130 km, spíš víc! :)
Dojezd se mi ustálil okolo 400 km.

Stále při nabíjení doma kontroluji spotřebu elektřiny a uložené do baterie.
Po delší době zjišťuji, že nabíječka má téměř stejnou ztrátu a to bez ohledu jestli se nabíjí 6 - 10 -13 - 16A.
Ta ztráta z maximálního nabíjení vychází na cca na 500W na fázi u tří je to cca 1400W.
Takže když si to spočítáte z nabíjecího výkonu, tak u 3f - 11,2 kW nabíjení ztráta vychází 12% a u 1f - 3,6 kW je to víc jak 30% co se ztratí v autě při nabíjení. Z tohoto jasně vychází, že pokud chci mít co nejefektivnější nabíjení, tak max výkonem a krátkou dobu mež obráceně!
Kontroloval jsem i teplot pro chlazení nabíječky a i když je topný výkon těch cca 1400W, tak teplota nikdy nepřerostla přes max. 50st. C, spíš se to u konce nabíjení pohybovalo na 45st.C, když to leze výš tak zapne na chvíli ventilátor.

Jinak se vrátím k té mé domácí nabíječce, která má několik funkcí a možností pro každý jiný dům.
Původně jsem ji kocipoval jen na použití k mým FVE s aku, ale s větším zájmem elektromobilistů, měl jsem ji na srazu v Boskovicích, ji upravujeme na použití v jakémkoliv domě. Tedy FVE s baterií, FVE bez baterie, dům bez FVE ale s NT.
Po půlročním testování ji připravujeme na veřejné testování u našeho domu pro zájemce a zatím zdarma.
Jak vše doladíme, což může u různých EV klidně ještě půl roku trvat, ji necháme otestovat a certifikovat aby se dala legálně prodávat, jinak bez certifikace se dá prodat a splňuje normy.

Níže posílám fotky.
Nevím proč se mi obrázky otočily ale to snad zvládnete.
chytrá domácí AC nabíječka_wallbox  (1).jpg

chytrá domácí AC nabíječka_wallbox  (9).jpg

chytrá domácí AC nabíječka_wallbox  (5).jpg

chytrá domácí AC nabíječka_wallbox  (12).jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 08. říj 2020 8:44:06

e-LUKY: "Dojezd je super i když větší část cest mám po dálnici a tam nejedu pomaleji než 130 km, spíš víc! :) Dojezd se mi ustálil okolo 400 km."
--- Ano, spotřebu po dálnici potvrzuji a dodávám, že při 120 km/hod. je spotřeba 14,2 kWh/100km a dojezd cca 450 km (viz. obrázek níže, jízda 590km 11.9. na sever ČR a zpět a předešlých několik dalších na otočku Praha a zpět).
Na druhou stranu jsou na obrázku vidět spotřeby mimo dálnici a musím říct, že se mi už několikrát podařilo zajet na známé trase menší spotřebu než s IONIQem. Dojezd tak rychle roste a kdybych nejezdil přes 40% jízd po dálnici, pak snadno dosáhne městských 660 km uvedených v TP.
Níže foto 580 km dojedu mimo dálnici.
Na dalším obrázku je průměrná spotřeba za celou dobu provozu, což odpovídá dojezdu cca 500 km.

e-LUKY: "Stále při nabíjení doma kontroluji spotřebu elektřiny a uložené do baterie. Po delší době zjišťuji, že nabíječka má téměř stejnou ztrátu a to bez ohledu jestli se nabíjí 6 - 10 -13 - 16A. Ta ztráta z maximálního nabíjení vychází na cca na 500W na fázi u tří je to cca 1400W."
--- Děkuji za potvrzení, že ztráta je fixní. Psal jsem to tu již dříve a uváděl jsem 400 - 500 W, což potvrzujete.
-
Přílohy
20200922_075845.jpg
20200924_124353.jpg
Screenshot_20200924-124708_Bluelink.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 08. říj 2020 12:10:28

Koukám že e-LUKY v tom autě i spí :) já budu mít za 3 měsíce tak 4500 :), pravda je v tom 10 dni letecké dovolené.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 08. říj 2020 15:10:56

Josef píše:Koukám že e-LUKY v tom autě i spí :) já budu mít za 3 měsíce tak 4500 :), pravda je v tom 10 dni letecké dovolené.


