Zdravím podobně postižené Koňáky,
Zatím nemám klasický wallbox, ale pouze kabel v 3fázové zásuvce. Minulý týden jsem konečně nastavil, aby se při přebytcích FVE zapnula 3fázová zásuvka, na které je připojená Kona. Kona se bohužel, ale neprobudí, nepřipojí a nezačne nabíjet. Stačí auto odemknout a znovu zasunout kabel a nabíjení nastartuje. Máte s tím někdo zkušenosti? Mám nějak hloupý kabel a nebo je problém v autě a když "spí", tak mám prostě smůlu?
Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Moderátor: Josef
Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Mohu potvrdit. Nabíjím ze zásuvky 220V, kterou dálkově spínám, když zjistím, že přebytky ze soláru jsou dostatečně veliké. Pokud auto hluboce spí, tak zapnutí zásuvky jej neprobudí. Je třeba mu zároveň poslat příkaz Bluelinkem. Bohužel...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Podle mě problém bude v tom, že ten kabel nemá napájení a nejde elektronika pro komunikaci s vozem. Je potřeba tam dát wall box co je nápájený stále a jen posílá autu přes CP signál o velikosti proudu. A pokud pošle hodnotu pod 6A auto vypne dobíjení a 6A+ zase zapne.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Nevznikne pak ale problém s vybijenim 12V baterie? Pokud auto čeká na nabíjení, ale nedostává proud, tak si nějak snad predehriva baterii a vybiji se baterka.
Hyundai Kona Smart 64kW
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Možný je u Kony všechno. Možná by pomohlo odpojit PP i CP udělat atypický kabel k vozu. Jak odpojím oba tak auto ztratí informaci o tom , že není připojen nabíjecí kabel.
Pokud máte někdo možnost, tak otevřete nabíjecí port vyndejte krytku a zamkněte vozidlo a nehte ho několik hodin uspat.
Pak aniž by jste přišli s klíčem k vozidlu jen zapojete nabíjecí kabel strčený do zásuvky. Pokud začne nabíjet tak je vyhráno a dá se to realizovat
udělal bych speciální kabel co podpojí jak CP tak i odpor na PP. Tím pádem připojení techto dvou signálů bude stejný jako fyzický zapojení kabelu.
Pokud máte někdo možnost, tak otevřete nabíjecí port vyndejte krytku a zamkněte vozidlo a nehte ho několik hodin uspat.
Pak aniž by jste přišli s klíčem k vozidlu jen zapojete nabíjecí kabel strčený do zásuvky. Pokud začne nabíjet tak je vyhráno a dá se to realizovat
udělal bych speciální kabel co podpojí jak CP tak i odpor na PP. Tím pádem připojení techto dvou signálů bude stejný jako fyzický zapojení kabelu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
Tak hlásím, že pokus byl proveden: Kona stála s otevřeným portem přes noc venku a ráno jsem jí (bez odemknutí) připojil. Auto se probudilo a začalo nabíjet. Mám pocit, že to, že se zasune konektor auto automaticky budí (odpory v kontektoru?) a pokud tam kontektor už přes noc je, tak auto klidně spinká dál.
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
juanv píše:Tak hlásím, že pokus byl proveden: Kona stála s otevřeným portem přes noc venku a ráno jsem jí (bez odemknutí) připojil. Auto se probudilo a začalo nabíjet. Mám pocit, že to, že se zasune konektor auto automaticky budí (odpory v kontektoru?) a pokud tam kontektor už přes noc je, tak auto klidně spinká dál.
Pokud jste měl dle požadavku otevřená dvířka, pak vám svítil port bíle + zelené proužky stavu baterie (po 1min. zhasne) a auto myslím vůbec neusne a vybíjí se 12V baterie... podobně tomu bude s připojeným konektorem (tam myslím světlo nezhasne a svítí po celou dobu připojení kabelu).
Pokud bude připojen konektor, pak na chování může mít také vliv nastavení automatického odemykání zámku konektoru (tlačítko vlevo od volantu s modrým světlem).
Kdyby jste měl někdy opačný problém, že se nabíjení spouští samo..., pak:
Má-li vaše auto BlueLink, stačí udělat dotaz na stav a auto se probudí a začne ihned nabíjet, je-li kabel připojen. Je to chyba, která se nechá využít (nám ale dělá neplechu, když dálkově ukončíme nabíjení a pak se dotážeme na stav, tak se nabíjení samo spustí...).
Auto se samo budí ve více případech, nejčastěji je to při dobíjení 12V baterky (při dobíjení svítí velká žlutá dioda ve znaku) a i v tomto případě dojde k samovolnému zahájení nabíjení, které bylo dálkově ukončeno přes BlueLink.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
ODZKOUŠENO:
- Nabíjeno přes 3F Wollbox, tlačítko zámku konektoru svítí (poloha kdy se konektor po ukončení nabíjení odemkne), auto zamknuto.
- Nabíjení ukončeno v 16:35 shozením jističe Wollboxu a ponecháno přes noc (zamknuté s připojeným kabelem).
- Dle přiloženého obrázku měření 12V baterie (monitor BM2), auto za 2 hodiny usne a co 4 hodiny dobíjí 12V baterii.
- Ráno 8:30 zapnut jistič Wollboxu - NABÍJENÍ SE NEZAHÁJÍ (auto spí).
- Spuštěna aplikace BlueLink a provedena aktualizace stavu (auto se probudí, což je i slyšet) - NABÍJENÍ SE ZAHÁJÍ (stejně by se zahájilo i při vytažení a opětovném připojení konektoru TYP2 - potvrzeno kolegou u Kony i u IONIQu_5, kde se to chová podobně.).
- Nabíjeno přes 3F Wollbox, tlačítko zámku konektoru svítí (poloha kdy se konektor po ukončení nabíjení odemkne), auto zamknuto.
- Nabíjení ukončeno v 16:35 shozením jističe Wollboxu a ponecháno přes noc (zamknuté s připojeným kabelem).
- Dle přiloženého obrázku měření 12V baterie (monitor BM2), auto za 2 hodiny usne a co 4 hodiny dobíjí 12V baterii.
- Ráno 8:30 zapnut jistič Wollboxu - NABÍJENÍ SE NEZAHÁJÍ (auto spí).
- Spuštěna aplikace BlueLink a provedena aktualizace stavu (auto se probudí, což je i slyšet) - NABÍJENÍ SE ZAHÁJÍ (stejně by se zahájilo i při vytažení a opětovném připojení konektoru TYP2 - potvrzeno kolegou u Kony i u IONIQu_5, kde se to chová podobně.).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kona se neprobudí na nabíjení z přebytků FVE
juanv píše:Zdravím podobně postižené Koňáky,
Zatím nemám klasický wallbox, ale pouze kabel v 3fázové zásuvce. Minulý týden jsem konečně nastavil, aby se při přebytcích FVE zapnula 3fázová zásuvka, na které je připojená Kona. Kona se bohužel, ale neprobudí, nepřipojí a nezačne nabíjet. Stačí auto odemknout a znovu zasunout kabel a nabíjení nastartuje. Máte s tím někdo zkušenosti? Mám nějak hloupý kabel a nebo je problém v autě a když "spí", tak mám prostě smůlu?
Má vaše Kona BlueLink (dálkovou správu)? Možná je to tím...
Podívejte zde http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=10&t=1368&p=21399#p21399
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)