Ale kde pak, spím vždy doma se ženou. :)
Jen mám tolik zakázek a práce, ze to skoro nestíhám objíždět. Jsem ale velice s e-Konou spokojený, protože za den objedu i o 50% víc zákazníků.
Mně se auto vrací od prvního dne skoro raketovou rychlostí.
Průměrně denně to vycházína cca 200 km ale některý den nejedu e-Konou ale dodávkou, takže mám denní nájezdy jen s e-Konou mezi 200-500km. Skoro vůbec nepoužívám nabíječky ČEZu, občas PRE nebo EOn. Ten dojez a rychlost jsou skvělé.
Taky už jsem si nastavil lepši tu navigaci a většinu funkcí co to má ale většinou sleduji jen průměrnou spotřebu, dojezd a rychlost, protože už jsem za ni 2x platil. :( -5 bodů.

Pomalu se připravuji na výměnu zimních pneu a tak jsem zvědav, jak se budou chovat ty zimní.

A zajímalo by mne co říkáte na foto nabíječky?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Radovan » čtv 08. říj 2020 16:24:42

Kona se prostě povedla. V pátek ji otestujeme na trase Přerov - Ostrava - Slavonice a v sobotu nazpět. Tedy jinou Konu. Zřejmě zkusíme i rychlonabíječku od PRE v Brně, co umí dávat nově 150 pro Porsche a 75 kW pro ostatní moderní eletkromobily. To vše za 3,- Kč za 1 kWh. Řípská 1525/11g, 627 00 Slatina. https://www.google.cz/maps/place/49.175 ... +16.679085

Co se týče nabíječky, tak dizajnově žádná sláva, ovšem pokud ty vnitřnosti umí to, co píšeš, tak bomba.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 08. říj 2020 16:31:01

Já autem nevydělávám, pouze jezdím do práce a na schůzky, takže těch mých 70 km/den je maximum i když započítám občasný víkendový výlet někam dále, protože když započítám 5 týdnů dovolené a další pracovní cesty do zahraničí, tak víc nenajedu.

Funkce nabíječky vypadají pěkně, já nabíjím ze zásuvky 16A a 3f (ztráta 16-21%) rozvod se mi dělat nechce, proto jsem volil 1f Accelev, abych to i odzkoušel, jak jim to funguje. Mám jediný problém, nabíječka ukazuje o +30% nabitých kWh více než je správně a nikdo neví proč včetně výrobce, přitom je to matematika. Ukazuje správně napětí, proud i celkový příkon, ale spočítá to špatně, nechápu. Takže napětí 220V, proud 13,2A, příkon 2.9 kW a po 1 hodině ukáže 3.77 kWh :) Prodejce vyzkoušel stejnou nabíječku na prodejně a ukazuje jim to správně. Verze firmware máme stejné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 08. říj 2020 19:32:43

Radovan píše:Kona se prostě povedla. V pátek ji otestujeme na trase Přerov - Ostrava - Slavonice a v sobotu nazpět. Tedy jinou Konu. Zřejmě zkusíme i rychlonabíječku od PRE v Brně, co umí dávat nově 150 pro Porsche a 75 kW pro ostatní moderní eletkromobily. To vše za 3,- Kč za 1 kWh. Řípská 1525/11g, 627 00 Slatina. https://www.google.cz/maps/place/49.175 ... +16.679085

Co se týče nabíječky, tak dizajnově žádná sláva, ovšem pokud ty vnitřnosti umí to, co píšeš, tak bomba.


*
Já to dal do bedny do které se mi to vešlo, jinak ten vnitřek může být mimo. Důležitý pro manipulaci je dotykový displej a zásuvka nebo kabel (ten spíš). Šlo o funkce a možnosti co to nabízí a aby to bylo jak jsem psal univerzální pro všechny domy. Ve větším množtví a v jednotném vybavení by to cenu asi slevnilo a jen pro mé zakázky by to jinak bylo i 1/3 levnější.

Posílám i návod - nechce mi to dovolit nahrát textový soubor a tak to sem překopíruji.

Chytrá nabíjecí stanice pro elektromobily.
Nabíječka EV
• Implementovaný standard SAE J1772 AC Level 2, 3F
• maximální nabíjecí výkon nastavitelný v rozmezí 6 - 80 A,
• dotykový TFT displej 800 x 480 px,
• hodiny reálného času,
• paměť 128MB pro nabíjecí logy, grafy nabíjení, statistiky, …
• 3x ovladač relé,
• RS485 port pro připojení elektroměrů,
• všechny vstupy a výstupy jsou galvanicky oddělené

Režimy nabíjení
• rychlý - maximálním výkonem
• počet km - nabíjení maximálním výkonem nastaveného počtu km,
• HDO rychlý - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• HDO počet km - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• přebytky z FVE - nabíjení auta z přebytků FVE (pouze s naším řídícím modulem),
Funkce
• Přehledné uživatelské rozhraní,
• automatický start nastaveného režimu po připojení elektroauta,
• logování nabíjecich cyklů (čas startu nabíjení, celkový čas nabíjecího cyklu, nabíjecí výkon v čase)
Kompatibilita
• Tento modul je možné propojit s naším chytrým regulátorem pro řízení toku energie z FVE.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 08. říj 2020 19:34:52

Josef píše:Já autem nevydělávám, pouze jezdím do práce a na schůzky, takže těch mých 70 km/den je maximum i když započítám občasný víkendový výlet někam dále, protože když započítám 5 týdnů dovolené a další pracovní cesty do zahraničí, tak víc nenajedu.

Funkce nabíječky vypadají pěkně, já nabíjím ze zásuvky 16A a 3f (ztráta 16-21%) rozvod se mi dělat nechce, proto jsem volil 1f Accelev, abych to i odzkoušel, jak jim to funguje. Mám jediný problém, nabíječka ukazuje o +30% nabitých kWh více než je správně a nikdo neví proč včetně výrobce, přitom je to matematika. Ukazuje správně napětí, proud i celkový příkon, ale spočítá to špatně, nechápu. Takže napětí 220V, proud 13,2A, příkon 2.9 kW a po 1 hodině ukáže 3.77 kWh :) Prodejce vyzkoušel stejnou nabíječku na prodejně a ukazuje jim to správně. Verze firmware máme stejné.



Tak ji vyměňte a nebo alespoň vyzkoušejte jeho doma.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » čtv 08. říj 2020 19:51:07

Zkusím ještě přehrát firmware, nechápu tu chybu, prostá matematika. Pokud to nebude ukazovat správně pošlu ji zpět, ovšem budu měsic bez nabíječky, dodavatel ji pošle výrobci a ti budou koumat proč to nejde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 08. říj 2020 20:52:36

e-LUKY píše:
Chytrá nabíjecí stanice pro elektromobily.
Nabíječka EV
• Implementovaný standard SAE J1772 AC Level 2, 3F
• maximální nabíjecí výkon nastavitelný v rozmezí 6 - 80 A,
• dotykový TFT displej 800 x 480 px,
• hodiny reálného času,
• paměť 128MB pro nabíjecí logy, grafy nabíjení, statistiky, …
• 3x ovladač relé,
• RS485 port pro připojení elektroměrů,
• všechny vstupy a výstupy jsou galvanicky oddělené

Režimy nabíjení
• rychlý - maximálním výkonem
• počet km - nabíjení maximálním výkonem nastaveného počtu km,
• HDO rychlý - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• HDO počet km - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• přebytky z FVE - nabíjení auta z přebytků FVE (pouze s naším řídícím modulem),
Funkce
• Přehledné uživatelské rozhraní,
• automatický start nastaveného režimu po připojení elektroauta,
• logování nabíjecich cyklů (čas startu nabíjení, celkový čas nabíjecího cyklu, nabíjecí výkon v čase)
Kompatibilita
• Tento modul je možné propojit s naším chytrým regulátorem pro řízení toku energie z FVE.


Umí ta nabíječka komunikovat s autem? Jako třeba vyčitat ujeté Km a podle toho vypočitat spotřebu, nebo ukazuje stav nabití baterky ? Jako že by nabíjela třeba ze slunce jen do 80% a před jízdou nebo na pokyn do 100%.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pát 09. říj 2020 7:47:19

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
Chytrá nabíjecí stanice pro elektromobily.
Nabíječka EV
• Implementovaný standard SAE J1772 AC Level 2, 3F
• maximální nabíjecí výkon nastavitelný v rozmezí 6 - 80 A,
• dotykový TFT displej 800 x 480 px,
• hodiny reálného času,
• paměť 128MB pro nabíjecí logy, grafy nabíjení, statistiky, …
• 3x ovladač relé,
• RS485 port pro připojení elektroměrů,
• všechny vstupy a výstupy jsou galvanicky oddělené

Režimy nabíjení
• rychlý - maximálním výkonem
• počet km - nabíjení maximálním výkonem nastaveného počtu km,
• HDO rychlý - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• HDO počet km - nabíjení maximálním výkonem při aktivním nízkém tarifu,
• přebytky z FVE - nabíjení auta z přebytků FVE (pouze s naším řídícím modulem),
Funkce
• Přehledné uživatelské rozhraní,
• automatický start nastaveného režimu po připojení elektroauta,
• logování nabíjecich cyklů (čas startu nabíjení, celkový čas nabíjecího cyklu, nabíjecí výkon v čase)
Kompatibilita
• Tento modul je možné propojit s naším chytrým regulátorem pro řízení toku energie z FVE.


Umí ta nabíječka komunikovat s autem? Jako třeba vyčitat ujeté Km a podle toho vypočitat spotřebu, nebo ukazuje stav nabití baterky ? Jako že by nabíjela třeba ze slunce jen do 80% a před jízdou nebo na pokyn do 100%.


*************
Tak komunikovat s EV musí každá nabíječka, alespoň pro spuštění omezení proudu a vypntí. Jinak je tam standartní komunikační protokol platný pro všechna EV. Tak na spotřebu elektřiny z vlastní FVE byla od počátku koncipována a případně, když nesvítí, tak si to vezme až v NT (nízký tarif).

Je to AC nabíječka a ta neumí vše co umí DC nabíječka, ale chtěli bychom časem některé data co dáva DC komunikace také implementovat, jde to po stejné lince.
Jinak vyčítak ujete km, spotřebu neumí ani DC nabíječka umí ale vyčíst % stav nabité baterie v EV.
My jsme to obešly tím, že si tam tu spotřebu můžete do regulátor (naší nabíječky) zadat. Dokonce si tam můžete zadat jestli chcete nabíje z 1,2 nebo 3 fází.
Takže když si tam nastavítě, že máte spotřebu EV 12,4 kWh/100km a pak si nastavíte, že chcete EV nabít na 180km, tak vám naše nabíječka pošle do EV tolik kolik potřebuje s tou spotřebou ujet!
Příklad.
1 - nastavíte vaší spotřeba 12,4 kWh/100km chcete nabít na 180 km = nabíječka vám do auta nabije 12,4x1,8 = 22,32 kWh
2 - nastavíte vaší spotřeba 12,4 kWh/100km chcete nabít na 250 km = nabíječka vám do auta nabije 12,4x2,5 = 31 kWh

To % nabití baterie si můžete nastavit v EV ale časem, by jsme to chtěli udělat i do té naší nabíječky až budeme vyčítat tento údaj. Takže si vyberete jestli chcete nastavi km nebo % baterie, kdy se má nabíjení vypnou.
Jinak na 100% o jde už teď, prostě nabíjí až EV řekne, že je plné a vypne nabíjení.

Taky ta naše má ještě jednu výhodu, že se ty naše nabíječky dají komunikačně paralelně propojovat, takže jich může být třeba 10 i víc a ony si ten výkon z FVE rozdělí pro sebe podle potřeby. To doma asi nikdo nevyužije ale ve společných garážích nebo nákupních centrech bude dost žádoucí.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » pát 09. říj 2020 9:36:43

e-LUKY píše:
To % nabití baterie si můžete nastavit v EV ale časem, by jsme to chtěli udělat i do té naší nabíječky až budeme vyčítat tento údaj. Takže si vyberete jestli chcete nastavi km nebo % baterie, kdy se má nabíjení vypnou.
Jinak na 100% o jde už teď, prostě nabíjí až EV řekne, že je plné a vypne nabíjení.



Můžu si ve většině nových EV nastavit hodnotu nabití, to je pravda, ale není to moc uživatelsky výhodné a nedá se to zautomatizovat podle toho jak svítí sluníčko.
Pokud neubude nabiječka vyčítat hodnotu nabití vozu je to podle mě jen pěkná hračka, koho zajímají rovné grafy u AC nabíjení

Dám příklad třeba následující scénář, přijedu domu s vybitým vozem a nesvítí slunce ,ale nabíječka mi nabije auto na požadovanou minimální hodnotu
třeba 40%. pak nabíjení vypne. Když bude o výkendu svítit sama začne nabíjet ,ale jen do 80% , aby zbytečně neničila baterku a po požadavku třeba z mobilu nabije auto na 100% až tesně před jízdou s tím že zjistí % na baterce a pomocí uloženého nabíjecího výkonu vypočítá požadovaný čas pro nabití do 100% .

Co by bylo super když by ta nabiječka uměla vyčítat z internetu cenu OTE denní trh
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-09
a podle toho pouštět v noci dobíjení a dobíjecí výkon ,aby bylo auto nabité a přitom co nejlevněji.
To už bych o tom rozhodně uvažoval.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » pát 09. říj 2020 17:19:55

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
To % nabití baterie si můžete nastavit v EV ale časem, by jsme to chtěli udělat i do té naší nabíječky až budeme vyčítat tento údaj. Takže si vyberete jestli chcete nastavi km nebo % baterie, kdy se má nabíjení vypnou.
Jinak na 100% o jde už teď, prostě nabíjí až EV řekne, že je plné a vypne nabíjení.



Můžu si ve většině nových EV nastavit hodnotu nabití, to je pravda, ale není to moc uživatelsky výhodné a nedá se to zautomatizovat podle toho jak svítí sluníčko.
Pokud neubude nabiječka vyčítat hodnotu nabití vozu je to podle mě jen pěkná hračka, koho zajímají rovné grafy u AC nabíjení

Dám příklad třeba následující scénář, přijedu domu s vybitým vozem a nesvítí slunce ,ale nabíječka mi nabije auto na požadovanou minimální hodnotu
třeba 40%. pak nabíjení vypne. Když bude o výkendu svítit sama začne nabíjet ,ale jen do 80% , aby zbytečně neničila baterku a po požadavku třeba z mobilu nabije auto na 100% až tesně před jízdou s tím že zjistí % na baterce a pomocí uloženého nabíjecího výkonu vypočítá požadovaný čas pro nabití do 100% .

Co by bylo super když by ta nabiječka uměla vyčítat z internetu cenu OTE denní trh
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-09
a podle toho pouštět v noci dobíjení a dobíjecí výkon ,aby bylo auto nabité a přitom co nejlevněji.
To už bych o tom rozhodně uvažoval.


**************
Tak hračka je to každopádně ale zatím jen pro nas co ji děláme.
Ten graf je rovný, protože já doma ji na FVE připojenou nemám a zkouším jiné funkce než tu regulaci, tu zkouší kolega a zrovna na e-citogo.
Nějak tak jak popisujete by to mělo taky chodit. Nevím ale proč nabíjet na 80% a pak na 100%. Té baterce to nevadí, pokud ji nenecháte měsíc takto nabitou nebo úplně vybitou, den nehraje absolutní roli.

Tak s tím zatím nepočítáme, ale myslím, že to ani nemá zatím smysl, protože kdo vám prodá hodinovou elektřinu, snad je BohemiaEnergy ale ta ji pak zprůměruje na celý den. Do budoucna by to ale určitě bylo dobré tam mít i pro ty co nemůžou mít vlastní FVE.
Zrovna mi přišla faktura a tak rozdíl za poslední měsíc byl až 1,2 Kč/kWh ale pokud se jedná o jedne den nebo spíš o jednu noc tak tam ten rozdíl byl 60 haléřů a to je práve až v noci po půlnoci, kdy se stejně většinou nabíjí. Jinak tomu autu vadí, když ho spínáte a vypínáte, ono udělá určitý počet sepnutí a vypnutí běhen určené doby a pak se zablokuje nabíjení. Až to bude běžné nebo se to bude využívat, tak hlavně u nabíjení baterkek pro dům a následně i do EV. U nás tomu ale zatím úspěšně brání ČEZ, který si peníze vybere jinde, takže ve výsledu zaplatíte skoro stejně a ČEZ je spokojený. Stavěli jsme ji hlavně pro ukádání výroby a přebytků z FVE. Je tolik možností co by se tam dalo dodělat, ale vše stojí peníze a čas, tak později snad.

Jinak posílám foto i s tím nastavením spotřeby.
chytrá domácí AC nabíječka_wallbox  (8).jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 10. říj 2020 7:29:54

Tak jsem narazil na článek o všech EV a velice mne překvapilo, že e-kona je 3 nejprodávanější EV.
To, že je dobrá jsem tu psal aspoň by kluci mohly víc vyrábět.
Já vím baterky, ty brzdí i VW a ostatní.
:)

odkaz.
https://fdrive.cz/clanky/prodeje-modelu ... .sznhp.box
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz